Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Revoluție în industria auto: producătorii de mașini, obligați să introducă la orice vehicul
sisteme de detectare a pietonilor, frânare rapidă și reducere automată a vitezei


Propunerea de rezoluție care face o adevărată revoluție în legislația privind transporturile rutiere, introdusă în Parlamentul European de mai mulți parlamentari, a fost votată pe 14 noiembrie și va deveni obligatorie prin efectele sale, astfel încât Comisa Europeană ar trebui să pună în practică prevederile rezoluției.

Rezoluția are o listă lungă de măsuri care trebuie luate pentru îmbunătățirea siguranței circulației vehiculelor în UE, printre altele numărându-se introducerea în nivelul de bază de echipare al autovehiculelor toate sistemele de asistență care permit detectarea pietonilor, frânarea de urgență și reducerea automată a vitezei. Propunerea deputaților europeni s-a bazat pe statisticile tot mai alarmante, care spun că, în fiecare an, peste 25.000 de persoane sunt ucise și alte sute de mii rănite pe drumurile Europei. Din nefericire, aproximativ 90% dintre aceste accidente sunt produse din cauza erorilor umane. Evitarea lor ar fi posibilă prin introducere noilor tehnologii de asistență a șoferilor în situații periculoase.

Profit.ro

Vasilem

citind articolul asta pe BBC:
http://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-sh/how_toxic_is_your_car_exhaust

am vazut ca este o firma din UK care face teste independente de emisii la masini (Emissions Analitics) si un portal cu rezultate:
http://equaindex.com/

Spor la cautat.

voicul

Se pare ca tot se lucreaza la noua "taxa de mediu" si la anu se va ajunge la niste rezultate.

Ce ma surprinde: inca nu se lucraza la impozitul auto.
Megane RS - 2017 - 204cp - impozit 65 ron
3.0 TDI din grupul VW - 2005 cred ca a aparut motorul la care ma refer, 225 cp - cam 1700 ron impozit.
Pur si simplu litrajele au scazut, impozitele au ramas la fel.

Pentru la anu s-ar putea sa scapam doar cu ITP mai des la masini peste 12 ani, dar costul unei masini, doar ca sa o ai in proprietate - deci fara sa circuli cu ea, va creste.

TibiV

Doar cateva observatii...

1/ Nu stiu cum va fi noua taxa de mediu, dar Romania se umple de rable..
Inclusiv masini care au inca placutele tarilor de origine, dar care sunt adevarate "limo" de 15 metri lungime. 3 metri masina, 12 metri "dara de fum".
Le vad tot mai des in trafic....

2/ Daca CJUE ne tot da in cap cu taxa de mediu, atunci sa ne scuteasca cu "infringement"-ul pe plouare. Daca inaltilor judecatori li se pare normal sa "tranferam" rablele din vest in Romania fara nici o taxare (aia isi "curata" parcul, noi aruncam banii apoape inutil pe "Programul Rabla") atunci sa faca bine sa ne lase cu "vai, nu respectati reducerea poluarii".
Bine, aici pot interveni alte argumente. "Da' RAR-ul vostru pazeste altceva decat sa isi ia spaga cuvenita ?..." ar putea fi unul dintre ele...

3/.
Quote from: voicul on November 24, 2017, 09:12:54 PM
costul unei masini, doar ca sa o ai in proprietate - deci fara sa circuli cu ea, va creste.
Platim cu totii costurile de constructie ale "autostrazilor muzeu" fara sa obtinem nici un folos de pe urma lor....
De ce nu ar plati detinatorii "automoilelor muzeu" mai mult ?....
Sunt parcarile pline de masini care nu au fost clintite din loc de ani de zile... Unele nu au mai au nici roti.
Daca o masina este functionala, isi poate "acoperi" costurile.
Daca este doar o epava, nu cred ca este rau ca acele "costuri de proprietate" sa-l faca pe proprietar sa o dea la REMAT. Ca doat nu vorbim de epava de la Costinesti... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

@TibiV
La 1 si 2:
Problema este ca s-a pus o taxa pe masini aduse din UE si RO a intrat in UE si a scos taxele pentru produsele importate din UE. De aici este problema.
Se putea evita prin impozitare directa: spre exemplu impozit in functie de vechimea masinii (cati ani are) / numarul de km parcursi sau marirea impozitului actual.
Poluarea facuta de un EURO 3 benzina pe 5.000 km cred ca e mai mica decat un EURO 6 diesel pe 100.000 km.

3. O idee excelenta, greu de implementat.
Am observat la mine 3 masini care nu s-au miscat de 1 luna. Toate dupa 2010. 1 din ele cand se misca ... vreo 2 zile dispare si dupa mai sta 1 luna.
Dar cele fara roti si abandonate ... ar putea sa se mai ocupe de ele.

voicul

^Si pana la urma au miscat masina care o vizai?

Stau sa ma intreb care e studiul ala care zice ca masina polueaza mai mult cand sta.
Fonic sigur nu, vizual ... doar sa nu fie fara roti si de 34 de ani ... deci?
Presupun ca se refera ca s-a consumat atat CO2 sa se fabrice si acum ea sta, deci nu e folosita pentru scopul initial.

Ionut

Registrul Auto Român a închis peste 200 de service-uri
care nu aveau autorizaţie de funcţionare şi a aplicat amenzi de aproape 600.000 lei


Departamentul Supraveghere Piaţă al Registrului Auto Român (RAR) a închis peste 200 de service-uri care nu aveau autorizaţie de funcţionare, măsura fiind luată după un control făcut de inspectorii Registrului la 655 de societăţi din toată ţara. "Sancţiunile au fost aplicate pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de rulare fără a deţine Autorizaţie Tehnică, neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale care să garanteze că autovehiculul corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie, neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare si lipsa certificatelor de garanţie emise pentru lucrările efectuate", arată RAR.

News.ro

Deci au controlat 655 si au inchis peste 200? :shocking:

perfidus

Le-a fost suspendata activitatea unui numar de 49 service-uri pentru 30 zile pentru remedierea neconformitatilor. Cu acestea 49 numarul total a ajuns la 200. Ultimele controale au fost făcute în perioada 15.10.2017 -30.11.2017.
Cuantumul amenzilor aplicate este iarasi destul de mare, 596.000 lei.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

????

Ai vazut postarea lui Ionut ?...
Este fix inaintea postarii tale.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Da, eu am adus o clarificare.
Si anume ca nu s-au inchis de tot ci li s-a suspendat pe 30 zile activitatea sa-si remedieze problemele.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adiarc

http://m.zf.ro/auto/euroncap-confirma-ce-anuntau-inginerii-renault-noul-duster-primeste-trei-stele-din-cinci-la-testele-de-siguranta-este-la-fel-de-sigur-precum-alfa-romeo-giulietta-sau-ford-c-max-16852391

...am Inca prieteni care considera o masina de 10-15 ani,medie,gen Skoda sau Fiat,mai sigura ca o Dacie noua ( comparatie intre modele din aceasi categorie,cu greutati similare)....ceea ce,dupa parerea mea este fals ....si mai trist modele mult mai scumpe...tot 3 stele,ceea ce confirma ca in prezent,pe langa o ranforsare puternica a locului pasagerilor si mult sisteme active(de prevenire a accidentelor) si multe pasive (de protectie a pasagerilor odata ce accidentul a avut  loc),iti mai trebuie  o groaza de electronica pt 5 stele ( din categoria condusului semiautonom - masini care franeaza singure,de ex,la anumite viteze)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rizzuh

Nu va mai luati dupa numarul de stele, uitati-va la procentul de la pasager adult si pasager copil. Duster are 71% respectiv 66%, nu prea grozav.

QuoteThe passenger compartment of the Duster remained stable in the frontal offset test.  Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of both the driver and passenger but structures in the dashboard on the driver's side were thought to present a risk of injury to occupants of different sizes and to those sat in different positions.  In the full-width rigid barrier test, head injury values based on decelerations indicated poor protection for this part of the body and all points for the driver dummy were lost.  Dummy readings for the head of the rear passenger were good, but it moved too far forward in the test, and protection was rated as marginal.  In the side barrier test, the Duster provided good protection to all critical body areas and scored maximum points.  Even in the more severe side pole test, protection of the chest was adequate and that of other body areas was good.  Tests on the front seats and head restraints demonstrated marginal protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision.  A geometric assessment of the rear seats also indicated marginal whiplash protection.

Comentariile lor arata ceva probleme stupide, gen bordul care pentru unii pasageri poate prezenta un pericol la impact, sau protectia slaba la accident frontal. Astea sunt lucruri de baza, nu au 3 stele doar pentru ca nu au pus cine stie ce sisteme destepte pe masina (oricum nu au pus, au 37% la safety assist).

Deci as spune ca prietenii tai au dreptate. Poate nu cu o masina de 15 ani, dar una de 5-10 ani, cam da.


dr4qul4

Fiat sau Skoda vechi de 7 ani mai sigure ca un Duster nou? buna asta. Orice masina in 5 ani sufera mici accidente, apar probleme la directie si isi pierde din rezistenta din cauza trepidatiilor si a uzurii.
Iar orice masina mai veche de 10 ani si pe care tu o cumperi acum, e un harb.
Realitatea o confirma. Masinile aduse in tara, au de obicei in jur de 5-7 ani si ..... au fost vandute la licitatie dupa un accident major, reparate si vandute ca noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Quote from: dr4qul4 on December 13, 2017, 10:32:37 PM
Fiat sau Skoda vechi de 7 ani mai sigure ca un Duster nou? buna asta.

adiarc a spus Dacia, nu Duster. Eu am spus tot Dacia. Comparam masini din aceeasi clasa, deci compari Skoda Fabia cu Dacia Logan sau Sandero. Exemplu concret:

80% = 4 stele (4/5 = 0.8). Daca descarci PDF-ul la Fabia o sa vezi ca si pozele care indica nivelul de protectie (poor, weak, marginal, adequate) sunt comparabile. La fel si explicatiile pentru nota. Fiat Bravo este asemanator.

O masina bine intretinuta, nu una dauna totala si carpita, nu are cum sa fie mai putin sigura decat cand era noua. Daca nu a fost afectata structura de rezistenta de vreun accident, comportamentul va fi la fel. Daca a fost afectata, atunci este important ca la reparatie sa fi fost inlocuite componentele afectate, nu indreptate:



Quote from: dr4qul4 on December 13, 2017, 10:32:37 PM
apar probleme la directie

Astea se pot repara, nu tine de siguranta in caz de accident, iar daca circuli cu probleme la directie este foarte, foarte grav.

Quote from: dr4qul4 on December 13, 2017, 10:32:37 PM
isi pierde din rezistenta din cauza trepidatiilor si a uzurii.

Pe bune :o? Otelul din cauza trepidatiilor isi pierde rezistenta? Este otel, nu gelatina. Trepidatii != metal fatigue, structura de rezistenta are cum sa fie deformata de catre trepidatii (doar asa isi pierde rezistenta), ar fi complet inutila astfel.

Iar argumentul cu uzura... uzura la ce mai exact?

Quote from: dr4qul4 on December 13, 2017, 10:32:37 PM
Iar orice masina mai veche de 10 ani si pe care tu o cumperi acum, e un harb.

Eu am zis 5-10 ani. Dar oricum e foarte buna generalizarea, de parca toate masinile din perioada 2004-2006 sunt harburi.
Am in familie o Dacia Logan din 2005, tot service-ul facut la reprezentanta, masina se comporta exact ca noua dupa 200 mii km, cu exceptia greieriilor din bord. E harb?
Harburi sunt alea aduse in Germania cu pana in 200 mii km, conduse de o babuta pana la magazin si inapoi.

Quote from: dr4qul4 on December 13, 2017, 10:32:37 PM
Realitatea o confirma. Masinile aduse in tara, au de obicei in jur de 5-7 ani si ..... au fost vandute la licitatie dupa un accident major, reparate si vandute ca noi.

Pai atunci comparam mere cu pere. Daca compari o masina veche luata de la un samsar, adusa din afara tarii, mai ales marci cunoscute, la ce te astepti? Dar asta nu inseamna ca una bine intretinuta, care nu a fost dauna totala, e la fel de proasta.

dr4qul4

De la trepidatii se mai reteaza un surub, se mai rupe o sudura. De la uzura mai si rugineste putin.
Rezistenta unei masini nu tine doar de stalpii principali. Decapoteaza tu o masina, sa vezi cum se indoaie de la jumatate.

Si vorbim de masinile din piata. Nu toti avem prieteni care vor sa-si vanda masina. Cauti sa eviti samsarii, dar nu reusesti sa-i deosebesti. Stau langa Autovit.  ;)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist