[B] Mentenanta si modernizarea infrastructurii de metrou

Started by Ionut, September 28, 2016, 02:19:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Cum se folosește cartela de metrou la noile uși batante

Bătrânele turnichete dispar de la metrou. Până la finalul lunii septembrie, le vor lua locul uşile batante, care permit evacuarea mai rapidă a călătorilor în cazul unor situaţii de urgenţă. Lucrările s-au terminat deja la trei dintre staţiile de metrou, iar la alte cinci, printre care şi Izvor, sunt în plină desfăşurare. Valoarea proiectului, inclusiv cele 139 de noi aparate de vândut cartele, se ridică la 170 de milioane de lei.



Digi24

alex8

Un reportaj despre echipele de întreținere de la Metrou.

http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/social/ce-se-intampla-noaptea-la-metrou-726904

Quote
De exemplu, azi-noapte, drezina i-a dus pe mecanici până la staţia Tineretului, acolo unde şina avea probleme.

15 oameni au intervenit pentru a schimba rapid stâlpii care susţin şinele de tren.

,,Oamenii lucrează contracronometru, pentru că la ora 4 trebuie să se faca probe și după circulă primul tren de călători", spune Marcel Huzum, maistru coordonator de noapte.

strainu

Azi am mai găsit un "bug" la noile porți: și la ieșire trebuie să aștepți să se închidă după persoana din fața ta, altfel ți le iei peste picioare (si e aproape la fel de dureros ca la turnicheți :P)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

slartibartfast

...și oricum trebuie să încetinești când treci printre ele, că la un mers normal de 5 kmh de la intrarea în raza de acțiune a senzorilor de mișcare până la uși ajungi mai repede decât se acționează ușile.

alex8

S-au finalizat lucrările de modernizare la sistemul de ventilație pt 6 stații și 5 interstații pe traseul Semănătoarea - Timpuri Noi.

http://www.economica.net/mobile/metrorex-a-modernizat-ventilatia-in-cele-mai-vechi-statii-de-metrou--de-la-semanatoarea-la-timpuri-noi--foto_138371.html#ixzz4i6UDJAdl

Quote
Proiectul început în august 2015 a presupus lucrări pentru modernizarea instalaţiilor de ventilaţie ale metroului bucureştean pe tronsonul Petrache Poenaru – Timpuri Noi, pentru 6 staţii de metrou şi 5 interstaţii. Aceste staţii sunt cele mai vechi din reţea de metrou, fiind date în funcţiune în 1979.
Noile ventilatoare sunt produse de compania britanică Flakt Woods, potrivit lui Dumitru Litră, inginer de proiectare Metroul SA. El susţine că pentru a nu inspira aer poluat la metrou, prizele de ventilaţie generală sunt montate în zone cu vegetaţie, sau la doi metri de-asupra solului, cum se întâmplă la metroul de Drumul Taberei.
Schimbarea instalaţiilor de ventilaţie era necesară pentru îmbunătăţirea indicelui de confort termic dar şi pentru îmbunătăţirea sistemului de evacuare a aerului viciat în caz de incendiu, potrivit reprezentanţilor Metrorex.

subway

Ventilatoarele initiale romanesti erau tot 'model' Woods, acum s-au instalat originalele up to date in locul 'copiatelor' ;)

subway

Dezolant dl Muzgoci de la Realitatea...daca el a vazut doar cele doua ventilatoare noi din statia Grozavesti nu inseamna ca proiectul de modernizare finalizat fara ca sa fie deranjata circulatia metroului se rezuma la numai atat...rushinica!
:(
6statii+5intersatii×2ventilatoare fiecare=22
Asta ca sa stiti unde si pe ce s-au dus banii dvs

TibiV

http://www.metrorex.ro/_read489-1

Quote
Metrorex anunta inceperea celei de a treia etape a lucrarilor de modernizare a instalatiilor de control-acces

Pana la acest moment, Metrorex a finalizat lucrarile de modernizare la 24 accesuri, din 12 statii.
Perioada desfasurarii celei de-a treia etape a lucrarilor de modernizare a instalatiilor de control-acces, este 07.06. – 11.07.2017.

Astfel, se vor moderniza instalatiile de taxare din urmatoarele statii:
Statia Piata Victoriei 1
- 07 – 13.06.2017: Accesul dinspre Bulevardul Lascar Catargiu si Bulevardul Iancu de Hunedoara;
Accesul dinspre Bulevardul Lascar Catargiu si Calea Victoriei;
- 14 – 20.06.2017: Accesul dinspre Bulevardul Aviatorilor si strada Paris.
Statia Aviatorilor
- 07 – 13.06.2017: Accesul dinspre Piata Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor si Calea Dorobanti;
Accesul dinspre Piata Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor si Bulevardul Maresal Constantin Prezan;
- 14 – 20.06.2017: Accesul dinspre Piata Charles de Gaulle, Bulevardul Aviatorilor, Parc Herastrau.
Statia Mihai Bravu
- 07 – 13.06.2017: Accesul dinspre Soseaua Mihai Bravu, Strada Vitejilor;
- 14 – 20.06.2017: Accesul dinspre Soseaua Mihai Bravu si Strada Penes Curcanul.
Statia Piata Iancului
- 07 – 13.06.2017: Accesul dinspre Soseaua Mihai Bravu, Soseaua Iancului;
- 14 – 20.06.2017: Accesul dinspre Soseaua Mihai Bravu, Strada Pache Protopopescu.
Statia Piata Romana
- 21 – 27.06.2017: Accesul dinspre Bulevardul Gheorghe Magheru, Strada Tache Ionescu;
- 28.06 – 04.07.2017: Accesul dinspre Bulevardul Gheorghe Magheru, Piata Romana.
Statia Gara de Nord 1
- 21 – 27.06.2017: Accesul E dinspre Calea Grivitei, strada Gheorghe Polizu;
Accesul F dinspre Calea Grivitei, Bulevardul Gheorghe Duca.
- 28.06 – 04.07.2017: Accesul A dinspre Calea Grivitei, Bulevardul Gheorghe Duca;
Accesul B Piata Garii de Nord.
- 05 – 11.07.2017: Accesul C dinspre Calea Grivitei, Bulevardul Gheorghe Duca;
Accesul D dinspre Calea Grivitei, strada Gheorghe Polizu.
Statia Universitate
- 21 – 27.06.2017: Accesul dinspre Bulevardul Nicolae Balcescu, strada Ion Campineanu si strada Batistei;
- 28.06 – 04.07.2017: Accesul dinspre Piata Universitatii.
Statia Dristor 2
- 21 – 27.06.2017: Accesul dinspre Strada Dristorului, Bulevardul Camil Ressu;
- 28.06 – 04.07.2017: Accesul dinspre, strada Dristorului, strada Baba Novac.

Calatorii vor putea utiliza celelalte cai de acces disponibile. Avand in vedere ca acest proiect este unul complex, coroborat cu necesitatea de a asigura securitatea si siguranța calatorilor, precum si de a respecta recomandarile Inspectoratului pentru Situații de Urgenta ,,Dealul Spirii" Bucuresti, lucrarile de modernizare, se vor executa etapizat.
Pe parcursul lucrarilor, personalul Metrorex va asigura asistenta necesara calatorilor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

verdiuc

Vor fi modernizate accesurile doar in 41 de statii ... statiile inspre Anghel Saligny vor fi modernizate candva ?

strainu

Quote from: aqualung on May 26, 2017, 12:34:23 PM
...și oricum trebuie să încetinești când treci printre ele, că la un mers normal de 5 kmh de la intrarea în raza de acțiune a senzorilor de mișcare până la uși ajungi mai repede decât se acționează ușile.

Quote from: strainu on May 25, 2017, 10:08:23 AM
Azi am mai găsit un "bug" la noile porți: și la ieșire trebuie să aștepți să se închidă după persoana din fața ta, altfel ți le iei peste picioare (si e aproape la fel de dureros ca la turnicheți :P)

Am observat că aceste probleme s-au rezolvat, probabil printr-un update de soft. GG!

Știe cineva dacă porțile de ieșire (care nu au gaură pentru cartela magnetică) vor putea fi folosite măcar cu carduri NFC? Eu sper totuși că se poate pentru că există ecranul acela și mi se pare ciudat să nu fi luat în considerare o anumită flexibilitate a accesului, mai ales în stații gen Pipera sau Aurel Vlaicu, dar nu mă mai miră nimic.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

alexandru.vladescu

Eu am avut surpriza neplăcută să constat că fața de situația anterioară, la noii turnicheți nu se poate plăti cu card bancar. Înainte de modernizare, se putea plătii aproape peste tot cu cardul (erau câte 2-3 turnicheți la fiecare intrare în stație care aveau POS)...

Ionut

Lucrări de modernizare a instalaţiilor de acces în staţiile Dimitrie Leonida şi Costin Georgian

Conform calendarului pentru ultima etapă de modernizare, care vizează şase staţii cu o singură cale de acces, în perioada 9 septembrie - 12 septembrie, vor fi făcute modernizări ale instalaţiilor de acces la staţiile Dimitrie Leonida şi Costin Georgian. Ultimele programate sunt Pantelimon şi Basarab 1 unde lucrările se vor desfăşura în perioada 16 septembrie - 19 septembrie. Staţiile Tineretului şi Apărătorii Patriei, incluse în aceeaşi etapă, au fost deja modernizate.

"Perioada maximă estimată pentru închiderea staţiilor de metrou cu un singur acces va fi de 4 zile calendaristice consecutive, dintre care două lucrătoare. Pe parcursul lucrărilor, personalul Metrorex va asigura asistenţa necesară călătorilor", anunţă regia. Până la începerea acestei ultime etape, Metrorex a modernizat 66 de accesuri din 35 de staţii. Metrorex precizează că a solicitat RATB sprijin pentru preluarea călătorilor cu ajutorul transportului in comun de suprafaţă, pentru perioadele în care se vor desfăşura lucrările.

B365

Ionut

Staţiile de metrou Pantelimon şi Basarab 1 se închid sâmbătă

Staţiile de metrou Pantelimon şi Basarab 1 vor fi închise de sâmbătă, timp de patru zile, pentru lucrări de modernizare a instalaţiilor de acces. Transportul călătorilor va fi suplimentat de linia navetă 646, pentru traseul Republica şi Şoseaua Dudeşti-Pantelimon.

Capital

Ionut

Metrorex a finalizat lucrările de instalare a echipamentelor de control-acces

Prima fază a proiectului a constat în instalarea echipamentelor de control-acces pe Magistralele 1, 2 şi 3, în 41 de staţii de metrou din Bucureşti. Pe parcursul a şase luni, au fost montate în 41 de staţii, 1.186 porţi batante normale de acces, 36 porţi speciale automate şi 26 de porţi speciale semi-automate. De asemenea, au fost instalate 113 automate de vândut cartele şi au fost modernizate 41 puncte de vânzare.

Următoarea fază a proiectului, după instalarea porţilor batante, va cuprinde activităţi de implementare a sistemului informatic: implementarea sistemului de plată şi validare contactless, vânzare călătorie la validator (plata cu card bancar), vânzare la validator prin SMS, etc. Această etapă se va derula fără să afecteze traficul de călători.

Proiectul a fost derulat cu sprijinul Guvernulului României şi este finanţat din fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 si este în valoare de 149,7 milioane de lei, fără TVA.

B365

medicul de garda

Problema e ca acest proiect NU acopera intreaga retea de metrou, ci doar magistralele vechi, unde turnichetele erau de mult depasite. Pe M4 in majoritatea statiilor si pe M3 Anghel Saligny - Nicolae Grigorescu au ramas aparatele vechi, diverse modele incercate de-a lungul timpuui, care nu sunt compatibile cu viitoarele carduri contactless, deci Metrorex nu va putea schimba obositele cartele actuale (care au sageata pe dos!) si nu va putea fi integrata intr-o retea metropolitana de transport cu un card unic, ceea ce alte capitale au reusit de decenii.

Nu inteleg cum de frica ISU au reabilitat 4/5 din retea, dar la cele cateva statii ramase e OK, nu moare nimeni in caz de incendiu, carry-on  :o
Trust me, I'm an east-european doctor!