News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#885
@Liviu M Avensisul sotiei e automat, model 2016. Mie mi s-a parut ca a franat activ. Mai urmaresc. Acum stiu care e locul de test, si viteza necesara (60). Daca e liber drumul pot sa repet experimentul :)

Liviu M

#886
@Danny550394: daca citeai mai atent posturile respective, vedeai ca e vorba de Avensis, nu de VW. Avensisul nu are ACC, ci CC simplu.
@cristi5: tot in 2016 e fabricata si masina mea. Din descrierea pe care i-ai facut-o, e acelasi model (CVT, model motor de 1.8...).

Danny550394

 :) ^
Am recitit ultimile doua pagini. Multumesc de avertizare. Oricum marca de masina este irelevanta, daca optiunea este aceeasi face acelasi lucru.
@cristi5: Cred ca fara ACC este frana de motor. Astept testul.

cristi5

Mda nu am reusit sa obtin altceva decat frana de motor. Am repetat experimentul cu rezultate  diferite :) Va anunt daca apar noi informatii.

Liviu M

@Danny550394: tu vorbesti din carti, eu vorbesc din practica - am peste 30000 km cu modelul in discutie si chiar am testat atent CC-ul.
@cristi5: m-as bucura sa descoperi altceva, da' mi-e teama ca n-ai ce sa mai descoperi. Am avut ocazii suficiente sa testez optiunea (au francezii niste autostrazi valurite, o placere sa testezi CC-ul  :lol:) si nu mi-a iesit niciodata altceva. Cand e panta lunga si are timp (are histerezisul mare), schimba in "treapta mica" (creste turatia), da' la un moment dat nu mai face fata numai din motor.

voicul

Zic ca aici ii e locul.

ANPC a descoperit nereguli la 500 de service-uri auto din 766 controlate. Amenzi de peste 1,4 milioane de lei

Lista neregulilor constatate de ANPC la service-urile auto
În cursul acţiunilor de control s-au constatat o serie de abateri dintre care menționăm:

Practici incorecte (constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, respectiv a renunțării la exercitarea dreptului de proprietate asupra autovehiculului și anume, a nu putea ridica autovehiculul reparat în cazul neachitării integrale a facturilor de reparație aferente acestuia indiferent dacă aceste facturi sunt achitate de către consumator sau de către o firmă de asigurări care a acceptat devizul de reparație; prezența în contract a penalităților doar din partea consumatorilor), în județele Caraș Severin și Timiș.
Lipsa totală sau parțială a autorizațiilor de funcționare, în județele: Bacău, Mureș, Covasna, Arges, Harghita, Mehedinți, Timiș, Olt, Ilfov, Bihor și Municipiul București.
Prestarea serviciilor de reparații auto fără prezentarea informațiilor referitoare la timpul de realizare a lucrărilor care făceau obiectul devizelor de lucru, folosirea notelor de comandă incomplete sau neeliberarea bonului fiscal pentru lucrările realizate, în județele: Mehedinți, Arad, Caraș Severin, Bihor, Sălaj, Giurgiu, Covasna, Sibiu, Tulcea și Harghita, Constanta, Ilfov, Cluj și Municipiul București,
Lipsa totală sau parțială a precizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate, în județele: Galați, Cluj, Gorj, Olt, Alba, Harghita, Sibiu, Mureș, Covasna, Caraș Severin, Cluj, Bihor, Bistrița Năsăud, Satu Mare și Municipiul București.
Nerespectarea timpului de remediere al defecțiunilor acoperite de garanție, în județele: Covasna, Hunedoara, Mehedinți, Harghita, Cluj; Olt, Gorj și Bihor,
Neinformarea privind timpul de realizare a lucrărilor de prestare a serviciilor: Constanta, Vrancea, Galați și Tulcea
Lipsa totală sau parțială a elementelor de informare-caracterizare de pe eticheta produsului sau etichete netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import, în județele: Hunedoara, Argeș, Teleorman, Cluj, Bihor, Bistrița Năsăud, Harghita, Calarasi, Arad, Sibiu, Brașov, Ilfov, Mehedinți, Municipiul București;
Afișarea tarifelor fără să conțină TVA conform legii, în județele: Neamț, Iași, Mureș, Covasna, Sibiu, Ialomita, Ilfov; Satu Mare, Sălaj și Municipiul București.
Lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare (prețurile sau tarifele afișate nu corespund cu cele din deviz, în sensul că sunt mai mici decât cele prevăzute în documentele oficiale, nu sunt așezate la loc vizibil sau sunt afișate în mod echivoc, fără a avea toate explicațiile necesare), în județele: Vâlcea, Olt, Gorj, Arges,  Alba, Giurgiu, Teleorman, Brașov, Sibiu, Buzău, Bacău, Iași, Harghita, Covasna, Vaslui, Tulcea, Constanta, Vrancea, Galați, Ilfov, Mureș, Hunedoara, Cluj, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Sălaj, Timis, Caras Severin, Botoșani, Ialomița, Prahova și Municipiul București,
Utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice, în județele: Iași, Olt, Giurgiu, Călărași; Mureș, Brașov și Prahova,
Comercializare de produse cu data ieșirii din uz depășită sau cu termenul de valabilitate nespecificat, în județele: Mureș, Bistrița Năsăud, Ilfov. Mehedinți, Gorj, Giurgiu și Municipiul București.
Abateri privind promoțiile, în județele: Hunedoara, Teleorman, Arad și Cluj.
Nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului sau prezența devizelor nesemnate de clienți, în județele: Satu Mare, Cluj, Harghita, Brasov, Covasna, Ialomita Ilfov și Municipiul București.
Condiții insalubre de lucru și depozitare, în județul Sălaj si Cluj;
Lipsa certificate ISCIR pentru elevatoare, Ilfov și Municipiul București,;
Lipsa autorizației de mediu sau a reînnoirii acesteia pentru camera de vopsit, Timiș, Mehedinți, Ilfov și Municipiul București,
Desfășurare activități fără existenta autorizație RAR: Galați, Focșani, Iași, Neamț, Mehedinți, Olt și Municipiul București.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/anpc-a-descoperit-nereguli-la-500-de-service-uri-auto-din-766-controlate-amenzi-de-peste-14-milioane-de-lei-1339553

kitsune

#891
Cumva o comparație cu Dacia: în Brazilia, Renault Duster are un face-lift la blocurile optice vechi, cele doar pe aripă de la Duster 1. Eu zic că sunt cu LED. Și nu arată rău:




LLE: am găsit o poză mai clară:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

punktnet

#892
Cele de fabrică nu au led, alea cu led sunt aftermarket. Piesele sunt carry-over de pe Rusia.
Just kidding.

kitsune

Le-am văzut în trafic și arătau a led, de aia am spus. Am căutat pe net, ce se vede in poză e standard, nu after market, face-lift din 2015. N-am mai ieșit de mult pe stradă în Brazilia.
Dar am mai văzut de data asta câte ceva:

Un Mercedes vechi, modelul e 1959, dar ăsta cu plastic e cel puțin 1984, poate mai nou


Kwid și Duster side by side (GPS)


O căruță de Kwid pregătite să se urce pe vapor (GPS)


Foarte multe camioane am văzut cu sistem de umflare/monitorizare a pneurilor (sau ce pisici e ăsta)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

O reflectie: conduc mult mai linistit, mai incetut si deci mai economic de cand conduc automat (de cateva luni adica)

Cred ca actul fizic al schimbarii vitezelor ma agita, fiind eu asa mai coleric, si o calcam un pic mai tare dupa ce schimbam viteza. Plus modul in care e etajata cutia facea ca la viteza medie lunara de 30 km/h (impusa de structura deplasarilor si trafic) sa fiu foarte des in viteza 2 si 3, care poate erau etajate sa "raspunda". Cutia cu raport variabil de transmisie elimina problemele astea.

Voiam sa cumpar (si) o manuala sa invete copiii sa conduca manual. Dar un coleg mi-a sugerat ca ar fi mai usor pt ei sa invete sa conduca automat intai, sa se focuseze pe reguli de circulatie, semne, pe situatii de trafic (nu pe schimbat viteze),  si apoi cand stapanesc condusul in oras,  daca chiar au nevoie de manual, sa mai dea un examen suplimentar pt manuala. Hm, pare mai pedagogic asa.

Alta reflectie e ca condusul cu cruise control, chiar pe distante scurte de 6-7 km scoate consum mai bun chiar si cu 1 litru / 100km. Chiar cu un cruise control simplu si neadaptiv.

In rest, controlul volanului la Toyota Avensis, vai de capul meu... Ar trebui sa ia niste lectii de la Subaru... Tinuta de drum e ok, sta ok in curbe (nu ca Subaru dar ok) dar senzatia de control in volan e mediocra tare.

voicul

#895
Huuaaaa!
Cum sa nu freci in mamaliga?  :lol:
Cum sa nu mai participi in campionatul mondial de schimbari de viteza? Pai ce barbat esti tu?  :lol:
Cum sa nu 1-a, pe loc, 1-a pe loc ... pana iesi frant de la volan, DAR sub ideea ca "suntem mai multi la fel?"  :lol:
Ce sa zic BOSS, am ajuns sa avem numai printese in trafic!

Lasand gluma:
Conduc automata din 2007. Am un sigur criteriu fix si obligatoriu la achizitatia unei masini: cutie automata!
Exista alte lucruri mai importante decat a avea o experienta de 100.000 de schimbari de viteza!

Consumul mai redus la manuala - mit cam de la generatitiile de dupa 2015. Desigur multi o sa zica ca:
BAAAA - uite, schimband eu "dizal meu" la 1000 de ture economisesc 0.1% fata de automata (ce schibma mai sus) si asta imi da dreptul sa stau la service si sa bag bani in masina ca si cum as merge cu conscum de 50l in oras! (hai ... bine, fie: ultima parte nu o mai zic  :lol:)
O frica mare a incepatorului este sa nu opreasca motorul, deci inconstient va tura motorul la plecarile de pe loc, proces care probabil in zeci de ani se optimizeaza. Obiceiul se strecoara si la a 2-a si a 3-a.  8)
Deci in teorie manualele mai vechi consuma mai putin, dar in practica nu e chiar asa.

Alte detalii:
Colegul tau are dreptate. Cutia manuala e pe cale de disparitie, mai ales in V. Sa inveti sa conduci manuala ajuta, dar sa ii pui constient sa conduca o masina manuala ... de ce?
Si eu folosesc CC-ul, chiar si in oras. As vrea chiar un ACC, sa conduca singura masina la bara la bara  :D

Felicitari pentru pasul inainte cu automata.

stangabriel

Dupa mine ar trebui sa se invete oarecum simultan. Dupa o perioada de condus pe automata revenirea pe manuala se face mai greu. Reflexul de automata nu ajuta pe manuala, invers da. Parerea mea.

Da, si eu in curand o sa trec pe automata. Am condus de curand 2 masini ( peste puterea mea de cumparare) cu 8 trepte si ma minunam cat de benefic pentru motor face schimbarea treptelor, am inteles si cum poate scoate consumul mic pentru puterea masinii.
La 100 Km/h  treapta 8 aveam aprox 1100 ture, cand motorul nu era in sarcina. La manuala mai conduc cu consumul instantaneu pe bord, sa vad sarcina motorului dupa cantitatea injectata. Daca vrei sa schimbi vitezele ca o cutie automata, nu mai faci altceva in trafic  :lol:

Io

#897
Multe dintre cutiile de viteze automate moderne sint mai performante si mai economice (la consum desi pretul lor e mai mare) decit cele manuale. Ieri nu era asa, azi insa da si tendinta, nu doar in Europa, e ca manualele sa dispara. Unii producatori nici nu le mai au in oferta. Caz concret: motorul meu, benzina 6 in linie venea pina acum 2 ani fie cu o manuala in 6 trepte fie cu o cutie automata foarte foarte buna, ZF in 8 trepte. Care, ghici ce, face ca masina sa consume mai putin (asa e programata, sa-l tina la ture cit de mici cind nu e incarcat. Pe programele Sport, Sport+ sau Individual lucrurile se schimba uneori radical iar consumul poate sa se dubleze foarte usor, e-adevarat in alte regimuri de exploatare a motorului) si e mai rapida decit un om cu cutie cu manuala indiferent ce-ar face omu', diferenta fiind (la accelerarea pina la 100 km/h) de 0.3 secunde. Irelevant pentru, cred, oricine, dar diferenta e acolo. Ei bine, azi cutia manuala nu mai exista deloc la acea masina, altminteri laudata ca ar fi "the ultimate driving machine". Asa o fi, ultimate, ce stiu eu...
Sigur, daca insisti foarte tare si comanzi vei avea (inca) manuala insa nu m-ar mira prea tare sa fie printre ultimele existente. Le-am incercat pe ambele pe acelasi motor. Cea automata avea padele si practic ma puteam juca in trepte cum pofteam, minunindu-ma de frumusetea cutiei (daca te uiti la cum sint construite iti cam prinzi urechile iar daca s-a stricat ai pus-o) chiar e misto de tot, insa am preferat si prefer cutia manuala asta pentru ce doresc eu de la o masina si pentru ce o folosesc eu.
Inutil de adaugat ca pentru cineva care trebuie sa-si foloseasca masina preponderent in oras cutia automata e un must have iar cea manuala un chin nenecesar. Asta la noi la turisme. Lucrurile stau cu totul altfel la transportul de marfa.

In privinta invatatului pe cutie manuala cred ca devine ceva nenecesar, un incepator poate foarte bine "sa fie american" si daca doreste sa invete "stick shift" o poate face dupa ce si-a luat permisul, nu vad care e problema, important e sa invete sa sofeze bine si sa stapineasca masina in conditiile traficului real si nu sa stie sa mestece in mamaliga, masina stie s-o faca singura.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Io

#898
O curiozitate: inteleg ca Gpl e foarte ieftin si ca n-ar altera semnificativ nici performantele si nici fiabilitatea motorului. Daca este asa atunci de ce nu s-a generalizat productia de automobile benzina+gpl si mai exista inca motoare "doar" pe benzina?
Merge doar la unele motoare, cele "simple" si mai putin la cele turbo? E ceva cu normele de poluare? Parca a facut cineva misto de unul cu Cayenne Turbo pe care pusese gpl dar aia era doar saracie si topenie (nu-ti poti permite uriasele costuri de intretinere ale unei astfel de masini, ia fa bine si n-o lua). Macar nu fii fanfaron/timpit!
TibiV, help!  :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

nirolf

"Această unitate poate fi alimentată și cu GPL (gaz petrol lichefiat) datorită unui rezervor de 50 de litri montat în locul rotii de rezervă și permite o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% comparativ cu un motor pe benzină similar. Toate cele trei motoare beneficiază de tehnologia Stop&Start."