Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Se formeaza complet de divergenta. Si mai vine un al treilea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mirceaeliade

>,,Eliminăm șantajul anumitor companii care după semnarea contractelor nu se mobilizează și nu respectă termenele contractuale, prin acest lucru întârzierile pe termen lung și indisciplina în faza de execuție și anume prin emiterea unor certificate intermediare, un fel de certificat de bună purtare, privind stadiul de execuție a fiecărui proiect din 3 în 3 luni. Dacă lucrurile nu avansează, constructorii vor fi notificați doar de 3 ori înainte de reziliere, după care se poate intra în procedura de licitație fără publicare. Antreprenorul notificat negativ nu va mai putea cîștiga licitații dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie", a spus Grindean.

ar fi tare frumos daca ar pune in aplicare regulile astea la sectorul de langa Biharia.

>Antreprenorul notificat negativ nu va mai putea cîștiga licitații dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie

sunt putin curios daca asta se refera la "a trecut termenul de finalizare X si inca nu ai predat, deci de descalificam de la licitatia Y" sau poate fi folosita si in mod santajist gen "la poriectul X ti-am dat aviz acum o saptamana ca esti in intarziere cu 1% deci la licitatia Y te descalificam si iti uram mult noroc la contestatia Y sa arati la judecator ca avizul de la proiectul X nu a fost abuziv"

>Terenurile din proprietatea publică a statului și în administrarea entităților publice se vor transfera în administrarea expropriatorului odată cu hotărârea guvernului prin care este declanșată procedura de expropriere.

adica nu se va mai astepta 6 luni pentru scoaterea padurilor din patrimoniu si vor putea fi scosi copacii fara alte formalitati? nice!

>Se constituie un drept de administrare temporară în favoarea beneficiarului pentru realizarea lucrărilor pe terenurile aflate în albia minoră fără a mai fi necesară încheierea altor formalități, cum a fost până acum

nice, dar nu stiu daca sunt multe locuri unde albia minora sa permita vreun fel de avans daca terenurile adiacente nu sunt expropriate. probabil doar nu vor mai aparea gauri in santiere pt ca Apele Romane nu isi prea fac treaba.

>Dacă autoritățile nu emit în termenele amintite avizele, autorizațiile, se consideră documentația depusă conformă și completă, iar autoritățile sunt obligate să emită autorizațiile în termen de 5 zile. Dacă nici acest termen nu este respectat se va considera că documentele respective au fost emise tacit

E legal sa primesti autorizatie in mod "tacit"?  Oricat de binevenita ar fi asa miscare, pare putin neconstitutional.

zeckesan

137 de parlamentari din coaliția PSD-PNL-UDMR vor să dea liber la achiziții publice de lucrări fără licitație până la 5 milioane de lei / Curtea de Conturi, exclusă de la constatarea contravențiilor / Șefa controlului peste achiziții publice va fi fosta mână dreaptă a lui Dan Tudorache, primarul din "Dosarul Diamantelor"

Quote137 de parlamentari de la PSD, PNL și UDMR au depus un proiect de lege care amendează actuala legislație pentru achiziții publice și ridică semnificativ pragurile pentru achizițiile fără licitație. Parlamentarii majorității guvernamentale susțin că e nevoie de achiziții simplificate pentru a atrage mai rapid fondurile din PNRR, potrivit expunerii de motive.

Proiectul de lege aduce următoarea schimbare majoră la Articolul 7 din Legea 98 / 2016 privind achizițiile publice, care prevede pragurile pentru achiziții directe fără licitație:

achiziția directă de bunuri și servicii se poate face dacă valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de este mai mică de 500.000 de lei (față de 135.060 lei în actuala lege),

achiziția directă de lucrări se poate face dacă valoarea estimată a achiziției, fără TVA, este mai mică de este mai mică de 5.000.000 de lei (față de 450.200 lei în actuala lege)

Proiectul mai prevede că autoritățile contractante sunt obligate să "consulte" minimum trei operatori pentru achizițiile directe de peste 130.000 de lei la bunuri și 500.000 de lei la lucrări. Dacă în urma consultării autoritatea respectivă (primărie, minister etc.) primește doar o ofertă valabilă, achiziția poate fi realizată.

O altă prevedere cu impact semnificativ este scoaterea Curții de Conturi din procesul de constatare a contravențiilor și aplicarea de sancțiuni.

Curtea de Conturi va fi înlocuită de Agenția Națională pentru Achiziții Publice, o autoritate aflată în subordinea guvernului, condusă acum de Iuliana Feclistov, fosta șefă a Serviciului Achiziții Publice din Primăria Sectorului 1 în mandatul lui Dan Tudorache.

Curtea de Conturi este o instituție independentă de guvern. În anii 2017-2019, Liviu Dragnea și PSD au încercat constant să diminueze atribuțiile Curții de Conturi, dar Comisia Europeană a cerut de fiecare dată păstrarea competențelor acestei instituții în ceea ce privește achizițiile publice realizate din fonduri europene.

Modificările propuse de cei 137 de parlamentari vin pe fondul unor alocări de bugete fără precedent în istoria recentă pentru achiziții publice, atât din bugetul de stat (prin PNDL și programul Anghel Saligny), cât și din fonduri europene și PNRR. De asemenea, inflația galopantă a crescut semnificativ prețurilor multor bunuri, servicii și lucrări, mai cu seamă în construcții.

În expunerea de motive, la inițiatori e trecut numele Laurei Vicol (PSD, președintele Comisiei juridice din Camera Deputaților), iar pe lista de semnatari sunt trecuți 137 de parlamentari de la PSD, PNL, UDMR și minorități.

Proiectul a fost depus la Senat în data de 14 aprilie.

https://www.g4media.ro/breaking-137-de-parlamentari-din-coalitia-psd-pnl-udmr-vor-sa-dea-liber-la-achizitii-publice-de-lucrari-fara-licitatie-pana-la-5-milioane-de-lei-curtea-de-conturi-exclusa-de-la-constatarea-contrave.html

Sper că am postat în topicul corect

frunzaverde

@zeckesan - Limitele UE sunt mult peste limitele romanesti (5.382.000 euro pentru constructii si 140.000 euro pentru bunuri si servicii).

E nevoie de un sistem flexibil de procurement pentru valori mici si medii - sistemul UE e cunoscut ca fiind foarte lent si foarte birocratic. Ideal ar fi un sistem cu valori de referinta acceptabile si contracte cadru nationale (cum are Danemarca), dar si un sistem simplu, cu "valoarea comerciala similara" e rezonabil. Trebuie vazut cum vor implementa propunerea (e usor de abuzat).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Mai mulți parlamentari PNL, în frunte cu senatorul Alexandru Nazare, vor, conform unei propuneri legislative depuse miercuri la Senat, desființarea principalului organism care face ordine în achizițiile publice: Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. O expertă în achiziții publice, contactată de Libertatea, nu vede cu ochi buni decizia și explică de ce.

https://senat.ro/legis/PDF/2022/22b852EM.PDF

libertatea.ro

AdrianRO

Guvernul a adoptat hotărârea de guvern care modifică normele de aplicare ale legilor privind achizițiile publice, achizițiile sectoriale și concesiunile de lucrări și servicii

Astfel, principalele modificări aduse HG nr. 394/2016 vizează următoarele aspecte:

Detalierea la nivelul normelor metodologice a pașilor procedurali pe care îi presupune aplicarea și derularea unui sistem dinamic de achiziții;

Corectarea mai multor erori existente la nivelul legislației secundare privind achizițiile sectoriale, cum ar fi trimiteri greșite la unele articole, precum și eliminarea publicării procesului verbal al ședinței de deschidere în SEAP în situația în care nu se poate utiliza SEAP-ul;

Prevederea situației în care procedura se desfășoară offline ca urmare a imposibilității tehnice de derulare online, pe întreaga perioadă de depunere a ofertelor, din motive imputabile operatorului SEAP;

Reglementarea faptului că atât documentele constatatoare negative, cât și cele care certifică îndeplinirea obligațiilor contractuale de către contractant trebuie publicate în SEAP, precum și a faptului că, pentru a produce efecte textul de lege, acestea trebuie publicate în termen de 60 de zile de la data emiterii, cu excepția situației în care efectele au fost suspendate prin hotărârea instanței de judecată;

Reglementarea publicării în SEAP de către entitatea contractantă a momentului la care contractul sectorial/acordul-cadru/contractul subsecvent a fost finalizat/a încetat, după caz, pentru o mai mare transparență a procesului de achiziție sectorială;

Abrogarea unor prevederi (referitoare la achiziția directă, garanția de participare și garanția de bună execuție, ajustarea prețului contractului etc.) care au fost preluate la nivelul legislației primare, în vederea evitării dublajului legislativ.

Link catre HG-ul de modificare - https://anap.gov.ro/web/wp-content/uploads/2023/04/HOTARARE-nr.-336-din-12-aprilie-2023.pdf

tom_sawyer

10 iulie 2023
COMUNICAT DE PRESĂ

Lansare portal registratura.rejust.ro

Consiliul Superior al Magistraturii anunță lansarea portalului național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia.

Dezvoltat, într-o primă fază, de Curtea de Apel Galați, portalul este disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet https://registratura.rejust.ro.

Site-ul permite interacțiunea electronică a justițiabililor și profesioniștilor dreptului cu instanțele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu ușurință următoarele servicii:

-      depunerea unei cereri de chemare în judecată;

-      declararea unei căi de atac într-un dosar;

-      depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;

-      plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;

-      eliberarea certificatelor de grefă;

-      eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.

Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacțiunea cu instanța de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociația de Plăți Electronice din România și Ghișeul.ro.

Noua interfață implementată la nivelul întregului sistem judiciar este benefică atât cetățenilor, ca destinatari ai serviciului public, cât și personalului specializat din instanțe.

Astfel, utilizând formulare electronice din portal, informațiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii.

În măsura în care justițiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, Consiliul recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.

Acest proiect a fost implementat cu sprijinul Curții de Apel Galați căreia Consiliul Superior al Magistraturii îi mulțumește public pentru contribuțiile aduse în dezvoltarea și extinderea portalului la nivel național.

Consiliul continuă să se implice în crearea și dezvoltarea de instrumente digitale, astfel de măsuri putând constitui un sprijin pentru instanțele judecătorești, în contextul deficitului de resurse umane ce există în prezent. Totodată, astfel de instrumente facilitează accesul cetățenilor la justiție prin creșterea gradului de informare, conștientizarea drepturilor acestora și dezvoltarea culturii juridice. În același timp, va continua să pună în aplicare cele mai bune soluții tehnice care să răspundă necesităților specifice în desfășurarea activității de către judecători, procurori și toți ceilalți profesioniști din cadrul sistemului judiciar, parteneri în înfăptuirea actului de justiție.

 
Biroul de Informare Publică şi Relaţii cu Mass Media

csm1909.ro


Konter

Titulare a unor contracte de miliarde de euro în România, firmele turcești riscă să fie interzise din toate procedurile de achiziții publice din UE, inclusiv de la noi. Aceasta în cel mai rău caz. În cel mai bun caz acestea rămân la mâna autorităților contractante care pot  fără drept de apel să le dea contracte sau nu. Singura lor șansă este participarea la achiziții publice cu filiale situate pe teritoriul UE.
Lovitura administrată firmelor turcești vine odată cu Hotărârea Curții de Justiție în cazul C-652/22 Kolin Inșaat Turizm Sanayi ve Ticaret AȘ împotriva Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (Autoritatea croată de achiziții) cu participarea HŽ Infrastruktura d.o.o., Strabag AG, Strabag d.o.o. și Strabag Rail a.s.

Practic totul a pornit de la o licitație în valoare de 271 milioane euro pentru modernizarea unei căi ferate.  În urma unor dispute în jurul posibilității ca unul dintre participanți să completeze documentația de participare la licitație, o Curte croată de Apel s-a adresat pentru obținerea lămuririlor CJUE (după cum și la noi Curtea de Apel București a solicitat în urmă cu câțiva ani CJUE o pronunțare privind excluderea companiei chineze CRRC la licitația de achiziție de material rulant electric de către ARF). Vom prezenta mai pe larg in finele articolului disputa dintre turcii de la Kolin și croați.

Acum chestiunea a fost că CJUE nu s-a mărginit să analizez speța în sine ci a dezbătut capacitatea unei firme din afara UE, mai precis dintr-o țară care nu are acord de achiziții cu UE, să pretindă tratament egal cu ceilalți, turcii afirmând că au fost nedreptățiți și că nu au beneficiat de tratament egal.
Sursa