Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Valoarea este intre 67.822.514 lei si 1.141.308.352 lei. In baza experientei din 2017 pana azi, se va cumpara valoarea minima + cel mult 5%.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/6077-30-decembrie-2021-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-pentru-elaborarea-studiului-de-fezabilitate-pentru-electrificarea-liniei-cf-constanta-mangalia

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Electrificarea și reabilitarea liniei CF Constanța – Mangalia
Bucureşti, 30 decembrie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L.-I.S.P.C.F.S.A, câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată CONSTANȚA – MANGALIA (43 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.

Oferta financiară a Asociereii BAICONS IMPEXS.R.L.-I.S.P.C.F.S.Aa fost de 7.770.000lei fără TVA(criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț).

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc;
îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Valoarea totală estimată a contractului este de 12.023.503,80 RON fără TVA, iar sursa de finantare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de 9 de luni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Acelasi Baicons, aceiasi coridoreala, aceleasi solutii de anii '30 la costuri de HSR...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

^^^ Da, e un acord cadru, am pus valoarea maxima. Totusi, de ce ai crede ca se va cumpara de minim "in baza experientei"? Precedentul acord cadru, cel din 2019, mult mai mic, a fost finalizat cu 2 ani mai devreme pentru ca s-a comandat in 2020-2021 de valoarea maxima pentru 4 ani (88 de milioane): http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100239698.

Da, acum e o suma mult mai mare si foarte putin probabil sa se comande de maximul valoric, dar mi se pare exagerat sa spunem ca se va cumpara minim+5%.

frunzaverde

Pentru ca stim cat e valoarea bugetului alocat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cutter

#785
Quote from: razvan96 on December 30, 2021, 08:19:22 PM
^^^ Precedentul acord cadru, cel din 2019, mult mai mic, a fost finalizat cu 2 ani mai devreme pentru ca s-a comandat in 2020-2021 de valoarea maxima pentru 4 ani (88 de milioane): http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100239698.

Mai precis, s-a comandat în 2021 grosul, adică de 77 milioane lei. Cei care aveți cunoștințe prin CFR SA/minister puteți întreba când a fost ultimul an în care a cumpărat CFR cel puțin cantitatea asta de șină într-un an (din informațiile mele acel an ar fi 1999).

În special pentru a doua comandă (a fost una de 46,5 mil lei în martie și una de 30,6 mil lei în toamnă) m-am implicat personal (și am găsit un partener în directorul general pe acest subiect) să se întâmple - e o poveste întreagă cu anualizarea bugetului și necesitatea ca livrarea să se întâmple în anul de plată, dar implicit nu s-ar mai fi făcut și această ultimă comandă și mi s-a părut foarte păcat să o pierdem.

Rezultatul net este că am lăsat la sfârșitul acestui an la CFR SA un stoc de șină nouă de cam 15.000 de tone (125km de cale, dacă am calculat bine). Iarăși, cei care știu domeniul vă pot spune de când nu a mai existat așa ceva...

Restul din ce s-a comandat anul acesta au mers la reînnoirea de la Buzău-Făurei (~40km cale), la Chitila-Ciocănești (~12km). Ce a rămas în stoc ar trebui să meargă în 2022, printre altele pe București-Craiova, pe Predeal-Brașov și la regionalele Cluj, Timișoara, Galați și Iași.

Cât despre noua procedura, depinde într-adevăr de alocările anuale.

Anul acesta în 2021, am "palmat" 200 de milioane pentru lucrări de reînnoire (din care 77 sunt șina menționată mai sus), adică am ținut eu musai să fie în buget asta și m-am străduit să echilibrez între alte capitole bugetare și să nu se vadă (la câtă dușmănie era de la Min. Finanțelor/premier pe calea ferată).

Aceste 200 de milioane, din câte știu, sunt mai mult decât suma de reînnoiri pe cei 4 ani (2017-2020) dinainte.

Pentru cei care sunteți pasionați de bugetul de stat, urmăriți linia de buget "Întreținerea infrastructurii feroviare". Dar există o "șmecherie" - grosul acelei sume merge pe salariile personalului de la întreținere și contribuțiile aferente salariilor întregului personal feroviar. Pentru anul 2021 partea de cheltuiala fixă era de 1,2 mld lei, deci la o alocare de 1,2 mld lei, disponibilul pentru reînnoire (înlocuire piatră spartă, traversă, prinderi, șină, schimbătoare de cale) ar fi fost ZERO. Alocarea a fost 1,4 mld lei. Anul acesta cheltuielile fixe au crescut (și din cauza absorbției Electrificare și a personalului de acolo în CFR) la vreo 1,5 mld.

Această sumă de 200 de milioane ar fi trebuit să crească pe 2022 la 400 de milioane și apoi tot așa 600-800 milioane, 1 miliard... proporțional cu km de reînnoire propuși a fi realizați în Strategia feroviară (70km pe 2021 - depășiți, au fost 100km, 150 km în 2022, 250km în 2023, 375km în 2024...

Din păcate sunt semnale că programul de reînnoiri nu va continua cu noua conducere a ministerului/companiei de căi ferate.

PS Tot de anul acesta mai sunt contracte-cadru semnate
- pentru traverse de beton (până la 1,5 milioane bucăți - 380 mil lei): http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100238740
- pentru aparate de cale (până la 600 bucăți aprox - 200 mil lei): http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100238740 (aici e deja și un subsecvent micuț de 5 mil lei)

Lucrările + prinderi + completări piatră spartă sunt vreo 1 mil lei/km din câte știu de la Buzău-Făurei. Capacitatea ar fi probabil în România să facem sute de kilometri pe an combinat externalizat (75%) cu regie proprie (25%).

Și sunt operațiuni care se pot face fără birocrație, pe întreținere, fără indicatori, acord de mediu, etc (desi și aici e o poveste - niște dinozauri scârboși ai Sistemului ar vrea să blocheze asta... și caută acum sâmbetele celor care au îndrăznit să facă înlocuiri la rând).

Deci totul depinde de alocările bugetare și de o politică de a face reînnoiri care ajută rețeaua infinit mai mult pe euro cheltuit decât lucrările mari de modernizare pe coridoare. Am reușit în PNRR să includ pe ultima sută de metri (am preluat un PNRR cu două coridoreli și atât) și aceste lucrări de reînnoire, de electrificare, de centralizare (în total e vreun mld €). Deci e și o sursă de finanțare extra la buget. Piedica majoră e la nivelul politic care nu înțelege (eu am încercat să explic) ce e cu reînnoirile astea și la menționații dinozauri scârboși din calea ferată, oameni care mai degrabă distrug sistemul și îl devalizează decât să îl facă funcțional.



frunzaverde

Alocarea totala de la Bugetul de Stat pentru CFR SA la capitolul investitii in 2021 a fost de 117 milioane de lei total:
http://www.cfr.ro/files/bvc/BVC%202021.pdf. Valorile comparative pentru 2020 au fost 83, pentru 2019 au fost 360, pentru 2018 au fost 59. Restul sunt coridoreli, fonduri proprii CFR SA etc. etc. etc.. Deci nu, nu e cea mai mare suma din ultimii 4 ani, si nici vorba sa fie cea mai mare suma cumulativa. Vezi in BVC, ultimul chiar tu l-ai semnat.

Situatia cu sina e complicat de estimat dintr-un motiv simplu : de fiecare data cand se faceau lucrari cu antreprenor extern, materialele folosite (sine, traverse etc.) au fost furnizate de acesta, cu eventuala exceptie a lucrarilor extrem de mici, gen un podet sau un pod. Conceptul de contract de RK cu sina furnizata de CFR SA a aparut in epoca Pintea - daca nu ma insel, inclusiv RK-ul pe Tg. Mures - Deda e facut cu materiale furnizate de antreprenor, asa ca comparatiile sunt dificile, dat fiind ca volumele totale achizitionate au fost mici inclusiv in 2021.

Contractul cadru de care vorbim a avut cantitati definite maximal in caietul de sarcini de 7.253 tone sina 49 si 11.704 tone sina 60. Asta inseamna tonaje totale (inclusiv contractul initial) pentru 171 km de cale simpla (97 tip 60 + 74 tip 49).

Dupa ce eliminam "rezervarile" facute pentru Ciocanesti - Sabareni - Chitila si pentru Buzau - Rosetti - Faurei ies in cel mai optimist scenariu 119 km de cale, si mult mai putin de 15.000 tone de sina, nu de alta dar s-a rezervat aproape integral sina 60 pentru Buzau - Faurei. Si daca s-a rezervat tot sina 60 pentru Ciocanesti - Sabareni, vorbim la maximum-maximorum posibil undeva la 12000 tone in depozite. Deci chiar si in cel mai bun caz, n-au de unde sa fie 15.000 tone in depozite, decat daca includem aici, in stil caragialesc, sina rezervata pentru proiecte la care am mai numarat sina odata.

Si asta daca nu s-a folosit nimic din contractul initial, doar s-au bagat in depozite tot-tot-tot. Ceea ce stim ca nu-i adevarat, pentru ca la 1 mai erau fix 0 tone de sina in depozite; deci deja 10-15% din sina contractata fusese deja livrata si folosita pentru alte lucrari si carpeli (o parte din contractul initial a ajuns pe 500, nu e surpriza, asa s-a putut creste viteza la 100-120 la nord de Buzau). Dar chiar si cu 15.000 tone, este o picatura in ocean.

Ma intreb de unde vin discrepantele astea. Presupun ca vin de la CFR - CFR central are talentul de a umfla "recoltele la hectar" ca pe vremea lui Ceasca, dar niciodata nu pusca cu datele din teren... Apropo de date din teren, Chitila - Sabareni s-a redeschis cu 50 fir 1, pe sina veche sovietica, si pe Buzau - Faurei, fir 2 e in continuare inchis, pe fir 1 se circula mega-restrictionat, sunt intarzieri de 1-2 ore la toate trenurile...

Dar un anume director se lauda pe 15/12, cand deja BAR-urile (restrictiile) fusesera inmanate la mecanici pana pe 20/1 cum se deschide Chitila - Sabareni cu 70 si apoi intr-o saptamana cu 120... S-a deschis partial, cu 50, cu sina veche inca in teren...

Aici sunt de acord, cam tot ce inseamna sefime in CFR este formata din persoane extrem de slabe profesional, aproape exclusiv yes-mani politici. Dar daca ii inlocuim cu oameni inca si mai slab profesional, ca Vizante, care mai era si de o aroganta si nesimtire unica... dejaba...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

#787
Comparația cu cei 360 de milioane din 2019 nu e chiar utila, ca aia nu s-au cheltuit. In ceea ce priveste sumele cheltuite, da, e mai mult ca anii trecuți, dar nu cu mult. Totusi, faptul ca au existat bani presupun tot de la buget pentru șina e un plus. Pentru ca sina nu ar fi inclusa scriptic la investiții in buget, ci la bunuri si servicii.

Si da, desi @frunzaverde nu vrea sa recunoască, s-a achizitionat mai multă șină decat de obicei. Partea cu șina adusa suplimentar de antreprenori pe diferite lucrari in anii trecuți nu prea ține pentru ca era vorba de distanțe prea scurte pe care se inlocuia. Volume in continuare mici? Atât putea acordul cadru din 2019, valorile maximale erau clare. O noua licitație si daca ar fi fost facuta mai devreme era greu sa aduca o cantitate mare anul asta, probabil ca tot pe la inceputul anului viitor era livrată.

