News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.Robert

#1125
Din DJ 682 intre Faget si Birchis se desparte un alt drum (era forestier inainte) care intersecteaza DJ 707B chiar in localitatea Capalnas.

Sunt aproape gata sa il faca, mai au cativa metri la un capat si sa il marcheze.








gruiarew

Bucata de la Făget până la bifurcație cum e? Au mai reparat la plăcile alea ceva? Sau mergi tot ca pe linia ferată?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

B.Robert

Chiar voiam sa iti raspund in mesaj dar n-am apucat inca.
Au pus asfalt peste placile de beton (partea ce tine de jud. Timis), pana la limita dintre judete. Nu au nivelat bine, e valurit, dar se merge ok. Iar partea ce tine de Arad e doar peticita, dar bine; nu mai sunt gropile alea din vara.
Cu un Corsa D nu pot sa zic ca am probleme, dar am suspensiile ok, confort. :D


dragos76

Eu nu înțeleg mania asta de a persista în erori sau clișee lingvistice. Știu că odată ce tăvălugul mass media a pornit e greu să mai impui varianta corectă, dar deja mi se acrește de câte "transalpine" avem, la 1000 de km distanță de Alpi. Nu știu ce e așa de greu să zicem "Transparâng" (pentru deja "clasica" transalpina), sau să inventăm ceva mai frumos pentru acest drum (că "transtrascău" deja e o cacofonie).

pasadia

Eventual ii zicem transParâng + transȘureanu, nu de alta dar în scrupulozitatea ta ar trebui sa fi conștient că e "aiurea" sa spui transParâng acelui DJ ce ocolește lacul Oașa.

Pe de altă parte, îți spun sincer că nu înțeleg nici prețiozitatea asta de a nega dreptul unei limbi de a evolua. Termenul de "alpin" se folosește oricum in alte contexte fara a avea legătură evidenta cu munții Alpi. Ai decor alpin, vegetație alpină, etc...

Eu consider că în limba română "alpin" desemnează și zonele aflate peste limita pădurilor (adică peste 1600-1800 de metri altitudine). Ce e mai jos e descris că zona montană, pentru ce e mai sus folosesc mai degrabă termenul "alpin". Chiar daca sunt în munții Carpați.

TibiV

#1131
Absolut corect!...

http://www.profudegeogra.eu/vegetatia-romaniei/

Quote
(...1.1 stepa, 1.2 silvostepat, 1.3 padure...)
1.4 Zona subalpina
– Se desfasoara intre 1800-2000 m
– Specii de plante:afin, merisor, paius, zambru, jneapan, ienupar
– Soluri brun acide
1.5 Zona alpina – Peste 2000 de m; soluri brun acide, ierburi

Este adevarat, Muntii Alpi au creat vocabularul - pentru ca sunt muntii care au fost la indemana tarilor bogate, care si-au permis sa aiba primii savanti alpini (biologi, geologi etc.). In special francezi...

