Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Cristi,
foarte frumos articol...

Dar exista o categorie de vehicule (terestre, navale si aeriene) care nu isi vor permite niciodata sa "se bazeze" pe "prize"

Astept cu nerabdare sa vad un tanc Leopard 2 / un portavion USS... xx (si avioanele ambarcate) care sa stea "la priza"... ;)

"Electrificarea" transportului este perfect fezabila in zonele urbane - retele electrice dezvoltate etc,
Este doar o "aspiratie" pentru restul aplicatiilor "off-road".

Si am mai spus de cateva ori: electrificarea este doar o metoda de a "muta" poluarea produsa in orase de "jde' mii de esapamente mici" in poluarea produsa de un "esapament mare" (cos de termocentrala) dintr-o zona nepopulata.

Este bine pentru cei din orase, este neutru (in cel mai bun caz) pentru mediu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Echipamentele de lupta ale armatei oricum o sa ramana pe parte termica (sau cel putin si pe parte termica) din cauza de atac EMP (electromagnetic pulse).
Altfel se da EMP si o sa se uite soldatii la echipamente cum stau pe loc.

voicul

#287
Un nou raport pune la zid masinile diesel: Pe intreaga lor durata de viata emit cu 3,65 tone de CO2 mai mult decat cele pe benzina

O masina diesel emite pe intreaga ei durata de viata cu 3,65 tone mai mult CO2 decat o masina echivalenta cu motor pe benzina, arata un raport al organizatiei Transport & Environment (T & E) care include si emisiile generate de productia componentelor mai complexe ale unui motor diesel, precum si procesele de rafinare mai poluante pentru motorina. Asadar, luand in calcul amprenta totala lasata in mediul inconjurator, pornind de la productia componentelor, producatia carburantului si utilizarea masinii, masinile diesel sunt mai poluante decat cele pe benzina, dupa cum sustine T & E.

Raportul pretinde ca "demonteaza" teoria potrivit careia producatorii auto au nevoie de masini diesel in gama pentru a-si atinge tintele stricte de emisii de CO2 tocmai prin prisma faptului ca productia unui motor diesel este mai complexa, are nevoie de mai multe procese industriale (deci poluare suplimentara) si motorina necesita procese de rafinare mai sofisticate (deci poluare si cu generararea carburantului).

T & E mentioneaza si faptul ca o masina diesel, fiind mai economica, este condusa un numar mai mare de kilometri – scenariu neinclus in calculele de impact asupra mediului.

Emisiile calculate pentru intreg ciclul de viata al masinii indica o amprenta de 42,65 tone de CO2 pentru o masina diesel si de 39 tone pentru o masina pe benzina echivalenta.

T & E noteaza faptul ca 68.000 de oameni mor anual din cauza emisiilor de oxizi de azot generati de masinile diesel. Mai mult, organizatia noteaza faptul ca unele idei de limitare a masinilor diesel in unele tari din Vest, precum Germania, nu o sa faca nimic altceva decat sa mute grosul masinilor diesel mai la Est, in Europa Centrala si de Est, sufocand populatia din aceste tari.

S-a ajuns in aceasta situatie pentru ca taxarea carburantilor este arbitrara, de regula motorina fiind purtatoare de taxe mai mici si pret la pompa mai mic. Mai mult, standardele UE au permis ani la randul masinilor diesel sa emita NOx in cantitati mai mari decat in cazul masinilor pe benzina. Plus reglementarile laxe privind emisiile de CO2 pentru producatorii de masini diesel mai mari si mai grele.

Circa 37 de milioane de masini diesel foarte poluante circula pe strazile din Europa, sustine Julia Poliscanova, manager pentru vehicule curate in cadrul T & E.

http://0-100.hotnews.ro/2017/09/18/un-nou-raport-pune-la-zid-masinile-diesel-pe-intreaga-lor-durata-de-viata-emit-cu-365-tone-de-co2-mai-mult-decat-cele-pe-benzina/

stangabriel

Nu este corect raportul de mai sus.

Nu poti calcula poluarea dupa durata de viata. Pai tocmai, de ce sa schimbam masinile vechi cu unele noi, ca si cum nu se consuma CO2 la fabricare. Am inteles ca la o viata medie de 500 000 KM a unei masini, jumate din CO2 este produs la fabricare, abia in 500 000 km se produce cealalta jumatate.

Problema este la industrie, transport naval. Eu vreau sa stiu in ce fel afecteaza direct sau indirect poluarea data de diesel. Fata de motorul pe benzina avem mai multi oxizii de azot si funingine. Nu cred ca cineva se imbolnaveste fix din cauza unui motor diesel. Se spune ca aceste substanţe provoacă boli respiratorii, probleme cardiovasculare dar şi cancere la plămâni. Atunci praful din orase, industria, fumatul si stilul de viata nesanatos ce provoaca?

Consider ca suntem putin ipocriti si cautam mereu scuze si cauze. Din punct de vedere fizic si chimic motorul cu combustie interna este la limita superioara, iar bateriile actuale nu sunt inca fiabile pe termen lung. Ultima varianta consider ca este motorul de la Mazda pe benzina cu aprindere prin compresie controlata. Tot ei au acum motor pe benzina si Diesel cu raport de compresie 14,1. La aceasta valoare nu prea faci oxid de azot la Diesel.


https://www.auto-bild.ro/stiri/mazda-lanseaza-primul-motor-pe-benzina-din-lume-care-foloseste-aprinderea-prin-compresie-127311.html


rizzuh

O buna parte din praful din orase este format din particule foarte fine emise de motoarele diesel. Un exemplu exagerat:


SB76UFO

Stie cineva ce tari sau orase vor interzice diesel-ul si din ce ani?
"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

EuroNCAP vrea să determine producătorii să echipeze stadard mașinile
cu sisteme de frânare de urgență și monitorizare a șoferului


Organizația independentă EuroNCAP a anunțat planul Road 2025, care detaliază noile ținte, dispozitive și tehnologii care să devină standard pentru automobilele care se vând în Europa. Printre acestea se numără frânarea de urgență la impactul cu pietonii și bicicliștii, monitorizarea șoferului sau detecția prezenței copilului în mașină.

Profit.ro

TibiV

https://www.news.ro/eveniment/o-masina-a-explodat-in-centrul-municipiului-brasov-din-cauza-instalatiei-gpl-soferul-fiind-ranit-1922401702202017101217236230

Quote
Un autoturism a explodat, luni, în centrul municipiului Braşov, din cauza unei defecţiuni la instalaţia GPL, şoferul fiind rănit. Pompierii au intervenit cu un echipaj de apă şi spumă şi au reuşit să stingă rapid focul.

Incidentul s-a produs, luni, pe strada Mihail Kogălniceanu din centrul oraşului.

Maşina a explodat din senin şi imediat a luat foc. Primele cercetări arată că s-a produs o defecţiune la la instalaţia GPL.

Pompierii au intervenit cu un echipaj de apă şi spumă şi au reuşit să stingă rapid focul.

Şoferul maşinii, un bărbat de 60 de ani, a fost rănit şi a fost transportat cu un echipaj SMURD la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, cu arsuri pe faţă. După evaluare, medicii au decis internarea sa.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Nu prea am auzit de explozii de GPL in autoturisme. De fapt aceasta este prima. Sunt curios cati dintre cei cu GPL chiar respecta reviziile la instalatie? Mult nu le respecta pe cele la motor (ulei de exemplu), ce sa mai zic de GPL.

stangabriel

A fost probabil o scurgere de la rezervorul toroidal , din locul rotii de rezelva. Chiar daca conductele  catre  motor sunt sub masina, plecarea conductei este din portbagaz . Totusi sa se aprinda, este nevoie de vapori mai multi decat cei de benzina, deci respectivul ori nu mai avea simtul mirosului, ori nu a bagat de seama(neglijenta). Cea mai mica scateie, chiar si electrostatica, sa nu mai spun despre tigara, a aprins amestecul, Intretinut corect, GPL-ul nu prezinta pericole. Doar dubleaza riscul rezervorului de benzina  :D

voicul

@Cristi5 ma ajuti cu autonomia la ZOE? Din ce stiu eu ai modelul de 22kw?
Autonomie vara/iarna si inceput (cand ai luat-o) si in prezent.

cristi5

Nu il am, l-am inchiriat doar cateva zile, vara.  Nu am alte date decat cele puse pe acest topic.

adiarc

#297
http://www.yoda.ro/stiinta/sofatul-va-fi-interzis-peste-25-de-ani-motivul-pentru-care-oamenii-nu-vor-mai-avea-voie-sa-conduca.html

Oare?măcar în limitele legale sa putem merge noi...și doar cand o luam pe arătură sa conducă "el"... :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Cum e cu bateriile la Renault pentru masinile electrice (sunat la Renault):
NU exista decat sa inchiriezi si in mare ar cam fi 73e pe luna pentru un maxim de 12.500 km/an.
Ceea ce face costul undeva pe la 3ron/km (fara rca, depreciere masina si restul de costuri ale unei masini SI chinul/stresul sa o tot incarci/ramai fara baterie) ... VS:
Taxi 1.7 sau Uber - 1.3 parca e pe km - cu tot cu sofer!

Concluzia: sa le tina acolo pentru ei.

pasadia

73*12*4,6÷12500=0,32 ron/km nu 3 ron/km. Nu stiu exact ce ai gresit la calcul.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk