Discuții juridice diverse pe infrastructura de transport

Started by Ionut, August 11, 2016, 10:32:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Si asa o sa ajunga Bechtel sa fie o companie de mana a 10-a care a licitat mult sub pretul real al unui km de A. Dar parca ajuta acest HG PPP pe A3, nu?

STANDARDELE DE COST AU FOST ABROGATE

Standardele de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice au fost abrogate printr-o Ordonanța de Urgență aprobată de Guvern și publicată astăzi în Monitorul Oficial.

Ordonatorii principali de credite vor trebui să actualizeze și să aprobe pe propria răspundere valoarea actualizată a fiecărui proiect de investiţii, precum şi a lucrărilor de intervenţii, aflate în curs de execuție, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri..

Sursa: https://www.arenaconstruct.ro/standardele-de-cost-au-fost-abrogate/

NGC

Quote from: Ionut on September 14, 2018, 07:58:11 PM
Cea mai mare problemă este regulamentul de recepție, adoptat prin Hotărârea de Guvern 343/2017, și nu Legea 343/2016, așa cum a specificat în mod eronat Ministerul Transporturilor România în comunicatul de presă emis ieri. Interpretarea oficialilor CNAIR și MT este că actul normativ nu permite recepția până la finalizarea integrală (100%) a sectoarelor, adică vestitele "autostrăzi care nu pot fi inaugurate până când nu curge apa în toaletele din parcări".

Problema se rezolvă prin modificarea regulamentului (tot prin HG), astfel încât anumite lucrări conexe nefinalizate, care se află în afara corpului autostrăzii (sau căii ferate), să fie menționate într-o anexă, urmând a fi terminate ulterior admiterii recepției și deschiderii circulației.

Un astfel de proiect de modificare (prin HG) a regulamentului a fost publicat de MT în această vară și doar prin intrarea sa în vigoare vor dispărea blocajele pe acest subiect. În concluzie, mai trebuie să așteptăm. Sperăm că nu mult.

Proiectul de HG a fost publicat Joi pentru consultare publica.

20.09.2018: "Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea Regulamentului privind recepţia construcțiilor din domeniul infrastructurii rutiere și feroviare de interes național"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2117-hg20092018dirtac

GDPR


pentium10

#198
Vad ca urmeaza a fi promulgata modificari pentru completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=17897

7. La articolul 7, alineatul (164 ) și litera a) a alineatului (20) se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,(164) Pentru lucrările la infrastructura de transport și/sau tehnico-edilitară de interes public, finanțate prin programe guvernamentale sau fonduri externe autorizațiile de construire se pot emite în baza studiului de fezabilitate, sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a proiectului P.A.C./P.A.D., urmând ca avizele și acordurile prevăzute de lege să fie obținute până la încheierea executării lucrărilor realizate în baza proiectului tehnic.

AU BAGAT UN "SAU"

asta va putea fi folosita si la proiectele de autostrazi? deci se poate emite AC pe baza doar de SF?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

GDPR

#199
^O prostie imensa. Cum sa construiesti in baza unui SF, fara DTAC? Si daca avizele nu pot fi obtinute pana la incheierea executarii lucrarilor, de exemplu pe motive de nelegalitate?

perfidus

Direcția in care se îndreaptă modificările la aceasta lege nr. 50/1991 este greșită. Se deschid tot felul de portițe, pentru unele interese obscure, avand ca motivatie accelerarea proiectelor cu finantare UE.
Ultima modificare, prin care s-a introdus aliniatul (16^4) pe care acum vor sa-l modifice din nou a fost făcută prin Legea 193 din 28/10/2019. Ce s-a schimbat in mai putin de trei luni?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

Prin Ordinul Ministrului Dezvoltarii nr. 3454/31.12.2019 s-au modificat si normele de aplicare a Legii 50/1991 aprobate prin Ordinul Ministrului 839/2009, vezi Monitorul Oficial nr. 4/2020 aparut ieri 06.01.2020.

pasadia

Nu pun pe topicul A8 ci pun aici.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157286388028779&id=562798778

QuoteLa începutul lunii februarie, patru parlamentari de opoziție, PSD și minorități, s-au gândit așa: ,,N-ar fi mișto să fie un punct de trecere a frontierei la Beba Veche? Ba da!" Așa că au depus un proiect de lege exact în direcția asta. Rezumând, ,,articolul unu, guvernul începe tratativele cu Ungaria, articolul 2, la o lună după ce-s gata guvernul deschide punctul de trecere al frontierei Beba Veche - Kubekhaza." Uite-așa! Pe 29 mai, proiectul, nemodificat, devenea lege adoptată.

Las la o parte că parlamentul nostru pare să-și fi extins jurisdicția asupra guvernului maghiar.[...]

Dar am mai vorbit despre asta, recent, nu? Președintele a sesizat CCR pe legea de mai sus, provocând un mic și stupid incident diplomatic maghiaro-român. Curtea înțeleg că va judeca la toamnă, și ar trebui să-i dea dreptate și să respingă legea imediat. Parlamentul nu i se poate substitui guvernului, există ceva numit separație a puterilor. Prorbabil asta va face... dar nu e sigur, nu? Fix, dar fix același lucru îl avem și apropo de data alegerilor. E un detaliu de execuție a legii, nu poate fi legiferat. Or, parlamentul face asta zilele astea, cu binecuvântarea explicită a majorității dlui Dorneanu.

Ce vreau sa zic (și am mai zis și în trecut) e că unii au legiferat la fel de prost și când au inițiat legea pentru A8. Da, nimeni nu a avut curaj să o conteste la CCR, dar mno... Poate cu exemplu acesta vor înțelege unii de ce acea lege e o greșeală.

cesar21

Buna seara, sper sa postez bine in acest thread, stie cineva care sunt pasi ptr a putea monta / sau a cere montarea din partea primariei a unor limitator de viteza? In judetul Ilfov! Multumesc  :)

luc

"Consiliul Concurenței a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță de urgență care preia legislația europeană și adaugă un filtru major în calea investițiilor străine directe care sunt de natură să afecteze securitatea sau ordinea publică. Aceste investiții venite din afara UE (China, Rusia, Turcia, SUA etc.), depășesc 2 milioane de euro și sunt făcute într-o lungă listă de domenii trebuie să fie aprobate de o instituție nouă care reunește reprezentanți ai guvernului, administrației prezidențiale, ministerelor și serviciilor secrete."

https://www.g4media.ro/exclusiv-marile-investitii-economice-din-afara-ue-trebuie-sa-treaca-de-un-nou-filtru-administrativ-format-din-guvern-presedintie-servicii-secrete-proiect-de-transpunere-a-legislatiei-europene-provo.html

Nu e neapărat locul aici, deși lotul chinezilor se / nu se încadrează; să vedem dacă se aplică și proiectelor în desfășurare.

pest1969

Asta nu prea se incadreaza la categoria investitii. E o investitie a statului roman, nu a chinezilor.
Daca era ceva PPP cu ei...

Mascarpone

Cred ca are mai mult legatura cu achizitionarea de companii/hostile takeover(cam cum a patit compania KUKA).

rota

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind stabilirea criteriilor de prioritizare a plății disputelor contractuale astfel cum acestea au fost stabilite prin comisiile de adjudecare a disputelor, aferente proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport

crearea cadrului legal necesar evitării blocajelor întâlnite în procesul de implementare a proiectelor respectiv a  situaţiilor generate de neplata sumelor stabilite prin deciziile comisiilor de adjudecare;

stabilirea  condițiilor și a criteriile de prioritizare a plății disputelor rezultate din deciziile comisiilor de adjudecare a disputelor (în  conformitate cu art. VII alin. (3) și ale art. XI din OUG  nr. 7/2016) ;

întocmirea de către  beneficiarii proiectelor a unei note justificative , aprobată de ordonatorul principal de credite, prin care aceștia  justifică necesitatea punerii în aplicare a deciziilor emise de comisiile de adjudecare a disputelor,  precum și cauzele care au generat disputele respective.


Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

tom_sawyer

Postez asta pentru că multe contestații ajung la CAB:

Legea prin care completurile cauzelor de apel sunt formate din doi judecători, promulgată

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat vineri actul normativ care modifică articolul 54 din Legea 304/2004 privind organizarea judiciară, transmite Administraţia Prezidenţială. Legea prevede ca doi judecători că formeze completurile de judecată a cauzelor de apel şi nu trei, cum este în momentul de faţă.

Potrivit iniţiativei legislative, legea ar urma să intre în vigoare la data de 1 ianuarie 2022. Iniţiativa de lege mai prevede că ,,recursurile se judecă în complet format din 3 judecători, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel".

news.ro

hvm

Adică asta o sa ajute fiindcă o sa fie mai multe comisii care vor putea judeca astfel mai multe dosare reducând termenul de judecare sau cum?

Si cum se procedează când cei doi au decizii contrare?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici