Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

Si mie mi s-a părut tot asa dar am zis sa nu dau eu primul cu piatra. Si Logan a fost urat cu spume la început.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Dacia recheamă în service peste 13.000 de mașini. Este una dintre cele mai mari rechemări Dacia pe plan local

Dacia recheamă în țară peste 13.000 de mașini Logan II, Dokker și Lodgy pentru posibile probleme cu airbag-urile, arată un document publicat de ANPC. Cea mai recentă rechemare pentru Dacia a fost în primăvara lui 2018, pentru aproape 2.000 de mașini Duster. Dacia vinde anual în țară aproximativ 35.000 de mașini.

Si mai multe detalii:
https://www.money.ro/dacia-recheama-in-service-peste-13-000-de-masini-este-una-dintre-cele-mai-mari-rechemari-dacia-pe-plan-local/

voicul

Volkswagen şi Ford se aliază. Ce vehicule vor face împreună

Volkswagen şi Ford Motor au decis formarea unei alianţe pentru fabricarea de vehicule comerciale şi pickup-uri şi analizează dezvoltarea în comun a tehnologiei de automobile electrice şi autonome, iniţiative care au rolul să genereze economii de ordinul miliardelor de dolari, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Cei doi mari producători auto au anunţat parteneriatul la salonul auto de la Detroit. Alianţa, care va debuta în 2022 cu vânzarea de vehicule comerciale van şi pickup-uri de dimensiuni medii, nu va implica o fuziune sau un schimb de participaţii.

,,Nu este un secret că industria noastră trece prin schimbări fundamentale care sunt rezultatul electrificării pe scară largă, reglementărilor mai stricte în domeniul emisiilor, digitalizării, trecerii la conducerea autonomă şi nu în ultimul rând schimbarea preferinţelor clienţilor", a declarat  directorul general al Volkswagen, Herbert Diess.

Restul:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/volkswagen-si-ford-se-aliaza-ce-vehicule-vor-face-impreuna-1065325

voicul

Pun articolul mai mult pentru a a aparut primul (cel putin e prima data cand vad eu asa ceva) DPF pentru benzina numit GPF

---
Renault a lansat noul Kadjar în România. Cât costă SUV-ul francezilor

După ce a fost prezentat în exclusivitate la Salonul Auto de la Paris, noul Renault Kadjar este acum disponibil şi în România. Lansat în 2015, acesta a devenit un model de bază în gama Renault, un produs global pentru care au optat deja peste 450.000 de utilizatori din peste 50 de țări. Noul Kadjar își va consolida poziția printr-un design mai modern, distins, prin confortul sporit şi calitatea superioară a materialelor interioare.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/foto-renault-a-lansat-noul-kadjar-in-romania-cat-costa-suv-ul-francezilor-1066106

cristi5

Mi se pare mie sau bancheta din spate s-a ingustat la multe masini noi?

Referinta mea este Subaru Legacy model 2000, are roti relativ mici (185/70R14). Mentionez asta pt ca cred ca e important pt spatiu (si pe bacheta si in portbagaj). In comparatie Subaru Outback in 2017 are 225/65R17

Am incercat asa
- Mitsubishi Outlander PHEV: aripile rotilor din spate ajung pana in marginile banchetei. Spatarul e mai lat decat bancheta dar ce folos daca ajunge sezutul copilului pe metal... Roti mari, corpul masinii relativ scurt deci habitaclul interfereaza cu rotile
- Toyota RAV4 hibrid, am pus pruncii in spate si au zis ca e inghesuiala
- Volvo V70, are o cotiera foarte lata in mijloc, care e comoda daca stai cu cotul pe ea, dar daca pui spatele pe ea, e tare ca piatra.

Dealer-ul a recomandat Toyota Verso care are 3 scaune separate in spate, dar n-avea momentan...

Din ce inteleg eu sunt cel putin 2 factori care limiteaza confortul in spate:
- latimea usilor pt cresterea sigurantei
- trendul de crestere a diametrului rotii, pe care eu unul nu prea-l inteleg. Rotile mananca din spatiul interior

PS: se termina vacanta de iarna si ne-am gandit ca o masina noua costa 400 EUR pe luna "uscat", iar Subarul nostru costa tot atat in total (calculat din 2012 cu tot cu pretul de mana a doua, benzina=10-11 litri, ulei, service, reparatii si amenzi de parcare). Asa ca am bagat inca 1000 EUR in el (un mecanic f bun a rezolvat o vibratie cu care rula de 20 mii km). Daca nu-l lovim de ceva, mai merge cativa ani pana pleaca un copil de-acasa si/sau ne hotaram sa luam electrica :)




voicul

Ideea este sa mai faci un upgarde din cand in cand pentru design/look/ceva extra siguranta si ceva nou in general.

Daca treci peste si ajungi efectiv la costuri si dimensiuni si lucruri practice, in peste 99% din cazuri masina noua (nici SH dar mai nou) nu se merita. Doar arunci cu banii pe fereastra.

Trendul este spre SUV-uri, masini mai mari, deci roti mai mari. Mai ales si ca niste roti mari iau ochii din prima, chit ca inautru ... leopard-ul.  :D

Ionut

TOP 10 cele mai fiabile maşini mai vechi de 6-7 ani

Organizaţia germană de control tehnic al autoturismelor sortează anual rapoartele de service în funcţie de rata defecţiunilor, şi face apoi un top cu cele mai fiabile maşini. Se iau în considerate rata defecţiunilor şi rulajul mediu de kilometri. Topul de mai jos se referă la maşini mai vechi de 6-7 ani, rapoartele de service fiind analizate în 2017.

1. Mazda 3 - rată de defecţiunilor 6.8%, rulaj mediu 75.000 km
2. Porsche 911 - rată a defecţiunilor 7.4%, kilometraj mediu 55.000 km
3. Audi TT - rată a defecţiunilor 7.7%, rulaj mediu 79.000 km
4. BMW X1 - rată a defecţiunilor 8.0%, rulaj mediu 84.000 km
5. Toyota Avensis - rată a defecţiunilor 8.1%, rulaj mediu de 93.000 km
6. Audi Q5 - rată a defecţiunilor 8.8%, kilometraj mediu 113.000 km
7. Volkswagen Golf Plus - rată a defecţiunilor 8.8%, rulaj mediu 76.000 km
8. Mercedes-Benz GLK -rată a defecţiunilor 8.9%, rulaj mediu 99.000 km
9. Toyota Yaris - rată a defecţiunilor 9.8%, rulaj mediu 71.000 km
10. Mercedes-Benz E - rată a defecţiunilor 10.1%, kilometraj mediu 125.000 km

Promotor

cristi5

#712
Quote from: voicul on January 19, 2019, 10:45:32 AM
Trendul este spre SUV-uri, masini mai mari, deci roti mai mari. Mai ales si ca niste roti mari iau ochii din prima, chit ca inautru ... leopard-ul.  :D

Bun dar... au rotile mai mari vreo functie afara de marketing? Sunt mai sigure? Sau doar dam mai multi bani pe cauciucuri?

In ce priveste "schimbat masina" sigur ca castigi ceva siguranta dar de la airbag incoace nu ma pot gandi la nicio inventie marcanta. Poate lane-departure system. Pilotul automat e probabil mai sigur decat manualul pe autostrada fara precipitatii, dar accidentele sunt urate. Si poate chiar ne place sa conducem...

Pe de alta parte, pentru sustenabilitate, sa dai o masina care functioneaza pe una noua numai pt ca s-a terminat leasing-ul e un mic dezastru de mediu. Masina aia de 3 ani mai putea merge 7, sigur, o s-o foloseasca altcineva dar chiar nu era nevoie de produs una noua...

Cred ca in cativa ani, pe masura ce creste constiinta de mediu (cursul de sustenabilitate e obligatoriu acum in universitati), se va mai domoli "schimbatul masinii" (si cumparatul masinii de fapt)

Eu am crescut la tara, acolo nu se arunca nimic, totul folosea la ceva. Mi-amintesc cum strangea bunica grasime (tot uleiul si untura de la gatit) si odata pe an facea sapun. De firele si atele din casa nu mai vorbesc, deveneau covoare, peretare, desagi... Erau doua tipuri de biciclete (Tohan si Ucraina), se refoloseau piese... Acum inteleg de ce in Mumbai am vazut un singur tip de bicicleta...

Poate de-acolo mi se trage retinerea de a schimba masina :) Si preferinta pt drumuri "budget" :)

———

Apropo am fost foarte mandru cand mi-am vazut masina in primele sezoane din serialul Homeland (~2016, spionaj, de obicei nu-mi plac serialele dar asta a fost bun, re-ecranizare a unui scenariu israelian). Acolo e un Legacy Outback, al meu e doar Legacy dar interiorul e fix la fel, si sunt multe scene filmate in masina. Am zis: daca un film american foloseste un Subaru din generatia 2000, nu e chiar asa de veche masina mea :)

Dupa aia mi-am dat seama... Proprietarul masinii fusese dat disparut in Afganistan timp de 8 ani. Cand s-a intors n-a avut timp sa schimbe masina ca scenariul prevedea treburi mai grave :)

voicul

Vezi si masinile din Cuba si Land Rover-urile din Africa.
Evident cand sunt putine optiuni ai multe optiuni sa tii cat mai mult o masina.  :)

Trend-ul de schimbare a masinilor la 3 - 5 ani va fi oprit de car-sharing/masinile autonome. Deci deja a inceput fenomenul. In vreo 10 ani va fi foarte vizibil.

voicul

Cum a zis si CEO Mercedes - din 2020 industria auto se va schimba.
"Astfel de alianţe par a reprezenta viitorul într-o industrie confurntată cu transformă generate de trecerea la electrice, autonomie şi utilizarea colectivă a vehiculelor. "

Profitul, mai presus decât rivalitatea. BMW și Mercedes anunță o platformă comună pentru două modele - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/profitul-mai-presus-decat-rivalitatea-bmw-si-mercedes-anunta-o-platforma-comuna-pentru-doua-modele-1070667

Ionut

Se pricepe cineva de pe-aici la o recomandare pentru o masina noua mixta marfa-pasageri? Din clasa Peugeot Partner, Opel Combo, VW Caddy. Ce recomandati, mai ales din experienta personala. :)

Ionut

Diesel-ul a ajuns la cea mai redusă cotă de piață din ultimii 18 ani la capitolul mașini noi vândute în Europa

Cota de piață a mașinilor diesel a atins cel mai mic nivel din 2001 încoace, în timp ce segmentul SUV, dar și mașinile electrice au avut cel mai bun an din istorie, arată datele companiei de cercetare JATO care includ 30 de țări europene. În topul pe modele, Dacia Sandero a fost la doar câteva sute de unități de top 10, iar Duster a atins un nou record de vânzări.

Mașinile diesel au avut o cotă de 36% pe piața mașinilor noi, cea mai mică din 2001 încoace. Cota diesel-ului a fost de 44% în 2017, iar maximul a fost în 2011, când 55% dintre mașinile noi vândute erau pe motorină. 2018 a fost marcat de numeroase restricții și de anunțarea unor planuri de interdicție în orașe, planuri care au descurajat clienții. În total au fost înscrise în circulație 15,6 milioane de mașini noi, cel mai bun rezultat din ultimii 11 ani. Mașinile pe benzină au câștigat cel mai mult anul trecut, cota lor crescând cu șapte puncte procentuale, ceea ce înseamnă peste un milion de unități.

Hotnews

adiarc

#717
Quote from: Ionut on January 28, 2019, 03:16:23 PM
Se pricepe cineva de pe-aici la o recomandare pentru o masina noua mixta marfa-pasageri? Din clasa Peugeot Partner, Opel Combo, VW Caddy. Ce recomandati, mai ales din experienta personala. :)

eu recomand Renault Kangoo....al meu ( Kangoo 2 - 2014 ),are acum 272.000 km...facuti in 5 ani...cu intretinerea corecta( doar piese originale,doar reprezentanta), am ajuns la performanta de a avea marea majoritate a pieselor originale ( la directie am schimbat pana acum doar un rulment pe fata si o flansa de amortizor ).
Discurile de frana le consider consumabile la 200.000 ( pe fata ) si 220.000 pe spate.

In rest ,inclusiv la motor ,ABSOLUT TOATE PIESELE SUNT ORIGINALE.

Motor 1,5 DCI 95 Cp ,consum de 5% ...f ok masina cu minusuri la insonorizare si ar trebuii sa-ti iei una cu sistem de incalzire in spate ( iarna la minus 20 sau vara la peste 30 conteaza )

La minusuri ar mai fii tabla ( a inceput sa apara rugina la praguri )- oricum eu o voi schimba pana la sf anului.

Recomandarea ar fii sa ai putina rabdarica.Ar trebuii sa apara anul asta Kangoo 3 ( Kangoo 2 are 10 ani de la aparitie )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

#719
Nu este fan Dacia sau Renault. :) De-asta intrebam dintre Peugeot, Opel sau VW. Ford nu are varianta de caroserie pe Transit Connect cu geamuri pe spate?! :o