Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Interesant ca doar in Germania se intampla asta si ca problema e la benzina.
----

Producătorul auto Opel, obligat de Germania să recheme peste 54.000 de automobile

Autoritatea de reglementare a sectorului auto din Germania a cerut Opel să recheme de pe piaţă automobile Adam şi Corsa cu motoare pe benzină deoarece emisiile acestora depăşesc limitele admise, potrivit unui articol publicat de revista Bild am Sonntag, citat de News.ro.

Emisiile de oxid de nitrogen ale modelelor Adam şi Corsa depăşesc cu mult limitele admise, în condiţii reale de trafic, a relatat revista.

Ordinul autorităţii de reglementare se referă la 210.000 de vehicule, dintre care 54.000 sunt în Germania.

O evaluare a calităţii automobilelor Opel a arătat că aşa-numitul control Lambda la unele modele Adam şi Corsa fabricate în 2018 şi 2019 nu este suficient de solid la viteze mari, a declarat un purtător de cuvânt al Opel. Asta înseamnă că maşinile care circulă peste 50.000 de kilometri ar putea depăşi nivelul admis al emisiilor pe parcursul duratei lor de viaţă, a explicat reprezentantul companiei.

Opel a început să informeze clienţii, acum două luni, pentru actualizarea softurilor maşinilor afectate, a explicat purtătorul de cuvânt într-un email.

Producătorul auto a anunţat anterior că procuratura din Frankfurt investighează nivelul emisiilor automobilelor diesel şi că Opel cooperează cu autorităţile.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/producatorul-auto-opel-obligat-de-germania-sa-recheme-peste-54-000-de-automobile-1147785

Io

#766
1- "Oxid de nitrogen"? Substanta asta nu exista in univers. Sau a revolutionat intre timp Digi24 Chimia. Trecind peste, Azotul da 6 oxizi, despre care faceti vorbire?
2- "Asa-numitul control Lambda"? Fiind vorba despre motoare cu benzina nu puteti vorbi despre "asa numitul" ci pur si simplu despre Sonda Lambda. Asta daca aveti o idee cit de mica si de vaga despre ce vorbiti!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#767
La ce te aștepți de la jurnalismul de astăzi, unde puțini mai pot traduce un text fără Google Translate sau prezenta o știre fără prompter? Secolul trecut s-a numit "al vitezei". Secolul ăsta se va numi "al superficialității". Ți se dă pe foaie ce trebuie să spui, nu e nevoie să mai și gândești, parcă sună cunoscut, nu? ("Decât să vorbesc liber și să spun prostii mai bine să am o hârtiuță în față și să spun lucruri corecte").
Mai grav este că majoritatea jurnaliștilor nici măcar nu sunt atenți la feedback, că poate s-ar corecta (sau pune la punct). Deh, în vremurile astea toți ne pricepem la toate, iar dacă nu ne pricepem, invităm în studio un "analist" care știe totul, de la tenis la politică, trecând prin neurochirurgie și astrofizică.
Și la fel sunt și cei care ridică mâna sau votează legile fără să știe despre ce este vorba, inclusiv cei cu j'de mii de doctorate dar cu clasele 5-8 făcute la fără frecvență.

Ca să scriu și on-topic, e vorba de NOx, oxizi ai azotului (simbol chimic N, de la Nitrogen) și de raportul amestecului aer-combustibil introdus în cilindru la motoarele cu ardere internă. Senzorul (sonda) lambda măsoară nivelul de oxigen în gazele de evacuare, parametru definitoriu pentru calitatea arderii. Denumirea de sondă lambda este improprie, mai corect ar fi "senzor de oxigen". Nu mai intru în detalii academice cu rapoarte stoechiometrice și cicluri Carnot  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

#768
^ Brrrr, nu mai scrie de-astea ca sperii lumea!  :lol:

Te-asteptam cu mare interes "La cheu" la motoare "grele". Zi-ne ceva de Diesel-urile alea in doi timpi pe care le folositi voi, alea de le porniti folosind 1-2 motoare mai mici  :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Lasa-l sa scrie, mie mi-a placut si are +1...
:cheers:
Poate va explica si ce sunt amestecurile stoichiometrice si de ce, in ziua de astazi, in motoare folosim (aproape) intotdeauna amestecuri "sarace"...

Iar expresia "noxe" provine fix de la NOx, adica un amestec de oxizi de azot...
Iar NOx sunt produse in cantitati mult mai mari in MAC (motoare Diesel) decat in MAS (motoare Otto, pe banzina) din cauza presiunilor mult mai ridicate.
In conditii normale, azotul nu reactioneaza cu oxigenul.
Presiunea si temperatura sunt un fel de catalizatori.

Adica pot sa faci cata gratare vrei, nu vei produce prea mult noxe.. ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#770
Evident ca are +1  :cheers:

^ Vaaai, da' cum nu se produc noxe la gratar? Ca doar se arde carbon cu oxigen si iese codoi, fum/particule in suspensie, oxizi de sulf, toate alea. Vaaaai, se-ncalzeste planetu de la fleici si de la mititei :lol:

Cum de le-o fi scapat asa ceva? Asteptam cu interes normele de poluare maxim admise pentru Gratarul Euro 2. Si neaparat o birocratie si niste ONG-uri eco sa militeze pentru Gratarul Euro 3, asta pentru mangal. Daca pentru lemn direct Euro 4 "ca e carbon mai nou". Pai ce, doar n-o sa ramina tocmai ancestralul gratar nemodernizat eco!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#771
Mulțumesc pentru aprecieri și pentru :cheers:, poate le transpunem în realitate vreodată.

Ca să fie simplu pentru toată lumea:

- lambda = 1, caz ideal, amestec aer-combustibil optim, greu de atins în practică (de fapt imposibil).
- lambda > 1, amestec sărac, ardere bună, dar temperaturi mari și formare de NOx, rezultă smog și ploi acide.
- lambda < 1, amestec bogat, ardere incompletă dar mai rece, formare de monoxid de carbon și combustibil nears în evacuare, rezultă poluare dar și pagubă la buzunar din cauză de consum mai mare.

Restul e cancan (sau temă de discuție pentru amatorii de Carnot, stoechiometric, pisica lui Schrodinger și alte chinezării).

Notă: lambda este raportul dintre amestecul aer-combustibil real și cel ideal.
Notă II: vorbește lumea că "noxe" vine de la latinescul "noxa", adică "vătămare". Nu știam
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Nou capitol în scandalul DIESEL

Mii de automobile Mercedes diesel vor fi rechemate.

Nou capitol în scandalul Diesel: Producătorul auto Mercedes e bănuit că ar fi folosit un dispozitiv ilegal pentru manipularea emisiilor. Aproximativ 60.000 de maşini urmează a fi rechemate.

Anunţul a fost făcut de autoritatea germană de resort KBA. În discuţie se află modelele Mercedes-Benz GLK 220 CDI, construite între anii 2012 şi 2015. Un purtător de cuvânt al concernului auto Daimler a confirmat solicitarea KBA într-un articol publicat de cotidianul de mare tiraj Bild, în ediţia sa de duminică. Constructorii de la Mercedes ar fi integrat la maşinile diesel de teren, model sport, un astfel de dispozitiv, menit manipulării emisiilor de CO2. Grupul Daimler respinge acuzaţiile şi intenţionează, potrivit purtătorului său de cuvânt, să se adreseze justiţiei. Scandalul Diesel se amplifică.

Potrivit relatărilor "Bild am Sonntag", autoritatea germană de transport, KBA, îşi extinde investigaţiile şi asupra altor modele produse de Daimler, bănuind că software-ul în cauza s-ar putea să fi fost folosit şi la alte maşini. Purtătorul de cuvânt al companiei a confirmat că se desfăşoară discuţii pe această temă între concern şi KBA.

Bănuiala că Daimler ar fi recurs la un astfel de sistem ilegal a fost dată publicităţii la mijlocul lunii aprilie. Suspiciunile KBA s-au născut deja în toamna anului trecut, când a fost descoperit un software suspect la motoarele OM 651. Astfel, cu ajutorul unui program special de calculator, volorile emisiilor de gaze nocive au putut fi scăzute. Deja la vremea aceea, concernul auto s-a aratat dispus să coopereze cu autoritatea de resort, scrie Deutsche Welle.

https://www.money.ro/nou-capitol-in-scandalul-diesel/

voicul

Nu era mai simplu sa redirectioneze lumea aici https://www.peco-online.ro/ fara costuri, rapid si DEJA existent?

Veste BUNĂ pentru cei care au mașini pe benzină și pe motorină!
Consiliul Concurenţei (CC) va lansa luni, 1 iulie, platforma "Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi', care va conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România, potrivit unui anunţ al instituţiei.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru realizarea aplicaţiei, contractul având o valoare de 1,42 milioane de lei.

În februarie, preşedintele CC, Bogdan Chiriţoiu, declara, pentru AGERPRES, că platforma web şi aplicaţiile mobile vor fi gata până la mijlocul acestui an.

"Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a preţurilor va conduce la transparentizarea pieţei pentru consumatori, permiţându-le să se informeze cu privire la preţurile practicate de principalele reţele de distribuţie a carburanţilor auto, astfel încât aceştia să poată alege produsele cu cel mai bun raport preţ-calitate", a arătat Chiriţoiu.

Consiliului Concurenţei are în derulare şi o analiză pe piaţa carburanţilor, lansată după ce preţul benzinei şi motorinei în România, fără taxe, a depăşit media europeană. În urma anchetei, care va fi gata în perioada următoare, autoritatea va veni cu recomandări pentru creşterea concurenţei pe piaţa carburanţilor.

