News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Cea mai profitabilă maşină din industria auto - VIDEO

Porsche este cea mai profitabilă mașină din industrie. Producătorul auto german a reușit să depășească mărci precum Ferrari, BMW și Mercedes cu al său model 911. Nici măcar Tesla nu s-a ridicat la așteptările industriei sau orice alt hypercar extravagant. Cu un volum de aproape 39.000 de unități vândute, 911 a adus peste 2 miliarde de euro în conturile Porsche.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/cea-mai-profitabila-masina-din-industria-auto-1191090

Io

Am tot auzit de interdictii in parcari pentru masinile cu Gpl. Eu nu pot fi client de asa ceva insa cei care detineti aveti dreptul in parcari subterane! Sigur, dreptul asta il aveti cu conditia ca parcarea sa fie "echipata" pentru masinile voastre!
Normativul e aici, va intereseaza mai mult pagina 7: https://www.mdrap.ro/userfiles/reglementari/Domeniul_XXVIII/28_14_NP_127_2009.pdf
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

#812
Am tinut evidenta 99.95% exacta a costurilor - TCO - total cost of ownership sau cost total al proprietatii, pentru 1 an de zile la masina actuala.

Atentie in cost nu intra devalorizarea masinii. Am obtinut un pret asa bun la achizitie si intre timp am investi 750 euro in ea multe din costuri fiind pentru ani (distributie, arcuri + flanse, camera spate, 4 cauciucuri). Sunt convins ca iau aceeasi bani cu care am cumparat-o. Evident ca asta e discutabil, dar in costuri prezentate am 0 cost de depreciere al masinii.
Ca nota: devalorizarea masinii este costul cel mai mare al masinii.

Costul motorinei pe care o pun eu este cu 0.15 - 0.2 RON mai mic decat media din B. Asa am economisit vreo 25 de euro intr-un an. Poate zici ca e nimic si e nimic, dar eu chiar am facut TCO 99.95% - am pus si spalatul masinii in costuri.

Am trisat putin la calcule pentru ca:
1. Revizia o sa o fac (am impins-o) saptamana viitoare. Probabil vreo 80 de euro, dar care nu sunt luati in calcul actual.
2. Turbina are o problema - asa am luat masina. Nu e grav si masina merge, dar e clar ca la un moment dat va ceda. Asta e un cost de minim 300 - 400 de euro si la un moment dat va trebui facuta.
Costurile astea nu sunt in calcul actual.

Deci intr-un an am facut 9600 de km si am avut un cost de 8034 ron ca sa ii fac ceea ce imi da un cost de 0.83 de ron/km.

Deci ca sa fac un km cu masina actuala eu dau 0.83 de ron. Masina are 11 ani a fost sub 5000 de euro SH. Este automata cu DPF (fara astea 2 aveam consum mai mic cu vreo 2l la 100 de km - se mai schimbau putin calculele - inseamna o economie de 180 euro la 9600 de km).
Proportia de mers este de 30% afara si 70% oras.
Ca fapt divers: motorina este vreo 4000 de ron. Cu alte cuvinte cand iei un prieten si zici facem 50-50% costul benzinei, de fapt tu platestei vreo 75% (50% combustibil si alte cheltuieli) si el vreo 25% (doar 50% combustibil) !!!

La cealalta masina am iesit la un cost de 1.02 ron/km si acolo sunt convins ca nu am avut toate costurile, dar si la asta daca ii fac turbina tot la 1 ron/km ajung  :)

Eu consider ca este un cost foarte bun: 0.83 pe km, dar si eu merg atent cu masina/chiar la consum. In iulie si august am avut consum in B de 9.6 in conditiile in care oficial este 9.5 !!! Asta la masina de 11 ani.

Ionut

Primele imagini cu noul Golf 8. Volkswagen a anunțat când va putea fi cumpărat



Volkswagwen Golf generația opta va avea premiera pe 24 octombrie, într-un eveniment dedicat, compania alegând să separe debutul lui ID.3, de la Frankfurt, de cel al celui mai important model al mărcii. Primele imagini cu noul VW Golf vor putea fi văzute în direct de la Wolfsburg, acolo unde se află cartierul general al companiei. Fără să ofere prea multe detalii privind designul viitorului model, cei de la VW au publicat câteva schițe ale lui Golf 8 împreună cu o descriere succintă: ,,digitalizare și conectivitate, inovații și un design expresiv".



Profit.ro

Ionut

Viaţa e plină de surprize: Volkswagen vrea să se bată cu Dacia. Gigantul german vrea să repoziţioneze Skoda pentru a concura direct cu Dacia

Misiunea Skoda va fi aceea de a concura direct cu mărci puternice pe segmentul accesibil de preţ, precum Dacia, Hyundai sau Kia, potrivit Automotive News Europe, în timp ce Seat va urca în gamă pentru a putea concura cu Alfa Romeo. Strategia face parte din repoziţionarea mărcilor grupului VW. Până acum Skoda reuşea chiar să concureze direct cu Volkswagen în ceea ce priveşte echiparea şi confortul modelelor sale, iar prin versiunile Laurin&Klement dorea să devină concurent inclusiv pe segmentul premium.

,,Dorim să gestionăm identitatea mărcilor mult mai clar în viitor", a spus Michael Jost, şeful strategiei de produs în cadrul VW Group, citat de Automobilwoche, publicaţie-soră a Automotive News Europe. Astfel, în viitor, Skoda ar putea renunţa la versiunile sale care duc marca spre segmentul superior şi se va concentra mai mult pe pieţele est-europene. Pe de altă parte, Skoda domină piaţa locală, fiind pe locul întâi sau pe cel secund în cazul importurilor, însă la mare distanţă de Dacia.

ZF

voicul

Azi gasesti masini chiar si de 10 ani, pana in intervalul 1.6l - 2l avand intre 150 - 275 cp, atat benzina cat si diesel.

Pentru ce ai nevoie de motor mai mare?

Io

Am nevoie de un motor mai mare pentru ca "there is no replacement for displacement". Ma refer la motoare moderne nu la motoare care i-ar fi fost oarecum familiare unui inginer din Epoca Victoriana. Pe romaneste un motor ok-ish cum e cel de pe Golf GTi, mic si "pompat" turbo se va comporta in timp cu totul altfel si fiabilitatea lui va fi mai mica decit, sa spunem, a frumosului si echilibratului 6 in linie de 3 litri cum este fostul aspirat de la BMW, fiind ele, motoarele astea doua suficient de apropiate ca performante si consum (pe strada) incit sa nu se simta diferente semnificative.
Unii oameni isi cumpara masini si pentru astfel de calitati si sint foarte putin interesati de chitibusareli contabile asociate detinerii si exploatarii lor iar cind ajung la service o fac pentru a le ingriji si verifica si foarte rar pentru a schimba componente altele decit consumabilele.
In aceeasi idee, fiabilitate formidabila dar la alte performante 3.5/3.7 V6 de la Honda, 4.4-ul de la Toyota, M156/159 de 6.2l de la Mercedes si lista poate continua foarte mult.
In schimb nebunia turbo cu sau fara downsizing la care asistam te face sa te feresti sa iei masini altfel foarte frumoase de la Volvo sau de la Jaguar (nemaivorbind despre 1.5 turbo de la Honda, motor care s-ar prea putea sa-i coste mai mult decit cred!) din pricina severelor probleme de fiabilitate raportate.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

^Intradevar ai dreptate. Am prieten care si-a luat 3.0 exact in ideea: evit 2.0 cu biturbo care se strica si care oricum e cu vreo 5000E mai scump decat V6. Cu 5000E platesti impozit pe 10 ani pentru V6 - 3.0l

Este mai durabil V6-ul, dar ca tehnica de marketing (dupa mine). Degeaba tine motorul 300.000 de km si 20 de ani, daca eu schimb masina la 5 ... maxim 10 ani cu 200.000 km maxim.
Si da exista si exceptii, dar in multe cazuri cumperi calitate pe care nu o sa o folosesti niciodata.

Revenind: pana in 2.0 gasesti si motoare foarte fiabile (cele de la VW si sunt multe) cu putere care nu prea ai unde sa o folosesti in Romania.

E parerea mea: nu merita banii de impozite, RCA si probabil curand si Casco ce este peste 2.0. Nici consum extra de combustibil nu ii vad rostul.

Daca vrei V6 si mai mult, dar financiar ok - hybrid (asta cat o sa mai tina si faza asta). Ai la Lexus si Mercedes niste V6 hybrid.

Intradevar sunt si oameni care vor si nu se uita la bani.  :)

Io

^ Problema nu e de bani aici. E de treaba pe care o are masina de facut si la detinator. Pentru o firma de distributie pizza in oras cel mai probabil o flota de citadine electrice e potrivita, pentru o firma cu multi agenti comerciali nu e nimic rau la o flota de Dacii Logan (sau echivalentele mai scumpute de la Skoda - ca tot vor sa pozitioneze Skoda la concurenta cu Dacia (!!! asta va fi ceva de urmarit !!!) sau Citroen - Logan cu motorasele de 0.9/1.2 turbo, isi fac treaba foarte bine, sint ieftine, economice pentru ce au fost gindite sa faca (le-am testat pe ambele in drumuri de vacanta, +1000 km dus intors, sint foarte ok cita vreme le tii in domeniul unde sint bune - treci peste 4000 de ture si produc mai mult zgomot si caldura decit putere - prin urmare pentru prima oara in viata mea am tinut cont de indicatia masinii de a schimba viteza si s-a vazut asta foarte bine si in comportamentul masinii si in consum.
Eu insa cind am vorbit despre masini am vorbit despre masina mea personala care nu e folosita aproape niciodata in oras si de la care am alte pretentii. Sigur, exista oameni care se deplaseaza in oras cu Land Cruiser V8, exceptionala altfel, sau o alta din aceeasi categorie dar care au fost gindite pentru cu totul alte lucruri. Nu le poti interzice insa poti foarte bine sa exerciti pirghii financiare (asigurari, impozite) si administrative locale astfel incit orasul sa fie al citadinelor si nu al masinilor de teren. Ma rog, poate mai putin cind a nins si Primaria a fost luata iarasi prin surprindere  :p
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Se tot discuta de cativa ani de fuziunea asta:


Fiat Chrysler și compania care deține Peugeot, Citroen și Opel, discută o fuziune de 50 de miliarde de dolari

Grupul francez PSA și rivalul său americano-italian Fiat Chrysler se află în discuții privind o posibilă fuziune, informează BBC.

PSA deține mărcile Peugeot, Citroen, DS și Opel, alături de alte câteva branduri mai mici, în timp ce Fiat Chrysler deține mărcile Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Ferrari, Chrysler, Lancia, Maserati, Abarth, Dodge și altele.

Grupurile PSA și FCA au vândut anul trecut împreună peste 8,7 milioane de autovehicule la nivel mondial. Dacă s-ar produce alianța, compania rezultată ar fi al patrulea mare producător de mașini la nivel mondial, după Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan, fiecare cu peste 10 milioane de modele vândute.

Mai multe detalii:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/fiat-chrysler-si-compania-care-detine-peugeot-citroen-si-opel-discuta-o-fuziune-de-50-de-miliarde-de-dolari-1209132

voicul

Legislație UE: Din 2022, toate mașinile noi vor fi echipate cu aproape 30 de sisteme de siguranță obligatorii

Toate autoturismele noi care vor fi comercializate în statele UE începând cu jumătatea anului 2022 vor fi prevăzute cu funcţii de siguranţă, cum ar fi de exemplu sisteme pentru frânarea de urgenţă, tehnologii de menţinere a direcţiei şi detectoare de somnolenţă, conform noilor norme de siguranţă rutieră aprobate vineri de statele blocului comunitar, informează agenţia DPA, citată de Agerpres.

Aceste măsuri au fost propuse anul trecut de Comisia Europeană şi aprobate de Parlamentul European, într-un efort de a reduce numărul victimelor accidentelor rutiere, în fiecare an pe ansamblul UE circa 25.000 de oameni pierzându-şi viaţa şi alţi aproximativ 140.000 fiind răniţi în astfel de accidente.

Conform normelor aprobate, toate vehiculele noi vor trebui să fie echipate cu o listă de aproape 30 de noi funcţii menite, printre altele, să înregistreze datele unui accident, să împiedice persoanele aflate sub influenţa alcoolului să conducă sau să împiedice de asemenea depăşirea limitei legale de viteză.

Autoturismele şi autoutilitarele vor trebui să fie prevăzute de asemenea cu zone extinse de protecţie a capului în urma unui impact, pentru a limita astfel rănirile în urma coliziunii cu pietoni sau biciclişti.

De asemenea, camioanele şi autobuzele vor trebui să fie proiectate în aşa fel încât să fie diminuate unghiurile moarte şi să fie dotate cu sisteme capabile să detecteze pietonii şi bicicliştii aflaţi în apropiere.


https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/legislatie-ue-din-2022-toate-masinile-noi-vor-fi-echipate-cu-aproape-30-de-sisteme-de-siguranta-obligatorii-1213672

voicul

^Am facut mai sus un calcul TCO pe un 1 an la masina mea (masina pana in 5000 de euro, de 11 ani, diesel). A iesti la 0.83 ron/km. Am spus ca am trisat putin amanand intentionat revizia, cu concluzia ca dupa inca o luna am ajuns la 0.94 ron/km.

Oricum altceva vreau sa spun acum: TCO este cost pe km si am crezut cumva ca e final, dar nu e asa.
Din km facuti: 60% in oras si 40% in afara. In oras consum intre 9.6 si 12 (depinde anotimp) si in afara 5 mediu. Cam 75% din costul pe km este cel de motorina.
Ceea ce a dat cam asa:
1.5 RON pe km in oras.
0.4 RON pe km in afara.

Car sharing dintr-o data a devenit foarte rentabil !

dr4qul4

costul asta nu include si amortizarea, nu?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Daca te referi la depreciere valorii masinii, nu este inclusa pentru ca in cazul meu am luat masina foarte bine si cu investiile din acest an sigur o dau la acelasi pret.
In anul 2 o sa am o depreciere de 500 de euro indiferent de numarul de km facuti.

Doar ca idee: ai depreciere de 1000 euro pe an intre anii 5 - 10 la o masina care a costat 10.000 euro in anul 5 si dupa, intre anul 10 - 15, cam 500 de euro pe an.
Deprecierea o calculezi exact doar dupa ce ai vandut masina si cu cat o vinzi e foarte, foarte relativ.

voicul

Renault schimbă strategia şi ia în calcul ieşirea de pe unele pieţe

Directorul general interimar al Renault, Clotilde Delbos, a declarat marţi că producătorul auto francez nu exclude retragerea unor produse sau ieşirea de pe unele pieţe, ca parte a procesului de revizuire a obiectivelor pe termen mediu, transmite Reuters.

"Vom evita dacă vom putea, dar va trebui să ne punem întrebarea...putem doar să ne menţinem aceeaşi strategie? Nu cred asta. Piaţa se schimbă, trebuie să ne adaptăm", a declarat Clotilde Delbos la o conferinţă.

Luna trecută, Renault a făcut aluzie la o potenţială diminuare a dividendelor, după ce a redus perspectivele privind vânzările şi profiturile din cauza evoluţiilor de pe pieţele auto globale.

Producătorul auto francez se aşteaptă la o scădere a cererii pe plan global cu 4% anul acesta, faţă de un declin de 3% previzionat anterior. Renault i-a şocat pe investitori în octombrie când a emis un avertisment de profit şi a anunţat că anul acesta fluxul de numerar ar putea să nu fie pozitiv.

"Vom face o revizuire exactă a situaţiei noastre în ceea ce priveşte rezultatele financiare şi generarea fluxului de numerar la finalul anului. Apoi vom convoca Consiliul de Administraţie pentru a decide care va fi politica de dividende adecvată", a afirmat directorul interimar Clotilde Delbos.

În următoarele luni, vor fi revizuite toate aspectele afacerii - inclusiv participarea Renault la Marele Premiu de Formula 1, a adăugat oficialul.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/renault-schimba-strategia-si-ia-in-calcul-iesirea-de-pe-unele-piete-1219287