News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

SUV-urile au atins o cotă record de 32% în Europa

Luna trecută (noiembrie 2017) segmentul SUV a atins o cotă record de 32% în Europa, iar în unele ţări au depăşit 39%, arată datele JATO care cuprind cifre despre maşinile noi vândute în 27 de ţări europene. Volkswagen Golf rămâne, de departe, cel mai bine vândut model european, Nissan Qashqai este cel mai căutat SUV, iar de la Dacia cel mai bine stă Sandero, care şi-a găsit 180.000 de clienţi în 11 luni. McLaren, Aston Martin şi Tesla Motors sunt mărcile cu cea mai mare creştere procentuală în Europa, în timp ce DS şi Honda au scăzut cel mai puternic.

0-100/Hotnews

voicul

#406
E de mentionat:

De asemenea, chiar şi per total piaţă clienţii optează pentru maşini mai prietenoase cu mediul. Spre exemplu, în funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină care domină, începând cu anul trecut, piaţa din România, au în acest an o pondere de 51,5%, comparativ cu 50,1% cât aveau după primele 11 luni din anul trecut

ZF

Evident ca se refera la masinile noi. Probabil la SH e 90% diesel :)
Totusi par ca unii pricep urmatorul aspect:
Motoarele noi pe benzina (de fapt motoarele de prin 2010) sunt mai rentabil decat diesel-ul. Ca diesel-ul sa devina mai rentabil decat benzina, trebuie sa mergi intre 200 si 300 de mii de km, km pe care multi nu ajung sa ii faca in mai putin de 20 de ani. Multi nu tin o masina 20 de ani.
Sa nu uitam: la benzina poti pune intotdeauna GPL.

voicul

Dupa mine, sa pornesti tot motorul unei masini pentru a face caldura in masina (cand masina este stationata) imi pare o pierdere de resurse.
E o impresie sau chiar asa e?
Care ar fi alternativele (doar sa faci cald in masina)? Sirocou este una din ele (parca nu porneste motorul)?

TibiV

#408
La o masina dotata cu MAI (Motor cu Ardere Interna) caldura rezultata din ardere este "reziduala", un "accesoriu" nedorit, de care "scapi" vara prin radiatorul frontal...
Producatorii s-au prins insa foarte repede ca daca tot este un "gunoi" (din punct de vedere termodinamic/termotehnic), atunci acest "gunoi" ar putea fi foarte util iarna, si in loc sa il "arunci" in atmosfera, ai putea sa il arunci (chiar si partial, depinde cat este de frig afara - si de aia ai un buton de reglare la bord) in habitaclu... Asadar ne-am ales cu incalzire in masini.

Dar un MAI nu este un "generator perfect de caldura".... Cat timp caldura este doar o "consecinta reziduala".
Exista alte echipamente proiectate special ca sa transforme cat mai mult din capacitatea calorifica a combustiibului direct in caldura, nu ca "reziduu"...
(Scopul unui MAI este sa produca lucru mecanic, si legile fizicii spun ca nu poti obtine obtine asta fara un "excedent de caldura"... Dar daca vrei sa obtii doar caldura, o poti face mult mai bine cu echipamente special proiectate.)

Ma rog, este o poveste destul de complicata, si am avut nevoie de 5 ani de facultate ca sa inteleg "baza"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Masina viitorului, imaginata de Ford: Detecteaza emotiile soferilor si face sofatul mai sigur

Posibilitatea ca masina sa detecteze emotiile umane este in prezent explorata de producatori, care sunt de parere ca un automobil care ar intelege starea conducatorului auto ar face ca sofatul sa fie mai sigur, scrie The Guardian. Cercetatorii vor sa introduca senzori biometrici in masini, care ar detecta stresul sau oboseala simtite de conducatorul auto. In aceste cazuri, vehiculul ar putea emite alerte si diferiti stimului, iar, in circumstante extreme, ar putea prelua controlul.

Hotnews

cristi5

#410
(nu stiu daca e topicul potrivit, m-am intrebat mereu cum au inlocuit autoturismele transportul in comun in SUA, si m-a fascinat un trend similar in Romania, atat urban cat si inter-urban, cu decaderea feroviarului si parcul de vehicule urbane praf in multe orase)

Am vazut ieri un reportaj "Mysteries at the museum" despre reteaua complexa de tramvaie din Los Angeles in anii 40 si cum a fost ea inlocuita cu autobuze. Sigur, cine vede azi LA, cu autostrazi cu 10 benzi pe sens, ii vine greu sa creada ca in anii 40 arata ca un oras european cu tramvaie si umblat pe jos in centru etc. Locuitorii LA te duc mandri sa vezi strada pietonala din Santa Monica, o raritate in zona.

Un anume Edwin Quinby (eroul documentarului) a observat ca in toate orasele americane unde tramvaiul disparuse, firma care a cumparat retelele de tramvai au fost National City Lines, adica General Motors+ Firestone tire + Standard Oil, care fireste ca au inlocuit toate tramvaiele cu autobuze, iar liniile demontate au fost inlocuite cu autostrazi. Dupa care autobuzele s-au pierdut tot mai mult printre masini personale, au ramas un mijloc de transport al saracilor, iar restul e istorie.

Bazat in mare parte pe acuzele lui Quinby, National City Lines a fost acuzata prin legea anti-trust, dar documentarul zice ca era prea tarziu, ca tramvaiele disparusera oricum, iar autostrazile dominau peisajul.

Apoi am aflat de pe Wikipedia ca NCL ca au fost achitati, au primit o amenda de... cinci mii de dolari :) Deci se pare ca documetarul e cam subiectiv, ca fenomenul e mai complex si ca nu a fost o conspiratie a producatorilor de autoturisme impotriva transportului electric in orasele SUA.

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_streetcar_conspiracy

Chiar si la Stockholm (capitalism mai putin salbatic, mai reglementat, politica mult mai de stanga) tramvaiele au disparut candva la mijlocul secolului 20. Si in Stockholm prin anii 60-70 se credea ca autostrazile si autobuzele vor rezolva tranzitul urban, dar s-au prins repede ca nu e asa. Zona metropolitana a primit metrou si tren urban. In ultimii 20 de ani chiar si tramvaiele au inceput sa re-apara in topologie circulara, completand topologia stea a metroului si trenului metropolitan. Fata de tramvaiele care au disparut in anii 40-50 din oras, tramvaiul modern merge mai mult pe linii complet separate de traficul rutier, si se amesteca cu acesta numai la nevoie.

rizzuh

#411
Quote from: cristi5 on February 07, 2018, 11:52:31 AM
Fata de tramvaiele care au disparut in anii 40-50 din oras, tramvaiul modern merge mai mult pe linii complet separate de traficul rutier, si se amesteca cu acesta numai la nevoie.

Tocmai asta cred ca a fost motivul real de au disparut in multe parti ale lumii. Tramvaiul nu are cine stie ce avantaje fata de autobuze daca circula pe strada, trebuie sa dea prioritate, sa astepte dupa bizoni, etc. Daca mai adaugi ca este mult, mult mai scump decat autobuzele... ;)

Tramvai complet separat de restul traficului (sau pe majoritatea traseului) este mult mai util decat orice alt mijloc de transport in afara de metrou. A se vedea concret in Bucuresti, tramvaiul 1 vs 41. Ca sa nu compar cu bazaconii gen 5, care circula pe stradute inguste cu masini parcate pe ambele parti, cu 10 km/h.

TibiV

#412
Quote from: rizzuh on February 07, 2018, 04:39:42 PM
Tramvaiul nu are cine stie ce avantaje fata de autobuze daca circula pe strada, trebuie sa dea prioritate, sa astepte dupa bizoni, etc. Daca mai adaugi ca este mult, mult mai scump decat autobuzele... ;)
Absolut gresit - dar fara suparare, nu este un "atac la persoana".

Da, tramvaiele sunt mai scumpe decat autobuzele.
Dar si mult mai durabile.

Autobuzele au o viata "normata" pe la 15 ani - s-a mai discutat pe forum, dar nu mai retin unde,,,,

In schimb tramvaiele pot avea o viata cel putin DUBLA !...
Nu ma "arunc" in alte localitati si modele de tramvai, ci doar in cele pe care le cunosc.

In Bucuresti avem faimoasele tramvaie cehesti Tatra TR4. Au venit in anii '70 !
Si inca circula bine-mersi dupa 40 de ani (pana le va da Firea la fier-vechi... :( )  !

(poza este din ianuarie 2018...)

Pana si amaratele alea de V3-A-uri sunt functionale dupa mai mult de 30 de ani, iar cele care au trecut printr-o modernizare arata chiar bine....