În noiembrie 2016, Consiliul Concurenţei a lansat www.monitorulpreturilor.info, proiect-pilot, accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, care oferă preţurile pentru 128 de produse alimentare (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea fiind disponibile două preţuri de produs individual, cel mai ieftin şi cel mai bine vândut).

Companiile de retail vor publica preţurile pentru toate produsele, la nivel naţional, în Monitorul Preţurilor, probabil din septembrie, a declarat săptămâna trecută directorul general al Consiliului Concurenţei, Daniela Bădilă.


https://www.money.ro/veste-buna-pentru-cei-care-au-masini-pe-benzina-si-pe-motorina/

voicul

#775
Pun aici stirea:

De azi: https://www.monitorulpreturilor.info/
Rabdare si tutun ca se misca cam incet site-ul.

Nu sunt toate retele (poate nu inca). Mai gasiti benzinarii si pe https://www.peco-online.ro/raza.php

perfidus

Destul de OK, dar numai de pe desktop. Nu are versiune pentru mobil.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Cristi N

Reportajul e doar despre agentul frigorific contrafacut dar situatia e valabila la toate consumabilele si piesele auto. Daca nu te pricepi sau esti pasionat ai toate sansele sa fii pacalit.


voicul

Aici cred ca merge pus:

Ce trebuie să ştiţi dacă mergeţi cu maşina în Italia, Franţa sau Spania

În multe ţări europene, lucrurile s-au schimbat după scandalul emisiilor poluante de la Volkswagen, din 2015. De exemplu, în Milano nu se mai poate circula cu maşini diesel Euro 3, în timp ce Madridul şi Parisul vor interzice din 2025 maşinile pe motorină. În Londra, șoferii care au maşini diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.

În Italia, lupta cu poluarea a intrat într-o nouă fază. Există limite permanente pentru traficul din regiunile Piemont, Lombardia, Veneto și Emilia Romagna. De la începutul anului, este interzisă circulaţia în weekend pentru maşinile diesel Euro3. Asta în timp ce în cursul săptămânii, restricţia se aplică în intervalul orar 7:30 - 19:30.

În Milano, primăria are planuri mari pentru următorii ani.

Sergiu Balaban, jurnalist Digi24: ,,Din 2020, nu se va mai intra în Milano cu Diesel Euro 4, din 2022 cu Diesel Euro 5 şi din 2025 cu Diesel Euro 6. Vor fi şi bonusuri, sunt permise 50 de intrări în primul an de la activarea fiecărei restricţii."

Beppe Sala, primar Milano: ,,Nicio decizie politică nu poate fi pe placul tuturor, dar ni se pare măsura cea mai corectă. Trebuie să precizez că eu și administrația mea ne gândim la mediu. Este o alegere politică profundă, dar milanezii vor decide dacă sunt de acord sau nu. Noi mergem înainte".

La fel de îngrijorate sunt şi autorităţile din Franţa. Hexagonul este sufocat de maşinile pe carburanţi, care reprezintă 94% din vânzările de autoturisme. Numai în Paris circulă zilnic 600.000 de maşini, iar poluarea atinge cote îngrijorătoare.

Sebastian Perju, jurnalist Digi24: ,,Politicienii din Hexagon au adoptat o lege prin care vânzarea de automobile pe benzină, motorină sau gaz va fi interzisă începând cu 2040. Planul este ca până în 2050 să nu mai existe automobile care folosesc carburanţi".

În fața poluării excesive, Londra a impus o nouă taxă. Proprietarii maşinilor pe benzină fabricate înainte de 2006 şi ai celor diesel de dinainte de 2015 vor plăti aproape 13 lire pe zi. Iar camioanele şi autobuzele vor fi taxate cu 116 lire.

Sadiq Khan, primarul Londrei: ,,În fiecare zi, patru londonezi, printre care şi copii, sunt spitalizaţi din cauza slabei calităţi a aerului. Adulţii au probleme de sănătate de la astm până la boli de inimă, demenţă şi cancer, având drept cauză directă calitatea aerului. Ei costă economia Londrei 3,7 miliarde de lire pe an, economia naţională - 20 de miliarde de lire pe an, deci avem o criză de sănătate publică."

În Madrid, unul dintre oraşele europene cu cel mai ridicat nivel de dioxid de azot, mii de oameni au ieşit în stradă după o decizie controversată a primăriei. Edilul a decis să nu-i mai amendeze pe şoferii care intră în centrul oraşului cu maşini care au un nivel ridicat de poluare. Asta în contextul în care Uniunea Europeană a ameninţat statul iberic cu sancţiuni dacă nu respectă standardele de calitate a aerului.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/conditiile-de-transport-in-multe-tari-europene-se-schimba-ce-trebuie-sa-stiti-daca-mergeti-cu-masina-in-milano-paris-sau-londra-1163039

adiarc

o precizare pt Londra....pana acum era taxa de aprox 13 £ pt zona 1( chiar zona centrala cu toate obiectivele yuristice )...acum se extinde pana in zona 3....si probabil se va extinde incet la toate zonele ( 6 zone )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura