Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Phenol

O filmare mai recenta aparuta pe youtube.com cu gara Brad in lucrari:


nenea_hartia

^ Splendidă clădire! Dar ce paragină e acolo (ca în toate gările secundare, de altfel)... Poate că n-ar trebui să scriu asta, dar uneori cred că toate conducerile CFR de după Revoluție ar trebui  împușcate.

Phenol

Despre podetele de pe Stana - Huedin.

In februarie am postat ultimele informatii cu lucrarile din zona, urmand ca dupa aceea @adrian rosca sa ne ofere informatii mai detaliate.

Astfel, in zona sunt contractate lucrari pe 5 podeturi de diferite complexitati.

O poza pe ansamblu, cu locatiile podeturilor:



Podetul X1:

QuotePodeţ Km 545+100, CF 300, Bucureşti  - Ep. Bihor, între staţiile Stana – Huedin (jud. Cluj).
Realizarea pe amplasamentul podetului existent a unui pod cu deschiderea de 26 m, cu fundaţii indirecte pe coloane Φ1,08m şi suprastructura alcătuită din două tabliere casetate cale sus cu secţiune mixtă oţel-beton, simple rezemate, cu cuva de de beton este în conlucrare cu tablierul metalic semicasetat; amenajarea albiei şi racordări cu terasamentul cu sferturi de con pereate; reprofilarea locala a terasamentului si realizarea de scări de acces pe terasament.

Este lucrarea care a fost inceput prima data, este cu cele mai multe poze.

Astazi arata asa:







Din tren nu am reusit sa fotografiez in jos, dar pot sa zic ca de la ultimul reportaj au sapat putul, si au inceput sa lucreze la structura podului. Se construiesc culeele podului, dupa care va fi pus tablierul de langa podul provizoriu din poza a doua. Conform utilizatorul "dan tm" de pe forumtrenuri.ro va fi o inchidere de 4 zile in iunie, probabil ca atunci va fi schimbul intre poduri.

Podetul X2:

QuotePodeţ Km 544+976, CF 300, Bucureşti  - Ep. Bihor, între staţiile Stana – Huedin (jud. Cluj). Reabilitarea podeţului prin mărirea deschiderii acestuia la 15m; podul se va realiza pe acelaşi amplasament, cu fundaţii indirecte, pe coloane Φ1,08m şi suprastructură tip GMIB; amenajarea albiei şi racordarea cu terasamentul prin sferturi de con pereate; realizarea de scări de acces pe terasament.
Au avansat binisor cu lucrarile, dar mai este:




Phenol

Podetul X3:

QuotePodeţ Km 544+677, CF 300, Bucureşti  - Ep. Bihor, între staţiile Stana – Huedin (jud. Cluj). Reabilitarea podeţului, prin introducerea unor tuburi prefabricate din beton armat, având diametrul interior de 2,20m, utilizand metoda "pipe – jacking"; amonte podetul se va prelungi cu aproximativ 4,0m pentru a putea fi realizat profilul standard al terasamentului. Racordarea cu terasamentul se va face cu timpan de beton armat si aripi de beton simplu, turnat monolit; pentru introducerea tuburilor prefabricate se vor executa pinteni de impingere amonte si aval, care se vor demola partial si se vor transforma in fundatii pentru aripile amonte si aval; albia, inclusiv in podet, se va amenaja cu pereu de beton simplu.

Ma folosesc de filmare lui LDEGM de pe youtube.com:

https://youtu.be/xInayz5yF6s?t=3m34s

Podetul X4:

QuotePodeţ Km 544+080, CF 300, Bucureşti  - Ep. Bihor, între staţiile Stana – Huedin (jud. Cluj). Podeţul nou se execută prin metoda Pipe Jacking, din elemente tubulare prefabricate din beton armat, cu diametrul interior de 2200mm. In amonte racordarea cu terasamentul se face folosindu-se lucrarile existente, albia amenajandu-se cu un casiu, iar in aval se vor  realiza timpane si aripi noi. În podeţ se va amenaja un pereu din beton.

