Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Tesla a livrat masinile primilor 30 de clienți, toți angajați ai Tesla - deci pe pile :D

Compania americană a precizat că a primit deja 500.000 de precomenzi pentru Model 3 ... deci poti astepta si 10 ani dupa una.

Dar ca in RO: macar au dat drumul la treaba.

voicul

Angela Merkel a inceput sa spuna ca si D trebuie sa interzica masinile diesel.

mirceaVRo

#257
^^
Poate vor fi si in probe, in caz de ceva incident cu primele modele sa nu cada pe cumparatori din afara .
Din cate am inteles vor sa mareasca constant productia Modelului 3 pana la cifre de cateva sute de mii pe an deci ma indoiesc ca se va sta 10 pentru o masina pana acum Elon Musk (creierul din spatele companiei) nu a dezamagit nici cu Tesla nici cu SpaceX.

adiarc

Quote from: voicul on August 15, 2017, 02:13:56 PM
Angela Merkel a inceput sa spuna ca si D trebuie sa interzica masinile diesel.
E o forma de presiune pt a determina producatorii auto,sa investească mai mult în electric.....pe mine mă bucura cel mai mult pentru ca e absolut necesar sa scăpăm de monopolul ( și șantajul ) ,tarilor Opec, Rusia,plus marile companii procesatoare.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#259
Am o copie dupa brosura originala din 1949. Unul din primele modele cu caroserie autoportanta (fara sasiu). Cine a vzut "Cars" il stie :)


original image




original image


Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Quote from: adiarc on August 15, 2017, 10:55:30 PM
....pe mine mă bucura cel mai mult pentru ca e absolut necesar sa scăpăm de monopolul ( și șantajul ) ,tarilor Opec, Rusia,plus marile companii procesatoare.
Adi, fara suparare, dar curentul electric din prizele de alimentare ale "electricelor" de unde mama naibii va veni?... Si ce sursa de energie primara se va folosi pentru a produce acel curent electric ?

Tot mai multe tari au spus "stop" energiei nucleare.
Ce alternative raman ?
Eolienele si fotovoltaicele ? Sa vadem o zi inorata, fara vant...

Automobilul electric NU ne scapa de monopolul si santajul "petrolistilor".
Automobilul electric doar "muta" sursa de poluare primara la distanta de centrul marilor orase (nu mai poluam pe Bulevardul Magheru, poluam la CET Sud sau, si mai bine, la Turceni sau Rovinari...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si totusi acum 2 zile (parca) eolienele au furnizat 30% din necesarul de energie.

Tarile cu mai mult tarm ca noi au si vanturi mai prielnice. Plus ca nu chiar atatea tari au renuntat la energie nucleara.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#262
Poate ca n-ar fi rau sa va uitati la densitatea de energie generata de toate eolienele si de toate fotovoltaicele din Romania si dupa aia sa socotiti daca acei 30% generati in respectiva zi sint in stare sa miste SINGURI o masina de +1,5 tone. Sau macar s-o incarce in (vreun) timp util. Fie el, timpul ala util vreo 8 ore cu care sa fac vreo 80 km! Asta toti cei 30% generati si clamati de toata ecologimea web 2.0. Desigur, va pot SINGURI incarca telefoanele, asta da, dar pentru chestii care necesita putere specifica mai mare (de la cuptoare cu microunde la aerul conditionat de acasa si la ce mai doriti voi) aveti nevoie de vreun CET sau de vreo Hidroelectrica/Nuclearelectrica pe linga. Sau macar vreo generare ca la Iernut sau ca la Brazi.
Este irelevant ca vreun fan de tesle intelege sau nu, nu exista azi tehnologie capabila de una singura sa asigure densitati de energie compatibile cu niste consumatori fie si casnici mai "gurmanzi". Randamentele de transformare ale celulelor fotovoltaice sint in cel mai bun caz ridicole, atit de ridicole incit chiar nu conteaza ca energia solara e gratuita. Evident, respectiva energie e gratuita si vandabila DOAR in conditiile subventionarii masive din partea statelor. Altfel e teribil de costisitoare si lipsita de eficienta.
Asta e nivelul tehnologic actual, ai un maldar de energie gratis de la Soare (baietii, acolo-n spate, si energia eoliana tot de la Soare vine, da? Bun, bravo, poate-ati priceput ca pare ca ati lipsit la cursul asta) dar nu esti in stare s-o folosesti si nu e viabila economic fara s-o subventionezi puternic. De aceea, sa-mi iei mie bani din buzunar ca sa-l ajuti pe unul sa-si ia masina electrica (pentru vreo Tesla ii dai inapoi Euro 10 000, adica 30% din pretul masinii) e cel putin imoral.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

#263
:cheers:

LE
Abia astept sa vad ce va zice primul sofer care se uita lung la priza... si nimic !
"Stiti, seful, n-avem curent ca s-a oprit vantul ! Si au venit si niste nemernici de nori..
Luati astazi bicicleta, incercati maine cu masina... "

:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Well, un sistem energetic nu functioneaza asa la noroc... de-aia ii zice sistem. Eolian si fotovoltaic trebuie tot timpul compensate, dar ponderea lor mai poate sa creasca.

Densitatea nu pare a fi o problema in Romania, nu se consuma foarte mult si loc este... tot mai mult ca populatia scade.

De la postul lui Io am ajuns la acest text interesant despre densitate:

http://www.theenergycollective.com/robertwilson190/257481/why-power-density-matters

TibiV

Cristi,
evident ca era o gluma "nu mai avem curent ca s-a oprit vantul"... De aia era in italice...

Dar problema reala nu este deloc o gluma.

Prima la mana: fara "certificatele verzi" (chiar si "ciuntite" cum sunt acum) eolienele si solarele s-ar inchide a doua zi.
Iar cu ele in functiune nu ar fi rau sa intrebi la Transelectrica ce jonglerii fac ca sa preia energia lor atunci "cand bate vantul in Dobrogea" iar cerearea este mica (se inchid hidro, dar au pus si termo in "stand-by") si cum repornesti "unitatile clasice" cand pica vantul/apune soarele...
Cand vorbim de "regenerabile" vorbim de fapt de "surse aleatorii". Singurele business-uri care pot merge pe "aleatoriu" sunt vanzarile de umbrele si de galosi...


A doua la mana: nu cred ca a facut cineva calculul "care este puterea totala instalata a flotei auto din Romania".
Dar la peste 6 milioane de vehicule, vorbim de multe mii de MegaWatti...
Nu functioneaza toate simultan, de acord...
Dar ca sa asiguri curent echivalent "la priza", vor mai trebui construite cateva centrale "clasice".
Care vor arde si astea ceva - carbune, gaze, petrol - ce o fi...

Hai sa nu cadem in extrema eco-electrica...
Curentul pentru electrice se va produce in alta parte, in majoritate tot pe hidrocarburi, mutand doar teava de esapament din oras in cosurile de fum de undeva din camp.

Pana nu vom stapani fuziunea (sau pana nu vin extraterestrii din "Calauza" lui Tarkovski...) nu putem schimba fundamental datele problemei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#266
Stiu (ca am ceva proiecte pe EV si biciclete electrice)... dar tot mai e loc de crestere pt regenerabile :)

Si apropo ai uitat sarmele. Trebuie instalate cabluri groase sa incarci zilnic toate masinile alea... Acolo e cuiul. Ca degeaba produci energia (verde sau nu) daca n-o poti transporta.

Dar te rog sa nu uiti un lucru. Energetic, si daca arzi carbuni, esti de doua-trei ori mai eficient cu EV. Randamentul unui motor termic e f prost, 70% din energie iese pe teava. Prin urmare, cu EV poluezi de 2-3 ori mai putin.

Problema e ca multe din masini vor plimba bateria degeaba, ca vor consuma 10-15% din capacitate zilnic. Dar vor cara toata greutatea aia, folosind semnificativ mai multa energie decat ar fi necesar.

Fireste e si o problema de urbanism aici. Daca ar fi transport in comun de top, multe din acele masini nici n-ar mai fi cumparate. Ma uit la suedezii de pe strada mea cum se duc eleganti sa prinda busul, cand costumul de pe ei face cat o masina second-hand...

Io

Cristi, povestea e mai complicata de-atit. Nu c-am dori vreunul sa respiram aer cu particule timpite sau ca ne-am dori ca aerul ala sa aiba miros si gust (trust me, incearca Shanghai, n-o sa-ti placa!).

Tehnologic atita vreme cit nu va fi rezolvata problema principala, stocarea energiei electrice (da, asta e si nu alta) ne vom invirti in jurul cozii. Putem sa generam oricita energie in oricare forma si s-o subventionam eco pina-n plasele, cita vreme voi putea pune-ntr-o baterie 80 km toata povestea limiteaza teslele si teslarii aferenti la ture de, sa zicem, 100 km dus intors. Daca vreau sa folosesc masina si a doua zi, hait, n-au trecut cele x ore pina la incarcarea cu y%. Ca sa nu intru in detalii referitoare la capacitatea retelei de a suporta o sarcina brusca dupa ce omul a venit acasa si-si pune masina la incarcat. El si altii din cartier. Mai toti. Nu ca asta ar fi o problema de nerezolvat, nu e, dar si asta necesita investitii de infrastructura dar care nu rezolva de fapt problema: sa locuiesti in Bucuresti si sa faci un concediu cu o masina electrica azi in, sa spunem, Maramures, necesita cel putin un demers logistic si o planificare demne de niste cauze mai bune. Si rabdare sa ti se incarce masina. Multa rabdare.
In opinia mea aici e clu-ul intregii povesti la nivelul tehnologic de azi, inmagazinarea energiei. Sigur, mi se poate replica ca (intentionata...) ceva fani italieni au facut 600 km cu o Tesla. Ok. Luati in masina si un copil, sotie si 100 kg de bagaje, puneti niste muzici si porniti climatizarea masinii. Sint curios cit de departe indrazniti sa mergeti de la Bucuresti spre Brasov.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

eu tot cred ca intre petrol si electric va exista o perioada de 20 de ani de glorie a hibridelor.
Trecerea nu poate fi atat de brusca pe cat vor ecologistii.
Dar nici nu putem continua in ritmul actual. Degeaba am ajuns la euro 6. degeaba punem ad-blue la camioane. cum ati spus si voi, motorul termic nu e prea eficient. Iar problema poluarii este in orase. la drum lung motorul termic are consum mai bun si poluarea se disperseaza pe o distanta mai mare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#269
^^ Nu stiu cat face o masina in medie pe zi in Romania, 10 km? In Suedia face 30, poate atata e si in Bucuresti. Pentru ture mai lungi, de 3-4 ori pe an, sunt multe alte solutii (inchiriere, tren + inchiriere, etc). Atata ca masina actuala indeplineste ambele functii (naveta si drum lung), dar nu inseamna ca si in viitor va fi asa.

TCO la un electric de marime medie (nu Tesla) azi e 2/3 din cel al unei masini traditionale, si e in scadere. Intretinerea e mizIic, nu ai ulei, piese in miscare f putine... doar frane (si alea se uzeaza mai incet, ca se recupereaza din energie) si cauciucuri. La un moment dat soferul va renunta sa mai faca si naveta si excursia cu acelasi vehicul.

Mie hibridele gen Prius nu mi se par o afacere buna, platesti 2 motoare care merg deodata, greutate mai mare, nu castigi in fiabilitate, ba dimpotriva. Cele seriale gen Volt nu castiga la pret sau greutate, dar macar fac cei 30 km zilnici electric fara sa miste motorul termic (il plimba numai prin oras...). Am reusit sa-l pornesc cand am trecut de 150 km/h...