Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Cred ca asta e diferenta: in BG gasesti pompa speciala (si deci e afisat pe panou) si la noi gasesti la bidon si ... il gasesti in magazin :)

dr4qul4

Benzinaria ETU de langa Ploiesti are pompa de AdBlue. Posibil si celelalte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

thinker

La toate camioanele (mai noi) trebui Ad Blue si in cantitati consistente. In cativa ani toate statiile vor avea pompe dedicate.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

Sunt multe subiecte pe tema asta care nu stiu unde sa le pun. Asa ca am facut categorie  :)

Cum se vede din spatiu poluarea. Nu stiu ce fac africanii si indienii de reusesc ce reusesc. Probabil nu au nici un fel de norme/legislatie:





Powered by API/PUM imgur uploader

Un artiol intreg: http://www.esa.int/Our_Activities/Observing_the_Earth/Copernicus/Sentinel-5P/Copernicus_Sentinel-5P_reveals_new_nasties?fbclid=IwAR1_-17jqfiDl1f_ixAWDCyUEcaELZ8BZ-Fw6ZHB_0vhrdbpwEXaAa6lBTw


Ionut

FOTO VW T-Cross, concurent pentru Dacia Sandero Stepway și Renault Captur, a fost prezentat oficial la Amsterdam









Volkswagen T-Cross este cel mai nou SUV intrat în portofoliul mărcii germane, acesta fiind lansat în Amsterdam, într-un eveniment ce s-a desfășurat aproape simultan cu alte lansări similare din China și Brazilia, piețe pe care VW contează la fel de mult cu acest model, mai ales datorită prețului mic. T-Cross a fost dezvoltat pe aceeași platformă MQB a mărcii, o platformă modulară care permite lungimi diferite, cu ampatamente diferite, având trăsături similare cu VW Polo, cu care împarte o serie de elemente. T-Cross este doar cu puțin mai mic decât T-Roc, cu 4,11 metri lungime și 2,56 metri ampatament, (față de 4,17 metri și 2,59 metri la T-Roc) ambele fiind încadrate în segmentul B-SUV. Pentru comparație, Dacia Sandero Stepway are 4,08 metri lungime și 2,59 metri ampatament.

Altfel spus, T-Cross vine să mărească oferta, cel puțin la nivelul aparenței și, în același timp, să permită celor de la VW să ofere un crossover cu un preț competitiv cu cel al concurenței. De exemplu, cel mai apropiat concurent este Renault Captur, liderul segmentului, care are 4,12 metri lungime și 2,69 metri ampatament, având un preț de listă de 16.890 euro, pe piața din Germania. Aici, VW T-Cross a fost anunțat la 17.975 euro, o diferență care mizează pe puterea brandului, la dotări și motorizări similare.

Profit.ro

voicul

#681
Comentariu: Război împotriva automobilului
Interdicții de trafic şi o dezbatere isterică despre poluare cu particule fine. Iată ingredientele necesare distrugerii unui domeniu cheie şi poate şi a libertăţii individuale. Dorim acest lucru? Nu, spune Henrik Böhme.

Ce urmează? Să vedem pompierii venind la locul incendiului cu tramvaiul pentru că autospecialele lor cu motoare pe motorină nu au voie să pătrundă pe anumite străzi?

Sau poate dorim condiţii similare celor din fosta RDG, unde birocraţii din aparatul de stat decideau cine şi cum să se deplaseze? Cetăţeanul socialist nu avea nevoie de mobilitate, aşa că n-avea decât să utilizeze autobuzul şi tramvaiul. În acest fel a fost frânat avântul constructorilor auto de mare tradiţie din Zwickau şi Eisenach.

Ei bine, la aşa ceva s-ar putea ajunge din nou în "Republica Interdicţiilor Germania". Oponenţii transportului individual, care au găsit un duşman în automobil, se agită, întreţinând o dezbatere realmente isterică despre poluarea cu particule fine.

Motorina, moartea întruchipată, care a răpus 100.000 de vieţi! Centrele oraşelor sunt otrăvite! Automobilul ucide în masă! Şi alte asemenea mesaje alarmiste.

Ce-i drept, asistăm la o campanie care nu şi-a ratat defel ţelul. Tot mai multe tribunale decid în favoarea restricţionării traficului pentru maşinile diesel, invocând depăşirea limitelor de poluare. Iar Bruxellesul solicită standarde noi de poluare mult mai scăzute. Doar pentru automobile. Şi acesta este doar începutul.

