Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Io

De unde rezulta ca Berea Carnot e top  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Sfârşitul motoarelor poluante: Capitala unei ţări europene va interzice motoarele pe benzină şi motorină până în 2030

Vehiculele şi motocicletele pe benzină şi motorină vor fi interzise în capitala Olandei, Amsterdam, începând cu 2030, în încercarea de a purifica aerul oraşului, a declarat consiliul capitalei olandeze, citat de Reuters. În ciuda utilizării pe scară largă a bicicletelor de către olandezi, poluarea atmosferică în Olanda este mai accentuată decât permit normele europene, în special din cauza traficului intens din oraşele Amsterdam şi Rotterdam.

ZF

voicul

Europa, în pragul unui nou SCANDAL Dieselgate

Ancheta din Franţa privind implicarea Renault într-o posibilă fraudă privind emisiile este aproape de a ajunge în tribunal, a anunţat luni publicaţia Le Monde, după ce un raport tehnic a confirmat că unele motoare diesel ale producătorului auto au fost configurate pentru a emite mai mulţi poluanţi în condiţii reale de drum pentru, transmite Reuters.

După izbucnirea scandalului manipulării emisiilor poluante ale vehiculelor Volkswagen, în toamna lui 2015, Guvernul francez a cerut Direcţiei Generale pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor (DGCCRF) să efectueze o anchetă cu privire la emisiile poluante la toate mărcile de autovehicule comercializate în Franţa.

În urma investigaţiilor, care s-au desfăşurat şi în alte state europene, s-a descoperit că nivelul emisiilor de oxid de azot este de zece ori mai mare faţă de limitele stabilite de autorităţile de reglementare la unele modele Opel, Renault şi Fiat Chrysler.

Procurorii francezi au deschis o investigaţie privind nivelul emisiilor la Volkswagen, Renault, PSA şi Fiat Chrysler, în perioada 2016-2017.

Un purtător de cuvânt al Renault a precizat că firma nu poate comenta cele mai recente informaţii deoarece nu a văzut rezultatele investigaţiei. "Vehiculele Renault nu sunt echipate cu dispozitive de fraudă şi respectă normele de omologare a vehiculelor", a declarat purtătorul de cuvânt.

Studiul realizat de ISAT, un institut francez de cercetare în domeniul transporturilor, a confirmat concluziile anterioare conform cărora la controlul softului motoarelor modelelor Clio şi Captur de la Renault s-a descoperit existenţa unor decalaje importante între performanţele anumitor motoare în momentul omologării în laborator şi în utilizarea lor în condiţii reale.

Recent, presa franceză a publicat o copie a unui proces verbal elaborat de Direcţia Generală pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor în care se susţine că "Renault SAS i-a înşelat pe consumatori la controalele efectuate, în special în cazul controalelor legale de omologarea emisiilor poluante".

În replică, Renault a dat publicităţii un comunicat în care reiterează că respectă normele de omologare a vehiculelor.

"Grupul Renault reaminteşte că niciunul dintre serviciile sale nu a încălcat regulile, europene sau naţionale, cu privire la omologarea vehiculelor. Vehiculele Renault nu sunt echipate cu software sau dispozitive de fraudă", subliniază producătorul auto.

https://www.money.ro/europa-in-pragul-unui-nou-scandal-dieselgate/

Cristi N

#753
Las aici o serie de interviuri cu un colectionar de camioane de epoca, domnul Dinu Romano. Nu stiu daca asta e cel mai potrivit loc, Ionut daca gasesti altul mai bun te rog sa muti tu postul.












cristi5

#754
^ in episodul "Dupa ce masini a fost copiat ARO" zice ca IMS a fost copiat dupa GAZ si ARO dupa UAZ daca bine inteleg.

Dupa care la 15:40 e intrebat daca totusi exista ceva romanesc ne-copiat. Si vine cu raspunsul nostalgic-comunist ca Autocamioane Brasov era foarte buna (desi dupa spusele proprii facea numai copii si licente gen Carpati copiat dupa ZIL care era o licenta americana dupa Ford Mercury in 1960) dar ca in 1990 s-a hotarat (nu se stie de catre cine) ca "Romania sa devina piata de desfacere".

Aud tot mai des acest mit, ca parte dintr-o conspiratie mai larga, ca odata intrati in UE (la 17 ani dupa 90) sa "avem" numai consum, nu si productie proprie, cel putin nu de produse originale romanesti. Mi se pare un mit demn de Sputnik/Russia Today dar cred ca va fi imbratisat tot mai mult de tabara anti-UE/anti stat-de-drept, mandri ca suntem romani, etc.

La un moment dat o ia pe ulei rau de tot cu ceva aparat de ochire bio-mecanic, care apasa pe tragaci cu puterea gandului...

Dar camioanele de epoca sunt faine! :)

Cristi N

Cristi imi recunosc vina ca am uitat sa las "instructiuni de folosire" pentru filmulete.  :D

Cei de la Atelierul de detailing mai au cateva filmari interesante si in afara de ei mai sunt si cei de la STACS care reusesc sa scoata niste filmari destul de misto.

Ionut

Maşinile diesel au ajuns la sub 20% cotă de piaţă în aprilie



Pentru prima dată în ultimii 15 ani, cota de piaţă a autoturismelor diesel a scăzut sub 20% în luna aprilie, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe măsură ce tot mai mulţi clienţi s-au reorientat către motoare pe benzină, electrice sau hibride. Ultima oară când dieselul reprezenta mai puţin de o cincime în piaţă, la Mioveni Dacia încă producea modelul Solenza, care în 2004 venea cu un motor diesel aspirat de 1,9 litri. Vânzările de maşini pe benzină au urcat cu aproape 40% în primele patru luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, la un total de 34.000 de autoturisme. De partea cealaltă, motorizările diesel au punctat în acelaşi interval de timp un declin de 25%, la 13.000 de maşini. 

Creşterea puternică are loc atât pe fondul lansării a noi motoare pe benzină, cât şi în condiţiile în care la nivel european tot mai multe oraşe au interzis sau vor interzice motorizările pe motorină mai vechi. ,,Dintre primele 10 mărci şi modele cele mai vândute, 7 mărci şi respectiv 9 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie de 70%", au subliniat oficialii APIA. La diesel, 8 mărci şi respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor de autoturisme peste ponderea medie a pieţei de 26,9%. În schimb, la categoria vehicule comerciale uşoare, ponderea motorizărilor diesel reprezintă 96,4% din total.

ZF


kitsune



Premieră grandioasă la Moscova. În august 2018, la Moscova International Motor Show, grupul Renault a arătat lumii un show-car numit Arkana. Astăzi a dezvăluit varianta care va intra în producţie de serie a acestui SUV coupe.

Modelul va fi disponibil în mai multe ţări, însă deocamdată se lansează pe piaţa din Federaţia Rusă din această vară.
Renault Arkana este construit pe baza platformei B0, ca şi cea folosită de noul Duster, însă 55% din toate componentele pe care le are sunt noi. Încă o deosebire de Duster este şasiul/corpul maşinii care a fost ranforsat cu elemente suplimentare, care vor contribui inclusiv la minimizarea ruliului. Inginerii au mai lucrat la reducerea vibraţiilor şi izolarea fonică.
La interior, planşa de bord este preluată din nou de pe Duster. Diferite aici sunt doar deflectoarele sistemului de climatizare, ecranul sistemului multimedia, dar şi volanul. Altfel este şi levierul cutiei de viteze, panourile portierelor şi scaunele. Apropo, volanul şi scaunele faţă beneficiază de încălzire (opţional şi parbrizul).
Printre alte dotări care se vor găsi la bord se numără: sistem multimedia Easy Link cu ecran tactil de 8 inci, suport al interfeţelor Apple CarPlay, Android Auto și Yandex.Auto, un sistem de acces şi pornire a motorului fără cheie, sistem de climatizare automată, sistem de monitorizare la 360 de grade prin camere video, un sistem de monitorizare a unghiurilor moarte şi altele.
O dotare interesantă pe care o vor aprecia iubitorii de muzică este un sistem audio Bose cu opt difuzoare, cu un amplificator și cu un subwoofer. Iar prin tehnologia MULTI-SENSE cu un comutator specific, şoferului i se oferă oportunitatea de a alege unul din trei moduri de rulare (Eco, Sport, My sense) sau una din cele opt culori ale sistemului de iluminare ambientală.
Servodirecţia pe care o are este una nouă, asistată electric! La capitolul siguranţă, noul Arkana este dotat cu sistemele de bază care sunt cerute la nivel internaţional, printre care şi şase perne de aer: două frontale, două laterale şi două de tip cortină.
În galeria de imagini îi poţi analiza dimensiunile. Adăugăm aici că volumul portbagajului îi este de 508 litri şi poate fi extins până la 1.333 de litri cu rabatarea banchetei din spate. Garda la sol îi măsoară 208 mm şi are unghiuri de atac/degajare de 18 şi 25 de grade respectiv.
Noul Renault Arkana este deja disponibil pentru comandă, iniţial online. Într-un astfel de mod se propune aşa-zisa ediţie limitată Edition One cu motor turbo şi în nivel de echipare maxim. O astfel de maşină costă 1.419.990 (19.808 euro) sau 1.499.990 de ruble (20.227 euro) pentru versiunea cu tracţiune faţă şi integrală respectiv.

Articolul integral cu mai multe video și imagini, pe Autoblog.md

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Un articol mai vechi, dar care explica de ce diesel-ul pierde teren (curand pe tot). Articolul e lung si deci aici pun foarte putin.

În mai puțin de trei ani de la izbucnirea scandalului Dieselgate (care a ,,explodat" în toamna anului 2015), domeniul mașinilor cu motoare diesel trece printr-o criză din ce în ce mai pronunțată, opiniile celor din industrie fiind alarmante și contradictorii.

Ne îndreptăm, oare, spre un final decisiv și iminent al motoarelor auto alimentate cu motorină?
TDI, dCi, TDCi, HDi, JTD, CDI. Ce au în comun toate aceste indicative? Litera ,,d". De la Diesel. Care, în termeni tehnici, se numește motor cu ardere prin comprimare. Iar motorina reprezintă carburantul necesar pentru funcționare.

Veți spune că sunt informații banale. Și aveți dreptate. Însă lucrurile sunt mult mai complicate cu dieselul decât știu majoritatea. Iar banalul ,,d" ascunde o istorie cu iz de conspirație, precum și pericole majore pentru sănătate și mediu.

https://stiintasitehnica.com/cat-mai-are-de-trait-diesel-ul/?fbclid=IwAR16r2VUplmoJby2XqmuRooXWucLbwe00j4Bm5XdxoIVeIaXzeZFDUricj0

voicul

Anunț pentru TOȚI românii care au Volkswagen

Trei din patru maşini diesel Volkswagen poluante din Uniunea Europeană (UE) încă nu au fost rechemate pentru remedii, situaţia fiind mai gravă pentru consumatorii din Europa Centrală şi de Est, unde doar 55% din automobilele grupului german au fost retrase, comparativ cu 83% în Europa de Vest, arată o nouă analiză realizată de Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) şi transmisă AGERPRES.

"Ritmul de melc în a curăţa automobilele diesel din Europa este inacceptabil. Industria a avut patru ani de la scandalul diesel, dar nu şi-a îndeplinit angajamentele de a repara automobilele manipulate. Este timpul ca guvernele să facă rechemări obligatorii în întreaga Uniune Europeană. Acest lucru nu necesită noi legi, ci doar voinţă politică. Piaţa unică a Uniunii Europene nu există atunci când vine vorba de emisiile de la automobile. Ea funcţionează doar pentru vânzarea de autoturisme, dar nu pentru a le rechema atunci când lucrurile merg prost. Nu trebuie să existe cetăţeni de mâna a doua în Europa. Fiecare european are dreptul egal la aer curat. Recenta "foaie de parcurs a UE privind vehiculele curate" arată că guvernele şi industria ştiu exact ce trebuie făcut, trebuie doar să înceapă implementarea", atrage atenţia Florent Grelier, inginer de vehicule curate la T&E.

Analizele noilor date ale Uniunii Europene relevă faptul că doar 10 milioane din cele 43 de milioane de automobile şi camionete extrem de poluante care au fost prinse în scandalul emisiilor Dieselgate au fost retrase începând cu anul 2015 şi, deşi aceste măsuri necesită doar o soluţie extrem de ieftină şi cel mai puţin eficientă – reparaţia softului, problema nu va fi finalizată în următorii doi ani.

La nivel european, situaţia este şi mai gravă pentru consumatorii şi pentru sănătatea publică din Europa Centrală şi de Est, unde doar 55% din automobilele grupului Volkswagen au fost retrase, comparativ cu 83% în Europa de Vest.

În rândul acestor state, România este ţara cel mai grav afectată din UE, cu doar 37% rechemări ale maşinilor Volkswagen prinse cu software trişor. Realizatorii analizei de specialitate consideră că dieselurile poluante şi nereparate sunt livrate chiar în aceste ţări estice, precum România, deoarece sunt din ce în ce mai mult supuse interdicţiilor în oraşe occidentale, precum Paris, Madrid şi Hamburg. Peste 350.000 de maşini diesel second-hand extrem de poluante, în principal din Germania, au fost exportate în România numai în 2017.

"Protejarea cetăţenilor de efectele nocive ale emisiilor de la diesel-urile poluante nu trebuie să o facă doar UE. Statele membre est-europene şi, în special, România au obligaţia să ia măsuri urgente la nivel guvernamental: imporţi maşină diesel la mâna a doua numai dacă a fost în prealabil rechemată. Mai mult, a sosit timpul ca oraşele mari din România, precum Bucureşti, Braşov, Iaşi, Cluj sau Timişoara, să ia măsuri locale drastice: stabilirea de zone cu emisii zero (sau emisii scăzute) sau chiar, mai radical, interzicerea accesului diesel-urilor poluante pe teritoriul oraşului (NOTA mea: suna bine, dar sa nu exageram. Decat sa faca asta, viitorii primari mai bine nu se prezinta ca si canditati si obtin cam acelasi rezultat. Tineti minte taxa de mediu introdusa de anul asta in martie?). E timpul ca primarii să fie mai preocupaţi de incidenţa bolilor respiratorii şi a cancerului pulmonar în comunităţile lor decât de falsul confort al unui număr restrâns de şoferi', susţine Raul Cazan, preşedintele 2Celsius, organizaţie membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles (T&E).

Datele T&E indică faptul că există încă 43 de milioane de automobile şi camionete diesel cu grad ridicat de poluare – principala cauză a depăşirilor toxice ale NO2 în zonele urbane – pe drumurile UE.

La data de 18 martie 2019, Comisia Europeană a publicat o "foaie de parcurs europeană privind vehiculele curate" care s-a bazat pe lucrul cu experţii naţionali şi a prezentat soluţii concrete pentru "moştenirea" Dieselgate". În acest context, T&E a analizat foaia de parcurs şi a făcut recomandări pentru punerea sa în aplicare.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) are ca scop promovarea şi crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înfiinţată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

Entitatea coordonează Coaliţia Internaţională pentru Aviaţie Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi este membră a Coaliţiei pentru Transporturi Navale (CSC), ce deţine statutul de observator în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI).

Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a costat Volkswagen peste 27 de miliarde de euro. AGERPRES

https://www.money.ro/anunt-pentru-toti-romanii-care-au-volkswagen/

ghrt

Putem să îmi iau modelul preferat pe benzină (cum am şi optat) la 4000€ sau aceeaşi maşină motorizată diesel la 2700€ (SH desigur). Şi acum 5 ani am făcut la fel, deşi conduc destul de mult şi mi-ar fi prins bine diferenţa de la pompă. Diferenţa era mult mai mică atunci.

Nu cred că un update de soft va rezolva problema VW-urilor diesel, deoarece asta înseamnă reducerea drastică a puterii motorului. Proprietarii vor face imediat un alt update, la vechiul soft. Pur şi simplu trebuie interzisă utilizarea în oraş a maşinilor diesel. Desigur că ar putea fi şi alte soluţii dar nici una nu e imună la spagă. Poate interdicţia se va aplica şi autobuzelor achiziţionarea de Firea, şi spun asta pentru că ieşind des din Bucureşti percep foarte clar cât de infect este aerul de aici.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Eu nu stiu cum benzina era asa scumpa fata de diesel.  :)
Spre exemplu eu am gasit: benzina la 2900e (adevarat mai putine optiuni pe masina) sau 4350e diesel.

La benzina pui GPL si nu ai probleme. Pompe peste tot, doar autonomie mica in oras - 300 -350 km, adica alimentezi mai des. Oricum merita si ca ECO si ca bani in buzunar. Am mers 80.000 km cu GPL fara nici o problema - doar 5 revizii de 80 de ron si una de 90. Teoretic putea fi una mai scumpa, dar cum nu s-a stricat nimic ...

Ionut

Apune era diesel, semnele sunt clare şi pe piaţa auto din România: patru din cinci maşini vândute în aprilie au fost cu motor pe benzină

♦ Motorizările diesel au scăzut cu 25% în primele patru luni ale anului 2019, la 13.000 de maşini ♦ În aprilie, pentru prima dată, ponderea vânzărilor de maşini diesel a scăzut sub 20%.

ZF

Ionut

Masinile de clasa mica vor deveni electrice sau vor disparea din gama dupa 2021. Pretul va creste cu peste 6.000 euro

Producatorii auto lupta pentru a salva masinile de clasa mini si mica de la disparitie, intrucat pretul acestora va creste considerabil din cauza noilor reguli UE pentru siguranta si a celor anti-poluare, scrie Automotive News Europe. "Noile reguli privind emisiile de CO2 vor forta producatorii de automobile sa investeasca mii de euro in tehnologie pentru fiecare masina. Masinile mari au preturi si marje care pot acoperi aceste costuri. Masinile mici pur si simplu nu au cum. Aceste segmente ar putea fi abandonate in curand de multi producatori", ​​a declarat Max Warburton, analist la firma de cercetare si brokeraj Sanford C. Bernstein.

Multe detalii pe Wall-Street.ro