Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ronaldo99

@dan tm  multumim de poze. Dar surprins in ce fel? :)

dan tm

Adica nu stiam de pod sau de lucrari sa fiu pe faza.Asa am facut in fuga niste poze cu telefonul.


TibiV

Pun si aici, ca este mai vizibil...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/3867676509933855

Quote
București, 27 octombrie 2020
CFR SA a obținut finanțare europeană de 4.275.864 euro pentru modernizarea Complexului Feroviar București (605,7 km)

CFR SA și Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele (INEA) au semnat acordul de finanțare, în valoare de 4.275.864 euro, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), obiectiv care implică realizarea studiului de fezabilitate, precum și elaborarea documentațiilor de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, exproprieri, pregătirea caietelor de sarcini, a documentației de achiziție pentru lucrări de proiectare și servicii de consultanță.
♦ Valoarea totală a proiectului este de 5.030.428 euro, din care 4.275.864 euro (85%) valoarea eligibilă acordată de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei - CEF Transport, iar 15 % de la Bugetul de Stat.
Strategia CFR SA pentru modernizarea Complexului Feroviar București cuprinde următoarele zone de analiză/dezvoltare:
✅ Complexul Feroviar București Nord - 156,055 km
✅ Inelul Feroviar al Municipiului București - 316,323 km
✅ Conexiunile cu Inelul Feroviar București - 133,348 km.
Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar București reprezintă o oportunitate pentru a regândi funcțiunile unui spaţiu dinamic, legat atât cu oraşul şi locuitorii săi, dar şi cu marile oraşe din ţară şi Europa şi a-l valoriza ca unul din cele mai importante noduri feroviare din regiunea de sud-est a Europei. Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.
‼ Complexul Feroviar București face legătura între ramura nordică a Coridorului Rin-Dunăre (Constanța - București - Brașov - Sighișoara - Simeria - Arad - Curtici - Lokoshaza), ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre (Arad - Craiova - București) și alte secțiuni ale rețelei centrale TEN-T (București - Giurgiu, București - Ploiești - Focșani - Pașcani - Ungheni/Vadu Siret).
♦ O atenție specială se va acorda Complexului Feroviar București Nord care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastucturii feroviare din cadrul Complexului Feroviar București va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare  și exploatare a rețelei feroviare a Complexului Feroviar București, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.
♦ Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Nodului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureștiului de către trenurile de transport marfă, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri, precum și un volum de mărfuri crescut față de situația actuală.
♦ Studiul de fezabilitate va identifica și prezenta opțiunea investițională optimă atât din punct de vedere tehnic, economic, cât și operațional pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București, ținând cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#468
In conferinta de astazi ministrul a anuntat o "schimbare de optica" in ce priveste folosirea fondurilor europene pe CF. Inteleg ca e voba de RK finantat pe PNRR pentru care va insista ("lupta") la Bruxelles.

Ca exemple au fost Bucuresti-Craiova si Teius-Cluj. Unii zic ca ar fi fost pomenite si Cluj-Dej-Suceava si Ploiesti-Suceava caz in care mi-au scapat.

Intrebare 1: dat fiind ca sunt fonduri EU, se va cere upgrade al semnalizarii la ERTMS, chiar daca viteza ramane cea constructiva de acum?

Intrebare 2: inteleg ca EU finanteaza upgrade (adica reparatii vandute ca upgrade) numai la linii peste 100, caz in care partile grele din Teius-Cluj cad.

Pe Ploiesti-Suceava exista SF in derulare, vedem ce va reiesi, RK pe viteza de acum, schimbari de geometrie, sau mai mult.



dobrogean

RK inseamna reparatie capitala, ceea ce presupune ca nu modernizezi obiectul lucrarilor, ci il readuci la parametrii initiali.
ERTMS inseamna modernizare, deoarece introduci caracteristici noi, care nu existau initial.
Deci raspuns: nu se poate introduce ERTMS intr-un proiect de RK.
Curtea de Conturi verifica lucrarile cu legea in mana.

frunzaverde

Bineinteles ca se poate face un proiect de tip RK cu introducere ERTMS. Toate proiectele facute cu proiect tehnic si autorizatie de constructie, indiferent de modul de implementare, nu specifica "RK" sau "reconstructie", specifica doar "lucrari de modernizare".

P.S. Fricile de "curtea de conturi" sunt absolut absurde in cazul asta. Si sunt adesea, absolut absurde, la CFR. Ca interpretarea ca Malaxele cu motor Penta trebuie sa mai circule 40 de ani ca sunt "vehicule noi" (o absurditate fara baza in lege).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: cristi5 on January 15, 2021, 01:15:08 PM
Unii zic ca ar fi fost pomenite si Cluj-Dej-Suceava si Ploiesti-Suceava caz in care mi-au scapat.

Nu, n-au fost pomenite.
Fiecare aude/vede ce vrea/doreste...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Pe Teius Cluj sunt multe curbele sub 100 km/h? Poti face o combinatie de solutie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dobrogean

Proiectul se poate face oricum.
Este vorba in ce rubrica din Bugetul de venituri si cheltuieli il pui:
- RK este o cheltuiala, se trece in rubrica aferenta, se scade integral din venituri si astfel nu este supus impozitului pe profit;
- modernizare este o investitie, se trece in rubrica aferenta, se amortizeaza conform prevederilor legii, din venituri se scade doar amortizarea.
Diferentele sunt doar in partea de cerere de finantare.
La asta m-am referit cand am pomenit de Curtea de Conturi.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu se poate face un proiect din 2 parti? RK pentru partea de rulare si upgrade pentru cea de semnalizare? Bineinteles, trebuie o singura licitatie.
Ideal ar fi ca pe unele zone, unde trebuie doar un pod sau o curba indreptata, sa se mai ridice si viteza. Si RK doar acolo unde linia este dreapta
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Daca reuseste introducerea RK-ului in PNRR ar fi incredibil de bine.

frunzaverde

@dobrogean - asta e clar, dar nu e o problema decat scriptica: toti banii de la UE, indiferent de cum se face proiectul tehnic. Probabil ca sa nu se confuzeze contabilii, CFR a inceput sa foloseasca un alt termen pentru a descrie proiectele de tip RK + modernizare partiala - le zic "reinnoiri" in documentatie.

@dr4qul4 - nu este problema de cum arata investitia (adica ce se face in teren si ce scrie in proiect), ci de cum se bugeteaza. Daca se face pe bani UE, indiferent ce se va face in teren, se va numi "modernizare".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dobrogean

O clarificare tehnica (sau contabila): banii vin toti de la bugetul de stat (de aceea trebuie sa respecte regulile finantarii de la bugetul de stat).
Dupa finalizarea proiectului statul roman aplica la Banca de Investitii europeana pentru refinantarea a 85% din costul proiectului. UE (prin BEI) verifica proiectul. Daca UE aproba finantarea BEI returneaza banii catre statul roman. Daca nu, ... nu.

TibiV

Ce traba are BEI cu fondurile europene?!
Este prima data cand aud de asa ceva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)