Pentru cei care au facut cursuri tehnice nu va fi o surpriza...
Fortele de frecarea de ROSTOGOLIRE sunt cu atat mai mici cu cat suprafetele sunt mai "dure".
Forta de frecarea a unei roti din otel pe o sina tot din otel este muuult mai mica decat cea a unei roti "flexibile" (cauciucate=anvelopa) pe un strat "flexibil/semiflexibil" (asfalt)...
(Idealul ar fi roti de diamant pe sine de diamant... Cam scump, mai frate !...  :lol:  )

O scurta trecerea in revista a manualelor de fizica ar fi lamuritoare...
(Nu critic pe nimeni, doar mentionez...)
O bila din otel aruncata pe o "suprafata" din granit se va duce muuuuult mai departe decat o bila din burete pe aceeasi suprafata din granit. Daca inlocuim si suprafata din granit cu una  din asfalt, beton sau gazon - s-a terminat....
(Sunt reguli pe care le aplica de secole constructorii meselor de biliard....)

Din punct de vedere economic (al consumului de energie pur si simplu pentru a inainta...) transportul pe calea ferata (roata metalica / cale de rulare metalica) este mult mai eficient decat orice "anvelopa pe asfalt"....

De ce credeti ca UE insista atat de mult pe modernizarea transportului pe CF/sine, de la tren la metrou?
Pur si simplu este mult mai eficient.
Are cele mai mici frecari dintre toate metodele de transport terestru.

Atunci cand discutam despre CF (trenuri mari, lungi si grele...) lucrurile par "de bun simt".
De ce dintr-o data uitam de ele daca vorbim despre "CF de scurt parcurs" ?  Adica despre tramvaie ?...
Este fix acelasi lucru....

LE
Acum imi dau seama unde purtam discutia asta...
Este TOTAL off-topic !
Ionut, poate doar muti pstarile anapoda, nu le stergi de tot...  :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Quote from: TibiV on February 08, 2018, 01:35:41 AM
Da, tramvaiele sunt mai scumpe decat autobuzele.
Dar si mult mai durabile.

Autobuzele au o viata "normata" pe la 15 ani - s-a mai discutat pe forum, dar nu mai retin unde,,,,

In schimb tramvaiele pot avea o viata cel putin DUBLA !...
Nu ma "arunc" in alte localitati si modele de tramvai, ci doar in cele pe care le cunosc.

Da, asa este. Insa trebuie sa fie intretinute bine (cam des se strica in Bucuresti, ba chiar iau si foc in ultima perioada), altfel nu sunt mai durabile ;)
Iar intretinerea inseamna si schimbarea suspensiei si a sinei periodic, ca sa nu faci bors din calatori.

Ionut

Renault: Investim tot mai puțin în diesel

Renault investește tot mai puțin în tehnologia diesel, pe fondul scăderii interesului din partea clienților din piețele europene mari, precum Franța și Germania, a declarat Olivier Guintrand, directorul departamentului de inginerie al Renault, într-o discuție cu jurnaliști din România, în Spania, la Jerez, unde au loc testele internaționale pentru presă cu noul Renault Megane R.S. ,,Investim tot mai puțin în diesel", a spus Olivier Guintrand când a fost întrebat cum influențează investițiile în diverse tehnologii faptul că o parte însemnată a publicului a început să aibă o părere proastă despre diesel.

Guintrand a dat exemplul Franței, țară în care în doar un an de zile cota de piață a motorizărilor diesel a ajuns la 41%, în scădere de la aproape 70%. ,,Motorizările diesel sunt foarte eficiente, dar în multe țări publicul are dintr-o dată o problemă cu ele, chiar dacă până atunci n-ar fi conceput o mașină altfel decât diesel. Vedem asta foarte evident în Franța și în Germania", a explicat oficialul Renault.

0-100/Hotnews

Ionut

STUDIU: Unul din 10 şoferi români nu şi-a verificat maşina la un service de peste un an

Peste 10% dintre şoferii români nu şi-au verificat maşinile la service de peste un an, în condiţiile în care 1,6% dintre ei preferă să-şi repare singuri maşina, iar 2% aleg mereu cele mai ieftine piese de schimb, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă 4Service Group România. Lipsa specialiştilor afectează direct afacerile service-urilor din România şi nu le ajută când vine vorba de imaginea pe care o au în ochii clienţilor, potrivit studiului. Astfel, aproape o treime dintre proprietarii de maşini au apelat la un service auto în ultimele 3-6 luni, în vreme ce mai mult de unul din 10 români nu a făcut nici măcar o verificare de mai mult de un an.

"Când vine vorba de alegerea locului în care să-şi repare maşinile, 54,9% dintre români preferă service-urile autorizate. Pe locul doi urmează reprezentanţele auto, preferate de 26,7% dintre români, apoi service-urile mici, de cartier. Doar 1,6% dintre respondenţii studiului au declarat că mai degrabă încearcă să îşi repare singuri maşina, sau ajutaţi de prieteni, decât să meargă la service", se arată în studiu.

"Peste 45% dintre respondenţi au spus că aleg în funcţie de notorietatea service-ului auto, în vreme ce o treime dintre ei merg doar la cele mai cunoscute service-uri auto, sub motivul că notorietatea e dată în principal de calitatea lucrărilor şi numărul de clienţi mulţumiţi. Însă nici părerile altora nu sunt de neglijat. Astfel, aproape 7 din 10 români îşi întreabă prietenii, rudele sau colegii înainte de a face o programare în service", se arată în studiu.

"Rugaţi să acorde o notă de la 1 la 5 pentru gradul de încredere pe care îl au în expertiza şi profesionalismul mecanicilor auto, 27,3% dintre ei au dat nota maximă, 5, în vreme ce marea majoritate, de 51,4% au acordat nota 4. Doar 5% dintre respondenţi nu cred că mecanicii auto la care au apelat se pricep la ceea ce trebuie făcut", se arată în comunicat.

"În privinţa pieselor de schimb, aproape trei sferturi dintre cei care au răspuns la cercetarea de marketing efectuată de 4Service România le preferă pe cele originale. Aproape un sfert dintre respondenţi aleg mereu piesele aftermarket, în vreme ce un procent de aproape 2% preferă cele mai ieftine piese de schimb", se arată în studiu.

News.ro

voicul

Ford anunță lansarea ,,celui mai avansat SUV din istoria companiei"

Ford a prezentat în această săptămână o nouă variantă a SUV-ului Edge despre care oficialii spun că este ,,cel mai avansat SUV din punct de vedere tehnologic din istoria companiei".

Detaliile oferite de cei de la Ford  arată o gamă largă de sisteme de asistenţă a şoferului care se bazează pe camere şi pe senzori şi au rolul de a transforma fiecare călătorie într-una mai confortabilă şi mai puţin stresantă, scrie capital.ro.

Odată cu noul Edge intră pe piaţă şi o versiune Bi-Turbo a motorului diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri care,  împreună cu o transmisie automată cu opt trepte asigură un şofat fără efort.

Dezvăluit în versiunea sportivă ST-Line, noul Edge iese în evidenţă prin zonele frontale şi posterioare redesenate, prin grila masivă de tip fagure, prin elementele suplimentare – inclusiv pragurile evazate – vopsite în culoarea caroseriei, şi prin jantele din aluminiu standard de 20 de inci

"Clienţii europeni migrează către SUV-uri în număr din ce în ce mai mare, iar gama noastră de modele se pliază perfect pe dorinţele acestora. Cu noile tehnologii care-i ajută pe clienţi să facă faţă în traficul aglomerat şi să ruleze în confort absolut cu ajutorul rafinatului şi eficientului motor diesel EcoBlue de 2.0 litri şi al transmisiei automate cu opt trepte, noul Edge este cel mai convingător SUV Ford din istorie", a declarat Roelant de Waard, vicepreşedinte Marketing, Vânzări şi Service în cadrul Ford Europa.

https://www.money.ro/ford-anunta-lansarea-celui-mai-avansat-suv-din-istoria-companiei/

voicul

Apropo de ideea ca testele oficiale de consum se fac cu motorul deja cald - ceea ce e total diferit fata de ce se intampla iarna. SI iarna:

1. Mie imi smuceste la prima schimbare din 1 in a 2-a (nu tare - deci nu e defecta cutia, dar simt). Si asta incepand de la temperaturi de sub 5 grade.
2. Pana ajunge la 30 - 40 de grade motorul, pur si simplu simt cum degeaba apas acceleratia. Nu zic ca nu se misca dar, simt cum imbogatesc niste printi arabi (din prespectiva raport: cat consum vs cat merg).

dr4qul4

Daca vrei sa scoti cat scrie in carte, atunci trebuie sa te dai jos dupa fiecare frana si sa deblochezi manual franele  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Quote from: voicul on February 26, 2018, 11:33:56 AM
[...]SI iarna:
1. Mie imi smuceste la prima schimbare [...]

Acelaşi comportament pe cutie automată. Îl evit accelerând foarte lent.  De asemenea când e motorul rece turează mult mai sus înainte de a schimba, dar asta poate ţine de algoritm.
Cont (aproape) inactiv.