Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Nu stiu care mai e situatia la motoarele din ultima vreme produse in grupul VAG dar in trecut erau constant 5-6 coduri de motoare cu aceiasi capacitate si puteri/cupluri diferite. De cele mai multe ori erau fix aceleasi componente mecanice, diferea doar softul incarcat in ECU.

In plus, prima generatie dintr-un motor se punea pe Skoda sau Volkswagen si abia dupa 1-2 ani daca nu apareau probleme era transferata si pe Audi. Un comportament asemanator a fost cu Seat Exeo care e practic un Audi A4 B7 lansat odata cu generatia urmatoare de A4 - B8-ul.

stangabriel

Cam asa ceva, exemplu clasic 1.9 TDI. De la 100 la 130 cai era cam acelasi motor, cel de 150 cai are turbina mai mare si alte injectoare.

Proiectarea se face de obicei putin supradimensionat. Adica 1.9 tdi  era proiectat ok pentru 130 cai, la putere mai mica, uzura era si mai mica, dar la 150 cai, nu prea rezista garnitura de chiulasa. Repet, avand in vedere multitudinea de elemente in miscare si materiale folosite, cu greu calculam  care este mai fiabil, atat timp cat toate variantele de putere aveau probleme.

Stiu de la o cunostinta, motorul de pe Land Rover Discovery 2.7 tdi e identic cu cel de pe Peugeot 407, Citroen C5.... pentru care au fost proiectate. Pe Discovery cedeaza mai repede.

Avantajul electronicii si capacitatii de reglare a parametrilor motorului duce la compromisul perfect intre consum, putere si fiabilitate. Nu putem spune ca daca marim puterea motorului cu 20 % , se va strica mai repede cu 20%, cum de altfel sunt motoare exploatate "ïn paramatrii" care cedeaza. Asta pentru ca standardizarea materialelor folosite la autoturiste nu este perfecta. La turbine de avion, e posibil sa fie mai rigurosi.

Am observat ca la ultimele motoare au incercat sa intinda cuplu maxim pe o plaja cat mai mare de turatii. Sa fie predictibil, sa aibe un consum mai mic, sa ofere senzatie constanta de accelerare, uzura sa fie cat mai mica si uniforma.

Importanta este cutia de viteze. Pana la urma cuplu prezentat comercial este pe treapta cu raportul 1/1 motor / roata. Daca difera rapoartele intre cutiile diferitelor masini,  cuplu difera la roata pe fiecare treapta, o sa difere si consumul, senzatia la volan de accelerare si viteza maxima per treapta de viteza.


voicul

#932
Eu am avut benzina de 120 cp - aspirata si am zis ca 150 motorina e ok prin cresterea de cai.
Si este foarte ok, dar nu de la cai, ci de la turbina si NM.

Ma uit la ce as putea face upgrade, dar EURO 5, si nu prea sunt multe variante mai sus, care sa nu treaca peste 2l (nu prea vreau sa platesc impozitiul dintre 2 si 2.6l).
Deci am inceput sa ma uit dupa NM, ca oricum pleci mai des de la stop decat mergi cu 200 (daca chiar ajungi la viteza asta).

De asta intrebarea cu NM.
Daca stie cineva cum sa conduca automata ca sa obtina cuplu maxim, sa scrie.
Logic - treapta inferioara, dar cateodata prind plaja de la 2000 - 3000 (sau cat e) perfect.
Alte dati schimba in inferioara si probabil se duce prea jos ca turatie si cu turbo lag ... slab in concluzie.

Ideea este ca eu nu schimb manual (da probabil niste padele trebuie la urmatoarea masina  :D ), ci las cutia sa schimbe. Deci practic cum obtin maxim de NM manevrand doar pedala de acceleratie?

stangabriel

Ok, acum cred ca am inteles.

       Fiind automata, citeste parametrii motorului si ce ii ceri tu prin pedala, apoi schimba conform setarilor cutiei. Este normal ca orice cutie automata sa "se piarda" in anumite momente.
    Nu poti obtine cuplu maxim doar din acceleratie , mai ales la automata, pentru ca motorul nu este in sarcina mereu, dureaza pana face presiune turbina si cand ajunge la o anumita turatie,nu putere,  schimba deja treapta.

