Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

stangabriel

http://www.epicdash.com/thousands-of-unsold-new-cars-are-being-abandoned-and-left-to-die-in-lots-this-is-insane/

Since overproduction peaked in 2009, thousands of cars have been left in lots to waste away. Many of these photos go back to just post-recession, yet the problem of surplus still exists today!

Da, incredibil.
Inteleg pana la urma ca sunt modele vechi, nevandute. Ca si mancarea , ce oricum se arunca in procent foarte mare, poate undeva sub 50 %, nu poti pur si simplu sa o dai gratis populatiei. Stiu ca e mai complexa situatia si poate sa devina neprofitabil pe termen lung.

O reciclare va fi undeva in viitor.  Dupa mine, vanzarea in state cu reglemantari scazute ar putea ajuta.

voicul

Intr-un fel sunt abandonate. In general se muta si se vand in alte tari mai sarace. Se mai obtine ceva din costuri.

Desi nu pare: e mai ieftin sa produci 2 masini decat 1 (este exemplu ca sa se inteleaga situatia - nu stiu calcul exact din spate). Asta duce la ce se vede mai sus.

E ca situatia din Belegia: sanse sa se arunce/strice 750.000 de tone cartofi si deja in multe tari a aparut foametea.

voicul

#842
Vanzarile de automobile din aprilie in UK au ajuns la nivelul 1946 - 4,321 mai exact fata de 161,064 in aprilie 2019.

Masini care asteapt in docuri in Sheerness, U.K. - April 23, 2020.



Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Credeam ca e pentru mediu, dar e pentru siguranta:

Volvo a limitat viteza maximă a tuturor modelelor sale la 180 km/oră
Constructorul suedez Volvo a introdus restricția care limitează viteza maximă a autovehiculelor sale la 180 k/oră, informează Autocar.co.uk.

Departamentul de siguranță al companiei spune că măsura nu urmărește limitarea șoferilor, ci vrea să-i ajute să devină "cei mai buni șoferi care pot fi".

Volvo a anunțat anul trecut că va limita viteza maximă a autovehiculelor sale, în cadrul unui plan care își dorește să sprijine reducerea morților pe șosele. Acum, limitarea este impusă pe întreaga gamă Volvo, odată cu update-urile anuale aduse mașinilor. Anterior, viteza maximă a autovehiculelor Volvo era cuprinsă între 190 și 250 km/oră.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/volvo-a-limitat-viteza-maxima-a-tuturor-modelelor-sale-la-180-kmora-1310209

AlexxC

Posibil sa ii ajute si la propriul buzunar: investitii mai mici in aerodinamica,frane si tot ce tine de ingineria unei masini pentru atingerea in siguranta a unor viteze de peste 180kmph.

bogdymol

Unii se plangeau ca o sa scada vanzarile Volvo din cauza asta. Dar sa fim sinceri: cat de des trebuie sa conducem cu mai mult de 180 km/h?

Da, am condus si eu cu mai mult de atata, dar doar in Germania si doar pe perioade scurte. Chiar si in Germania pe autostrazile unde nu e limita si traficul permite, pun tempomatul pe la 150 km/h. E suficient, chiar daca masina duce mai mult. Deci o astfel de limitare impusa de Volvo nu mi-ar schimba in nici un fel optiunea de a cumpara sau a nu cumpara un Volvo ca viitoare masina. 180 km/h e suficient pentru 99,999999% din drumuri.

Apropo, parca in Japonia toate masinile noi sunt limitate obligatoriu la 160 km/h prin lege.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Io

Perfect corect, o viteza de 180 la ora pina si pe Autobahn e un stres, asta nu din cauza drumului ci din cauza celorlalti participanti la trafic, de cele mai multe ori nu poti mentine nici macar acolo o viteza constanta de 180 sau mai mare decit pentru citeva minute, cu citeva exceptii lumea pur si simplu nu merge atit de tare! De ce? Creste stresul soferului, e multa informatie de prelucrat si in timp e obositor, mult mai obositor decit la 130.
Nici nu cred ca intereseaza pe vreun calator o asemenea viteza. Nici pe mine, insa ma intereseaza cit de repede ajunge masina la 180 si cum sta pe drum la viteza aia, asta da, in rest n-au decit s-o limiteze, nici o paguba.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Notez si eu: am mers de 2 ori cu 180 de fiecare data sa testez masina.
130 - 150, hai 160 este o viteaza super ok pentru A, unde se permite si se poate.
Este foarte comod sa pui pilot automat si ACC (daca are masina) ... si atat!

Eu mai am o problema cu viteze de peste 140 - consumul, care incepe sa devina exponential odata cu cresterea vitezei (corect depinde de masina). Nu vorbesc de bani aici, ci de consum mai mic pentru "ECO friendly".

stangabriel

#848
Aceasta limitare de la Volvo nu are legatura cu proiectarea componentelor mecanice. Sa zicem ca de la 250 km/h in sus ar fi nevoie de ceva fineturi.
Aproape orice masina de peste 220 cai depaseste 250 km/h, dar e limitata. E proiectata pentru 300+,are aproximativ aceeasi suspensie, pana la modelul de varf de 500 - 600 cai unde sunt modificari de rezistenta, sa mearga safe la 250+ km/h.
Ok, primele modele Megane si Clio Rs aveau punte spate independenta, fata de modelul cuminte cu punte rigida , dar asta era pt stabilitate sau alte masini au modificari sa puna puterea pe asfalt mai bine, nu sa prinda viteza mai mare.
Intre 250 km/h si 180 nu sunt diferente majore de forte.

Dimensiunile franelor difera in functie de etajele de putere deoarece gestioneaza greutatea masinii si puterea disponibila, deci forta G potential disponibila prin schimbul de temperatura iar stabilitatea in linie dreapta e usor de obtinut, virajele sunt problema.

E strict de imagine. Cate accidente la viteze de peste  180 Km/h in care sunt implicate Volvo exista? Am vazut ce cuvinte foloseste in ultima perioada Volvo in reclame ... si ... imi par cuvinte prea slefuite pentru ce ofera.
Este corect pentru ei. Nu pot concura cu marcile de lux, dar au o nisa de piata pe care incearca sa o convinga.

Personal, eu o sa-mi spun mereu : dar daca o sa am nevoie de peste 180 km/h  :lol:

Nu sunt mecanic si nu ma pricep la fizica, e doar din ce inteleg eu din industria auto.

Limitarile declarate erau intre 190 si 250 in functie de putere. XC90, este limitata la 230km/h indiferent de putere.

alexandru_m

Nu stiu la ce te referi prin componente mecanice, dar nu sunt de acord ca proiectarea si limita de viteza sunt independente. Nu sunt inginer, dar eu unul cred ca stressul pus pe suspensie la o curba / denivelare este mai mult decat dublu intre 130-250 km/h.

Franele, alta problema. Atat dimensionarea cat si ventilarea.

Sa ne gandim si la centrul de greutate al masinii, spre exemplu. La viteze care se apropie de 200 deja nu oricine poate stapani masina, gandeste-te ce inseamna sa faci o manevra de evitare la vitezele acelea.

Pentru utilizatorii "civili" 180-190 mi se pare o limita mai mult decat decenta.

Dupa mintea mea (si fac vreo 130.000+ km pe an de niste ani buni) ar cam fi nevoie de niste testari suplimentare simplului permis cat B la masini ce sar de 250 cai, 200 km/h. Mi se pare inconstienta pura ca unei beizadele de 18 ani sau unui incepator cu o mana de km facuti prin oras la 40-50 la ora sa ii lasi pe mana bolizi la liber.

stangabriel

#850
^ O sa ne lamurim cand si alti producatori vor limita viteza.

Tot despre viteza , mai exact despre putere, se contureaza abia acum solutiile tehnice pentru norma Euro 7. Cum discutam , o sa fie foarte dificil, mai ales pentru masinile sportive.
Mai jos Link-ul din Romania, dar si  in limba engleza, care din pacate nu explica prea multe.

Eu vad asa:

Motorul aspirat nu mai are viitor, poate varianta de la Mazda cu raport de compresie foarte ridicat.
O ardere controlata se poate realiza intr-un motor mai mare, cu amestec sarac.
Catalizatoare mari, scumpe , grele si atent verificate la service.
ITP-ul de verificare a noxelor se va muta la reprezentanta. (Sau alte limitari. Land Rover Discovery dupa ceva porniri fara Adblue nu mai porneste, deci limitarea este de la producator)
Masinile sport vor avea o productie marita de CO2 per Km pentru a controla celelalte componente ale gazului de esapament, care fac obiectul limitelor din cadrul normelor Euro. Toata curatarea gazelor de esapament va consuma energie.

Cum o sa vedeti in video-ul de mai jos, producatorii se pot ajuta in atingerea limitei de CO2 pe Km, care este alaturi de norma euro.

Pentru depasirea limitei medii pe tot parcul auto de 95 g CO2 /Km se plateste amenda de 95 euro pentru fiecare gram care depaseste limita ori numarul de masini Vandute in UE din 2021.



https://www.whichcar.com.au/news/bigger-engines-coming-for-911

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/dispar-motoarele-mici-nemtii-spun-ca-noile-normele-de-poluare-euro-7-vor-duce-la-o-crestere-a-capacitatii-cilindrice-43982.html

Ideile principale:

Programate sa intre in vigoare in cea de-a doua jumatate a noii decade, incepand cu anul 2026, normele de poluare Euro 7 ar putea schimba complet fata industriei auto, mai ales din punctul de vedere al motoarelor disponibile la vanzare. Sau, cel putin, asa sustine Frank-Steffen Walliser, seful diviziei de sportive de la Porsche, care afirma ca reglementarile respective vor limita raportul dintre caii putere si capacitatea cilindrica.

"In 2026, urmatorul val de reglementari va veni cu Euro 7. Acestea vor fi cele mai drastice reglementari in ceea ce priveste emisiile, mai ales din punctul de vedere al distributiei intre emisiile masurate in lumea reale si ce vedem pe bancurile de testare", a declarat oficialul constructorului german de masini pentru WhichCar.

"Vom vedea o schimbare uriasa deoarece pentru toata lumea va insemna motoare mai mari si vom vedea cum trendul cresterii capacitatii cilindrice se va reveni", a mai adaugat Frank-Steffen Walliser, seful diviziei de sportive de la Porsche. "Ma astept la o capacitate cilindrica cu 20% mai mare, in medie, pentru aceste motoare Euro 7. Foartea multi producatori vor sari de la patru la sase, de la sase la opt cilindri", a concluzionat acesta.

Constructorii de masini vor avea doar doua optiuni mari si late, cred jurnalistii publicatiei Autoblog, care noteaza ca alternativa la cresterea capacitatii cilindrei prognozata de oficialul german o reprezinta un compromis la nivel de putere. Cum va reactiona industria auto, vom afla cu siguranta in anii urmatori.

Daca vine insa vorba despre Porsche, acelasi Frank-Steffen Walliser dezvaluie inca de pe-acum ca singura solutie luata in calcul consta in... cresterea capacitatii cilindrice, daca mai era cumva nevoie de precizat. Potrivit sefulul diviziei de sportive insa, acest lucru se va traduce prin convertoare catalitice de trei sau chiar patru ori mai mari decat cele din prezent, astfel ca va exista o "mica fabrica chimica in masina".

voicul

#851
FCA este penibil ca in 2020 sa nu aiba decat 500e produs pentru piata US si nici un fel de hybrid/PHEV.
Si Renault e la fel de penibil dar se gandeste sa puna micro-hybrid pe majoritatea modelelor. Micro hybrid in 2020! Are scuza ca are cateva modele EV - traiasca Nissan!
Si dupa o sa zica ca Nokia ca nu se astepau sa prinda telefoanele cu touch, ca lumea nu este obisnuita cu asa ceva SI de ce au iesit ei din business?!

Eu stiu ca hybrid-ul deja cam reduce CO2 sub 100. PHEV-urile deja rezolva problema. Mai mult: nu prea o sa mai fie nevoie in 2026 sa pornesti termicul (daca acum un PHEV are raza cam de 50 - 80 de km, probabil peste 6 ani va fi dubla sau tripla si cum in oras mergi cam 15 - 20 de km/zi ...)

Oricum in 2026 deja o sa fie o gramada de EV-uri autonomie 800 - 1500km raza, la preturi de 15.000 - 30.000 euro.

Deci EURO7 e drastic, dar probabil nu va mai fi nevoie de el din cauza ca mai toti o sa fie pe/spre electric.
Nu are rost sa dezvolti un motor termic cu sub 95 CO2 in 2026 cand din 2025 nu il mai poti vinde in Olanda si Norvegia si probabil pana atunci si alte (multe) piete.

Telvanni

Eu astept momentul in care viteza va fi limitata la maximul permis pe sector de drum pe care rulezi. Hai sa zicem ca as accepta o depasire cu 10% a acelui maxim insa ptr cel mult 30-60 sec.

dr4qul4

Si ce te faci daca intri intr-o depasire si te trezesti ca cel depasit acelereaza si el. Sau exact atunci apare alta masina din fata.
Sau ce te faci daca GPS-ul da rateu si te vede 10m mai in stanga, pe un drum care merge paralel cu autostrada? Plus ca ar trebui ca cineva sa introduca limitele de viteza intr-un sistem centralizat oficial. Nu merge cu open source aici.
Ar fi periculos sa mergi cu 100kmh pe un DN si la un moment dat sa dai de o limitare de 30 ascunsa in copaci si masina sa franeze singura puternic.
S-ar putea face o limitare electronica sa nu poti depasi viteza maxima dintr-o tara cu mai mult de 10-20% decat pentru 5 minute, dar si aici apar probleme de incalcarea dreptului la proprietate pentru ca pe drumuri private poti merge cu ce viteza vrei. Mai sunt si circuite unde ai voie sa mergi cu cat vrei.
Practic, ce propui tu e mult mai dificil de implementat chiar si fata de introducerea autopilot-ului (total independent)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

punktnet

Quote from: voicul on May 25, 2020, 10:39:35 PM
...mi-am adus aminte ca daca vrei sa fi ECO (ce am mentionat in post-ul meu), nu ai ce sa cauti cu motor mai mare de 2.0...

Iti las un citat mai jos :
"Motoarele cu capacitate cilindrică mică sunt bune la nivel de cifre în condițiile actualului ciclu de testare european, însă ele nu performează în viața reală. Astfel că vom vorbi de un trend invers, de upsizing, în următorii ani ai industriei auto", spune Pavan Potluri, analist IHS Automotive, citat de Reuters

De asemenea iti dau o informatie "din casa" : se va reveni la motorul aspirat de cilindree mare (intre 1.6 si 3.0)
O alta noutate este inceperea dezvoltarii de motoare mici cu cilindri multi. Existau in trecut motoare 2.0 V6 si chiar 1.6 V6

Just kidding.