Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

S-a decis sfârșitul vehiculelor diesel și pe benzină! Au anunțat ce urmează să se întâmple

Sfârșitul vehiculelor diesel și pe benzină a fost decis în Uniunea Europeană. În anii care vor urma, mașinile pe carburanți fosili vor dispărea încet-încet, astfel că peste aproximativ 10 ani, acestea vor mai reprezenta doar 13% din totalul înmatriculărilor.

,,Calitatea slabă a aerului în orașe este atribuită în principal emisiilor din traficul rutier, acesta fiind răspunzător de o treime din emisiile de CO2. Un exemplu de acțiune concretă privind reducerea emisiilor de CO2 vine pe fondul adoptării de către Comisia Europeană a noului Regulament privind Standardele de performanță ale emisiilor de CO2, 11 țări ale Uniunii Europene solicitând deja interzicerea la nivel european, până în 2040, a vehiculelor diesel și pe benzină", scrie Viorel Ionescu, Senior Consultant în cadrul departamentului de Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România, într-un punct de vedere realizat exclusiv pentru Capital.


https://www.capital.ro/s-a-decis-sfarsitul-vehiculelor-diesel-si-pe-benzina-au-anuntat-ce-urmeaza-sa-se-intample.html

voicul

Începe MĂCELUL! Zeci de mii de oameni vor fi DAȚI AFARĂ!

Anul 2019 pare a fi unul din cei mai dificili ani din istorie pentru muncitorii din industria auto din întreaga lume, pe fondul diminuării cererii pentru automobilele cu motoare diesel şi al tranziţiei spre automobilele electrice, numai în ultima lună Daimler AG şi Audi anunţând eliminarea a 20.000 de locuri de muncă.

Constructorii auto germani s-au alăturat rivalilor General Motors Co., Ford Motor Co. şi Nissan Motor Co. în procesul de restructurare majoră demarat anul trecut. Potrivit calculelor Bloomberg News, în următorii ani constructorii auto vor desfiinţa peste 80.000 de locuri de muncă. Deşi aceste restructurări sunt concentrate pe Germania, SUA şi Marea Britanie, economiile emergente nu sunt nici ele imune şi vor fi afectate pe măsură ce producătorii auto îşi vor reduce operaţiunile din zonele emergente.

Restul pe: https://www.money.ro/incepe-macelul-zeci-de-mii-de-oameni-vor-fi-dati-afara/

voicul

Am mers in ultima vreme cu un Mini de la Pony. Concluzia este ca am inteles de ce exista o nebunie si isterie pentru Mini.  :lol:

Masina mi se pare ideala pentru oras. Nu m-am uita la actele din torpedou, dar daca am gasit bine pe net, masinile au 102cp - exact cam ce iti trebuie pentru oras. Atentie ca nu sunt 102 cp la 1100 kg.
Ajungi de pe locul soferului oriunde in masina, pentru ca esti peste tot. Mini ce vrei! :D
Butoanele din bord (mai ales cel de pornire) mi se par SF, mi se par altceva.

Ideea este ca masina costa si poti gasi variante de oras mult mai ieftine, dar cand conduci una si te uiti la detalii o sa intelegi pe ce ai dat banii in plus. Ce am condus eu nici nu prea era model de top (nu avea nici macar butoane pe volan), dar finisajele se vad. Inclusiv cheia masinii arata foarte bine.


voicul

Se intampla o schimbare in ultima vreme: motorina 4.84 si GPL 2.74 (adevarat e si cu 2.5 pe langa B).
Nu am stat sa fac caclule exacte, dar ar cam veni ca in oras ai un consum cu doar vreo 30% mai mic pe GPL (in bani) fata de motorina.
Cand aveam GPL am mers si cu 60% pret mai mic, fata de benzina - la benzina ma raportam atunci.

Dejavantaj GPL - probabil acum vreo 15.000 de km sa iti scoti banii pe instalatie (pot sa fie si vreo 2 ani).
Alimentari dese si frecvente - la sub 400 de km trebuie sa mai faci un plin - probabil 300 in oras.

voicul

Aprilie va fi si mai rau si cifrele de mai jos se datoreaza probabil contractelor vechi.
---

Vânzările auto în România, în cădere liberă de la începutul anului. Cea mai mare scădere s-a înregistrat în martie

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 23,8% în primele trei luni ale acestui an, faţă de acelaşi interval din 2019, arată cele mai recente date ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). În luna martie scăderea a fost de 33%, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, informează Agerpres.

Vânzările auto de pe plan local sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care, după trei luni din anul 2020, realizează 65% din totalul achiziţiilor de autoturisme, în timp ce persoanele fizice realizează restul de 35%.

La finalul primului trimestru din 2020, ierarhia mărcilor de autoturisme are pe primul loc Dacia, cu 7.437 unităţi (27% cotă de piaţă), iar apoi Volkswagen (2.535 unităţi, 9,2% cotă de piaţă), Skoda (2.454 unităţi şi 8,9% din total piaţă), Renault (2.106 unităţi şi 7,6% cotă de piaţă) şi Hyundai (2.040 unităţi, cu 7,4% cotă de piaţă).

Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 64,9% din total - în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, iar motorizările diesel deţin 29,4% din total, în scădere cu 0,8 puncte procentuale faţă de finele lunii martie din 2019.

Pe segmentul autoturismele ecologice, analiza APIA arată că, deşi după primele trei luni din 2020, piaţa auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme înregistrează un volum în creştere totală de 7,2%, comparativ cu primul trimestru al anului trecut.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/04/13/apia-piata-auto-din-romania-a-scazut-cu-aproape-24-in-primul-trimestru--486251

voicul

Vanzarile auto au scazut cu -52% in EU in Martie.
Estimez ca multe din vanzari erau contracte deja semnate.

Da mai nou toate cifrele au minus in fata si toate sunt cifre bune inca. In aprilie ...

stangabriel

#831
https://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864





Powered by API/PUM imgur uploader

Mai exacte sunt aici :

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Avem urmatoarele evenimente tehnice , mai ales la Diesel.

Cam de la Euro 5 a  fost obligatoriu filtrul de Particule.

Scaderea de particule a fost de 5 ori de la Euro 4.  De la 25 la 5 mg/km.  Si euro 6 e de mai multe feluri, pana la 4.5 mg/km

Apoi de la euro 5 si 6,adaugarea de Adblue. Adblue scade NOx, oxizii de azot de mai multe feluri.

Scaderea a fost sub jumatate. La benzina nu s-a modificat , a ramas la max 60 mg/km.

La benzina avem  in mare parte vid, oxigen cat trebuie, deci si azot mai putin, pe langa faptul ca scanteia e cea care genereaza aprinderea. In acest fel sunt putine sanse sa se formeze oxizi de azot.  Tocmai pentru ca e oxigen mai putin,  motoarele pe benzina produc mai mult monoxid de carbon, de asemenea destul de daunator. Se poate vedea si in lista de pe Wiki acest lucru. Motorul Diesel merge cu oxigen din belsug si in sarcina.

Generatiile noi de motoare pe benzina, cu raport de compresie din ce in ce mai mare si injectie directa cu pulverizare, nu "stropire" au inceput sa produca particule si sunt dotate in mare parte cu filtre de particule.

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust#Particulates

Din pacate aceste limite sunt ideale, dupa cum si scandalul Dieselgate ne-a arat. Ok, cum se controleaza in viata reala asta?

Din ce am gasit, la ITP se verifica CO monoxidul de carbon, CO2 dioxidul de carbon, O2 oxigenul nears si HC hidrocarburile totale, combustibil nears.  Se observa daca motorul arde ok, nu norma de poluare.

http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR%201.pdf

Deci nu noxele, in sensul de NOx, adica oxizi de azot sau exact particule de carbon/funinginea. E nevoie de instalatii mult mai complicate.
Apoi calculul este volumetric si nu in mg/km.  Evident, masina sta pe loc.

Limitele Euro sunt orientative si reies din calculele de consum/km si din comportamentul standard al motorului.

Celalalt aspect este limitarea pe media emisiilor masinilor noi la maxim 95 g/km CO2 din 2021. Limitele celorlalti indicatorilor nu scad in proportie directa neaparat. La acelasi consum, deci CO2 g/km , poti avea variatii de CO, NOx , particule, combustibil nears. Difera temperatura de ardere, amestecul, injectia, etc, - partea tehnica.

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

Cat despre norma euro 7 , dupa 2024 - 2025 ... dar cu criza de acum si scaderea vanzarilor, sigur va mai dura pana urmatoarea scadere a limitelor.

Dupa mine, din punct de vedere al consumului, masinile cu motor cu ardere interna sunt la limita fizico-chimica,mai putini litri/100 km fata de acum adica gr CO2/km nu se poate. Dupa cum ati vazut, pentru a scadea limita medie de CO2/km se introduc in gama masini electrice.

Totusi, indicatorii ceilalti pot scadea si mai mult.

NOx pana la 0 , daca Adblue se amesteca corect, reactia se mai poate imbunatatii.
Pana la urma avea o reactie chimica oarecum la rece, in solutie apoasa/gazoasa.

Reactia ideala este in laborator. Daca un factor este putin modificat, nu mai avem reactia completa. Deci intretinerea motorului trebuie sa fie perfecta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Selective_catalytic_reduction

Varianta scurta a etapelor este  4NO + 2(NH2)2CO + O2 = 4N2 + 4H2O + 2CO2

Particulele pot sa fie filtrate si mai bine, Insa actuala varianta de regenerare nu imi pare ok. Se strica si uleiul de ungere. Motoarele de la Land Rover si nu numai au marea problema ca senzorul de vascozitate arata uleiul ca fiind uzat, doar pentru ca ajunge motorina in ulei datorita procesului de regenerare. Ma gandesc la o varianta de schimbare usoara a filtrului si ardere controlata in diferite instalatii (fabrici de ciment, incineratoare industriale).
Atat timp cat aprinderea este prin compresie si nu este o flacara ce arde dintr-o parte intr-alta(benzina), motorul diesel va produce carbon/funingine.