La fel cum termenul de alpinist vine, in mod evident, de la Alpi.
Dar ar fi caraghios ca doar cei care se catara pe Alpi sa fie alpinisti... Ceilalti care se cocoata pe Everest sau K2, la mii de km de Alpi, ce sa fie? Himalaisti?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#1132
+1  :)
Termenul "himalaist" chiar este folosit. Asta evident din cauza inaltimilor foarte mari ( vorba aceea: Himalaya incepe unde se termina toti ceilalti munti), a distantelor enorme pe care le presupune ajungerea "doar" in taberele de baza - greul abia incepe!, 7-8 zile in cel mai bun caz, dar mai frecvent cu saptaminile, a cantitatilor foarte mari de echipament care trebuie carate, a tipului de alpinism care se poate practica in Himalaya si in ceilalti munti foarte inalti. E si o chestie istorica: alpinismul in stil alpin inseamna ca respectivul isi duce cu el in spate tot ce-i trebuie fara ajutor, isi atinge obiectivul si vine jos. Evident ca stilul himalayan nu poate fi asta.
Inca: de-o vreme exista si diferente de ordin sportiv. Actualul alpinism in stil alpin s-a deplasat dinspre expeditiile si tehnicile clasice (cele la care facem referire cu admiratie - te uiti la hainele si la echipamentele lor tehnice si ti se face frica desi unii mai batrini am folosit si carabiniere de pompieri si sfori - nu corzi, sfori ceva mai groase - de asigurare si Dumnezeu mai stie cite altele) la lucruri ultratehnicizate, recorduri de viteza, pasaje nu-stiu-cum de naiba mai stie cite grade de dificultate, profesionism/piata echipamentelor dar si profesionalism urias din partea multor (foarte multi!) amatori entuziasti si foarte performanti. In Hilamaya insa asa ceva nu este posibil, conditiile de mediu sint mult prea severe si in afara comercializarii excesive si scandaloase a Everestului (himalaisti de prima mina au atras atentia asupra pericolului astuia inca acum 25 de ani) si a turelor foarte lungi si uneori dure de trekking, alpinismul ramine inca o specializare a citorva, nu foarte multi. Si aici nu vorbim despre la creme de la creme, elita celor 20-25 de oameni ca Horia Colibasanu, practicantii a ceea ce se numeste "stilul pur", fara oxigen si fara serpasi incepind de la tabara de baza, dar nici despre amatori care ajung pe Everest doar punind un bocanc inaintea celuilalt pe o poteca gata facuta, asigurati in orice moment in jumar si eventual impinsi in sus de doi serpasi de mare altitudine! Chestie care e un scandal in sine!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

perfidus

Cu o oarecare intarziere, pun aici o filmare de la bord cu drumul județean DJ703G, un drum ce leagă comuna Șuici, de pe valea Topologului (județul Argeș),  de comuna Jiblea Veche de pe malul Oltului, județul Vâlcea.
Am decis sa filmez traseul pentru cei care socotesc acest drum ca fiind viabil (după o minimă modernizare) pentru autoturisme, ca alternativă la DN7 în cazul finalizării loturilor 4 si 5 PiSi și cu loturile 2 si 3, cele mai grele, în stadiu încă incipient.

PS: Recomand vizionare 2x. Enjoy!

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul


dr4qul4

Dar sunt doar 17 km. Desi nu ma astept ca modernizarea sa modifice geometria drumului, chiar si cu trafic, nu ar trebui sa dureze mai mult de 25 de minute parcurgerea lui.
DJ703H+M, Salatrucu-Manastirea Cornet are geometri si mai urata si e si mai lung (23km).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

paullie

@perfidus are dreptate. Am spus si eu aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg276645#msg276645

Chiar asa greu este sa faci 6,5 km de DN nou? Adevarat ca o sa iasa o rampa de 4% lunga rau, dar asta este

Si desi pare ca trece numai prin padure sunt sigur ca jumatate din lemn nu mai exista.



perfidus

#1137
Pun aici si filmarea cu DJ703H de la Curtea de Argeș (intersectia cu DN7C) până la Șuici. Am citit in Adevarul povestea asta si m-am lamurit acum de ce aceasta portiune este clasificata  DJ703H si nu DN7D, cum este dincolo de Șuici Sălătrucu spre jud. Vâlcea.

Enjoy.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

trebuie mentionat ca aceasta bucata nu are nimic de a face cu PiSi.  Nu va fi folosit in niciunul din scenarii pentru ca nodul PiSi5 este cu DN73C de unde spre Suici se va merge pe DJ678A.
DJ703H are legatura cu PiSi doar de la Suici spre Valea Oltului. Dar daca asa arata aici, va puteti imagina cum arata pe bucata "de munte".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

v46is

Geometria acestor 2 DJ-uri pe bucatile filmate nu este chiar dezastru , nu au serpentine , pante exceptionale etc .. Calitatea de constructie este slaba ca a unei tari subdezvoltate. Avem pretentii de masini electrice si hibride de la cetateni dar la drumuri ciuciu.
Acestea DJ-uri vor duce greul constructie autostrazi daca se va mai face vreodata.