Dezbaterea s-a rupt complet de realitate. Nimeni nu mai întreabă dacă staţiile de măsurare sunt amplasate la altitudinea şi în zonele adecvate, poziţionarea lor fiind diferită de la oraş la oraş: ba pe spaţii verzi, ba pe faţada unei case, ba direct în bătaia soarelui. Sau, dimpotrivă, departe de razele solare.

Acest lucru o derutează inclusiv pe cancelara Angela Merkel, supranumită "cancelara eco", "cancelara auto" sau "cancelara motorină", care acum încearcă o păcăleală, la fel ca producătorii de automobile. Mai întâi anunţă că legile se schimbă, pentru a nu se ajunge la restricţionarea traficului. O zi mai târziu informează că nu se atinge nimeni de limitele de poluare, care ţin exclusiv de dreptul european.

După maşina diesel urmează fumătorul şi posesorul de şemineu

Această - haideţi să folosim un termen diplomatic - neînțelegere, ilustrează în mod precis faptul că nimeni nu știe încotro se îndreaptă dezbaterea.

Poate că, deşi trăim într-o perioadă post-factuală, câteva fapte empirice ne-ar prinde bine. De pildă, atunci când vorbim despre particulele fine - această problemă greșită în locul greșit.

Între 5 și 300 de tone de particule fine cad pe pământ în fiecare zi. Ele sunt împrăştiate, între altele, de vânt și soare. Acest lucru face ca măsurărea pulberii să fie deosebit de complicată.

Emisiile de pulberi fine din traficul rutier provin doar în mică parte din ţevile de eşapament, restul fiind produse în proporţie de 85% de abraziunea anvelopelor și a frânelor (Inclusiv bicicletele pun în mişcare particulele fine).

Maşinile, pe fondul standardelor de poluare din ce în ce mai restrictive, emit tot mai puţine gaze toxice în atmosferă. Aerul în oraşele noastre nu a fost nicicând mai curat! Este justificat acest atac împotriva automobilului? Mai precis: continuarea aceste campanii împotriva mobilităţii individuale?

Să stabilim ceva din capul locului: interdicţiile împotriva maşinilor diesel sunt doar începutul. Odată subjugat dieselul, va urma asaltul final împotriva motorului pe benzină. Şi a fumătorilor.

Vor urma posesorii de şemineuri. O astfel de sobă de lemn, de obicei găsită în apartamentele elegante ale generației prospere, produce cantităţi enorme de praf fin, mai ales dacă arzi lemnul greșit.

Şi ce facem dacă vine peste noi nisipul saharian, împins de vânt peste Marea Mediterană?

Alarmă maximă de poluare cu particule fine! Ce va face Deutsche Umwelthilfe? Va monta panouri la graniţă pe care va scrie "Accesul interzis nisipului saharian"?

(Deutsche Umwelthilfe este organizaţia care a dat în judecată autorităţile din mai multe oraşe germane, acuzându-le că nu fac suficient pentru a limita poluarea. Instituţia, abreviată DUH, nu a pierdut până acum niciunul dintre aceste procese. Cea mai recentă decizie în favoarea interdicţiilor de trafic vizând maşinile diesel a fost pronunţată de judecătorii tribunalului administrativ din oraşul Mainz, nota redacţiei).

Soluţia "curată" este cam murdară...

Desigur, soluția problemei a fost deja găsită. Mașina electrică. Silenţioasă, curată, ecologică. Disponibilă numai pentru persoanele cu venituri mari. Nu contează.

Însă ce păcat că aceste minuni electrice au un bilanţ ecologic atât modest. Să ne uităm un pic la cel mai recent model produs de concernul Daimler, EQC. Primul Mercedes complet electric, disponibil începând de anul viitor pentru modesta sumă de 70.000 de euro.

Bateria din EQC cântăreşte nu mai puţin de 650 de kilograme. Însă ce păcat că numai fabricarea ei produce între 12 şi 16 tone de CO², plus alte şapte tone produse în general de fabricarea unui automobil.

Păi, să nu râdă cu toată gura şoferul maşinii cu motor pe bază de energie fosilă? Cu un asemenea bilanţ al dioxidului de carbon, el călătoreşte 200.000 de kilometri!

Pentru conformitate, trebuie subliniat că, din cauza înşelătoriilor la care s-au dedat, concernele auto s-au pus singure în situaţia actuală. De aceea au ajuns din copiii preferaţi ai politicienilor, ciuca bătăilor.

Însă, când nu mai este vorba doar despre automobil, ci discuţia se rezumă strict la ce ar mai putea fi interzis, vorbim despre ceva cu adevărat esenţial: libertatea individuală! Unul din drepturile fundamentale ale ordinii noastre democratice.

Asta trebuie să priceapă toată lumea care susţine restricţionarea traficului pentru maşinile diesel.   

https://www.dw.com/ro/comentariu-r%C4%83zboi-%C3%AEmpotriva-automobilului/a-46048926

TibiV

 :lol: :lol: :lol:
+1

Dar sa mai luam si de la colegi...

Quote from: dumbravaandrei on October 27, 2018, 07:23:37 PM
bai voicule, fara suparare dar asa ai un talent la aberatii si compari mere cu pere...

Productia masinilor termice nu emana CO2? Or fi transportate kit-urile intre fabrici cu lacrimi de inger si suspine de fecioara... Facea ala un rahat cu perje 200.000 km. Pleci automat pe premiza ca pana ii pui cheia in contact, o termica nu polueaza.
Nu mi s-a parut deloc ca zice asa ceva...
Din contra, mi se pare ca a spus ca pana ii scoti cheia din contact s-ar putea sa polueze mai putin... La nivel global, desigur, nu la 20 de centimetri de teava de esapament....

Quote from: alexV on October 27, 2018, 09:18:17 PM
...adica asa, particulele vin din uzura cauciucului acuma?! aplica bun simt. nu presupune ca io n-am plamani sa simt dizalul in gat, cand sunt cu bicicleta pe o panta, si trec masinile pe langa. crede-ma ca simti pe dinti si poti mesteca ce iese pe espament, in unele cazuri.

si acum imi zici ca o electrica polueaza tot pe acolo... ca vine noxa din sahara din fabrica de litiu, plus uzura cauciucului. fantastic.

Pai PM10 sau PM5 nu o sa le simti niciodata...
Alea sunt "inodore, incolore". Cel mult le descopera legistul, daca cere o analiza de laborator aprofundata....

PM10 si PM5 iti vin pe gat de cate ori vezi un Dorel cu pickhammerul pe strada... Dar nu te-ai gandit pana acum sa il obligi sa isi instaleze AdBlue - adica macar o stropitoare de apa peste lucrarea lui care emana jeturi de PM x...

Si da, ferodourile genereaza mare parte din aceste PM x...
Nu imi spune ca "electricele" au franare recuperativa, fara folosirea etrierelor de frana. Asta exista si la termice, se numeste frana de motor...

Crezi sau nu, dar si tramvaiele produc PMx....
Ca si tramvaiele au frane.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, oricum, o roata de otel se rostogoleste (in cazul fericit in care NU franeaza) pe o cale de rulare tot din otel.
Cata pilitura de otel crezi ca produce la franare? PMx?....
Dar daca vorbim de un tren de cateva mii de tone in conditii similare?...

Hai sa fim seriosi, nu (numai) sursa de energie determina cat de eco sau ne-eco suntem...

Basically, homo sapiens a devenit anti-eco din momentul in care a inceput sa faca focul (emisii de NOx si particule!) si cand a inceput sa ciopleasca/slefuiasca niste pietre (PM10, PM5....)

De fapt, pentru Terra, omul este o "termita" care distruge tot ecilibrul la care a ajuns planeta asta dupa vreo 4 miliarde ani...
Dar homo sapiens este un nou venit in ecuatia asta, si are memoria scurta....

(Mi-a placut foarte mult un documentar - nu il mai gasesc - care "comprima" durata de viata a Terrei la un an...
Primele forme de viata au aparut prin mai...
Dinozaurii prin toamna...
Homo sapiens pe 31 decembrie, la ora +23.59.5x...
Cateva secunde inainte de ora 24.00 ...)

Adica suntem ultimii veniti, dar vrem ca totul sa fie asa cum vrem NOI... :(




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hercule

^ Cosmos: A Spacetime Odyssey prezentat de Neil Degrasse Tyson (episodul 1 mai exact):)

Scuze de offtopic
Deșteaptă-te române!

Ionut

CONFIRMARE Volkswagen își deschide un Concept Store într-un mall din București, o premieră pentru România și una dintre primele astfel de inițiative din Europa

Volkswagen a anunțat oficial deschiderea pe 1 noiembrie, la parterul mall-ului Plaza România, a primului Concept Store al mărcii din România. Profit.ro a anunțat, încă din luna aprilie, despre achiziția spațiului și investiția realizată de cei de la VW. Spațiul va fi utilizat pentru expunerea celor mai noi modele VW, dar și pentru a interacționa mai bine cu potențialii clienți. Potrivit reprezentanților VW, magazinul din Plaza România va fi un punct de vânzare în toată regula, aici putând fi lansate comenzi pentru mașinile VW.

Profit.ro

voicul

Ce poate sa faca un Subaru STI Type RA  :D Montajul mi se pare de nota 10+ !!!



rizzuh

^ sa punem si stirea din iulie ;)

Quote from: voicul on July 12, 2018, 10:25:49 PM
Record pe Transfăgărășan. Unul dintre cei mai faimoși piloți a făcut traseul în 40 de minute

https://stirileprotv.ro/stiri/auto/record-pe-transfagarasan-unul-dintre-cei-mai-faimosi-piloti-a-facut-traseul-in-40-de-minute.html

Absolut excelent montajul. N-ar strica sa fie mai des astfel de evenimente pe Transfagarasan ;)

voicul

Piata masinilor noi a atins cel mai bun nivel din ultimii zece ani

In primele noua luni ale anului 2018, piata masinilor noi a atins cel mai bun nivel din ultimii zece ani, crescand cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform unei analize Autovit.ro asupra datelor oferite de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

In acelasi timp, piata masinilor second-hand din import a scazut cu 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa volumul inmatricularilor a fost de aproximativ 40.000 de masini/luna.

Piata masinilor noi a ajuns la peste 106.000 de vehicule in primele trei trimestre din 2018.

In iulie au fost inscrise in circulatie peste 15.000 de masini, in august, aproape dublu, iar in septembrie de zece ori mai putine decat in august, ca urmare a introducerii de la 1 septembrie a noilor norme de consum WLTP, care au accelerat volumul inmatricularilor in luna precedenta.

In acelasi timp, numarul inmatricularilor de masini second-hand din import a fost in primele noua luni ale anului de peste trei ori mai mare decat cel al masinilor noi, insa in scadere fata de anul trecut scaderea (-8%), avand o medie lunara intre 35.000 si 38.000 de masini.

Reinmatricularile (tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern) au atins noi recorduri, in ultimele luni depasindu-se constant 50.000 de unitati, chiar peste 56.000 in iulie. In acelasi timp, se observa o imbunatatire a varstei autoturismelor rulate de import, ca urmare a cresterii volumului (+27,3%) pe segmentul de varsta sub 7 ani (mai putin poluante) si scaderi de aproximativ 24% pe segmentul celor peste 12 ani.

Finalul anului 2018 vine cu surprize pentru piata masinilor noi, avand posibilitatea sa creasca cu 120-125.000 de unitati, in timp ce piata masinilor second-hand din import trece de suma de 400.000 de unitati.

Masinile de pe Autovit.ro

Pe platforma Autovit.ro sunt active lunar peste 31.000 de anunturi pentru autoturisme, dintre care peste 19.000 sunt anunturi noi, adaugate lunar, pentru acestea avand loc 500.000 de contactari.

Topul celor mai cautate masini de pe Autovit.ro pentru primele noua luni ale anului 2018 este detinut de Volkswagen, cu peste 12 milioane de accesari unice, BMW cu peste 11 milioane de accesari si Audi cu peste 10 milioane de accesari. Topul continua cu Mercedez-Benz (6.8 miliane de accesari) si Ford, cu 3.8 milioane de accesari.

La capitolul modele, Volkswagen Passat a generat cel mai mare interes (2,7 milioane de accesari), Volkswagen Golf (2,4 milioane de accesari) si Audi A4 (2,4 milioane de accesari) . Topul continua cu BMW Seria 3 (2,3 milioane de accesari) si BMW Seria 5 (1,9 milioane de accesari).

Peste 40% dintre masinile de pe platforma Autovit.ro sunt produse dupa 2014 si doar 1% sunt mai vechi de anul 2000. In ultimii ani, ponderea masinilor de sub cinci ani vechime a crescut constant cu cateva puncte procentuale pe an.

Cel mai cautat segment de pret este cel intre 5.000 si 10.000 de euro, iar jumatate dintre masinile listate pe Autovit.ro se incadreaza in aceasta categorie. Pentru acest segment, oferta este diversa si include modele noi precum Fiat, Opel, Dacia, Renault, Suzuki si Volkswagen.

In ceea ce priveste capitolul combustibil, masinile cu motorizare diesel sunt predominante, fiind de 4,5 ori mai multe decat masinile cu motorizare pe benzina. In acelasi timp, anul 2018 este cel mai bun an de pana acum pentru masinile electrice, atat in tara, cat si in Europa. Acest lucru este vizibil si pe Autovit.ro unde sunt peste 60 de anunturi de masini electrice.


http://www.business24.ro/auto/masini-noi/piata-masinilor-noi-a-atins-cel-mai-bun-nivel-din-ultimii-zece-ani-1598842

voicul

#688
Pun aici tinand cont ca automobilele polueaza cel mai mult:

România are prima rețea independentă de monitorizare a calității aerului. Harta poluării în București
https://airly.eu/map/en/#44.43795,25.98370

E o stire intreaga despre asta aici:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/romania-are-prima-retea-independenta-de-monitorizare-a-calitatii-aerului-harta-poluarii-in-bucuresti-1027527

Ca idee: nu cred ca e relevant senzorul de pe Barbu Vacarescu, tinand cont ca santierul de blocuri este la fix la 30 de m de el.

voicul

E scris dramatic. Si noi cerem autostrazi si ...
Deci nu e ca si cum maine sunt interzise diesel-urile.

---

Vine sfârșitul pentru mașinile DIESEL. Anunțul de ULTIMĂ ORĂ
Ecologiștii europeni cer, prin intermediul unui document trimis Uniunii Europene, eliminarea motoarelor diesel. În Europa circulă, în acest moment, zeci de milioane de mașini cu motoare pe motorină.

Reţeaua de oraşe Eurocities, platforma ecologistă Transport şi Mediu şi Alianţa Europeană pentru Sănătate Publică au cerut marţi instituţiilor Uniunii Europene şi statelor ei membre să ia măsuri mai hotărâte împotriva folosirii combustibilului diesel la vehicule, aceasta fiind una dintre principalele cauze ale poluării atmosferice severe în oraşele ţărilor UE, transmite agenţia EFE.

Pe şoselele europene circulă în prezent peste 43 de milioane de maşini şi alte vehicule diesel foarte poluante, în timp ce costurile sanitare generate în UE de afecţiunile ce rezultă în urma poluării atmosferice provocate de sectorul transporturilor se ridică la aproximativ 62 de miliarde de euro anual, din care circa 52 de miliarde sunt efectul folosirii combustibilului diesel, se arată într-o declaraţie semnată de organizaţiile mai sus menţionate cu ocazia unei conferinţe desfăşurate la Bruxelles.

Estimând că iniţiativele implementate la nivel municipal sunt insuficiente pentru a combaterea poluării excesive, în declaraţie se propune Uniunii Europene şi statelor membre să contribuie la eliminarea motoarelor diesel şi să stimuleze achiziţia de vehicule puţin poluante.

Documentul face referire şi la scandalul "Dieselgate", declanşat după ce s-a aflat că societatea germană Volkswagen a măsluit rezultatele testelor pentru emisiile de noxe prin modificarea unor programe informatice.

În acest context, organizaţiile menţionate cer ca Vestul Europei să nu se debaraseze de vehiculele ale căror emisii poluante au fost astfel trucate exportându-le în ţările din Est, dacă emisiile de noxe pentru acele vehicule nu au fost mai întâi aduse la nivelul normal.

În plus, declaraţia mai insistă ca aceste vehicule afectate de operaţiunea frauduloasă de trucare a noxelor şi care au fost ulterior modificate pentru a se remedia situaţia să fie supuse unor noi teste în condiţii reale de trafic.

Declaraţia mai susţine şi crearea unui fond european pentru aer curat în oraşele cele mai afectate de poluarea generată de motoarele diesel.

Dincolo de această chestiune, se mai solicită şi elaborarea pe ansamblu a unor obiective mai ambiţioase de reducere a poluării, printre acestea fiind şi acordarea de stimulente financiare prin care parcul auto european să fie înnoit cu vehicule mai puţin poluante.


https://www.money.ro/vine-sfarsitul-pentru-masinile-diesel-anuntul-de-ultima-ora/