Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Quote from: TibiV on October 29, 2017, 02:31:00 AM

Mai oameni buni, de la Stephenson incoace, calul si "calul putere" au coexistat mai mult de un secol.


Total de acord cu tine. Numai că, așa cum calul are accesul interzis deja în marile orașe, tot așa și "calul putere" va deveni paria în curând. Mai ales ăla care lasă o grămadă de "duhoare" în urma lui. Cum e la nemți, dacă ai bulină maro pe parbriz mai poți intra în oraș?
Nu avem infrastructură, nu avem rețea de distribuție, nu avem planuri de viitor. Ar trebui să le facem de pe acum, altfel vom ajunge grajdul Europei cu toate gloabele refuzate de ei.
Sincer, sunt entuziasmat de tehnologia "fuel cell", hidrogen, electric, hibrid, motorul cu apă ( :lol:), orice mă face să nu mai pornesc recircularea atunci când stau la semafor.
Poluarea nu înseamnă numai CO2, ăla e mic copil! Poluarea e și NOx și particule și sumedenia de consumabile pe care ICE le cere la fiecare revizie, uleiul ars, catalizatoarele înfundate găurite cu bormașina, etc. etc.
Nu e nimeni idiot să spună că mașinile electrice nu poluează (Singapore chiar a băgat taxe de poluare pentru Tesla), dar măcar mută afară din orașe noxele. Da, se poate face asta cu un transport în comun adecvat, cu biciclete, cu mers pe jos. Totuși trendul este pe HEV, PHEV și BEV. Și tehnologia asta a ajuns accesibilă, mi-o pot permite și o aleg în detrimentul dieselului.
Pe fumători i-ați dat afară din avioane și restaurante și mai știu eu unde, nu se fumează mai puțin în lume, dar poți respira normal într-un spațiu public astăzi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Cum am ajuns eu la EV:
1. Economic: in 10 ani am bagat cam 24.000e (cu tot: costul masinii, RCA, service, distributii - tot) eur sa merg 110.000 km.
La banii astia, 2.400e e pe an, parca daca faci economi de jumatate ai niste bani. Si daca faci economi de 400e tot sunt bani.
EV sunt sigurele care au randamentul asta: reducerea intre 50 si 80% din suma de costuri pentru utilizarea efectiva.

La hybrid iesi foarte putin mai bine si la PHEV si mai bine. Nu am mai facut calcule nici estimative, pentru ca avand un motor termic apar costuri la el. Ex: distributia o faci la 5 ani, chit ca ai facut km doar in mod PHEV.

2. Am oprit motorul intentionat in intersectia de la Victoriei de vreo 3 ori. Testam ceva. A 2-a oara deja am sesizat ca e ceva ... altfel. Era linistea din masina.
Nu am condus masina electrica, dar toata lumea spune ca este mult mai confortabil.

3. Mutarea poluarii din oras.
Desigur o masina electrica nu ajuta cu nimic la reducerea ei, dar ar fi satisfactia mea ca macar am incercat.

---
^Noul ZOE (de anu asta in productie) are incluse baterile in pret, dar e de la 28.000e - 34.000e nou sau cu 1000km maxim.
Ce am scris eu acum vreo 2 saptamani, ca bateriile se inchiriaza, este pentru modelul vechi de 22kwh, dar care este de la 9000e cu 20.000 - 30.000km - 2013.
28.000 - 9.000 = o mica avere ... aproape sa merite sa dai banii pe inchiriere :)

cezar-mario2012

#377
  Eu nu sunt fan electric, sunt doar sceptic. Filmele le-am pus dintr-un singur motiv, hai două: primul s-a referit la cât de dificil este de mers cu ea la drum lung, dacă mergi cu 130km/h, bateria este pa, dacă este iarnă faci țurțuri în mașină, dacă dai drumul la medianav s-a redus autonomia la jumătate...al doilea este referitor la chiria pentru Zoe, care nu mai există.
  Diferențele de preț nu se justifică, decât dacă te dă bani afară și vrei să fi ,,eco". Zoe este 31000 euro fără cablu (500 euro), aceasta fiind de fapt un Clio, un Clio cu ceva dotări asemănătoare este can 13000 euro, deci cam cu 20000 euro mai puțin. De 20000 de euro de nu pun la benzină de mă satur.
La electrice mai există o problemă, bateria, și nu mă refer la autonomie, ci lacăte putem produce Lithiul este limitat în lume și nu cred că va pute acoperi cererea pentru o lume numai pe electric și se va ajunge la problema reciclări, asemenea cu centralele atomice... ( http://www.australian-lithium.com/ ).
O altă problemă este curentul electric, acum este gratuit, dar va fi un preț destul de mare în momentul în care îl vei plăti. Pentru a încarcă rapid, va trebui să tragi din rețea o cantitate mare într-un timp scurt. Si la ora actuală prețul este diferit funcție de puterea cerută.

voicul

Cea mai nouă tehnologie: mașina fără cheie. Cum o deschizi

Tehnologia in domeniul auto nu ia pauza niciodata. Iar nemtii de la BMW s-au gandit sa ne demonstreze acest lucru intr-un mod cu adevarat inedit. Un nou concept de BMW e pregatit, declara Ian Robertson, pentru Salonul Auto de la Frankfurt.

Acesta va fi construit pe baza unui concept foarte indraznet. Minusul va reprezenta pentru prima oara un plus in istoria auto. BMW-ul nou nu va avea chei. El se va putea descuia pe baza unei aplicatii pe telefon.



Cercetatorii au ajuns la concluzia ca multi oameni isi uita mereu cheile de la masina acasa, insa intotdeauna au la ei telefoanele. Ba mai mult, telefonul este obiectul tinut cel mai mult in mana, spre deosebire de cheia auto care se cufunda adanc in buzunarul de la pantaloni pentru ore in sir uneori.

BMW si masina fara cheie

Aceasta masina ar urma sa apara in curand, la momentul actual inginerii gandindu-se cum sa eficientizeze cat mai mult procesul de inchidere si deschidere a masinii. Actualmente, putem discuta de o simpla aplicatie instalata pe smartphone care tine locul cheii. Insa tehnologia key-less doreste sa evolueze din ce in ce mai mult pana ajunge la solutia optima.

Exista insa si ingrijorari cu privire la siguranta. Accesul pe baza unei simple aplicatii poate insemna si o oportunitate foarte mare pentru hotii de masini. In acelasi timp, ce vor face soferii daca vor ramane fara baterie la telefon?

Acestea sunt intrebari la care inginerii si proiectantii BMW trebuie sa gaseasca raspunsuri inainte sa lanseze pe piata BMW-ul bazat pe tehnologia key-less.

Cheia inteligenta BMW

La momentul actual brandul nemtesc pune la dispozitie o solutie tehnologica extrem de inovativa pe piata auto. Pe langa piesele auto de calitate si designul excelent perfectionat al masinilor BMW, inginerii pun la dispozitie si modele ce functioneaza pe baza unei chei inteligente – Display Key.

Aceasta cheie poate realiza, cu ajutorul senzorilor, parcarea automata a automobilului si poate asigura soferului si cateva miscari de baza, inainte si inapoi cu vehiculul, fara a solicita niciun efort din partea soferului.

Iata asadar ca piata auto devine din ce in ce mai performanta, iar solutiile oferite de ingineri incep sa reprezinte beneficii din ce in ce mai atractive pentru brandurile auto de lux. Nemtii reusesc de fiecare data sa faca diferenta. Si iata ca nu doar prin calitate, ci si prin creativitate si inovatie continua.


https://www.money.ro/cea-mai-noua-tehnologie-masina-fara-cheie-cum-o-deschizi/

maga998

nu stiu, ce o fi mai nasol: sa-ti uiti cheia acasa si sa te intorci dupa ea, sau sa-ti fure vreunu telefonul, si cu el si masina ?

Se pare ca "inovatiile" astea sunt la genunchiul broastei, in rand cu aia de la amazon, cu Amazon Key, unde curierii au acces in casa destinatarului ... nuts...

dumbravaandrei

@voicu Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz si Volvo au alternative la cheie de cel putin 3 ani prin utilizarea telefonului.

Iar daca vorbim de systeme key less... pe langa cei de sus mai putem adauga cel putin inca 20 de producatori auto :)

Asa ca.... BMW sa se mai lase de descoperit apa calda.

dumbravaandrei

stai calm ca si la cheie (gen ford / renault) mai ramai fara baterie. Procedura e aceeasi....
Si tot timpul ai si un "hard key" cu care poti sa deblochezi masina.

TibiV

Mie imi place asta:

"Cercetatorii au ajuns la concluzia ca multi oameni isi uita mereu cheile de la masina acasa..."
Pai cum este asta ? Cheile sunt acasa iar masina este in oras ?....
Eu cand imi uit cheia acasa, ma intorc de la poarta, iau cheia de pe masa, ies pe poarta si descui masina.... :D

Nu mi s-a intamplat inca sa ajung la job cu masina si cheia sa fi ramas acasa... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Cred că e o greșeală de traducere, își uită cheile "în casă", coboară apoi la mașină și constată că nu le au. Dacă stai la etajul 10 e o problemă. Dar și faptul în sine că uiți cheile mai mereu e o problemă. Mult mai mare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

panzer

Eu cred ca primul pas va fi hibrid-ul pur si simplu pt ca este cel mai important salt in eficienta masinii. Se recupereaza foarte mult cu o baterie foarte mica. In plus motoarele pe benzina sunt in ciclu atkinson.
Cum am spus 3.5l vs 8l. Nu are cum sa nu fie economic. Poluarea scade similar. Plus ca e cu mai putine NOx-uri. Nu se face hybride pe diesel.

Pretul este doar cu 2.800 euro mai mare. Pe care ii scoti foarte repede. Sa nu uitam ca vorbim de un Power Train foarte complex cu 2 surse de putere, cutie automata in standard (nu se fac hybride pe cutie manuala).

Pe forumurile de electronisti se cumpara baterii de Prius pt folosirea in sistemele cu panouri solare. Masina a crapat, bateriile inca functioneaza. Inca bateriile sunt NiMH si nu LiPol.

Despre service: toate masinile noi din ziua de azi sunt facute pentru service. 3-4 computere de bord, super integrate intre ele. N-ai sa mai vezi masina 2017 la service non marca. Si asta pe tehnologiile de azi.

Despre retele: noi evident ca am ramas la nivelul 1990 in materie de retele (electrice, de gaze, etc). Ca si conceptie. Ca mentenanta nici acolo nu mai suntem. Trebuie sa muncim mult pt a integra regenerabilele mai intai.
N-o sa putem integra PHEV-urile. In oras nici nu se pune problema, in suburbii e si mai jale. Linii aeriene, "flicare" curentul la orice adiere mai mare de vant, traf-uri vopsite. Eu stau la tara (langa Bucuresti) daca bag 2 calorifere electrice scade tensiunea de la 230 la 210. Daca as baga masina la incarcat ar tb sa plec de acasa si eu si 3 vecini!

La marfa: nu exista inca solutie mai ecologica decat trenul. Acolo e si mai complicat pe rutier. Vezi ultimele amenzi date de UE propriilor producatori care s-au inteles sa nu investeasca in consum si mediu.

In Bucuresti doar transportul in comun poate ajuta. De acord aici cu antevorbitorii. Ca si poluare, pacat ca tramvaile sunt demonetizate, troleele la fel. Cu toata mentenanta mai grea sunt mult mai eficiente si utile decat bus-urile. Iar Metrou, care este arma suprema in aglomeratiile urbane, nu mai facem ca e "deranj" si costa.

Tehnologic mai e mult pana departe:
- multi producatori pun cutii clasice pe Hybride. Nu asta este solutia, dar asta au la indemana. E nevoie de cutie cu convertor de cuplu pe electrice.
- partea de software e departe foc inca. Optimizarea recuperarii in mod hybrid mai are multi pasi de facut.
- PHEV cu range extender (motor termic care produce electricitate) vor fi cele care vor face revolutia de fapt. Dispare nevoia de baterii foarte mari, de cutie de viteze, 2 power train-uri, motoare mari toate care acum tb sa coexiste pe un hybrid.

Trebuie sa va feriti un pic de marketing-ul foarte puternic. De exemplu:
- se testeaza o masina hybrida si una diesel la 140kmh pe autostrada in panta. Practic toate atuurile hybrid-ului sunt demontate. N-o sa vedeti nici un test cu un Hybrid vs Diesel la Obor dimineata.
- minciunile pur si simplu au devenit mijloc de comunicare. Nu vorbesc de Dragnea si Tariceanu care nu vad ca s-a scumpit benzina. Directorul BMW Romania intrebat de scandalul diesel si NOx raspunde: "Diesel-ul e un mijloc important in reducerea de COx!". Super raspuns. Te intreb de mere si raspunzi de pere.

kitsune

Păi aici e și vina producătorilor care dau consumuri la PHEV gen 1,2 l%. Normal, dacă pleci cu bateria încărcată și mergi 100 km, abia undeva la sfârșit pornește și motorul termic.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Nu stiam ca si in RO exista astfel de programe:

Schimba orice autoturism diesel Euro 1-Euro 4 cu un Mercedes-Benz diesel, benzină sau Plug-In Hybrid si primesti 2000 de euro (net ) bonus de schimb!

Bonusul se ofera indiferent de marca autoturismului (Euro 1 pana la Euro 4, inclusiv). Oferta se aplica tuturor comenzilor de modele noi Mercedes-Benz Plug-In Hybrid sau diesel cu standarde de emisii Euro 6. Valabil pentru toate comenzile primite in 2017 , incepand cu 23 august 2017, cu livrare pana la 31 martie 2018. Disponibil la toate centrele autorizate de vanzare Mercedes-Benz din Romania/

kitsune

La alți dealeri se numește "Avantaj client", "Bonus", etc. E doar o formă de marketing a celor de la Daimler, nu e un "program". Până și emag îți dă 150 lei dacă le dai frigiderul vechi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

SUA - primul serviciu de taximetrie cu mașini fără şoferi urmeaza sa fie lansat. Waymo apartine de Alphabet.


kitsune

#389
De fapt vehiculul autonom a fost inventat pe la noi, doar că n-am avut bani să-l brevetăm pe plan internațional

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence