Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

cred ca esti singurul care vrea GPL pe diesel. Exceptia care confirma regula.  :lol:

Intr-o tara in care, pana de curand circulau zeci de mii de masini inmatriculate prin vecini, tu chiar te plangi ca nu e omologata instalatia de gpl pe diesel? Pai cauta o tara din UE unde e, si inmatriculeaza masina acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Încă o ţară europeană va interzice comercializarea automobilelor cu motoare diesel sau pe benzină din 2030

Suedia va interzice după 2030 comercializarea automobilelor cu motoare cu combustie internă, conform unei declaraţii a premierului Stefan Löfven, citat de www.electrive.com. Suedia se înscrie astfel în tendinţa lansată de Norvegia, unde în jur de jumătate din parcul auto este format din maşini electrice, şi care a anunţat că va interzice vânzarea autovehiculelor pe benzină sau motorină din 2025, precum şi de Danemarca, care a anunţat interzicerea vânzărilor din 2030, aşa cum a făcut Suedia acum.

Marion Tiemann, expert în transporturi la Greenpeace spune că Suedia este cea de-a zecea ţară care a stabilit o astfel de dată concretă de interzicere a vânzărilor, alături de sate precum Marea Britanie şi Franţa. Tiemann spune că Germania, unde se află o mare parte a producătorilor de automobile, nu se înscrie în această tendinţă, şi că ar putea rata, fără o dată de eliminare treptată a motoarelor diesel şi pe benzină, ţintele climatice pe care şi le-a propus.

ZF

cristi5

#737
Clubul Toyota Land Cruiser din Dubai


La modelele vechi se putea cupla diferentialul din axul rotii









Aici sunt asezate in ordinea cronologica a modelului








Pe "langa" pista de biciclete construita de seicul Dubaiului, cativa km buni din oras in desert.



Intre masinile din fata, spre surpriza noastra, era chiar seicul care se pregatea de o tura pe bicicleta.


Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Volvo va limita viteza maximă la toate modelele noi, din 2020

Volvo a anunțat că va limita viteza maximă pentru toate modelele noi pe care le va lansa după anul 2020. Suedezii vor ca numărul victimelor și al persoanelor cu răni grave din accidente să fie redus la zero, scrie Automarket.ro.

Suedezii de la Volvo pun mare preț pe siguranța în trafic și transmit un semnal interesant către întreaga industrie auto.

Volvo va limita viteza maximă la 180 km/h pentru toate modelele noi pe care le va lansa după 2020.

Obiectivul Volvo este unul extrem de ambițios: zero victime și persoane rănite grav în accidentele în care sunt implicate mașini Volvo.

În prezent, viteza maximă a automobilelor Volvo este de 212 de kilometri pe oră.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/volvo-va-limita-viteza-maxima-la-toate-modelele-noi-din-2020-1092144

kitsune

Nou model de VW lansat în China, special pentru piața chineză.

Derivat din modelul VW Santana, care pe vremuri era mașina preferată a nomenclaturiștilor (în varianta neagră), VW a lansat modelul VW Satan 1.8 RS4.




Powered by API/PUM imgur uploader

De fapt știrea e falsă. Dar poza e adevărată, făcută de mine.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Mai ramane Seat si Audi (si nu cred ca renunta la Audi)

Volkswagen vrea să renunțe la unele mărci din portofoliul grupului, în paralel cu concedieri
Grupul Volkswagen a anunțat că ar putea renunța la unele branduri pe care le deține, însă a exclus posibilitatea de a vinde mărcile Porsche și Skoda, scrie Automarket.ro.

CEO-ul Herbert Diess a anunțat că Grupul Volkswagen analizează în prezent inclusiv posibilitatea de a renunța la unul dintre cele 12 branduri pe care le deține.

Chiar dacă a refuzat să ofere detalii suplimentare, Diess a anunțat că mărcile Porsche și Skoda nu sunt de vânzare, pentru că ,,fără acces la tehnologiile Grupului, Skoda și Porsche ar fi prea mici pentru a dezvolta platforme pentru modele de nouă generație.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/volkswagen-ar-putea-renunta-la-unele-marci-din-portofoliul-grupului-in-paralel-cu-concedieri-1099270

yetiman

Ai uitat cateva pe afara, dar nu-i nimic.  :lol:

QuoteVolkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and the flagship Volkswagen marques; motorcycles under the Ducati brand; and TRATON (commercial vehicles, trucks, and buses) under the marques MAN, Scania, and Volkswagen Commercial Vehicles.

Adica 12 marci, asa cum scrie si in articol.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

#743
Am zic ca daca Porsche nu poate sa isi faca tehnologie proprie (Porsche care era cea mai profitabila firma de masini din lume), deci daca nici ei nu au bani de asa ceva ce sanse au restul -  Bentley, Bugatti, Lamborghini?

Intradevar nu m-am gandit ca renunta la "Commercial Vehicles", desi ar putea.


voicul

#744
Niste calcule:

De cand s-a deschis A3 in B, lux, pur si simplu lux sa o iei pe acolo. Am renuntat la iesirea pe DN2 prin Colentina si evit Popasului din cauza de canale proaste.

Pe A3 fac 6km in plus (de acasa pana intr-un punct pe DN2) fata de varianta Colentina si ai zice ca m-ar costa mai mult, DAR:

Pe A3 am 5 semafoare, 3 treceri de pietoni (rar opresc la ele), 3 giratorii (nu prea se sta la ele duminica) si o intersectie in T. - vreo 16 km.
Pe Colentina + Voluntari am fix 19 semafoare (1 mai e intermitent duminica) si vreo 4 sau 5 treceri de pietoni - cam 10.5 km.
Consum pe A3 (este exact) - 0.8 motorina.
Consum in oras pentru 8.3 km cam tot 0.8 in conditii ideale de trafic (si pe Colentina as avea 10.5 km - deci cam 1l).

Tinand cont ca frecarile si consumurile (de toate felurile) sunt cele mai mari la plecare SI din 19 seamafoare daca trec de vreo 4 pe verde, nu cred ca am costuri de mentenanta mai mari pentru ca fac km in plus, ba chiar cred ca am costuri mai mici, pentru ca masina merge optim pe A3.

Intradevar pe bord se aduna km, dar daca masina are peste 150.000 km deja nu prea mai conteaza 5 - 10.000 km in plus sau in minus. Ma refer ca tot la acelasi pret o sa o vinzi, daca e cazul, si cu 10.000 km in plus si cu ei in minus.


Concluzia este: ca pare ca te costa mai mult ca faci mai mult km, dar de fapt te costa cam la fel sau chiar mai putin.

Liviu M

Quote from: TibiV on April 23, 2019, 03:16:29 PM
In viata reala, nici un motor termic nu functioneaza decat dupa o aproximare grosiera a ciclului Carnot.
Eu stiam ca ciclurile Otto si Diesel sunt "de sine statatoare" si sunt diferite de Carnot. La fel stie si Wikipedia (se mai inseala si ea, ca si mine, stiu).

TibiV

#746
Pai evident ca sunt diferite. 
In primul rand in felul in care "simuleaza" sursa calda (prin arderea carburantului) si sursa rece (prin evacuare).
Ciclul Carnot presupune un acelasi volum de gaz care trece de la o stare la alta. Noi, in practica, facem admisii si evacuari, iar la evacuare ai de fapt alt gaz decat cel care a fost la admisie.
Mai exista multe alte cicluri, si toate incearca sa aproximeze ciclul Carnot.

In diagrama T-S (temperatura-entropie) ciclul Carnot este un dreptunghi a carui suprafata reprezinta lucrul mecanic obtinut intre doua temperaturi, Trece si Tcald.
TOATE celelalte cicluri incearca sa aproximeze acest ciclu ideal, dar aproximarea este atat de grosiera incat chiar si randamentul lor teoretic este de regula la jumatatea randamentului ciclului Carnot.
Pur si simplu nu "iese" dreptunghiul in T-S, toate colturile sunt ciuntite, mult rotunjite, iar ceea ce lipseste prin aceasta ciuntire este pierdere de lucru mecanic si pierdere de randament...

Mai simplu: nici un ciclu NU are cum sa depaseasca randamentul ciclului Carnot.
Asa cu temperatura nu poate scadea sub -23,15 Celsius sau cum nu exista viteza mai mare decat cea a luminii...

LE
Da, Brayton...
Nu mai stiu exact detaliile, dar in mod cert diagrama T-S NU este un dreptunghi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan


cristi5

Ionut poate vrei sa muti discutiile despre Carnot, Otto, Diesel si prietenii lor pe un topic de "motoare termice". Sau motoare in general, bagam si electrice, sincrone, asincrone, cu magneti permanenti sau nu... Sau topicul existent "totul despre autoturisme"...

TibiV

@gendan

presupunand ca T1 este temperatura sursei reci (cea mai mica din ciclu), iar T3 este temperatrura sursei calde (cea mai mare), ciclul Carnot care functioneaza intre cele doua este cel completat cu albastru:

Evident, 2' si 4' sunt punctele ciclului Carnot care are aceleasi temperaturi ale sursei calde/sursei reci cu ciclul discutat (nu conteaza cum il cheama, poate fi si ciclu gendan sau ciclu TibiV...)
Este evident ca lucrul mecanic produs de ciclul reprezentat in grafic (adica suprafata acelei... hm... chestii...) este mult mai mic decat lucrul mecanic al ciclului Carnot echivalent (adica suprafata dreptunghiului.)


De altfel, pe baza ciclului Carnot s-au creat diverse formulari ale principiului al II-lea al termodinamicii.
Kelvin a fost mai savant, si a vorbit despre imposibilitatea unui pepetuum mobile de speta a doua. (hmmm....)
Clausius are o formulare mai de "bun simt", pe care oricine o poate intelege intuitiv: caldura trece de la sine doar de la un corp mai cald la un corp mai rece.
Cuvintele cheie sunt de la sine.
Cu alte cuvinte, degeaba bagi berea in frigider, daca nu bagi si frigiderul in priza...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)