Totuși, @cutter, daca suntem responsabili de lucrurile pozitive, fie ele si picătură in ocean, din 2021, sa ne asumăm si pe cele negative. E adevarat ca nu ai fost ministru pana la finalul anului
dar știu ca si tu ai zis in cel putin o apariție televizata ca o sa se faca sub 3 ore pe Craiova-Bucuresti. Si livretul a confirmat asta. Realitatea e ca avem întârzieri uriașe pe cam toate trenurile de pe traseul asta.

cutter

Nu numai până la sfârșitul anului, n-am fost ministru, dar doar până pe 8 septembrie. Aveam monitorizare săptămânală cu lucrările de pe București-Craiova (dacă e de interes pot să urc un Excel aici din august). Cred că ești familiar (deduc din mesajele tale) cu administrația centrală și cât contează "să stea cineva pe capul lor". În toamna asta era bătaia peștelui pe majoritatea lucrărilor. Chiar și așa, am mai întrebat și din afară și din ce înțeleg firma care a câștigat majoritatea micilor lucrări s-a mișcat foarte prost (pentru unele își asumase termen săptămână aceasta sa le închidă = între Crăciun și Revelion, din ce mi s-a spus).

Sumele pentru reînnoiri sunt din document oficial (acel Plan de acțiune publicat ieri). Am explicat mai sus că esențial pentru a face reînnoiri (=înlocuiri la rând) este să le faci ca operațiuni de întreținere (ghici de ce nu se numesc RK și ce tratament diferit ar avea din punct de vedere fiscal - DALI etc). Suma de 200 milioane rezervată pentru asta in 2022 din care s au luat și materiale și s au plătit și lucrări este fără precedent într-o lungă perioadă.

razvan96

Am modificat mesajul meu de mai sus, scrisesem "BAR" in loc de "livret". Era prea de dimineata.

Stiu Excelul. Totusi lucrarile nu erau suficiente pentru a ajunge la sub 3 ore atat timp cat au aparut restrictii noi in BAR pe distante cam lungi, de exemplu pe Bucuresti-Chiajna. In Excelul mentionat apareau lucrarile de ridicare a unor restrictii din cateva statii de pe sectia Rosiori, licitatie despre care am scris si eu aici, dar contractul acela avea termen de 8 luni pe fiecare lot, era imposibil de respectat termenul acela de 1 decembrie avand in vedere ca s-a semnat pe 30.07. Cei de la CFR ti-au aratat o imagine mai frumoasa decat era, aici suntem in cazul recolta mare la hectar.

Am inteles acum partea financiara, ceea ce spui e ca de fapt diferenta de 1,4-1,2=0,2 miliarde s-a dus suplimentar fata de fondurile de investitii in lucrarile de reinnoire-partea asta ne scapa mie si lui @frunzaverde. Ok, asta e o veste buna. E bine ca ati gasit posibilitatea sa le finantati si asa.

AdiM

#790
^^^

Salutare. Lucrarea e mai intarziata oarecum, insa nu e sina veche acum in cea mai mare parte, e sina noua montata acolo.
Sina veche deja a inceput sa fie ridicata de acolo prin zona Sabareni. Poate sina veche a mai fost contorizata inca o data pentru stocul din depozit, pana la urma tot kilometrii aia sunt.  :D
Din ce stiu eu, mai erau de montat cateva noi aparate de cale pe traverse din beton in statia Ciocanesti, la ramificatia Sabareni si cam asta e tot.
Am trecut pe firul 1 saptamana trecuta, ocazional circula unele trenuri, chiar se simte un mers foarte lin ca pe M200/M300 unde s-a modernizat, dar deh...viteza de 50 momentan.
Nu toate trenurile circula pe acest fir, nici cele care au livretul facut pentru el. Nu stiu cum dispun operatorii RC.
Am si o filmare rear view cam de acum doua saptamani, insa e filmat de pe celalalt fir pe care se circula mereu. Din video se observa ca in zona Ciocanesti inca se mai schimba sina.


De asemenea, am si o filmare mai veche de la inceputul lui noiembrie cand intre Chitila si Sabareni nu fusese inca schimbata sina.


Cu alte cuvinte, e sina noua (nu cunosc detalii despre ea, insa veche nu se simtea cand trece trenul), deci nu va ramane sina sovietica veche.
Probabil ca sina veche chiar va fi depozitata si va fi decis mai departe ce se va face cu ea, zic si eu.
Pacat ca nu s-a facut un demers pentru electrificarea mai timpurie a rutei si se promite mai intai experimentul cu trenurile pe hidrogen. Trenurile de marfa ar fi beneficiat mai bine de electrificare inca de pe acum. Cat inca mai exista activitate de marfa...dar nici trenurile de calatori nu pot fi schimbate toate, vor fi trenuri pe hidrogen poate doar ca sa complementeze actualul mers.

Cam atat. Va urez Un Nou An Fericit tuturor membrilor forumului!
Sper sa avem un nou an mai prolific pe calea ferata cu mai multe santiere. Sper  :)

cutter

E șina din contractul de mai sus, nouă de la VoestAlpine. A venit greu pentru că dacă ești client mic și impredictibil în condiții de cerere mare globală trebuie să îți aștepți rândul. Cea din anii 80 a fost folosită doar ca placeholder până s-a livrat cea nouă.

După sudură, la primăvară se va ridica viteza la 120kmh.

In mod normal, ar trebui continuat spre Titu in 2022 dar mă îndoiesc cu noua administrație că vom mai vedea asta.

Și la Buzău Făurei au fost întârzieri tot pe bază de probleme de lanțuri de aprovizionare globale, de data asta cu prinderile (cred că sunt produse în Germania). Am fost pe șantier în august și le veneau foarte lent fiind principala problemă.

Oricum, mie genul ăsta de lucrări de reînnoire/înlocuire la rand la un preț de aprox. 300.000euro/km materiale + manoperă mi se par de departe most bang for the buck. Sper sa continuie in anii care vin așa cum prevede Strategia feroviară 2021-2025.

La mulți ani tuturor și un an 2022 cât mai bun!



etravel

#792
Quote from: cutter on December 31, 2021, 07:34:49 PM
In mod normal, ar trebui continuat spre Titu in 2022 dar mă îndoiesc cu noua administrație că vom mai vedea asta.
De ce nu s-a pornit de la bun inceput cu refacerea integrala a firului Chitila - Titu? Chiar daca momentan nu existau resurse pentru refacerea integrala, macar ulteriorii nu puteau opri proiectul la Ciocanesti.
Si apropo - de ce doar pana la Ciocanesti?

AdiM

Quote from: etravel on January 01, 2022, 04:25:11 PM
De ce nu s-a pornit de la bun inceput cu refacerea integrala a firului Chitila - Titu?

Chiar daca ar fi fost intentionata din start refacerea pana la Titu tot nu se putea executa in aceeasi perioada pe tot tronsonul fiindca ar fi ingreunat mult traficul.
E destul trafic de calatori si marfa ca sa limitezi integral Chitila-Titu la un fir, e printre cele mai circulate tronsoane din tara (mai ales neelectrificate). Sunt zile cand circula intre 80-100 trenuri (calatori+marfa) pe aceasta portiune. Chiar daca pentru unii ar arata ca o ruta mai amarata (nemairegasindu-se pe harta CFR ca o mare magistrala) fiindca nu se gasesc trenuri internationale sau IR de lung parcurs cu nu stiu ce reputatie...dar este totusi o ruta bine cadentata cu multi navetisti spre/dinspre capitala...si destule marfuri locale cu frecventa destul de buna.
Cu chiu, cu vai, unele trenuri mai circula banalizat pe firul 2 doar pentru a obtine o durata de mers agreabila (cateva doar). Se intampla acest lucru si inainte de refacerea Chitila-Ciocanesti.

cutter

E o lucrare executată în regie proprie și bugetele CFR sunt anualizate, deci e puțin greșită premiza întrebării. Nu e o investiție pe fonduri europene sau un contract externalizat astfel încât dimensionarea mai mare să aducă vreun fel de inevitabilitate.

Adică tot doar Chitila - Ciocănești se realiza în 2021 (și acela cu finalizare în 2022 așa cum s-a menționat mai sus). Iar realizarea Ciocănești - Titu tot o decizie "de 2022" este.