Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

^De la 90 CP pe benzina si 100 CP pe GPL.  :D

Ei stie mai bine de ce e asa.

Ai aici motorizarile - https://www.dacia.ro/gama-dacia/noul-logan/motorizari.html

AlexxC

Avand in vedere ca masina va fi folosita cea mai mare parte a timpului pe GPL, e posibil ca elementele sistemului de injectie pe benzina sa fie mai putin performante sau pur si simplu sa fie limitate din soft pentru un consum redus.
Daca pe GPL motorul livreaza 100cp, pe benzina ar trebui sa aiba cam 105-110cp.

voicul

Ma surpinde prezenta Toyota pe locul 3. Nu zic ca nu sunt masini bune, dar nu sunt din Germania!  :lol:

Ce mașini preferă românii. Topul celor mai cumpărate mărci de autoturisme

În primele opt luni din 2021 nivelul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a atins 79.320 unități, o creștere de 7,59% față de perioada similară din 2020, respectiv 73.723 unități, anunță ACAROM - Asociația Constructorilor de Automobile din România și DRPCIV.

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în august 2021 cu 44,56% față de august 2020, atingând un volum de 16.129 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în august, 34.828 unități, o creștere de 17,03 % față de august 2020. În primele opt luni din 2021 nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH în România a atins 270.016 unități, o creștere de 11,82% față de perioada similară din 2020, respectiv 241.565 unități, scrie Mediafax.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, în perioada ianuarie - august, este condus de Dacia, cu 21.334 unități, urmată de Skoda, cu 6.033 unități, Toyota, cu 5.859 unități, Volkswagen cu 5.640 unități, Hyundai cu 5.619 unități, Ford cu 5.550 unități, Renault cu 4.963 unități, Suzuki cu 3.515 unități, Mercedes cu 2.514 unități și BMW cu 2.415 unități.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/ce-masini-prefera-romanii-topul-celor-mai-cumparate-marci-de-autoturisme-1654771

voicul

VIDEO - De ce iau foc tot mai multe mașini în mers. Cazurile în care chiar șoferii le transformă în adevărate bombe cu ceas

Tot mai multe mașini iau foc în trafic. Din fericire, incendiile auto rar se soldează cu rănirea pasagerilor, însă de cele mai multe ori pagubele sunt însemnate. Principala cauză a incendiilor este scurtcircuitul, însă acesta poate fi produs nu doar de defecțiuni ale mașinii, ci și de modificările neautorizate aduse de proprietari.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/de-ce-iau-foc-tot-mai-multe-masini-in-mers-cazurile-in-care-chiar-soferii-le-transforma-in-adevarate-bombe-cu-ceas-1668021

voicul

Deja parca si A se construiesc mai repede decat se introduc plati online.
ghiseul.ro s-a lansat ... in Martie 2011
10 ani sa poti plati niste numere online!
ZECE.

Taxa pentru numerele de înmatriculare se va putea plăti și pe platforma Ghișeul.ro

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) anunță că, începând cu data de 16.09.2021, se vor putea efectua prin platforma Ghișeul.ro mai multe plăți necesare pentru serviciile instituției.

Astfel, se vor putea achita taxele pentru plăcile cu număr de înmatriculare, atribuirea unui număr preferențial, păstrarea combinației numărului de înmatriculare și confecționarea unor plăci suplimentare.

Plata se poate efectua, fără autentificare, accesând site-ul www.ghișeul.ro și utilizând un card bancar valid.

Pentru tranzacțiile efectuate prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, dovada plății este obligatorie. Confirmarea plății se va transmite pe adresa de e-mail indicată de utilizator.

În prezent, prin intermediul site-ului www.ghișeul.ro se mai pot efectua plățile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, certificatului de înmatriculare și autorizației de circulație provizorie.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/taxa-pentru-numerele-de-inmatriculare-se-va-putea-plati-si-pe-platforma-ghiseul-ro-1670399

bgd77

QuotePentru tranzacțiile efectuate prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, dovada plății este obligatorie. 

Adica trebuie sa scot la imprimanta ce imi trimite ghiseul pe email si sa prezint foaia cand merg la DRPCIV?

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cristi N

La fel e si la pasapoarte, platesti pe ghiseul.ro dar iti cere dovada platii printata. Mai dureaza inca pe atat pana interconecteaza bazele de date.

hvm

#1013
Prefer asta decat sa patesc cum am patit eu cand a trebuit sa imi refac de urgenta pasaportul: azi mi-am dat seama ca poimaine cand intru din USA voi avea pasaportul valabil pentru doar inca 179 de zile. sieu trebuia sa merg doar pentru 5 zile. Si n-am avut unde sa platesc in iasi ca o agentia avea nush ce stricat si la alta era deratizare.

Crede-ma acu e parfum. Nu mai tre sa te intrebi unde poti plati si sa mergi pe drumuri, sa stai la coada..... Platesti si scoti la imprimanta.

Dar nu ma intelege gresit. Sunt total deacord cu tine. Dar la stat e greu. Uite exemplu de Joi la ANAF. De la notariat ma trimite la ANAF sa scot un Certificat de Atestare Fiscala ca mama nu mai avea datorii atunci cand a decedat. Mi-au facut cererea de la notariat, 2 pagini completate care trebuiau duse la ANAF. Ajung acolo si intreb la primul ghiseu iar itpa imi spune: Sigur la mine. Da-ti incoace. Nu imi venea sa cred ca ma i-a peste rand. Imi ia cererea din mana si o pune cu fata in jos pe un teanc destul de inalt si imi spune: incercati saptmana viitoare pe vineri sau cealalata luni. Termenul e intre 3 si 30 de zile, dar cred ca o terminam pana vineri. Nu imi venea a cred ca nu au o aplicatie in care sa caute dupa CNP si sa dea un print la un document cu lista datoriilor care sa arate ca nu exista nici una. dureaza e greu. intre 3 si 30 de zile......
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

al bundy

De ce nu ai scos acel certificat online ?
In 2-3 ore il aveai pe email.

hvm

Din pacate certificatul este pentru mama care a decedat. Cam greu sa ii fac un cont pe SPV acum ca sa il solicit online. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

România, cel mai mic număr de autoturisme din UE raportat la populaţie

Datele se referă la anul 2019 și conform acestora, cele mai mici procente de autovehicule se înregistrează în România, cu 357 de mașini la mia de locuitori, urmată de Letonia cu 381 de mașini și Ungaria cu 390 de mașini.

Luxemburgul deține prima poziţie de 30 de ani cu 681 de mașini, urmat de Italia pe locul al 2-lea cu 663 de vehicule la mia de locuitori, potrivit Rador.

Între 2015 și 2019 cea mai mare creștere a numărului de autoturisme a fost înregistrată în România (+ 34%), urmată de Lituania (+20%), Ungaria (+19%), Slovacia și Polonia (ambele +18%). Singurul stat membru al UE care a înregistrat o scădere a numărului de autoturisme în perioada analizată a fost Bulgaria (-11%).

hotnews.ro

dr4qul4

Bulgaria inregistreaza scadere pentru ca erau ale romanilor. S-a scos taxa, s-au inmatriculat aici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

b1

A început Salonul Auto București & Accesorii 2021. Ce mașini pot vedea vizitatorii – GALERIE FOTO EXTINSĂ

O nouă ediţie a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii a debutat, joi (7 octombrie), la Romexpo. Evenimentul este găzduit până pe data de 17 octombrie pe o suprafaţă de peste 25.000 de meri pătraţi.

La SAB & Accesorii 2021 vor fi expuse premiere, modele exclusiviste şi o parte din noutăţile sezonului 2021 – 2022 aparţinând brandurilor: BMW, Citroen, Honda, Kia, Isuzu, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Ssang Yong, Suzuki, Toyota şi Tesla.

De asemenea, pasionaţii de super-caruri vor găsi în standul Racebox o secţiune super sport formată dintr-un Monopost de Formula 1, două monosposturi de Anduranţă Radical şi peste 12 modele de maşini unicat, care însumează peste 20.000 de cai putere şi au o valoare ce depăşeşte 5 milioane de euro.
Tematica SAB & Accesorii include:
-autoturisme de oraș și de teren, autoturisme clasice
-vehicule hibride și electrice – ZONĂ DEDICATĂ ,,e-Mobility @SAB & Accesorii 2021"
-autovehicule utilitare ușoare și grele – camioane, remorci, componente și accesorii aferente
-motociclete, scutere, biciclete și accesorii
-componente și accesorii auto, sisteme audio şi de navigaţie, tuning auto și moto
-echipamente şi utilaje pentru service-uri, vopsitorii şi spălătorii auto
-concursuri, workshop-uri și lansări de noi tehnologii
-mijloace de semnalizare rutieră, echipamente de dirijare, măsură şi control trafic
-media de specialitate și asociații de profil
-societăți de leasing, societăți de asigurare
-servicii adiacente.

Program de vizitare Salonul Auto București & Accesorii 2021 – Pavilion B2 & zona exterioară Romexpo – intrare poarta B

-Joi, 7 Octombrie, între orele 12.00 – 20.00
-Vineri, 8 Octombrie – Sâmbătă 16 Octombrie, între orele 10.00 – 20.00
-Duminică, 17 Octombrie, între orele 10.00 – 18.00

Preț biletului este de 40 de lei iar accesul copiilor sub 7 ani este gratuit. De asemenea, accesul persoanelor cu dizabilități și a unui însoțitor este gratuit. Totodată, copiii sub 12 ani nu trebuie să prezinte o dovada medicală pentru accesul la eveniment.

La Salonul Auto București & Acccesorii purtarea măștii de protecție este obligatorie pe toată durata vizitei.
Accesul la Salonul Auto București & Accesorii se face cu achitarea contravalorii biletului de intrare, prezentarea unui act de identitate și respectarea uneia din următoarele măsuri:
-dovada vaccinării împotriva virusului SARS-COV-2 pentru care au trecut minim 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare SAU
-prezența certificatului care să ateste trecerea prin boală (respectiv persoanele care se află între ziua a 15-a și a 180-a ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2).

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

stangabriel

https://www.economica.net/industria-auto-europeana-face-lobby-agresiv-impotriva-noilor-standarde-pentru-euro-7-te_535049.html

Documentul, intitulat ,,Cele şapte trucuri (murdare) de poluare a aerului din industria auto", avertizează că sănătatea cetăţenilor va avea de suferit timp de decenii dacă industria va reuşi să reducă noile standarde propuse privind emisiile provenite de la maşini, autoutilitare, autobuze şi camioane, scrie Agerpres.

,,Tehnologia accesibilă poate oferi acum reduceri uriaşe ale emisiilor vehiculelor la preţuri mai mici decât revopsirea unei maşini. Aceasta este o oportunitate unică de a îmbunătăţii calitatea aerului în toată Europa. Dar, în loc să adopte inovaţia pentru reducerea emisiilor toxice, industria auto face lobby agresiv împotriva reglementărilor mai dure şi foloseşte trucuri murdare, inclusiv afirmaţii înşelătoare conform cărora costurile vor ameninţa locurile de muncă şi afacerile. Parlamentarii ar trebui să înveţe din greşile din trecut şi să se concentreze pe a face ceea ce este potrivit pentru sănătatea a milioane de cetăţeni", susţine Anna Krajinska, inginer de emisii la T&E.

Potrivit sursei citate, standardul de emisii Euro 7 va stabili limite legale pentru aproape 100 de milioane de maşini pe benzină şi diesel care vor fi vândute în UE după 2025, când va intra în vigoare.

,,În fiecare an, în UE, poluarea din transportul rutier este responsabilă de zeci de mii de decese premature, costând societăţii zeci de miliarde în costuri de sănătate. De asemenea, aerul poluat are un impact disproporţionat asupra gospodăriilor cu venituri mici şi a minorităţilor. În schimb, Comisia Europeană estimează că adoptarea unei tehnologii de emisii mai curate pentru a respecta standardele Euro 7 ar adăuga între 100 şi 500 EUR la preţul unei maşini. Pentru camioane, conformitatea ar adăuga mai puţin de 1% la costul total de deţinere pe parcursul a cinci ani. Deciziile UE privind standardele Euro 7 vor afecta calitatea aerului în Europa pentru o generaţie. T&E calculează că 95 de milioane de maşini vor fi vândute între 2025, când intră în vigoare standardul, şi 2035, când UE propune interzicerea vânzărilor de maşini şi autoutilitare cu motoare cu ardere internă. Aceste maşini ar putea fi în circulaţie până în 2050: în medie, maşinile din UE sunt utilizate timp de 11 ani şi multe de mai bine de 15 ani, în special în estul şi sudul Europei. Vânzările de camioane cu combustie internă sunt de aşteptat să continue până la mijlocul anilor 2030 sau mai târziu şi multe rămân în circulaţie timp de 12 ani sau mai mult", apreciază reprezentanţii T&E.

Conform T&E, numai în 2020, Asociaţia Producătorilor de Automobile Europene (ACEA), Volkswagen, Daimler şi BMW au cheltuit aproape 9 milioane de euro pentru a face lobby la Bruxelles, iar la începutul acestui an, ACEA a lansat o campanie publică împotriva Euro 7, ,,făcând afirmaţii nefondate că legislaţia ar însemna o interdicţie a motorului cu ardere internă".

,,Industria susţine că Euro 7 va costa prea mult şi nu este fezabil din punct de vedere tehnic, dar documentul realizat de T&E menţionează că tehnologia de control al emisiilor a progresat semnificativ din 2008, când au fost convenite actualele standarde Euro 6. De exemplu, catalizatorii electronici, care pot reduce drastic emisiile la pornirea motorului şi aspirarea în vid, care reduce emisiile de particule periculoase de la frânare, sunt viabile şi accesibile. ACEA a publicat, de asemenea, un studiu susţinând că Euro 7 ar avea un impact limitat asupra reducerii poluării aerului şi a impactului acestuia asupra sănătăţii. Cu toate acestea, acest lucru s-a bazat pe standarde de emisii mai puţin ambiţioase decât cele avute în vedere şi conţinea numeroase erori, cum ar fi omiterea maşinilor pe benzină, care reprezintă majoritatea maşinilor noi vândute astăzi", notează sursa citată.

În iulie, Comisia Europeană a amendat Volkwagen şi BMW cu 875 milioane de euro pentru colaborarea cu Daimler pentru a preveni implementarea unei tehnologii de emisii curate. De asemenea, Volkswagen a plătit, deja, peste 32 de miliarde de euro în penalităţi şi compensaţii legate de scandalul emisiilor ,,Dieselgate", iar patru manageri sunt în prezent anchetaţi în Germania pentru acuzaţii de fraudă şi evaziune fiscală aferente.

Comisia Europeană va face propunerile pentru standardul Euro 7 până la sfârşitul anului şi momentan analizează recomandările experţilor independenţi în domeniul emisiilor. Acesta a convocat Consorţiul pentru emisii ultra-scăzute ale vehiculelor (CLOVE) pentru a oferi consiliere cu privire la ceea ce este acum realizabil din punct de vedere economic şi tehnic şi au petrecut mai bine de doi ani cercetând cele mai bune tehnologii de emisie disponibile. CLOVE a propus reduceri drastice de la standardele Euro: oxidul de azot (NOx) ar scădea de la 80 mg/km la 20 mg/km şi emisiile de particule cu peste 80%.

În acest context, T&E solicită ca Euro 7 să închidă lacunele care permit vehiculelor să depăşească în mod substanţial limitele legale, de exemplu în timpul acceleraţiilor rapide şi al călătoriilor scurte în oraş. Totodată, prin Euro 7 trebuie să se asigure faptul că limitele de emisii se aplică în toate condiţiile de conducere şi pe toată durata de viaţă a vehiculului pentru a evita mutarea problemei poluării aerului în statele membre mai puţin bogate.

2Celsius (2C) este o organizaţie europeană, culturală şi de mediu cu sediul în România, membră a reţelei T&E de la Bruxelles. Pe lângă activităţile legate de jurnalism, 2C a gestionat şi programe de caritate, precum: cultura bicicletei în mediile rural-montane, relaţia dintre producţia hranei şi schimbările climatice (schimbarea utilizării terenurilor) şi programe de ,,institutional greening" şi dezvoltare locală.