Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TVlad

Lasa ca eu m-as multumi si cu servicii americane daca e vorba sa avem noi taxe americane dar ma tem ca le avem mai mari. Un unchi din SUA spunea ca ii ramin cam 75% din venituri;  mie aici numai 55%. Asa ca...

Problema la calea ferata e pur si simplu alocarea insuficienta si gresita. Banii aia care totusi se aloca se duc in mare parte la coridoare reconstruite inutil de la zero si ce mai ramine, pe mici reparatii ici si colo.
La inceputuri (Bucuresti - Cimpina, Cimpina - Predeal) eram foarte entuziasmat de modernizarile de pe coridor insa pe cuvintul meu ca dupa ce Frunzaverde a explicat cit se poate de clar si logic cit de paguboase sint lucrarile astea, mi-e sila sa mai aud de ele. Apreciez munca colegilor forumisti care, cum facem si eu altadata, documenteaza progresul lucrarilor dar nici nu imi vine sa ma mai uit. Nu pot sa nu ma gindesc ca totul se face cu pretul distrugerii restului retelei.

vancouver

In Romania impozitarea salariilor este extrem de mica. E putin ciudat, pentru ca din salariul brut se scad cheltuielile sociale si impozitul si alea se vireaza la stat, asadar din brut 100% ramai cu 55% in mana (sau ceva mai mult daca ai deducere personala de baza mare). Dar atat in Romania pana in 2018, cat si in majoritatea statelor, pe langa asta firma mai are si ea de platit o cota de cheltuieli sociale. In Romania in afara retinerii facute de la angajat, nu se mai vireaza la stat nimic. In Germania dintr-un salariu mediu se retin 35-60% in functie de clasa de impozitare (nu are rost sa explic), la o persoana necasatorita fara copii cam 47-48%. Deci cam ca in Romania. Dar, firma mai pune inca 22% din brut (in constructii si alte meserii cu risc chiar 26%). Deci din 122% cost cu salariatul la stat ajung (48+22)*100/122=57%, iar salariul net e de 52*100/122=43% din cat cheltuie firma cu salariatul.

Daca privim din punct de vedere al statului, cel roman incaseaza 45% si cel german 57% din ceea ce cheltuie firma cu un salariat.

Impozit pe profit: Germania: 31-34% (functie de land), Romania 16%.
Impozit pe tranzactii imobiliare: 6-7% vs. 1-3%.
Impozit dividende: minim 25% vs. 5% (eventual Ro + o suma fixa pentru CASS, ca. 3000 de lei)

Asa se explica de ce Germania incaseaza ca. 40% din PIB la buget, iar Romania doar 22-23%. Degeaba ai PIB de 10 ori mai mare decat in 1995, daca la stat nu ajunge mare lucru.

Vreti un stat care abia reuseste sa-si plateasca proprii salariati - atunci ramane cum am stabilit!

Vreti infrastructura feroviara - atunci cu 22-23% nu se poate. TREBUIE CRESCUTE TAXELE!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TVlad

Taxarea suplimentara nu rezolva problema alocarii gresite a resurselor. Mai multi bani o sa fie aruncati tot pe coridoreala.

GAC

Cresterea taxelor nu este o solutie ci dimpotriva ar agrava problema.
Solutia este reforma structurala a institutiilor si privatizarea. "Seful" numit politic pe criterii de servicii aduse partidului nu va genera niciodata performanta indiferent cate resurse s-ar baga in caile ferate... mereu se vor inregistra deficite in timp ce calitatea serviciilor va scadea.
Daca se vrea performanta trebuie adusi oameni care au crescut "de mici" pe baza de performanta si trebuie lasati sa faca ceea ce trebuie facut. Daca omului care lucreaza la stat i se face statut, atunci ineficienta si incompetenta devin o stare de fapt. Locul de munca nu este un privilegiu viager ci o obligatie zilnica.

AndreiB

#574
Caile ferate private nu au cum sa fie profitabile. Sigur, Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Constanta poate ar putea functiona ok operarea intr-un regim privat (desi am indoieli legate de amortizarea investitiei in infrastructura), dar restul? Reteaua este valoroasa intr-un intreg, nu doar bucatile rentabile.

Pe urma (reducand la absurd) de ce sa ne oprim aici? De ce nu privatizam drumurile (pay as you go) sau scolile? Pentru ca toate serviciile de genul genereaza externalitati pozitive si sunt mai eficient organizate la nivel centralizat, de stat.

Desigur ca se pot explora solutii de operare hibride - e.g. concesiunile de servicii regionale private (e.g. Germania). TFC pe linia spre Oltenita e ceva de genul, adaptat la mediul local de impartire.

In materia taxelor, nu sunt de acord. Nu vreau sa insist prea mult pe subiectul asta, pentru ca e doar tangential legat, dar uita-te aici: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Total_tax_revenue,_2018_and_2019,_%25_of_GDP.png. Romania e o exceptie notabila - diferenta dintre rata de colectare a Bulgariei si cea a Romaniei, raportata la PIB-ul Romaniei este de c7 miliarde de euro, anual. Cate investitii in infrastructura s-ar putea face cu +7 miliarde de euro pe an la buget?

razvan96

#575
Nu credeam ca topicul asta poate ajunge si el loc de propaganda libertariana, nu ma gandeam ca avea potential de asta. :lol:

Azi au lansat o licitatie de aparate de cale.

[CN1031391] - APARATE DE CALE MONTATE PE TRAVERSE DE BETON

Valoare estimata: 208.908.992 RON

Termen de depunere: 14.07.2021

Durata: 48 de luni

Valoarea estimata de mai sus este pentru cantitatea maxima de 160 de aparate de cale pe an x 4 ani = 640, din care 64 sunt pentru sina 49 si 576 pentru sina 60. Cantitatea minima este de 16/an.

AlexxC

Asta inseamna cam cam tot atatea restructii de viteza eliminate?

AndreiB

Sau prevenite - depinde si cate ajung la scadenta.

razvan96

Quote[CN1029642] Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Buzău Sud – Cilibia fir II de la km. 129+016 la km 148+700 - SRCF Galati

[CN1029641] Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Cilibia – Făurei fir II de la km. 148+700 la km 167+700 - SRCF Galati

Wiebe-Swietelsky au fost desemnati castigatorii ambelor licitatii, cu oferte totale de ~41 de milioane de lei. Sa speram ca nu vin contestatii.

TibiV

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5821-7-iulie-2021-21-de-santiere-feroviare-operationale-pe-calea-ferata-pentru-cresterea-vitezei-de-circulatie-la-maximum-120-km-h

CFR SA: 21 de șantiere feroviare operaționale pe calea ferată, pentru creșterea vitezei de circulație la maximum 120 km/h
Bucureşti, 7 iulie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, în primul semestru al acestui an, au fost finalizate lucrările de reînnoire a infrastructurii pe 35 de km de cale ferată, din ținta de 70 km de cale ferată, prevăzută în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, aprobată prin Hotărârea de Guvern 985/2020. Menționăm faptul că, în ultimii 10 ani, în cadrul programelor de reînnoire a infrastructurii feroviare, pentru ridicarea restricțiilor de viteză, s-au executat lucrări, în medie, pe doar 10,5 km de cale ferată/an, ritm care atrăgea după sine accentuarea stării de degradare a rețelei feroviare naționale.

În cadrul programului anual de reînnoire a infrastructurii și suprastructurii feroviare, derulat la nivelul celor 8 sucursale regionale de cale ferată, sunt deja operaționale 21 de șantiere, unde se execută lucrări pentru restabilirea performanțelor tehnice ale liniilor de cale ferată, prin creșterea vitezei de circulație și, implicit, a gradului de confort și de siguranță feroviară.

De asemenea, în prima parte a semestrului al doilea, odată cu finalizarea procedurilor de achiziție de lucrări și servicii feroviare aflate în derulare, estimăm demararea lucrărilor pe alte 13 șantiere, la nivelul întregii rețele.

Este important de menționat faptul că, în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025, ținta aferentă primului an este reînnoirea infrastructrurii feroviare pe 70 km de cale ferată, urmând ca succesiv, prin creșterea alocațiilor bugetare, să se realizeze lucrări de reînnoire a infrastructrurii pe 650-700 km de cale ferată/an.

La ora actuală, lucrări complexe de infrastructurăși suprastructură feroviară, incluse în programul anual de reînnoire, se desfășoară pe intervalele:
► Chitila - Săbăreni - Ciocănești, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 50 km/h la120 km/h
► Pârvu - Costești,unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 30 km/h la 100 km/h
► stația Olteni, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește pe linia 2 de la 30 km/h la 120 km/h, și pelinia 3 de la 70 km/h la 120 km/h
► Vălișoara - Caransebeș, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 70 km/h la 100 km/h
► Deda - Reghin, unde viteza de circulație a trenurilor de călători va crește de la 50 km/h la 100 km/h

O altă secție de cale ferată importantă, pe care estimăm deschiderea șantierelor, odată cu finalizarea procedurii de achiziție publică, este secția CF Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei (firul II), unde viteza de circulație a trenurilor de călători, la finalizarea lucrărilor, va crește de la 30 km/h la 120 km/h, pe o lungime de 38,6 km.

"Începând din acest an, datorită investițiilor companiei în achițiția de utilajele tehnologice de mare performanță, am optimizat metoda de abordare a acestor lucrări de reînnoire a infrastructurii, prin includerea în programele de lucrări a executiei în regie proprie. Adoptarea acestui concept atrage după sine reducerea costurilor de execuție și cresterea ritmului de implementare a lucrărilor. Programul investițional al companiei va continua, astfel încât să ne creștem capacitatea administrativă într-o maniera accelerată pentru a reuși să atingem în 4 ani targetul de kilometri reînnoiți prevăzuți în strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare", a declarat Ioan PINTEA, director general al CFR SA.

Precizăm faptul că, în paralel cu programul anual de reînnoire a infrastructurii și suprastructurii feroviare este în desfășurare și programul delucrări de întreținere și reparații la linii și instalații, program care vizează, de asemenea, ridicarea restricțiilor de viteză și îmbunătățirea capacității de exploatare a infrastructurii feroviare pe mai multe intervale de stații, de pe raza de activitate a celor 8 sucursale regionale de cale ferată
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

In continuare la calea ferata ne laudam cu spanace...penibi, zau asa...

razvan96

Ce ai vrea sa faca la cat de putini bani au? Eu zic mersi ca e un inceput si sper sa se mareasca gradual alocarile bugetare. Adica anul viitor sa avem macar dublu fata de 2021.

Xenos

Este absolut necesar să se dubleze, măcar, alocațiile bugetare, nu e de joacă.

Apropo de acest incident - Valea Florilor nu este o zonă în care se reabilitase linia? În fine, e neclară cauza, poate a fost boghiul vagonului....

https://clubferoviar.ro/breaking-tren-de-calatori-deraiat-la-campia-turzii/

JohannDB

                                "....  În fine, e neclară cauza, poate a fost boghiul vagonului...."    O rupere de lonjeron, pare a fi "buba" evenimentului; un lonjeron nu cedează așa de ușor; totuși......

rizelgeorgel

Ceva noutati pe Chitila - Sabareni - Ciocanesti?