News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

+cele de pe SRCF București si Craiova, ca tot asta sunt chiar daca nu conțin quick wins.

cristi5

@razvan96 dar sunt acelasi CPV? Apar in tabelul de mai sus? Poti sa niste exemple / linkuri?  Multumim!

razvan96

E acelasi mentionat de tine: 45234116-2.

Anunturile de licitatie sunt:
CN1041962-SRCF Craiova
CN1042628-SRCF Bucuresti
CN1045782
CN1046066

Ultimele 2 anunturi sunt pentru relicitarea loturilor anulate din primele 2. In general, daca nu toate, loturile anulate prima oara sunt cele care se refera la Bucuresti-Craiova.

Asta daca vorbim strict de QW. Mai exista si proiectul de reinnoire de pe Bucuresti-Pitesti unde mi se pare ca sunt aceleasi tipuri de lucrari de fapt, nicio diferenta majora:
CN1046149
CN1045893

cristi5

Merci mult @razvan96!

Ma intreb daca vreun QW cuprinde structuri? As ghici ca podete da, poduri nu.

razvan96

Nu vor fi inclocuite podete pe Bucurest-Pitesti si banuiesc ca nici pe celelalte zone. Exista in schimb cerinta de a revopsi tablierele metalice ale podurilor.

cristi5

#890
Merci @razvan96

Deci reinnoire este similara quick wins dar pe distanta mai mare (loturi mai lungi si mai putine)

Intentionam cu API sa dam un comunicat sa popularizam lucrarile astea.

Ce nu pricep eu, daca un pod are durata de viata expirata sau termenul RK depasit, inseamna ca pe zona respectiva nu se poate face Quick Wins? Ramane restrictie acolo?

M-as mira sa fie toate lucrarile de arta cu intretinerea la zi...

razvan96

Proiectul pnrr prevede doar reinnoirea liniei, din lipsă de timp probabil. Desigur că ar fi de dorit sa se faca si o experizare a podurilor, pentru a vedea ce trebuie reparat/reconstruit, dar atât timp cât nu avem expertiza respectivă nu prea pot licita lucrări de genul. Pe de altă parte, in contractul de SF pentru lucrări de artă nu a fost inclus niciun pod de pe București-Pitești, posibil să se considere ca sunt in stare bună.

cristi5

#892
Inteleg ca exista un SF de Quick Wins. A fost facut central de CFR si doar licitarea este pe regionale.

Oare nu e anexat SFul pe SEAP la vreuna din licitatii? Ne-ar ajuta sa ne facem o idee clara despre QW (chiar daca inteleg ca nu s-au licitat chiar toate, din lipsa de "spatiu" in PNRR)

Asta inseamna ca sperantele de a face mai multe Quick Wins pe bani de la M4 sau ce mai zicea ministrul, sunt in zadar. Nu exista alt SF cu alte QW.

Interesant ca unele regionale au putut sa adauge cerinte proprii, de exemplu Brasov (Teius-Razboieni) cere ranforsarea fundatiei si schimarea traverselor (speciale) de pod. Ar fi interesant sa confirmam informatia asta, daca poate cineva verifica pe SEAP. Merci!

Pun si aici harta din planul de actiune al MT/CFR din aprilie... Disclaimer, numarul de kilometri e o porcarie de PR, ca nu se face QW pe toata distanta.




shift2rail

^excelenta centralizarea QW, dar ar trebui pornit de la o definitie limpede, precisa ptr neofiti a conceptului de "quick wins": e o inventie neaosha a echipei Drula et al. sau apare in nomenclatoarele bei/jaspers/dg move/etc?

razvan96

Quick wins e denumirea pe care au dat-o ca sa se înțeleagă cu Ue/Jaspers. E conceptul de RK, redenumit ulterior reinnoire pentru politicienii români si Quick Wins ca să fie in acord cu nomenclatura europeana.

horatiu.cosma

Quick wins sunt lucrările punctuale de ridicare restricții de viteză prin lucrări de înlocuire șină, traversă, aparate de cale, piatră spartă. Reînnoirea e RK-ul, e altceva, sunt lucrări continue, nu punctuale.

razvan96

Da, asta e definitia oficiala.

Dar pe caietul de sarcini nu am vazut nicio diferenta semnificativa intre QW si reinnoire iar pretul/km este cam acelasi. Singurul lucru care difera este ca in afara de SRCF Iasi licitatiile de QW sunt impartite in minitronsoane de cativa kilometri, ca sa para ca sunt lucrari punctuale, pe cand la reinnori loturile sunt mult mai lungi. Dar in cele mai multe cazuri la QW e vorba de segmente care sunt unul in continuarea celuilalt, deci pare o pacaleala pentru bifarea definitiei din documente.

cristi5

#897
@horatiu.cosma din ce-am vazut cu @alinuttt pe pozitiile kilometrice la quick-wins, sunt multi kilometri. Uneori peste 10. Multe loturi mici dar adiacente, cum zice si @razvan96. E destul de clar refactie mascata in "imbunatatiri punctuale".

Mai sus sunt link-uri la achizitiile SEAP, se poate verifica.

Mai e un aspect aici @razvan96. Aspectul contabil. Daca e reparatie (cum e R din RK), nu e investitie si intra la alt "cont". .

Totusi pt un specialist in domeniu reinnoirea cica e ceva mai serios. Exista diferente tehnice inteleg. Dar se pare ca nu suficient de mari sa afecteze pretul pe km.

@shift2rail QW este definit in acel SF pe care ar fi bine sa-l gasim :) M-as mira ca SFul sa fi inceput in 2021 cum sugerezi. Si nu, nu e ceva nascocit peste noapte, niste proiectanti au stat si s-au gandit cateva luni presupun, unde si ce e bine sa se faca.


Trebuie sa fie pe SEAP si licitatia de achizitionare a SF-ului. Ar fi interesant de vazut cat a durat tot procesul si daca mai "incape" unul sa apucam si executie pe PNRR.

cristi5

Anexez doua caiete de sarcini de QW ca exemplu, unul pe Brasov altul pe Cluj. Din pacate nici urma de SF...

cristi5

#899
Facem progrese, a descoperit @oc7avian licitatia SEAP a unuia din SFurile QW.

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100050145

Obiectul licitatiei suna ciudat, pt ca unele rute sunt deja modernizate, altele aveau deja SF de modernizare... Iar alte rute pe care se face QW lipsesc. Iar Buc-Pitesti a devenit reinnoire...

QuoteLucrări de reparaţii/modernizări ale liniilor de cale ferată (Bucureşti – Braşov, Timişoara – Arad, Bucureşti – Buzău, Bucureşti – Craiova, Paşcani – Iaşi, Bucureşti – Constanţa, Bucureşti – Piteşti), pentru asigurarea unei viteze sporite şi creşterea calităţii serviciilor de transport feroviar

Cum stim ca e QW? In comunicatul de presa apare QuickWins in numele fisierului :lol:

https://www.cfr.ro/index.php/2019-poim/5046-24-10-2019-cp-sf-quick-wins

Licitatia lansata in februarie 2019, contract semnat in octombrie 2019 pe 9 luni de la data OIL

Deci pana-n 2026 ar mai fi timp de un astfel de SF. Sau mai multe, in paralel.

Poate au timp alti colegi sa se uite pe CS, si sa caute licitatii similare... sa ne ajute sa intelegem istoria Quick Wins si care au fost rezultatele SFului sau ale SFurilor. Ping @shift2rail, @razvan96, @tom_sawyer.