Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Io

#540
Andrei, insist asupra pretului energiei si spun, aceasta trebuie sa fie ieftina. Cit mai ieftina posibil si fara vreo subventie de orice fel si in orice fel mascata. E obligatoriu din mai multe considerente, nu voi insista asupra lor, nu e locul aici. Pretul mare al energiei inseamna pur si simplu incetinire a dezvoltarii de nu subdezvoltare de-a dreptul. Energia ieftina si accesibila (aproape) oriunde a fost cheia dezvoltarii tehnologice a Omenirii. E valabil si azi in Europa si in tarile dezvoltate si e cu atit mai valabila in Africa, India, China. Tendinta trebuie mentinuta in pofida modei subventionarii energiei zise "verzi", "regenerabile" (mai vedem cit de, da-mi voie sa am niste rezerve). Care energie nu e rentabila fara subventii masive si regulate, vei fi, cred, de acord.
Avem un exemplu azi, exemplu de un ridicol monstruos, Australia: tara foarte bogata in resurse, carbuni (principal exportator mondial), gaze (al treilea exportator mondial de GNL), minereuri (exportator foarte important la scara mondiala), Uraniu, al doilea producator mondial (dupa Canada) de yellowcake (concentrat de uraniu 60-80%), bogata in Thoriu (combustibil nuclear si-asta) dar care sub stupizenia politicilor eco a intrat intr-o spirala crescatoare a preturilor energiei din pricina subventionarii abundente a energiei "verzi", spirala care e aproape sa ajunga nesustenabila economic chiar pentru o tara bogata. Si aia chiar au soare nu ca Germania, da?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Audi a prezentat noul Q8: SUV-ul coupe are direcție integrală, un interior preluat de pe limuzina A8 și motorizări cu sistem micro-hibrid

"sistemul start-stop este capabil să intervină și să oprească/pornească motorul până la viteze de maximum 22 km/h."

Sper ca sistem-ul start-stop a devenit mai performat, pentru ca presupun ca poate sa si dea drumul la motor in mers.
Eu ce am mers pana acum (odata am condus masina cu start-stop) ... enervant zgomotul si de porniere si cam lenta porniera.

Daca vreti sa cititi de Q8
http://www.automarket.ro/stiri/primele-poze-cu-suv-ul-audi-q8-au-aparut-inainte-de-lansarea-oficiala-84861.html


voicul

Nikkei: Nissan vrea să renunțe la motoarele diesel, pe fondul reglementărilor stricte de mediu

Decizia vine după ce conducerea companiei a ajuns la concluzia că declinul suplimentar al pieţei motoarelor diesel este inevitabil, scrie Agerpres.

Producătorul auto Nissan intenţionează să renunţe la dezvoltarea motoarelor diesel, pe fondul reglementărilor stricte de mediu şi pentru a-şi concentra resursele pe dezvoltarea vehiculelor electrice, au declarat pentru publicaţia niponă Nikkei surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Recent, Toyota Motor anunţase că nu va mai lansa noi vehicule diesel, cu excepţia camioanelor, în timp ce alt grup nipon, Subaru, a decis să renunţe din 2020 la vânzarea maşinilor diesel în Europa şi Australia.
Autorităţile din Marea Britanie, Franţa, China şi alte state iau în considerare noi restricţii la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel, pentru a îndeplini reglementărilor mai stricte de mediu.

Nissan vinde două tipuri de motoare diesel, care se produc la fabrica sa din Yokohama şi la alte unităţi. Motoarele sunt instalate la un număr redus de vehicule comerciale, care vor fi retrase de pe pieţele unde este prezentă compania niponă.
În jurul anului 2020, Nissan va opri producţia celor două motoare şi nu va mai dezvolta altele noi.
După aceea, compania va comercializa autovehicule comerciale uşoare echipate cu motoare diesel dar acestea vor fi procurate din surse externe.

Şi partenerul său francez de alianţă, Renault, intenţionează să renunţe la dezvoltarea de noi motoare diesel.
Nissan a investit masiv în noile tehnologii iar modelul său de vârf - Leaf - este cel mai bine vândut automobil 100% electric la nivel mondial.

Alianţa dintre Renault, Nissan şi Mitsubishi este probabil cel mai avansat şi mai profitabil producător auto în ceea ce priveşte fabricarea maşinilor electrice, a afirmat recent preşedintele alianţei, Carlos Ghosn.
Alianţa, care a început procesul de electrificare din 2008, a anunţat în 2017 că va produce 12 noi maşini electrice în următorii cinci ani. Carlos Ghosn a declarat că este nevoie de timp să faci bani din maşinile electrice dar alianţa domină afacerea.

"Suntem probabil cel mai avansat producător auto în privinţa costurilor maşinilor electrice şi am anunţat deja în 2017 că suntem probabil singurul grup auto care începe să facă bani din vânzarea maşinilor electrice", a afirmat Ghosn. Acesta a adăugat: "Ştim că durează până când începi să faci bani din vânzarea maşinilor electrice. Cred că noi suntem mult în faţă".

http://incont.stirileprotv.ro/auto/nikkei-nissan-vrea-sa-renunte-la-motoarele-diesel-pe-fondul-reglementarilor-stricte-de-mediu.html

adiarc

si eu cred ca acestia decid combinatia castigatoare - cel mai vandut model electric la nivel mondial ( Leaf )plus cel mai vandut model electric la nivel european ( Zoe ).

Tesla incepe sa tremure serios ( am testat 2 modele in Hamburg.....e de vis,dar dragostea nu tine de foame si nici nu plateste facturi )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

Daca tot am gasit gaze in Marea Neagra si nu stim ce sa mai facem cu ele, n-ar fi bine ca statul sa faca o strategie care sa incurajeze montarea de instalatii CNG (gaz natural comprimat)?

Ma gandesc la reduceri masive de taxe/impozite pentru CNG, poate chiar subventii pentru productie sau montajul instalatiilor pe vehicule.
Inclusiv incurajarea transportului public pe gaz.

Deocamdata sunt foarte putine statii: https://cngromania.eu/stadiu-de-implementare/

QuoteRomânia ar putea deveni al treilea mare producător de gaze naturale din Europa, odată cu extracţia resurselor din Marea Neagră, a declarat, joi, Francois-Regis Mouton, director în cadrul Asociaţiei Internaţionale a Producătorilor de Petrol şi Gaze, prezent la conferinţa anuală a Gas Infrastructure Europe, care are loc la Bucureşti.
economica.net

Daca tot nu mai avem prea multe combinate petrochimice in care sa folosim gazul, macar la masini sa il folosim.

Ionut

Cât de mult creşte consumul maşinii dacă foloseşti aerul condiţionat

Cât de mult creşte consumul, rămâne o dezbatare aprinsă, dar un lucru e clar: există diferenţe dictate de capacitatea cilindrică a motoarelor, dar mai ales de tipul de alimentare şi de combustibilul folosit. Iar cei de la Emissions Analytics au încercat să facă lumină în ce priveşte diferenţele în funcţie de motorizări. Astfel, în urma unui studiu întreprins pe un număr de peste 100 de maşini (cu motoare pe benzină, diesel şi hibride), specialiştii au ajuns la nişte concluzii interesante. De menţionat că studiul a fost realizat în zona Los Angeles, unde căldurile mari necesită utilizarea aerului condiţionat din plin. Testul a fost destul de simplu: pe un traseu bine stabilit, atât în mediu urban, cât şi pe autostradă, fiecare maşină a fost utilizată cu aerul condiţionat oprit, respectiv cu aerul condiţionat pornit. După care s-au comparat consumurile obţinute în cele două situaţii.



Analiza pe ProMotor.ro

Ionut

Vânzările de automobile diesel scad dramatic de la an la an și de la o lună la alta

Vânzările de automobile diesel scad dramatic de la an la an și de la o lună la alta, presate de scandalurile privind emisiile, dar și de avansul mașinilor electrice și hibride. În luna mai, ponderea mașinilor noi echipate cu motoare cu motorină a coborât la 35% din totalul pieței. Europa este tot mai decisă să renunțe la motoarele diesel, după cum arată statisticile Jato, privind înmatriculările din luna mai. Volumul vânzărilor de mașini noi diesel a scăzut față de anul trecut cu 19% și au ajuns la o pondere de numai 36% din piață (aproximativ 500.000 de automobile), o valoare ce ar fi părut utopică în urmă cu un deceniu, când dieselul era la putere. Pierderea de cotă de piață a fost deteminată atât de creșterea cu 15% a pieței de motoare pe benzină, care a urcat la 56% din piață, respectiv 784.000 de unități, dar și de avansul înregistrat de mașinile electrice și hibride, 27% peste nivelul de anul trecut și cu o cotă de piață de peste 5% în luna mai, care reprezintă aproximativ 75.000 de untăți.

Profit.ro

voicul

^E normal cand in Hamburg deja sunt plasate semnele de interzis pentru diesel (inca nu s-a interzis ciculatia lor).
In RO inca poti sa iei cu incredere EURO4 ca pana se intampla ceva ... mai dureaza.

Pe de alta parte nu am putut sa nu remarc dominatia Toyota la nivel de vanzari hybride (piata pe care a creat-o), dar in rest ... nimic. Pentru ca cine a auzit de modele electrice de la Toyota sau chiar si PHEV (stiu ca e Prius)?
Remarc doar ca a creat o piata pe care o domina, dar parca le ajunge/sunt multumiti cu atat.

Ionut

Moartea motorului diesel: Vânzările de maşini diesel ar putea scădea în Uniunea Europeană până la nivelul 5% în 2030

Vânzările vehiculelor diesel ar putea scădea până la nivelul de 5% pe piaţa auto din Uniunea Europeană în 2030, pe fondul preocupărilor legate de calitatea aerului şi standardele privind emisiile, experţii susţinând că vânzările au fost deja afectate şi declinul se va accelera, relatează BBC. Potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă AlixPartners, cota diesel pe piaţa europeană a scăzut deja de la 52% la 45% între anii 2015 şi 2017, însă cu toate acestea, interzicerea maşinilor cu motoare diesel va face din ce în ce mai dificilă atingerea de către Uniunea Europeană a obiectivelor privind emisiile de CO2. ,,Flota Uniunii Europene trebuie să realizeze o reducere de 4,6% (în CO2), pe an, până în 2021. Cu toate acestea, în 2017, cantitatea totală de CO2 din UE a crescut cu 0,3g/km", arată studiul citat de BBC.

ZF

voicul

^"Rezultatele studiului arată că diesel a fost promovat ca fiind mai ecologic decât benzina, în cadrul eforturilor UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în special a dioxidului de carbon (CO2), însă, deşi motorina conţine mai puţin carbon, emisiile totale de CO2 rezultate de la maşinile cu astfel de motoare, sunt mai scăzute."

:wtf:

voicul

Cat de fiabil este sistemul masinilor care nu au cadru la geamuri?

Ok, iarna pot sa inghete geamurile si nu mai intrii/iesi din masina.
Dar ma intrebam mai degraba de rezistenta motorasului care pliaza geamul? La orice iesire/intrare e folosit. Deci oare cat tine?

Cristi N

Pot sa iti spun cum e la a mea, un VW Eos din 2008. Nu am avut nici  problema cu motorasele/macaralele, sistemul e gandit destul de bine cu atat mai mult cu cat masina a avut o mica problema la contact si asta facea ca geamurile sa se bataie cand puneam contactul.
Iarna incerc sa nu descui masina pana nu o curat de zapada si gheata, oricum motorasele au protectie pentru cazul in care geamul e blocat, dar asta e valabil la orice masina.
Probleme e posibil sa ai cu apa, este bine sa le spui baietilor de la spalatorie sa nu insiste pe chedere. In plus de asta la a mea ii fac un tratament cu o solutie de chedere in fiecare toamna si primavara.

cristi5

Subaru Legacy model 2000. N-are cadru la geamuri si se comporta f bine. Subaru a produs multi ani masini fara cadru la geam, era o trasatura specifica, alaturi de 4x4 simetric permanent.

Are niste chedere groase (cand vine iarna le dau cu ceva gen parafina) care fac ca usile sa se inchida mai "smooth" decat la o masina noua. Eu am o boala, incerc masinile la usi :) Deci n-am schimbat masina :)

Dar in cartea suedeza de masini second hand (editata de firmele care fac verificari tehnice) scria acum cativa ani ca Subaru avea probleme (nu multe) cu apa in interior. Modelele mai noi de Subaru sunt cu cadru la geam.

In concluzie, dac ai un pic de noroc, nu e nicio problema. Ca in multe alte situatii.

voicul

Automobilele DIESEL vor avea viaţă lungă. Anunțul făcut de NEMŢI

Preşedinte al BMW Group Europa Centrală şi de Est, Christoph von Tschirschnitz a declarat că marca pe care o reprezintă continuă să creadă în motoarele diesel, în ciuda declinului vânzărilor acestora.

Sosit în România alături de Jean-Philippe Parain, vicepreşedinte al BMW Group responsabil cu vânzările de pe întreg continentul european, Christoph von Tschirschnitz a explicat într-o discuţie cu un grup restrâns de jurnalişti români că pieţele mici, precum România, ,,sunt foarte importante pentru că asigură creşterea". În plus, oficialul german a declarat că politica întregului grup este aceea de a trata la fel clienţii din orice zonă a globului. ,,Să nu uităm că avem clienţi care călătoresc. Și văd exact cum vindem şi ce servicii oferim în celelalte ţări, solicitând ulterior un tratament echitabil. E normal să fie aşa. În plus, trebuie să avem o reţea puternică şi în zona post-vânzare, nu doar pentru clienţii români, ci şi pentru cei care tranzitează ţara şi au nevoie de reparaţii. Noi ne tratăm la fel clienţii din întreaga lume", a declarat preşedinte al BMW Group Europa Centrală şi de Est.

Totodată, Christoph von Tschirschnitz a arătat de ce BMW continuă să îşi echipeze maşinile cu motoare diesel în ciuda existenţei unui curent care blamează acest sistem de propulsie. ,,Noi continuăm să investim în diesel. Colegii noştri lucrează deja la viitoarea generaţie de astfel de motoare. Opinia noastră este că povestea diesel va continua pe măsură ce investim în noi sisteme de propulsie. Rămâne de văzut cât timp pieţele vor mai cere motoare diesel. România, de exemplu, este una dintre ţările care au o cerere mare de maşini cu acest sistem de propulsie", a menţionat oficialul BMW care are în subordine divizia din România a mărcii bavareze.

http://www.capital.ro/christoph-von-tschirschnitz-bmw-noi-continuam-sa-investim-in-diesel.html

adiarc

unde dai si unde crapa...

"Angajaţii fabricii Fiat din Italia sunt nemulţumiţi că proprietarii companiei au cheltuit 130 de milioane de dolari pentru a-l cumpăra pe Cristiano Ronaldo, în timp ce ei se confruntă cu dificultăţi financiare, potrivit Bloomberg.

Un sindicat al angajaţilor Fiat Chrysler Automobiles, din sudul ţării, a anunţat că va intra în grevă pentru a protesta împotriva achiziţiei lui Cristiano Ronaldo de către clubul Juventus, care este deţinut tot de familia Agnelli.

Acei bani puteau fi folosiţi pentru investiţii în condiţiile de lucru şi în producţie, susţine sindicatul."

sursa - zf.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura