News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Craiova [CRA]

Started by davyl, October 07, 2011, 10:34:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

emanu1800

Daca e asa cum se zice, la CRA au obtinut o pista semi-flexibila, pana la urma betonul e beton, altfel ar fi insemnat ca l-au facut graunte compactate ca sa fie cat de cat ca pt o pista elastica.
Cat adevar/umplutura este se va vedea dupa un timp de operare.
Mai intai sa aflam noile date tehnice ale modernizarii (PCN...)


adymartianul

Directorul a zis ca PCN e 46, dar mai multe detalii n-a dat

frunzaverde

#62
Quote from: emanu1800 on November 22, 2015, 04:27:06 PM
Daca e asa cum se zice, la CRA au obtinut o pista semi-flexibila, pana la urma betonul e beton, altfel ar fi insemnat ca l-au facut graunte compactate ca sa fie cat de cat ca pt o pista elastica.

DPDV operational, nu exista un concept numit pista semi-flexibila - pistele sunt ori flexibile (F) ori rigide (R)*. Diferenta intre o pista flexibila si una rigida este modul in care se transmit incarcarile:



Nu este nevoie ca betonul sa fi fost facut "graunte compactate" pentru a se comporta ca un strat de baza (structura, sau in terminologie aviatica "grad") flexibil - este suficient sa fie impactat, ceea ce s-a si facut la CRA.

* exista piste hibride, cu o portiune de asfalt si una din beton, de obicei centrul e de beton (in principiu 10- 15 m latime) si marginile (5-15 m pe ambele laterale) de asfalt. De obicei aeroporturi foarte mici, exista cateva in Midwest (SUA). Exista si materiale care se comporta intr-un mod hibrid intre asfalt si beton, de exemplu densiphalt - dar pistele si suprafetele de rulare construite din asa ceva sunt operational incadrate la flexibile. La CRA nu vorbim de nimic de genul acesta - este o pista de asfalt traditionala, cu un strat de baza din beton impactat cu comportament flexibil. Asta daca si-au facut treaba corespunzator.

Quote from: adymartianul on November 22, 2015, 05:33:32 PM
Directorul a zis ca PCN e 46, dar mai multe detalii n-a dat

46/F/A/W/T este destul de slab, chiar si pentru o reconstructie partiala ca cea de la CRA... Un A321 la MTOW are nevoie (fara restrictii si autorizatii speciale/temporare sau conventii de operare) de 49 - ma asteptam sa fi dimensionat pista la macar 50, pentru a nu avea restrictii de vreun fel pentru narrow-bodies. La Suceava a iesit 70/F/D/W/T, spre exemplu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

emanu1800

#63
Scuze, trebuia sa incadrez asa "semi-flexibila", evident ca nu exista aceasta varianta.
La SCV le-a iesit PCN de 110 cu subgrad C.
Iar la Craiova se va vedea cata spoiala romaneasca s-a facut sau are si ceva calitate rezistenta in timp. Pacat ca nu au scos tot si executat frumos de la 0 cum e la Oradea de ex.

davyl

Superbe explicatiile privind pista flexibila! Multumesc! In fiecare zi aflu ceva nou! :)

adymartianul

Dupa 750 de ani de liniste, iata si o stire de la Craiova:

Ryanair intră pe aeroportul din Craiova şi lansează zboruri spre Valencia. Preţurile încep de la 25 de euro

QuoteRyanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, va avea începând din noiembrie zboruri din Craiova către şi din Valencia, intrând astfel pe al treilea aeroport din România, după Bucureşti şi Timişoara. Zborurile au un preţ de la 24,99 euro, promoţia fiind valabilă până miercuri (24 februarie), la miezul nopţii. Noua rută va fi operată cu o frecvenţă de 2 zboruri săptămânale.

http://www.zf.ro/companii/ryanair-intra-pe-aeroportul-din-craiova-si-lanseaza-zboruri-spre-valencia-preturile-incep-de-la-25-de-euro-15078124


adymartianul

Se aude prin popor ca pista ar avea un PCN intre 70 si 80. A iesit asa din greseala, evident, ei avand in minte 46  :lol: Directorul mi-a confirmat ca asa e, dar n-a vrut sa-mi dea valoarea exacta, spunand ca va fi publicata in curand in AIP.  :D

TibiV

:lol:

Ar fi una dintre puținele greşeli benefice !....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

infraAdi_ro

PCN real se poate sa fie 70-80 si cel declarat sa fie apropiat de cel prevazut in proiect.E o strategie a constructorului pentru a nu "lasa" Beneficiarul sa exploateze la maxim pista si astfel vor trece cu bine cei 5 ani de garantie.Se merge pe principiul de ce sa declaram 70 daca in proiect am avut 48?Sa poata beneficiarul sa aduca trafic mai mult,avioane mai mari???si astfel pista se va degrada mai repede.O gandire romaneasca.....
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Horațiu 87

Aeroportul Craiova şi-a bătut propriul record de pasageri

Aeroportul Craiova va depăşi, în câteva zile, cel mai mare număr anual de pasageri pe care l-a avut. Acesta a fost înregistrat în anul 2014, iar conducerea aeroportului explică faptul că o contribuţie importantă la această realizare a avut-o, fără doar şi poate, reabilitarea infrastructurii de mişcare a aeroportului. În momentul de faţă, doi operatori realizează curse de pe Aeroportul Craiova, iar surprizele se ţin lanţ.

Aproximativ 138.000 de pasageri au zburat, de la începutului anului şi până acum, de pe Aeroportul Craiova. Numărul este cu atât mai important cu cât, în câteva zile, va fi depăşit recordul de pasageri pe care aeroportul îl stabilise în tot anul 2014.

,,La data de 21 august aveam deja 137.781 de pasageri de la începutul anului, ceea ce înseamnă că în următoarele trei, maxim patru zile, vom depăşi cea mai bună valoare a Aeroportului Craiova de până acum, adică anul 2014, cu 138.500 de pasageri. Probabil că, până la finele anului, vom ajunge undeva în jurul a 210.000 de pasageri, plus/minus două trei mii şi, cu certitudine, anul viitor vom depăşi 300.000", a explicat directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru.

,,Reabilitarea pistei a contat în mod direct la atingerea acestui număr"

Acesta a precizat că reabilitarea infrastructurii de mişcare a contat foarte mult la depăşirea acestui prag. ,,Reabilitarea pistei a contat în mod direct la atingerea acestui număr. Abia acum avem ce oferi unor operatori aerieni. Fără reabilitarea pistei, nu ştiu dacă Wizz Air ar mai fi putut să reia zborurile. De asemenea, nu am fi reuşit să semnăm un contract de operare cu cei de la Ryanair şi nu am fi avut nimic de ofertat către alţi potenţiali operatori aerieni, pentru că sperăm ca anul viitor să nu rămână numai doi", a spus Dumitru.

Proiectul de reabilitare a pistei aeroportului a avut o valoare de 50.625.052 de lei fără TVA şi a fost realizat de societatea AZVI SA din Spania. Contractul a fost semnat în data de 9 iunie 2015, iar lucrările au demarat imediat. În momentul de faţă, mai sunt de realizat doar câteva retuşuri.

,,Lucrările s-au terminat. Mai sunt foarte mici retuşuri de făcut, tot ceea ce înseamnă acostamente, margini, întinderi, amenajări de terenuri adiacente pistei şi căilor de rulaj şi platformei. Nimic altceva. Până acum, sunt foarte mulţumit de felul în care a lucrat constructorul, gândindu-mă la faptul că Wizz Air a reluat zborurile cu vechea frecvenţă, din 10 noiembrie anul trecut, iar pista se comportă în condiţii excelente", a mai precizat Dumitru.

Reamintim că, în urmă cu câteva luni, compania Ryanair a semnat şi ea cu Aeroportul Craiova şi, începând din toamnă, va efectua curse Craiova-Valencia. ,,În data de 4 noiembrie este primul zbor de Valencia. Până atunci, vom avea anunţurile pentru programul de vară al anului 2017, pentru cursele regulate, unde zicem noi că o să fie surprize şi multe, şi plăcute", a conchis directorul Aeroportului Craiova.

http://www.jurnalulolteniei.ro/2016/08/23/aeroportul-craiova-si-a-batut-propriul-record-de-pasageri/

davyl

Multumim de info, insa asteptam cu sufletul la gura acele suprize "multe si placute". Eu unul, sper sa se tina de cuvant directorul si sa ne ofere intr-adevar suprize cat mai multe si mai placute, insa nu mai cred, pana nu vad :).

adymartianul

#72
Au terminat si platforma cea noua

image0031 by Ummet Ozcan, on Flickr

Si un filmulet cu lucrarile

http://www.youtube.com/v/A5YYUB7-5h8

Sursa: http://www.aeroportcraiova.ro/galerie-foto/

davyl

Minunat! Insa mi-as dori sa vad mai multe curse de la Craiova spre si mai multe multe destinatii :).

davyl

Si iata ca se pare ca vor fi curse noi de la Craiova:

Wizz Air doua rute noi:

"Cele mai noi zboruri Wizz fac legătura între Craiova şi Paris Beauvais şi Veneţia Treviso, ambele cu începere din martie 2017, cu două curse săptămânale."

http://www.antena3.ro/economic/companii/wizz-air-anunta-doua-rute-noi-379023.html