DJ: Drumuri Județene

Started by Ionut, October 10, 2011, 06:21:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Ce informatii avem despre DJ504 ,segmentul lipsa de la limita judetelor Giurgiu si Teleorman?
Acest judetean reprezinta o legatura directa intre orasele Alexandria si Giurgiu,avand potentialul de a prelua ceva trafic de pe DN6.


dumbravaandrei

#1233

Din ziare.com:
Quote
Traseul propus va face legătura "între mai multe tronsoane de drumuri județene, începând din orașul Azuga, respectiv Bușteni, traversând Golul alpin Munţii Baiului până la Trăisteni și continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teşila), DJ 101T (Teşila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) şi DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei", conform sursei citate. Comuna Gura Vitioarei se învecinează cu orașul Văleni de Munte de unde se ajunge în DN1A, drum național care unește Ploieștiul de Brașov.

Trans Baiul are o lungime de 88,6 km, asigurând "conectivitatea", potrivit CJ Prahova, între șapte localități: Localități - Azuga, Bușteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniș, Vărbilău şi Gura Vitioarei.

Valoarea proiectului este de 45 mil euro fără TVA respectiv 219.379.500,00 lei fără TVA, iar sursa de finanțare este din fonduri europene Program Operațional Regional prin ADR sud Muntenia, arată sursa citată.

Plan ansamblu TransBaiului:





Quote
Cel de-al doilea drum, fără de care Trans Baiul nu ar rezolva mare problemă a șoferilor români, aglomerația de pe DN1 care se formează începând din dreptul orașului Breaza (cartier Nistorești), va lega comuna Bănești (Prahova) de Brădet (Brașov) prin Valea Doftanei.

Consiliul Judeţean Prahova a votat în şedinţa ordinară a lunii septembrie proiectul privind alocarea cofinanţării pentru realizarea Drumului Judeţean (DJ) 102I, între Valea Doftanei (judeţul Prahova) şi Brădet (judeţul Braşov).

Conform proiectului, suma care va fi asigurată din bugetul judeţului Prahova este de 11.206.048,56 lei (cu TVA), defalcată pe patru ani. Judeţului Braşov îi revine o cotă de finanţare de peste 14,7 milioane de lei, restul cheltuielilor urmând să fie acoperite de către Compania Naţională de Investiţii (CNI). Valoarea totală este de 642.051.330 (cu TVA),

Noua şosea care va traversa munţii, prin pasul Predeluş (1285m altitudine) are aproape 26 km, dintre care 13,2 sunt pe raza judeţului Prahova, iar restul în Brașov.

Execuţia va include lucrări ample de consolidare, realizarea de şanţuri şi rigole betonate, construcţia de poduri şi podeţe transversale, asigurarea conexiunii cu străzile laterale, montarea a 9,5 kilometri de parapet, dar şi amenajarea unor parcări de scurtă durată, au precizat reprezentanți CJ Prahova.

pasadia

Da, da, hai sa turnam asfalt la 1700 de metri altitudine si sa pretindem ca am rezolva astfel traficul de pe Valea Prahovei...

dumbravaandrei

@pasadia nu am spus ca le rezolva, ci ca mai ridica din presiune
cat despre asflat la 1700m.... e nevoie de extindere a turismului, oricat de fani mediu am fi. Ca vrem noi sau nu, oricum o sa apara pensiuni pe acolo si nu spune nimeni ca nu se poate pietrui un drum forestier, deci....
plus ca... alta sansa nu are Brasovul sa reziste dezvoltarii din Retezat-Parang...

pasadia

N-ai zis tu, a zis articolul ăla. Care oricum probabil e vreun comunicat de la CJ PH și descrie prostiile din capul ălora de acolo.

Cât privește turismul, dă-mi voie să mă îndoiesc. Mult spatiu de dezvoltare nu e, aceleași pensiuni și restaurante de proasta calitate vom avea. Sus in Baiului nu o să poți ține soseaua deschisa tot timpul anului (mă rog, o să fie închisă o perioada mai scurta, dar tot o sa fie închisă). Construcții în zona aia ar dori multi căci priveliștea spre abruptul Bucegiului e faina, dar ce faci cu utilitățile?

Daca vrei dezvoltare ar trebui sa mai oprești proprietarii de stane din a ține câini agresivi in zona (și aia ținuți cu scopul de a ține departe activitățile lor de ochii lumii). Ar trebui să gândești o soluție de trasee de bike și trail, căci ar fi perfect pentru așa ceva. Cu variante de transport pe cablu, cu trasee de downhill spre Zamora sau Piscu Câinelui...

Dar dacă noi nu știm decât asfalt, asfalt o să primim...

Dan_s

Fie ca ne plac sau nu aceste drumuri "Trans" ele se vor face pentru ca exista multa presiune din partea unor oraseni in sandalute, slapi si pantofi de lac care vor sa isi faca selfiuri in varf de munte.

Poate imi spuneti si mie ce turism montan se face pe Transalpina, Transbucegi si alte drumuri care urca in/spre varfurile muntilor?

slartibartfast

E, totuși sunt și niște trasee facilitate în felul ăsta: dacă ajungi cu mașina la Peștera sau la Piatra Arsă, devine realizabil un traseu complet prin Bucegi pe la Vârful Omu într-o singură zi, ceea ce nu prea se poate pornind din stațiuni. Transfăgărășanul facilitează o ascensiune destul de scurtă pe Negoiu (nu chiar de o zi, dar destul de accesibilă). De Transalpina nu știu, nu am călcat pe acolo.

Sunt fețe și fețe ale drumurilor ăstora, depinde ce anume vrei. Facilitează și turismul mai serios, dar, într-adevăr, foarte mult pantofarism și selfie-uri pe marginea râpelor.

pasadia

Că muntoman îți zic așa: Bâlea Lac - vf. Negoiu - Bâlea Lac se poate face într-o zi. Lunga și obositoare, dar bifabil (inclusiv eu am făcut). Unii visează și dus -intors spre Moldoveanu într-o singură zi, dar asta e considerabil mai lunga.

In ambele teoretic e preferabil sa ai cazare acolo. Inșa vezi tu, cazari acolo sunt 3 (cabana Bâlea, Paltinu sau cortul) și nu poți zice că asfaltul a dezvoltat oferta.

Vârful Omul se atinge liniștit din stațiuni in ture de o zi, indiferent de unde pleci (Bușteni, Bran, Glajarie). Da, la fel de greu, dar as zice că sunt trasee banale. Și poți să ajungi liniștit și din capătul asfaltului de la Piatra Arsa. Însă ăștia care vin de pe asfalt, că și cei care folosesc celelalte Trans-uri, NU se cazează sus ci tot jos in vechile stațiuni. De fapt nici măcar cine știe ce bani nu vor cheltui in zona (chinezării de la tarabe, poate o masă și cam atât). Practic de "binele" produs de asfalt stau mărturie starea cabanelor - Caraiman e închisă definitiv, Omu e închisă vreo 7-8 luni pe an, Babele e semi-inchisa și extreme de slabă calitativ, Piatra Arsa, cu tot statul de hotel, e aproape jenantă prin aspectul demn de anii '80. De starea Cantonului Jepi nici nu mi vorbesc.

Practic nu avem nici o investiție NOUA mulțumită asfaltului din golul alpin. Se investește în valea Ialomiței, dar acolo e alta altitudine, alte opțiuni date de prezenta unor utilități (curent electric in primul rand). Și în plus e alta situația dată fiind posibilitatea accesului rutier pe tot timpul anului (aproape). Și cred că această e diferența reală - investițiile exista cat timp pot exista clienți. La Bâlea capacitatea redusă a telefericului limitează drastic interesul pentru investiții noi de facilități de cazare. La fel și în alte locuri - pe Transalpina interesul e limitat la zonele cat de cat accesibile (Ranca, Obârșia Lotrului, Luncile Prigoanei).

Aici, în Baiului, zona închisă iarna va fi mai mică și doar temporara. Probabil că ar apărea investiții pe partea dinspre Zamora, undeva deasupra stanei actuale (și ea e acum transformata oarecum in obiectiv turistic). Însă ce ar putea face oamenii ce ar sta acolo (altceva decât filmări pentru tik-tok cu peisajul abruptului?). Nimic - nici ski, nici bike, absolut nimic.

Horațiu 87

#1240
Se asfalteaza DJ 208 D in judetul Botosani, dinspre Bucecea spre Hantesti, limita cu judetul Suceava

slartibartfast




Spuneam:

Quote from: aqualung on August 28, 2021, 10:25:24 PM
Pe de altă parte, drumul ăla poate crea o conexiune interesantă pentru cei care vor să treacă dinspre Brașov spre București, și vor să evite ambuteiajele de pe DN1 și tirurile de pe DN1A. Drumul ar fi pe la Întorsura Buzăului (DN10) - Nehoiu - Cislău - Buda Crăciunești - Sângeru - Urlați - DN1D - Gherghița - A3. Tot restul este asfaltat și în stare cel puțin acceptabilă, cu excepția acestei porțiuni acum în lucru. E de interes, având în vedere că DN10 în porțiunea montană e închis traficului greu. Apropo de variante pentru Valea Prahovei.

Prin ,,drumul ăla", în context, înțelegeam DJ102C Cislău-Buda Crăciunești(BZ)-Sângeru (PH). Am trecut pe acolo sâmbătă. Încă mai au de lucrat pe ici-pe colo: un podeț la care se circulă doar pe un sens, vreo două porțiuni de câte 200-300 m neasfaltate, o porțiune de cam 300 m asfaltată doar pe un sens. Per ansamblu circulabil, și foarte frumos în partea asta de an.

De la Urlați până la Sângeru, drumul are multe viraje și trece numai prin localități, dar e destul de bun. Pornind de la București, în 2 ore și 20 de minute ești la Cislău. Într-adevăr, deschide valea Buzăului pentru turiștii bucureșteni. E și o variantă de ocolire a văii Prahovei, dar pentru tranzit cred că sunt altele mai bune; mai mult pentru traficul ușor dinspre secuime spre București.



Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/revizuireactualizare-studiu-de-fezabilitate-si-0

Quote,,Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru "Drum de legatura intre A1 si DN7(DJ 711A)" - Largire la 4 benzi de circulatie"

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 01.11.2021, Actul Aditional nr.1, la Contractul de Finantare nr. 42/20.08.2019, pentru proiectul: ,,Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru "Drum de legatura intre A1 si DN7(DJ 711A)" - Largire la 4 benzi de circulatie".

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica urmatoarele conditii importante:

Art.I.(1) La conditii generale Articolul 2 - Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Perioada de implementare a Proiectului este de 41 de luni, respectiv intre data 01.08.2019 si data 31.12.2022 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor."



Cod proiect:128724.


Este vorba despre acest traseu, care trece pe lângă un obiectiv interesant, Ansamblul Brâncovenesc Potlogi:

https://www.google.ro/maps/dir/44.6166459,25.620331/44.533507,25.5318914/@44.5619091,25.5302533,12.67z/data=!4m2!4m1!3e0

http://www.muzee-dambovitene.ro/index.php/ansamblul-brancovenesc-de-la-potlogi

calino

Avem un nou pod peste Somesul Mare intre Vad si Catcau, nordul jud. Cluj:



https://www.dejeanul.ro/content/prima-masina-a-trecut-somesul-pe-noul-pod-dintre-vad-si-catcau-foto/

Nu stiu care sunt planurile drumurilor de legatura dar deocamdata lipsesc.

MarcoPolo

Va fi pod cu o singura banda? Dacă da, cum se va asigura trecerea alternativa, cu semafor?