Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horyatm

populisme de 2 lei. Nu poate un sindicat să decidă asupra oportunității patrimoniului unei familii. E clar că fac scandal pe seama publicității. Mi-am amintit de un o comedie românească "California dreamin'" în care un tren NATO e oprit într-o mică localitate din România pentru câteva zile pe motiv că nu au acte. Un circ ieftin.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

#557
Am facut 1000km cu un GOLF 1.0 TSI - BlueMotion 110cp
Prima concluzie:
Caii de acum, nu mai sunt caii de odata. Adica 110 cai din astia "turbati" fac mai multi ca cei 120 din herghelia proprie. Evident ca nu garantez ca la a mea mai sunt chiar toti, dar "turbatii" fac altfel urcarea de la 110 la 130.
Sa nu ne mintim singuri: nu este electric. KW e alta mancare de cuplu. Dar in repriza asta 110-130 chiar am simtit ca misca masina (de la Turbo).

Am inteles ce e cu S/S si sunt multumit de el - as folosi o optiune ca asta (desi pornirea motorului o auzi). Da, iti opreste clima, dar de principiu, chiar si la mers mult in trafic, este ok (evident ca nu va fi ca atunci cand iti merge AC-ul tot timpul, dar traiesti bine).

Auto Hold-ul - concureaza E-Pedal de la electrice. Chiar e o functie care merita. Mie imi punea si scoatea frana de mana automat (sau poate era functie separata - orcium tare si asta).

Consum mediu 6.5l/100 km  :wtf:
Clima oprita cred ca 50 km din cei 1000.
Munti seriosi, atacati ca la raliu (nu tot timpul)
Autostrada: constant 140 dar si reprize mai sus.
Tarat efectiv 2h prin trafic.
WOW - asta da consum. Cred ca la un ritm normal, fara munte, poti scoate 5.5 lejer si chiar 5 fara AC.

Ionut

110 cai scoși dintr-un motor de 1.0  :D
Mă iertați, stiu, motoare noi... turbo... Dar nu am incredere. :lol:

Cred ca am mai intrebat pe forum cât de fiabile sunt motoarele astea.

voicul

Pai si ce zici de 1.6l - 220CP de pe Clio RS?  :lol:

Intradevar fiabilitatea este cu mare semn de intrebare. Cat te tine ca timp sau km ...?
Si daca costa o turbina ca la diesel (vreo 1000E am inteles - ca nu are rost sa o iei SH) situatia devine: cool, tare si misto, dar pe bani multi.

Liviu M

Un prieten neamt e la al doilea A3 cu T(F?)SI de 1.4 litri.
Pe al doilea l-a luat acum vreo trei ani dupa ce l-a proptip pe primul )de vreo 5 ani) intr-o alta masina.  :lol:
Cu ambele masini a facut (bine) peste 100.000 km si, din cate stu eu, n-a avut nici o problema cu nici una din ele. Le-am condus si eu pe ambele si mi-au placut.
Aveau si start/stop, da' la astea parca se dezactiva S/S candd mergea clima si bateria era in pericol. Daca nu uit, cand mai vorbesc cu el, il intreb.

perfidus

Nu stiu de cel VW dar cel de la Ford este foarte OK. Si are si versiuni de 140CP.
Cunosc un singur caz de motor ce a trebuit schimbat in garantie, probleme cu arderea repetata a garniturii de chiuloasa.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

#562
Quote from: Ionut on July 12, 2018, 09:34:51 PM
110 cai scoși dintr-un motor de 1.0  :D
Mă iertați, stiu, motoare noi... turbo... Dar nu am incredere. :lol:
Cred ca am mai intrebat pe forum cât de fiabile sunt motoarele astea.

Dintr-un motor se poate "stoarce" incredibil de mult, dar evident reversul este fiabilitatea... Mai exact scaderea fiabilitatii.

Un exemplu din aviatie.
Inainte de razboi, Hitler i-a cerut lui Willy Messerschmitt sa proiecteze un avion care sa doboare "odata pentru totdeauna" recordul mondial de viteza.
Willy l-a proiectat pe Me 209 (special au ales numele astfel incat sa semene cu Me 109, "coloana vertebrala" a Luftwaffe...)
Me 209 avea acelasi motor ca Me 109, doar ca mult "tunat", in special pe partea de racire (toata aripa era un "mega-radiator"...)