Deja motorul pe benzina de la Mazda SkyactiveX este ... si mai complicat.   Scanteia doar aprinde flacara intr-o zona a camerii de ardere cu amestec mai bogat, care produce socul ce aprinde restul de combustibil BENZINA prin compresie. Are si un compresor mecanic pentru o presiune putin ridicata dar controlata.  Binenteles, si ei au declarat ca motorul de fapt functioneaza in mare parte pe scanteie, clasic. Doar in anumite perioade stabile trece in variante descrisa mai sus. Raportul de compresie este de 16 .1 , mai mare decat propriul motor diesel pe care il au la 14.1.

https://en.wikipedia.org/wiki/SkyActiv#The_Mazda_Sky_concept

Daca datele si felul in care am inteles lucrurile sunt incorecte, va rog sa imi spuneti. Vreau sa inteleg si sa intelegem toti ca se fac eforturi sa fie masini cat mai putin poluante.

Ma gandesc daca nu se puneau aceste limite ce ieftine ar fi fost masinile, dar si poluarea ar fi fost infernala.

voicul

#832
Si fara DPF si multe alte elemente de siguranta, da, masinile ar fi fost mai ieftini. Pe de alta parte poate nu mai erau la fel de multi oameni ...

Oricum productia de masa a dus la scaderea preturilor de fapt. Nu prea se vede exact in preturi la masinile noi, dar la masinile SH preturile au scazut. E foarte greu sa vinzi o masina chiar daca ea este buna si exact ca in descriere. Si atunci solutia este sa reduci pretul.

La fel de interesant ca masinile au mai multi CP si consum mai mic in ultimii ani. E legat de eficientizarea data si de normele EURO.
Spre exemplu gasesti un 2l cu 190 CP sau un 3l cu 180 CP (EURO 3). Impozit 160 ron la prima sau 1800 la a 2-a.
Iti pica DPF-ul si vrei sa fi legal +1000 de euro cost sau poate chiar mai mult.

Deci e si cu + si cu -.

Oricum +1 pentru analiza.

kitsune

La benzina avem  in mare parte vid, oxigen cat trebuie, deci si azot mai putin, pe langa faptul ca scanteia e cea care genereaza aprinderea. In acest fel sunt putine sanse sa se formeze oxizi de azot.  Tocmai pentru ca e oxigen mai putin,  motoarele pe benzina produc mai mult monoxid de carbon, de asemenea destul de daunator.

^^ Nope ^^
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

stangabriel

Am zis asta deoarece motorul pe benzina are clapeta de acceleratie, iar motorul diesel nu. Dupa clapeta spre supape este vid. Cresterea in turatie si sarcina/putere este data de deschiderea clapetei si cresterea cantitatii de aer si combustibil. La diesel e doar din injectie. La diesel aprinderea e prin compresie, nu prin scanteie, temperatura si presiune mare, forteaza azotul sa se combine cu oxigenul.

Monoxidul de carbon apare daca nu e oxigen in exces. Cazul motorului pe benzina.
Daca la amandoua tipurile de motoare adaugi turbo, se schimba datele doar pe plaja cu presiune pozitiva. Insa controlul exploziilor e si mai greu de facut, se prefera amestec bogat pentru prevenirea detonatiilor si racirea gazului de evacuare spre turbine si catalizator.

Acum am scris mai corect ?

punktnet

#835
Exista MAS si fara clapeta de acceleratie. Unele de serie, altele de serie mai redusa dar exista.



Aditia de turbo la motorul pe benzina nu schimba raportul de amestec, pentru asta exista senzorii de oxigen, sa se asigure ca raportul ramane aproape de ideal.
La diesel nu se combina oxigenul cu azotul :) , dieselul merge in exces de aer fiind violenta combustia motorinei deci la esapament vom avea si emisii de oxigen, ceea ce la benzina nu este permis deoarece arderea in exces de carburant duce la explozia emisiilor de oxizi de azot care se combina in atmosfera cum nu se poate mai rau si formeaza acizi nitrici care te omoara, da, te omoara mult mai repede si mai violent decat alte gaze gen dioxizi sau monoxizi.

Banzai :)
Just kidding.

Cristi N

De la Euro 4 in sus si motoarele Diesel au clapeta de acceleratie. Cel putin la VAG e standard treaba, nu stiu alti producatori daca au acelasi design.

punktnet

Dieselul o folosește pentru diminuarea "zbaterii" motorului la oprire precum și în tandem cu EGR-ul in anumite regimuri pentru scăderea temperaturii in camera de ardere prin reducerea de oxigen in aerul admis. Mai nou este folosită în timpul regenerărilor DPF.
Dar este improvizat numele de clapeta accelerație :)
Just kidding.

voicul

Nu cred ca s-a pus review despre Golf 8 sau mai pun unul:


voicul

Intr-un fel e bine ca incep sa se deschida fabricile auto, dar ... pentru ce si cine?

Ce inseamna sa iti scada piata cu 40% intr-o luna. Parc de masini noi abandonate in California.





Powered by API/PUM imgur uploader