Eu gandesc asa:
Apasarea pedalei de acceleratie la cutie manuala se transpune in turatia motorului/puterea livrata iar apasarea pedalei de acceleratie la cutie automata se transpune in viteza autovehicolului. Apoi nu toate masinile cu o cutie automata in modul manual se comporta ca o masina cu 3 pedale.

In cel mai bun caz poti sa incerci efectiv sa variezi pedala de acceleratie foarte mult, posibil sa ajute. Scuze, nu stiu daca te-ai jucat cu asta pana acum. Si este posibil, deoarece inca nu am gasit nimic oficial, ca dupa un timp, cutia sa schimbe personalizat treptele in functie de piciorul soferului, fara sa stai cu ochii pe turometru.

voicul

#934
Mersi pentru efort.

Am auzit odata intr-un video la Andy Popoescu ceva gen - apesi putin acceleratia si dupa pedala la fund (asta fata de pedala la fund direct). Cum ca asa ai obtine putere mai mare sau raspuns mai rapid? (nu mai stiu exact de asta si intreb).
Aici e cumva intrebarea pentru ca cateodata de pe loc sau din mers linistit si cu turbo lag ... abia misca (misca dar cam incet). Si sunt curios daca as putea sa obtin un raspuns/putere mai mare.

Ce am reusit e sa o tin in turatie mare si dupa daca am nevoie de putere - pedala la fund si practic intra in viteza superioara pe plaja de cuplu maxim. Cred ca asa fac.  :)
Dar asta se intampla in general cand o alerg.
Nu am buton sport, da parca stie cutia cand e de mai sportiv si cand e mai de consum.

qionescu1


The TFG is a 2.0-liter twin-turbo three-cylinder that makes 600 horsepower. At 300 horsepower per liter, the TFG's specific output is far higher than anything ever seen in a road car.

https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a31451281/koenigsegg-gemera-engine-specs-analysis/?fbclid=IwAR3Ts6Rsvh2BNQJmHpFj4I4i2UFqebuDcCsNOv-TmyoBFFtz8I5lKrvwmWs

voicul


ghrt

În principiu găseşti un service unde poţi reprograma parametrii cutie - motor. Atenţie că sunt mulţi şi o poţi da în bară uşor. Vorbesc din experienţa smart, dar m-aş mira foarte tare să nu fie toate la fel.

Cont (aproape) inactiv.

ionut_16

^^^^
La automata, daca apesi pedala rapid o pregatesti pentru ca sa faca kick-down, de ex cu 1-2 secunde inainte sa intri in depasire, astfel esti in treapta optima pentru acceleratie. Asta merge daca esti in modul confort si nu mai vrei sa o treci in sport pentru o singura depasire. Asa procedez eu uneori, sa zic merg cu 90 km/h in treapta 5 sau 6 in spatele unui tir, vad ca in 1-2 secunde trece ultima masina de pe contrasens pe langa mine si calc pedala rapid, face kick-down in treapta 3 si altfel pleaca. Altminteri, ai apasa pedala la fund abia dupa ce masina de pe contrasens a trecut de tine si ar mai trece 1-2 secunde pana ar face kick-down...

voicul

Am testat putin cele de mai sus si e cam asa:
De fapt conteaza cate RPM ai in momentul in care vrei sa pleci:
Daca mergi ca batranii si ai 1500 de ture pana ajungi in 1800 (zic asa in general, ca depinde eu am maxim de la 2000) nu ai ce sa ii faci. Si de la 1500 la 1800 sau 2000 e fix secunda aia in care schimba viteaza sau acclereaza (dar nu la putere maxima) si cu turbo lag ... nu ai ce sa ii faci.
2. Daca esti pregatit ... pai esti pregatit cu turatie si viteza potrivita si atunci reactia masinii este aproape instanta.  :D

Mersi de ajutor si sugestii.

cristi5

Avensis are posibilitatea de a trece pe manual, tragi doar de maneta in stanga si poti sa-i ceri raport de transmisie mai mic (putere mai mare)

Asta desi cutia e continua (CVT), fara trepte fizice.

Dar si fara trecerea manual, la o acceleratie brusca e destul de sprintara, pastrand totusi o senzatie de "continuu" (adica nu smuceste)

stangabriel

#941
https://www.g4media.ro/porsche-vrea-sa-faca-benzina-la-fel-de-verde-ca-si-motorul-electric-benzina-metanolica-sintetica-ce-arde-fara-emisii-de-gaze-de-sera.html

"Fabricantul german de automobile de lux Porsche a investit deja masiv în electromobilitate, dar cu ajutorul unui carburant sintetic ,,curat" vrea să menţină în exploatare şi modele mai vechi, arată Nicolas Martin într-o analiză Deutsche Welle.

Trecerea spre mobilitatea electrică pare a fi principalul ţel al industriei auto. Dar inginerii Porsche mizează în continuare pe motorul cu ardere internă, deşi compania investeşte miliarde în proiectarea modelelor electrice. Compania germană caută şi alternative ecologice, astfel încât modelele sale de lux să poată circula pe străzi şi în viitor.

Este vorba de electro-carburanţi sau E-Fuels, aşa cum sunt ei denumiţi în branşă – benzină metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Ar putea fi comercializat la nivel mondial prin reţeaua existentă de benzinării, iar posesorii de maşini Porsche nu ar trebui să-şi modifice motoarele."

Funny textul Bolduit. Fara emisii suplimentare, ca se presupune ca nu arzi combustibilul din pamant, deci lasi Carbonul in pamant, nu il mai dai in atmosfera sub forma de CO2. Sa fie total eco, Carbonul pentru combustibil ar trebui sa fie din CO2 deja existent din aer. De ce  mai spun urmatoarele : "Carburanţi sintetici pot fi obţinuţi şi din cărbune, gaz metan sau biomasă prin diferite metode."

voicul

#942
Mi-a atras atentia



La minutul 1.51 - Q5 EURO6 (asta mai noua ca parca sunt 2 norme EURO6) 175g/km WTLP

Volkswagen Passat Saloon 2.0 TDI CR 170 CP DSG Sport cu DPF
Mi se pare interesant ca in 2011 - EURO 4 ...
Emisii CO2   159 g / km

http://www.autobook.ro/emisii-consum/volkswagen-passat-saloon-2-0-tdi-cr-170-cp-dsg-sport-cu-dpf-10834.html

Sau

Volkswagen Passat Saloon 2.0 TDI 140 CP BlueMotion Technology M6 1968cm3 Diesel 2011
EURO 5 de data asta
Emisii CO2   119 g / km

http://www.autobook.ro/emisii-consum/volkswagen-passat-saloon-2-0-tdi-140-cp-bluemotion-technology-9089.html

Sau - sa fie clar EURO 4

BMW 3 Series E46 320 Cd Convertible M6 1995cm3 Diesel 2006
Emisii CO2   167 g / km

http://www.autobook.ro/emisii-consum/bmw-3-series-e46-320-cd-convertible-26899.html

Pai ce facem boss - poluam mai mult cu cat norma e mai exigenta.

Desigur cai aia diferenta au rolul lor, dar ce vreau sa zic - faptul ca iei masina mai noua nu inseamna ca polueaza mai putin.

ionut_16

CO2 nu e totul nu de la ăla faci cancer de plămâni, pe ăla îl expiri din plămâni.






Powered by API/PUM imgur uploader
De la NOx și alți compuși pe care dacă i-ai compara de la un standard EURO la altul ai să vezi că au scăzut drastic.

Nu vă mai uitați după valorile CO2, nu ne omoară alea... Poate doar efect secundar contribuie la efectul de seră. Dar metanul, de exemplu de la vaci are un efect de 20 de ori mai puternic de efect de seră decât CO2, just so you know.


voicul

OK, OK, OK
Suntem ECO 100% dar doar pentru ceva mai putin din 100% din problema.

Deci CO2 ne omoara mai lent deci nu ne batem capul cu el, dar ramane intrebarea:
Care sunt normele la CO2 sau de ce nu sunt la fel de stricte?
De ce se ajunge ca EURO4 sa emita mai putin CO2 ca EURO6 si asta sa fie acceptabil?