Anyway, in 1939 Me 209 a stabilit recordul de vitea dorit: 756 km/h.
Recordul (pentru avioane cu elice, motoare cu piston) a stat in picioare 30 de ani.

Americanii s-au enervat si au modificat dramatic un fost vanator din WWII, F8F, si, in 1969, au depasit recordul lui Me 209, dar numai cu 21 km/h  (777 km/ viteza record la clasa C-1, din cate stiu recordul ramane inca in picioare... )

Bun, o sa intrebati, ce are asta cu fiabilitatea?
Pai are...
Nu am gasit confirmata informatia nicaieri (probabil oficial ar fi dat nashpa pentru Fuhrer...) dar in literatura de specialitateb se spune ca Me 209 inlocuia motorul dupa fiecare zbor.
Scotea niste sute de "cai turbati" in plus fata de Me 109 (ala de front, care facea sute de ore cu acelasi motor) dar pretul superperformantei a fost asta. Un motor la un zbor.

Este cam ca la masinile de F-1...
Ajungi foaaaarte repede in statiune, dar cat stai acolo trebuie sa chemi "tehnicii" sa iti inlocuiasca motorul, daca vrei sa te intorci acasa cu aceeasi masina...

Evident, nu este cazul lui GOLF 1.0 TSI - BlueMotion 110cp... Clar duce muuuulte zeci de mii de km.
Dar in mod clar performantele "iesite" din comun (la nivelul tehnologic general de la momentul T) se traduc in reducerea fiabilititatii.

UItati-va la motoarele navale....
Aparent puterea litrica (CP/cilindree) este de ras...
Dar nu cred ca exista motor rutier cu care sa poti inconjura Pamantul de cateva ori fara reparatii, timp in care motorul functioneaza saptamani intregi fara oprire...

In general la rutier masina este considerata "harb" la vreo 300.000 km.
La navale un motor este inca la prima tinerete...

Dar avem un coleg care stie mai multe despre "navale"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

^Şi care azi a facut rost de o cartelă de net după o lună şi ceva de lipsă totală de semnal
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Inca nu. Mai am vreo cateva zile de umblat pe măgăoaie (apropo, ieri m-am bagat in galeria de admisie sa fac masuratorile la segmenti  :lol:).
Dar sper ca pe luni ma inham la un "Top Gear challenge", un coleg cu avionul pana in Crimeea si eu cu masina 2500 km, sa vedem care ajunge primul acasa. How hard can it be?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Din ce stiu eu la 200.000km deja masina nu mai e rentabila. Multe masini SH sunt in limita asta. De fapt selectarea km pe site-urile auto e pe intervale pana in 200.000 si 1 singur peste.
Desigur masina mai tine, dar trebuie sa ai banii pregatiti sa schimbi la ea.

Ce stiu cu 300.000km: cam de acolo motorul necesita o segmentare - asta ca sa mai mearga aproape de parametrii.

Liviu M

Eu sunt convins ca motoarele astea mici si turbo, pe benzina, sunt diferite de cele aspirate - alte materiale, mai rezistente, alte prelucrari. In mod sigur producatorii au transferat experienta de la diesele la benzinare.
Si cum dieselele tin destul, si cum (din ce am mai citit si eu) benzinarele lucreaza la presiuni mai mici decat dieselele, ventilatoarele astea mici, pe benzina, ar trebui sa fie rezonabil de fiabile si ele.
Cum am mai zis pe aici, eu mai astept sa vad cum le ies niste masuratori mai temeinice de noxe (cam ca astea mai noi, de la diesele, asa).

Ionut

VIDEO, FOTO: Cum a fost la Concursul de Eleganță Auto de la Sinaia 2018

Un Mercedes-Benz 540K Cabriolet A Sindelfingen (1937) a câștigat Concursul de Eleganță Auto de la Sinaia în 2018 (,,Best of Show"), fiind totodată și cea mai scumpă mașină din concurs. Valoroase sunt însă toate mașinile prezentate, mai ales că proprietarii lor sunt implicați activ și direct în restaurarea și menținerea lor în funcțiune. În acest clip poți vedea întreaga paradă și poveștile despre fiecare mașină participantă strânse de prezentatorul evenimentului, Alexandru Șeremet, secondat în prezentare de Irinel Marghioală și Bogdan Coconoiu (președintele Retromobil Club România – RCR).



0-100/Hotnews