Podetul X5:

QuotePodeţ Km 543+830, CF 300, Bucuresti  - Ep. Bihor, între staţiile Stana – Huedin (jud. Cluj). Înlocuirea podetului actual cu un podeţ forat prin metoda Pipe-Jacking, realizat in acelasi amplasament. Podeţul nou se execută din elemente tubulare prefabricate din beton armat, cu diametrul interior de 2200mm. În amonte, racordarea cu terasamentul se face cu adaptarea lucrărilor existente, albia amenajându-se corespunzator, iar în aval se vor cămăşui cu beton armat de 10 cm, timpanul şi aripile existente. În podeţ se va amenaja un pereu din beton.

La ultimele 3 podete inca nu s-a lucrat nimic, dar se pregateste terenul:





Pentru cunoscatori: daca folosesc technologia "pipe jacking", va fi nevoie de inchidere de circulatie pentru lucrarea respectiva?

In incheiere ideea care ma deranjeaza in legatura cu podetul X1. Podul nou va fi unul drept, dar toata zona este intr-o curba. Oare se va putea mentine viteza de dinainte construind acolo zona respectiva dreapta?
Ne indreptam spre diminuarea timpilor de mers sau nu cheltuind 5 mil. euro.

sursa: economica.net

2017.05.13

Phenol

Despre restul lucrarilor enumerate in postarea respectva pe care le cunosc:

Podeț Km 597+715, între stațiile Bratca-()Șuncuiuș, jud. Bihor;

In linkul de mai sus, e chiar in zona de inflexiune intre cele doua curbe. Lucrarile la podet au fost terminate de cateva luni.

Podeț Km 490+628, CF 300, între stațiile Apahida-Cluj Napoca Est, jud. Cluj.

Lucrarile la acest podet inca nu au inceput, i-ar problema cauzeaza limitarea de viteza nr. 164 de pe pagina 58 a BAR pe reg. Cluj din decada 11-20 mai 2017.

Tunel km 598+930 - 599+201, între stațiile Bratca-Şuncuiuş, jud. Bihor (Tunel Bălnaca).

Lucrarile la acest tunel au fost terminate aproape de un an.

Situatia din 8.04.2016 la capatul estic al tunelului:




Phenol

Si inca 2 santiere vazute din mers:

Lucrarile la linia 1 din statia Boju sunt pe terminate:





2017.05.11

Phenol

#111
Pe toata distanta intre Apahida si Dej era o limitare de 50 km/h, asta din cauza proasta a sinelor. Inca din martie au fost aduse sine noi, i-ar pana azi pe firul II sinele au fost schimbate intre Apahida si Jucu Bontida (9  16 km), astfel de cateva saptamani se circula cu 70 km/h si cu confort sporit. Ma refer la zgomot.









Pe firul I sunt depozitate sinele noi pentru firul respectiv, cat si sinele vechi de pe firul II.

2017.05.12

frunzaverde

#112
Quote from: Phenol on May 13, 2017, 04:45:44 PM
In incheiere ideea care ma deranjeaza in legatura cu podetul X1. Podul nou va fi unul drept, dar toata zona este intr-o curba. Oare se va putea mentine viteza de dinainte construind acolo zona respectiva dreapta?

Stiu ca e complicata mentinerea suprainaltarii in curba pe poduri fara cuva de balast. Acolo nu era limitare permanenta si inainte?

Cat de inchidere, habar n-am de proces, dar pare suficient de complex incat sa necesite inchidere completa. Dar asta e avantajul pe duble la podete separate - n-ai nevoie sa inchizi toata linia cand inlocuiesti un podet doar pe una din duble.

Quote from: Phenol on May 13, 2017, 04:52:39 PM
Pe toata distanta intre Apahida si Dej era o limitare de 50 km/h, asta din cauza proasta a sinelor. Inca din martie au fost aduse sine noi, i-ar pana azi pe firul II sinele au fost schimbate intre Apahida si Jucu (9 km), astfel de cateva saptamani se circula cu 70 km/h si cu confort sporit. Ma refer la zgomot.

In sfarsit rezolva una din marile rusini ale retelei. Ma bucur ca au facut ceva cu linia asta si cu Buzau - Faurei, si ca macar s-au apucat sa faca ceva pe 900 (Timisoara - Lugoj ajunsese dezastru)

Ai idee la ce viteza o duc? Pare ca au facut si ceva burare, si se vad si lucrari la catenara (izolatorii par noi, de exemplu), per total arata absolut onorabil. Pacat ca n-au inlocuit traversele uzate (vad doua traverse sparte complet), mai ales ca exista stocuri decente de traverse noi de beton si uriase de traverse semi-bune scoase de pe CIV.

Oricum, e un mic un pas inainte, si arata ca CFR e constient de lista de probleme.

Apropo, ala e un tren format doar din 19-50/20-50-uri? Nu credeam ca mai exista asa ceva pe toata reteaua CFR - credeam ca mai scapa doar cateodata cate un vagon de-asta pe vreun regio uitat de timp. Vinilin, musama si lemn fals - "superb" pentru calatori, ce sa zic...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Quote from: frunzaverde on May 13, 2017, 09:47:07 PM

Stiu ca e complicata mentinerea suprainaltarii in curba pe poduri fara cuva de balast. Acolo nu era limitare permanenta si inainte?


De limitari mai vechi nu am informatii, am verificat in livretul din 2014, linia Stana - Huedin tot cu 60 km/h era si atunci ca astazi.

Quote from: frunzaverde on May 13, 2017, 09:47:07 PM

Ai idee la ce viteza o duc? Pare ca au facut si ceva burare, si se vad si lucrari la catenara (izolatorii par noi, de exemplu), per total arata absolut onorabil. Pacat ca n-au inlocuit traversele uzate (vad doua traverse sparte complet), mai ales ca exista stocuri decente de traverse noi de beton si uriase de traverse semi-bune scoase de pe CIV.

Oricum, e un mic un pas inainte, si arata ca CFR e constient de lista de probleme.


Marea problema nu e cu traverse, da ai dreptate ca sunt destule care trebuiau schimbate demult, dar sinele arata groaznic. Din pacate din tren nu se vede, dar suprafata sinelor arata asa, pe toata distanta dintre Apahida si Dej Calatori (mai putin pe zona cu sinele noi):





pozele le-am preluat de pe forumtrenuri.com (pag 4)

Quote from: frunzaverde on May 13, 2017, 09:47:07 PM

Apropo, ala e un tren format doar din 19-50/20-50-uri? Nu credeam ca mai exista asa ceva pe toata reteaua CFR - credeam ca mai scapa doar cateodata cate un vagon de-asta pe vreun regio uitat de timp. Vinilin, musama si lemn fals - "superb" pentru calatori, ce sa zic...


In poza este R 3082, perechea lui, R 3083 tot cu aceasta compunere circula, i-ar R 3087 si R 3086 la fel.
De mult nu am circulat in asemenea vagoane, a fost o placere calatoria. Vagoanele desi murdare, aratau destul de bine atat pe exterior cat si pe interior.
Vagoanele vin de la Teius, si apartin de Brasov

Harry

Primaria Constanta a eliberat certificatul de urbanism, cerut de CFR pentru a demara lucrarile de reabilitare a celei de a doua treceri la nivel cu calea ferata de pe strada Caraiman.

Phenol

Poti sa ne offeri mai multe detalii despre lucrare?
Pe strada Caraiman sunt doua treceri pe CF, care e a doua?
Mersi

Harry

 Una a fost deja reabilitata. Dar nu mai stiu care si cum.

TibiV

#117
Da, este clar...
De la anul mergem cu +200 km/h pe toata reteaua...  :zen:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1623140414387487

Quote
Bucureşti, 14 iunie 2017
Lucrări de înlocuire a unui schimbător de cale în stația CF Verești (secția Pașcani – Suceava) pentru viteza de 120 km/h
♦ Lucrările de înlocuire a schimbătorului de cale din statia Veresti au drept scop ridicarea restricției de viteză și restabilirea vitezei de circulatie a trenurilor de călători la 120 km/h.
Executant: Sucursala Regionala CF Iași/Secțiile L 5 Suceava și CT3
Perioadă de execuție: 13-14 iunie 2017
Utilaje de intervenție CFR SA:
♦ macarala feroviară EDK (125 tone)
♦ utilajul Colmar multifunctional cu deplasare mixtă (rutier-feroviar)
Caracteristici tehnice schimbător de cale montat:
♦ schimbator tip 60
♦ raza=300
♦ deviație dreapta, ace flexibile
♦ tangenta=1/9
♦ montat pe traverse de beton






Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Ma bucur ca se face intretinere si pe restul liniilor, nu doar pe Constanta - Arad. Daca ar primi mai mult bani..