Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB


vancouver

... si in acest context nu e chiar corecta afirmatia oficiala, ca se ridica viteza de la 30 la 120. Pentru ca pe firul alaturat este (inca) 80, asa ca pe magistrala respectiva se ridica viteza de la 80 la 120. Doar strict firul de circulatie II este 30 la 120... (dar se poate drege: baga 30 pe ambele fire, si atunci afirmatia devine corecta  :o )
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alinuttt

Au început lucrările de RK pe linia 405, porțiunea Reghin-Brîncovenești:

























Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

#603
Quote from: rizelgeorgel on July 09, 2021, 07:47:11 PM
Ceva noutati pe Chitila - Sabareni - Ciocanesti?

Da: de la ultima mea vizita (de acum trei luni) au reusit sa instaleze traverse noi pe tronsonul dintre Chitila si Sabareni. Mai departe spre Ciocanesti nu stiu care e situatia; presupun ca intr-acolo lucreaza din moment ce inca exista traverse noi stivuite la Sabareni. Mi se pare extrem extrem de proasta viteza de lucru.

Sabareni:







Intre Sabareni si Chitila, vedere spre inceputul tronsonului, catre Chitila:



Din acelasi loc, catre Sabareni:



Spre surprinderea mea, sina nu e noua ci face parte probabil din lotul celebru de 65kg/m comandat in anii '80 din URSS. Auzisem ca nu e de cea mai buna calitate si din motivul asta a ajuns atunci pe "magistrale" gen Bucuresti - Urziceni:




Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

Unde e celebrul tren de lucru pe care il plimbau in campania electorala pe la Mestecanis?! Cica putea face 1 km pe zi..... :lol:

TVlad

Buna observatie! Am scris si eu cu citeva pagini in urma care e "trenul de lucru" de la Sabareni. Lucram cu mijloace tehnice de acum 50 de ani dar cu personal cit pentru o masina moderna. Restul sint angajati probabil pe post de taietori de frunza la ciini prin birouri.

razvan96

QuoteLotul nr. 1. Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe aparate de cale, linii curente si directe Linia 100 Videle – Craiova Fir I Secţia L2 Rosiori :
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Radoiesti Linia III directa km 84+280 - 85-880
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Rosiori Nord Linia IV directa km 99+300 - 99+600
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Grozavesti Linia III directa km 167+740 - 169+040
Lotul nr. 2. Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe aparate de cale, linii curente si directe Linia 100 Videle – Craiova Fir II Secţia L2 Rosiori :
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle – Orsova Fir II statia CF Radoiesti Linia II directa km 84+280-85+880
 RV de 30 km /h Linia 100 Videle –Orsova Fir II statia CF Maldaeni Linia III directa km 107+450-108+850
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle- Orsova Fir II Linie curenta Draganesti Olt-Farcasele km 143+300-143+700.

Am amintit ce lucrari prevede licitatia si nu denumirea anuntului ca sa fie clar despre ce e vorba. Ambele loturi atribuite Antreprizei de Constructii Cai Ferate pentru aproximativ 20 de milioane de lei.

De asemenea, o licitatie de reparatii curente a SRCF Bucuresti ce include in principa linia 100, dar si ceva lucrari mai mici pe linia 106B Giurgiu Oras-Giurgiu Sud, le-a fost atribuita tot lor, in total 4,1 milioane de lei.

frunzaverde

#607
@TVlad : Ce-i acolo la Sabareni e butaforie pura! Cum vrei sa-i zici, teatru, minciuna, pacaleala de 1 aprilie.

In primul rand, stivele alea de traverse ar fi trebuit sa fie module prefabricate (paneluri). Se construieste in baza un sistem complet de linie (traverse, prinderi, cleme, sina), se aduce in teren, se monteaza, se fac sudurile si basta (se face burare-ripare-stabilizare si se da in trafic). Aici, s-au adus cu niste cioate de lemn ca sa tina modulul. Practic e absolut inutil, pentru ca, atunci cand se baga "in teren", tot va trebui sa vina muncitorul sa puna sina manual si s-o stranga, clema cu clema, manual. Era mai ieftin sa schimbe manual traversele, in teren, daca asta e tot ce faceau...

Nu s-a facut buraj preliminar, nici macar ierbicidare... Nimic. Practic s-au pus traversele pe exact acelasi terasament, fara nici un tratament...

Mai departe, s-a pus sina fabricata decembrie 1985, adica mai batrana ca mine. Sina sovietica (Azovstal - A), tip R65, 65 kg/metru, standard sovietic, nu UIC, curent. Sina respectiva are o durata de viata undeva la 30-35 de ani, deci este deja expirata, si ar trebui dusa la topitorie, nu pusa in lucrari. Sina din aceleasi loturi care a avut probleme pe Adjud - Bacau. Din cate am inteles, e fix sina care s-a scos, sina limitata la 50 km/h din cauza starii foarte proaste, cu tonajul deja facut pentru eliminare si topire. Se vede ca e uzata si exfoliata. O sina veche de 35 de ani e efectiv rebut, si cel mult are ce cauta pe o linie de tragere, sau pe o linie moarta abatuta, in vreo gara uitata de lume...

E efectiv bataie de joc ce-i acolo. Minciuna gogonata : practic tot ce fac e sa schimbe traversele, o lucrare inutila ea insasi, cand problema e linia, si care se putea face "traditional" in jumate din timpul deja pierdut... O bataie de joc!. Parca vor sa arate ca RK nu e fezabil si vor coridoreala cu orice pret... Si cum se laudau cu lucrarea asta, cu vizite de lucru... 120 km/h pe dracu...

P.S. Legat de Buzau - Faurei, ca vad ca discutati in trecut, a fost 120 (cu sina 60/65) pe unul din fire, si 100 (cu sina 49) pe celalalt. S-a uzat tot, a devenit undeva dupa 2000 70/50, apoi 50/50, si prin 2013-14, 50/30 si la sfarsit 30/30. S-a facut atunci un fir, prin 2015, intai pentru 70 si apoi pentru 80, cu material "semi-bun" recuperat de pe coridoare (adica uzat, dar nu in halul de mai sus). Acum vor sa faca firul celalalt... Dar daca lucrarea va fi aceiasi magarie... Vedem.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

#608
Pai si echipa ministeriala stie...asta cu sina sovietica gata exfoliata?!  :lol: :lol: :lol: :-[

Si repet intrebarea, e pe bune: unde e trenul de lucru plimbat la Mestecanis cu presa in noiembrie 2020 de domnii Bode si Pintea?!

frunzaverde

Echipa ministeriala stie, sau ma rog, daca nu stia (si vai cat s-au laudat cu "lucrarea" asta), stie acum. Sa vedem daca iau vreo masura - eu sper sa ia. Cat de trenurile de lucru, cine stie prin ce remiza zac... Dac-or avea piese pentru ele, ca consumabile clar n-au...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bogdanstancu

Groaznic ce citesc aici referitor la reabilitarea de la Sabareni....

cristi5

Problema e lipsa de sina, despre care Pintea a vorbit acum multe luni.

Nu are acum sina pt lucrarea asta, asa ca face refactia cu sina veche existenta acolo:
- traverse noi (deja in teren),
- ciuruire (urmeaza, de-aia se vad inca buruieni, asta *nu* inseamna ca va "sari peste")
- buraj
- Va trece si niste tonaj, cu viteza permisa inca de sina veche.

Cand ii vine sina noua (peste cateva luni, are un contract dar se livreaza treptat si acum are nevoie la Buzau-Faurei) o monteaza, sudeaza.

Ce castiga cu asta? Ca nu intarzie toata lucrarea din cauza lipsei de sina.

@frunzaverde ne spune ca la schimbarea sinei Azov cu cea noua (dupa cateva luni) trebuie burat din nou. Vom vedea cum interpreteaza Pintea instructia in cazul asta, inteleg ca el ca inginer de linii care lucreaza in domeniu de cateva decenii considera ca e ok. Si din pozitia de DG poate sa-si si asume raspunderea pt asta.

Pana la urma santierul nu minte. Vom vedea cum evolueaza lucrurile in teren etapa cu etapa. Eu cred ca se va face tot ce cere o refactie.

GrmmrNzi

#612
Dar oare nu era mai bine să aștepte să vină șina nouă și să monteze "în hale" (...în liniște, posibil în trei schimburi) modulele prefabricate? În teren ar fi mers mult mai repede, poate chiar automatizat, nu?

Era mai târziu, da, dar cu Azovstalul ăsta ce viteze mărite se obțin?? în orice caz, nu 120 km/h, cred eu...


TVlad

#613
Montajul s-a facut exact cum spune Frunzaverde: asezate traversele in cale cite 5-10 bucati cu o masina speciala ce le aducea de pe un vagon, mutata sina pe ele si insurubat manual cu ajutorul unor dispozitive gen roaba cu motor si cheie de tirfoane.

Sina e veche, traversa-i noua
Piata Romana, numarul noua :)



Traversele vechi cred ca sint din 1986. Nu ma pricep si nici nu m-am uitat bine la ele insa imi vine greu sa cred ca erau toate zob. Mai degraba pe liniile cu traverse de lemn e o situatie mai grava:



Asta e linia de pe firul aflat inca in circulatie:




Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Aaaa, deci avem UIC 60 circulabil, dar punem pe firul celalalt sina aia ruseasca care a venit neconforma in tara in urma cu 35 de ani...
Nice.

Dar nu comentez mai mult.
Poate CFR SA are suficienti bani sa faca de doua ori acelasi lucru....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)