[DJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Craiova

Started by Ionut, October 01, 2016, 08:58:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adyneamtu

^^Mersi de reportaj.
Extras din Memoriu de Prezentare depus la ANPM.

QuoteSolutii tehnice propuse
Obiectivul de investitii presupune construirea unui centru comercial cu regim de inaltime de P + 1 maxim 2 şi a unui drum de acces marginal proprietatii, prin zona de balta, care sa se inchida in strada Raului.
Se propune sistematizare verticală teren în vederea construirii. Pentru a realiza acest deziderat(sistematizare verticală teren în vederea construirii) sunt necesare urmatoarele etape executate in aceasta ordine:

1.Construirea drumului contural al amplasamentului pe zona nord-vestica.
Acest drum va avea functiuni multiple, in sensul ca initial va fi folosit ca si drum tehnologic de acces perimetral si pentru a creea fronturi multiple de rambleu, dar si pentru a inchide incinta care se va rambleea, ca un batardou, constituind o bariera filtranta(gen filtru invers) impotriva deplasarii particulelor de nisipuri fine din rambleu pe timpul executiei umplerii baltii.
Ca si drum tehnologic acesta va avea o latime de cca 11.47 metri si o lungime in ax de cca 603 metri, cu o suprafata de cca 6917 metri patrati.
La finalul lucrarilor acest drum se va amenaja corespunzator si va face legatura intre bulevardul Tineretului si strada Raului.

...
Pentru preluarea izvoarelor din zona si dirijarea curgerii lor in paraul Craiovita se vor insera in corpul drumului contural tuburi riflate cu diametrul de 200mm care vor lucra asemanator unor barbacane din zidurile de sprijin.
2.Rambleerea baltii...
Materialul adecvat pentru rambleerea baltii trebuie sa fie necoeziv, mai precis sa fie de tipul stratelor nisipoase prafoase care se regasesc in secventele interceptate in studiul geotehnic si geofizic, pentru a permite circulatia apelor prin el si pentru o buna sedimentare si compactare. Sigur ca ar putea fi utilizate agregate minerale de balastiera, dar raportindu-ne la volumul baltii, acestea ar face aceasta lucrare foarte costisitoare.
...
Un material potrivit pentru rambleu ar putea sa-l reprezinte o eventuala halda de zgura si cenusa.

3.Pregatirea suprafetei rambleului pentru a suporta vehicularea utilajelor de fora
Pe rambleul astfel executat vor fi amenajate drumuri tehnologice de acces pentru utilajele care vor fora pilotii pentru fundatiile indirecte necesare construirii centrului comercial. Acestea vor avea traseele precizate ulterior in viitorul proiect tehnic si vor urmari sirurile de fundatii proiectate pentru centrul comercial.
S-a luat in calcul un volum de cca 2500 metri cubi de piatra sparta si cca 3000 metri cubi de balast stabilizat.

adyneamtu

Joi in Consiliul Local Craiova se supune la vot Studiul de Fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ,,Realizare construcţie pasaj pe str.Gârleşti (la intersecţie cu calea ferată)

Pe partea cu blocurile spatiul e suficient pentru rampe+trotuar mai inguste si benzile laterale, pe portiunea de tablier benzile si trotuarul sunt mai late, apoi pe partea de case la fel rampe + acces lateral ingust si vor fi afectate cateva proprietati, cel mai mare impact va fi aici
Tablier metalic de 70+35=105, iar rampele si viaductele in total de 255m.
Parcari amenajate sub viaduct.
6 luni Proiectare +30 luni executie, finalizare optimista 2025.










perfidus

Vesti bune din cetatea banilor. Sa vedem ce discutii vor fi maine in CL, sunt totusi 12 milioane de euro de cheltuit pentru acest pasaj Garlesti, sigur o sa fie voci care o sa ceara ceva mai ieftin. Pasajul in sine e un lucru bun, hobanatul pare un moft dar asa a iesit din analiza cost-beneficiu :D.
Subteran cum mai propuneau unii colegi pe forum era cel mai scump si nu s-ar fi putut face pentru ca nu se poate cu sapatura deschisa printre liniile CF, (doar cu forare, si nu exista nici utilaje si nici acces pentru ele) asta e parerea studiului RIA Design.
Solutiile de acces la pasaj sunt relativ OK, poate ar fi fost utila si o rampa de coborare in intersectia Garlesti cu Drumul Ungurenilor (doar pe sensul spre centura) insa ar fi fost deranjul mai mare cu demolarile pentru bretea. Asa cei de pe Drumul Ungurenilor au acces la pasaj doar ocolind pe Carpenului.
Zona constructiei e un ghetou mai rasarit, acum primaria ar trebui sa vina si cu alte proiecte perntru revitalizare si curatire a spatiilor virane de langa zona de protectie CF care e un dezastru dpdv ecologic...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Sealand01

#168
@perfidus, cei de pe drumul ungurenilor cred ca o sa poata sa mearga pe langa pasaj pana la intersectia de sub pasaj Fazanului-Alee 2 Cantonului si sa mearga pe strada fazanului->alee 2 garlesti->Garlesti-> Pasaj. Sau daca nu o sa pot sa mearga pe langa pasaj, o sa foloseasca pe un sens Alee 2 Ungurenilor si Strada  Erou Catalin Marinescu cea care loveste Carpenului, ambele sunt extrem de inguste si nu mi se pare practic, cea mai buna ar fi prima varianta.
Sper sa nu fie probleme in CL dupa votul dat pe viceprimari.

Edit: Imi pare rau ca pun un link de la aceasta persona, dar cum arata proiectul pare ca sustine prima mea varianta, pasajul "inchizandu-se" dupa int cu dr ungurenilor
https://www.facebook.com/252218321561994/videos/803870423514190

perfidus

@Sealand01, cu cat ma uit pe harta cu atat mai mult ma apuca durerea de cap cand vad sistematizarea inexistenta in cartierul Bordei - Carpenului. Nimic nu are noima acolo, sunt strazi inchise si alei infundate cu duiumul. Nu mai zic de latimea platformelor de 3-4m unde abia intra masina de pompieri. Sa descurci circulatia pe acolo intr-un viitor in care sigur investitiile imobiliare o sa insemne si blocuri, asta da belea.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

daniel321

Balta Craiovita Lucrari Drum De Legatura Care Va Uni Calea Severinului De Bulevardul Râului 22.01.2021


aschiutza

@daniel321 mulțumesc pt. film, mi-ai trezit multe amintiri.Am petrecut 4 ani in zonă la începutul anilor 1990 ca elev al liceului militar si-mi amintesc țânțarii din balta Craioviței. Toata zona Brestei- Craiovița veche arăta ca un târg de provincie interbelic, multe străzi erau pavate cu piatra de râu.

Earthchild

În balta asta am tăiat în iarna '86-'87 nuiele cu toată compania a 2-a de la UM01047. Foloseam niște nenorociri numite custuri, parcă și un fel de mânuși fără degete, de ne înghețaseră degetele ca un sloi. Amintiri din epoca de aur...

gxg29

Am cautat un proiect cu bulevardul ce se doreste a se face peste Balta Craiovitei si nu am gasit. Cu ceva vreme in urma se vorbea de o pasarela peste balta.

jonny


adyneamtu

Mai au putin si termina de umplut acea parte cu cenusa. Trebuie sa vina cat mai curand cu pamant peste, pana nu se incalzeste vremea si se usuca la suprafata cenusa, altfel dupa un vant mai puternic respiram praf de cenusa. Curios ce ganduri are primaria cu portiunea din zona caselor pana la intersectia cu Brestei... Trebuie facute exproprieri daca vor sa faca legatura la 4 benzi cu Raului.

O imagine recenta din Februarie din Google Earth cu depozitul de la Podari de unde au adus cenusa. Pare ca au transportat peste jumatate din cantitatea de cenusa de acolo.


jonny



perfidus

#179
Nu stiu daca are cineva informatii mai multe despre lucrarile desfasurate zilele astea in Craiova de firma RCS&RDS, introducerea in subteran a retelelor CATV si Internet din cartierul Craiovita Noua pe Bulevardele Oltenia si Tineretului si nu numai (am vazut lucrari si pe Tufanele).
Constructor se pare ca este chiar RCS&RDS. Se lucreaza pe multe fronturi si destul de organizat, in cca doua saptamani au taiat carosabil/trotuare, au spart, au sapat, au pus cameretele de tragere, au ingropat tuburile de protectie, au astupat cu pamant si balast stabilizat si au si asfaltat. Saptamana trecuta au venit sa ridice molozul depozitat in parcare si azi sa faca curatenie finala (ce a ramas dupa incarcarea mecanizata). Nu mi-a dat in gand sa fac poze, desi ar fi fost interesant de vazut toate etapele.
Speram ca in curand sa scapam de toate fibrele optice trase pe stalpi prin oras.

Intre timp am gasit si autorizatia Nr. 595 din 25.05.2021 pe site-ul primariei:

QuoteSE AUTORIZEAZĂ:
executarea lucrărilor de construire pentru:

REALIZARE REŢEA SUBTERANĂ DE FIBRĂ OPTICĂ DESTINATĂ FURNIZĂRII SERVICIILOR DE COMUNICAŢII ELECTRONICE ÎN MUNICIPIUL CRAIOVA - ZONA CRAIOVIŢA NOUĂ
CONDIŢII:
Trotuarele afectate de lucrare şi care la data începerii lucrărilor se află în garanţie, se vor reface în totalitate.
Se vor respecta condițiile precizate prin adresele nr.209040,9004/02.03.2020 şi nr. 86554/21.05.2021 emise din partea Direcției Patrimoniu din cadrul Primăriei Craiova.
Se vor respecta condițiile precizate prin avizele de amplasament emise din partea Distrigaz Sud Reţele, Compania de Apă Oltenia SA, Distribuţie Energie Oltenia SA, Telekom Communications Romania SA, Serviciul Telecomunicaţii Speciale, Regia Autonomă de Transport Craiova, SE Craiova II, SC Flash Lighting Service SA, RA Termo Craiova, Poliţia Municipiului Craiova - Biroul Rutier.
Se va reface terenul afectat de lucrare cu RAADPFL Craiova conform contract nr.10310/07.04.2021 şi cu Servia Prest Construct SRL conform contract nr.0251/11.02.2020, cu respectarea "Regulamentului pentru traversarea prin spargerea străzilor, trotuarelor şi a zonelor verzi din Municipiul Craiova", aprobat cu HCL 37/2014.
Travesările de străzi şi bulevarde se vor executa prin foraj orizontal dirijat cu practicarea gropilor de lansare şi a gropilor de primire pe spaţiile verzi aferente blocurilor de locuinţe.
Capacele cameretelor de tragere se vor monta la cota zero a terenului amenajat.

De remarcat ce repede s-au mobilizat de la data autorizarii lucrarilor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat