Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Reparaţii, da, deci vorbim de reparaţii punctuale, nu de înlocuirea tuturor şinelor sau chiar şi a traverselor? Ştie cineva ceva mai precis?

Whyse1

https://obiectivbr.ro/content/trenurile-vor-prinde-iar-vitez%C4%83-%C3%AEntre-br%C4%83ila-%C8%99i-bucure%C8%99ti
QuoteTrenurile de pe ruta Galați - Brăila - București vor scăpa de restricțiile de viteză care în ultimii ani lungeau foarte mult durata călătoriilor, fiind cauzate de infrastructura învechită. Joi, 15 februarie, la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, a fost semnat contractul pentru execuția "Lucrărilor de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Făurei, fir I, de la km 129+000 la km 167+700" între SRCF Galați, reprezentată de directorul Gabriel Oprea, și S.C. "Arcada Company" S.A, reprezentant Spiru Mantu. Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 zile, iar investiția se ridică la 151.874.458,40 lei fiind finanțată cu fonduri de la bugetul de stat.

După cum ne-a informat Daniel Gilă, purtător de cuvând al SRCF Galați, scopul  lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud – Cilibia – C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare. Totodată, mai este vizată și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse tot din cauza stării necorespunzătoare a infrastructurii existente. La finalul lucrărilor, după înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii cu materiale de cale noi și realizarea căii fără joante, linia ferată va fi adusă în parametri pentru  viteza de circulație de 120 km/h a trenurilor de călători și de 70 km/h a trenurilor de marfă. Astfel, restricțiile de viteză impuse la ora actuală vor deveni istorie.

Concret, lucrările constau în: înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone; înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70 000 de bucăți; înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn cu aparate de cale  tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple; înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată; completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.

tom_sawyer

Dacă-ar electrifica Ploiești-Urziceni-Slobozia-Țăndărei, n-ar mai avea probleme pe linia de mai sus, degradată de marfarele Ploiești-Constanța.

AndreiB

Buzau Sud - Faurei se refera la firul ne-reparat inca, nu?

Whyse1

#994
Da, acum câțiva ani a fost reabilitat firul II. (https://clubferoviar.ro/linia-ferata-buzau-faurei/)

@tom_sawyer: Linia Buzau-Faurei-Fetesti e trecuta drept Extended Core pe partea de marfa (si Comprehensive pentru calatori)










Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Firme românești și una poloneză au depus oferte pentru modernizarea a șapte loturi feroviare la Regionala Cluj a CNCF CFR SA.
În vederea evitării introducerii restricțiilor de viteză peste aparatele de cale din cauza stării lor necorespunzătoare este imperios necesară înlocuirea acestora cu aparate de cale noi tip 60 montate pe traverse din beton și pregătite pentru sudură, sudura lor, montarea de ungători pentru ungerea șinelor și înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare de pe panourile de protecție ale schimbătorilor.
Procedura de achiziție este împărțită în șapte loturi, după cum urmează:

-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1, 2 din Hm. Silindru
Valoarea estimată fără TVA: 2.101.664,71 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1, 3, 2 din Stația Mirșid
Valoarea estimată fără TVA: 3.209.751,26 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1, 3, 2, 4 din Hm. Diosig
Valoarea estimată fără TVA: 3.909.957,14 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.1,5, 8, 2 din Stația Satulung pe Someș
Valoarea estimată fără TVA: 4.341.375,63 lei
-Înlocuire aparate de cale pe traverse din beton nr.5,8 din Stația Zalău
Valoarea estimată fără TVA: 2.165.225,21 lei
-Consolidare suprastructură linie CF Bistrița Nord – Susenii Bârgăului km 61+109- 65+600
Valoarea estimată fără TVA: 7.412.378,32 lei
-Consolidare suprastructură CF Stația Coldău linia 4 directă km 19+039-20+500
Valoarea estimată fără TVA: 3.488.235,29 lei.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:

Ofertant unic: ZUE, pentru loturile: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ofertant unic: Precon Transilvania SRL, pentru Lotul 5, 2
Subcontractanți declarați: Rotermit, San Electroterm Grup
Terț și subcontractant: Abed Nego Com

Ofertant unic: Precon Transilvania SRL, pentru Lotul 3, 1
Subcontractant declarat: Rotermit
Terț și subcontractant: Abed Nego Com

Asociere: Daria Const (Lider), Construct I.N.G., pentru Lotul 7
Subcontractant declarat: Europan Prod SA.

https://clubferoviar.ro/polonezii-romanii-loturi-feroviare-la-regionala-cluj/

Konter

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat joi undă verde pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord, cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-Frontieră.
Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni- Stamora Moravița-Frontieră.
Obiectivul de investiții este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor Reșița și Timișoara, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș și CNCF CFR  SA.

Variantele avizate sunt următoarele:

Componenta A: Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.
Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.
Lucrările care se vor face pentru modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord
Pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:

Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:

– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;

– modernizarea a nouă stații/halte/puncte de mișcare;

– reabilitarea a 23 de treceri la nivel, 21 de poduri și 19 podețe.

Componenta B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:

– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;

– modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare;

– reabilitarea a 35 de treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

Termenul de realizare a investițiilor va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord-Stamora Moravița-Frontieră, din care opt luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord-Voiteni va fi de 60 de luni, din care opt luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-liniei-cf-resita-nord-timisoara-nord/

Konter

Studiul de fezabilitate pentru noul pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, a fost aprobat, însă deocamdată are doar componentă rutieră.

"A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile să se mişte cât mai repede, să poate să aplice şi pentru finanţarea efectivă a lucrărilor. În acest moment, el este depus doar ca un pod rutier, cu opţiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod şi cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre", a declarat pentru Agerpres comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.

https://clubferoviar.ro/studiul-de-fezabilitate-pentru-noul-pod-giurgiu-ruse/

cristi5

Despre Buzau-Faurei:

Quote from: District EA on April 16, 2024, 08:35:03 AM


Powered by API/PUM imgur uploader

http://www.anpm.ro/documents/12220/33416494/20171127174832.pdf/1f3e985f-6454-45f8-be26-919380526475

M-am intrebat de ce acest RK a avut nevoie de AM, emis prin 2017 (si AC) si lucrarile similare Quick Wins nu au nevoie. Raspunsul este OUG 107/2022, art.20 care scuteste acest tip de lucrari de AM si AC. Intr-adevar nefiind un proiect nou, nu prea are sens.

OUG a fost initiat in 2021, in pregatirea PNRR.

Konter

#999
Deci nu ramane (aproape) nimic la reconstructie. Dupa ce se termina QW, vom vedea raportul timp/cost/beneficii in care parte inclina

"Guvernul a decis în ședința de marți că 212 macazuri, 64 de poduri, 160 de podețe și 223 km de cale ferată ies din domeniul public.

La Palatul Victoria s-a aprobat proiectul de Hotărâre de Guvern privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului şi în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA – Sucursala Regională CF Brașov, în vederea reutilizării şi refolosirii, respectiv scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării, după caz. În total, este vorba de bunuri în valoare de 2,8 milioane de euro.
În nota de fundamentare a proiectului de act normativ se precizează că pe raza de activitate a SRCF Brașov, ca urmare a lucrărilor de modernizare în cadrul obiectivelor de investiții ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, parte componentă a coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov-Sighișoara" și ,,Reabilitarea liniei de Cale Ferată Braşov – Simeria, parte componentă a coridorului IV Pan-European, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu viteza de 160 km/h, secțiunea Coșlariu – Simeria", au fost identificate de către sucursală bunuri care aparțin domeniului public al statului și nu mai prezintă utilitate funcțională în exploatare. În consecință, se propune trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea CNCF CFR SA a unor bunuri de pe raza de activitate a sucursalei în cauză, în vederea reutilizării și refolosirii, respectiv scoaterii din funcțiune, casării și valorificării după caz.

Componentele reutilizabile se vor folosi pentru lucrări de reparaţii sau întreţinere ale elementelor căii ferate în vederea menţinerii acesteia la parametrii de funcţionare""

https://clubferoviar.ro/guvernul-223-km-de-cale-ferata-ies-din-domeniul-public/

Sorinus

Nu e si material semi-bun, ce ar putea fi folosit sa mai repare din abatute pe linii ce nu vor vedea lucari majore in urmatorii 10 ani? Sau si mai bine, sa carpeasca din abatutele de pe M100, ca-s jale.
Sina se poate vinde doar la fier vechi, nu o foloseste altcineva.

Konter

" 🔈Continuă lucrările de REPARAȚII CAPITALE și REFACȚIE TOTALĂ aflate în execuție, la ora actuală, pe intervalul BĂNIȚA - MERIȘOR - CRIVADIA (fir I), cu procente de execuție de 42% pe distanța Bănița - Merișor și de 66% pe distanța Merișor - Crivadia.

❗️Lucrările sunt finanțate din fonduri de la Bugetul de Stat, iar termenul de finalizare a lucrărilor pe întregul interval este anul 2024.
 👷Pe cele două șantiere feroviare deschise între BĂNIȚA - MERIȘOR și MERIȘOR - CRIVADIA, lucrările de reparații vizează atât componentele suprastructurii feroviare - terasament, prisma căii, material mărunt de cale șină, traverse, aparate de cale, bretele - pe o lungime a traseului de cca 11 km, dar și la instalațiile de semnalizare și centralizare, rețeaua de telecomunicații, poduri/podețe/tuneluri și pasajele la nivel cu calea ferată existente pe întregul traseu.
🚄Scopul lucrărilor constă în creșterea gradului de siguranță feroviară, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreținerea căii."
Sursa: cfr infra, facebook







Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

" Căile ferate ale țării se degradează mai rapid decât pot fi reparate. Anul trecut, de exemplu, au fost eliminate restricții care, împreună, cumulau 555 de kilometri. Dar au fost introduse altele noi, care, însumate, ajungeau la 764 de kilometri. Cu bani europeni, CFR speră totuși să oprească acest trend.
Jumătate de miliard de lei va fi investit anul acesta din fondurile proprii ale CFR și de la buget pentru a reduce numărul kilometrilor cu șină proastă. În urma acestor lucrări, promit șefii de la CFR, vom scăpa de 450 de restricții de pe calea ferată."


Sursa

Konter

"Continuăm lucrările de refacție totală în lungime de 10,90 km pe linia CF Bănița – Merișor – Crivadia, fir I și 6,50 km pe linia Ilia – Lugoj între stațiile Holdea – Marginea.
Se execută lucrări de montare a liniilor, inclusiv în tunele precum și lucrări de excavație în ampriza căii, așternere geotextile și geogrile, realizarea substratului căii, aprovizionare materiale de cale, traverse."
Sursa




















Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Reparatii care sunt de fapt refactii. Apropo, mai sunt prin UE linii din 1895 in uz?

"CFR Timișoara a publicat în data de 11 iunie, pe platforma SEAP, anunțul privind achiziționarea de "Lucrări de întreținere și reparație linia 133 între Dudeștii Noi-Biled-Satu Nou, km 13+083-km 28+815; km 31+250-km 42+010".

Linia 133 Timișoara-Cenad a fost construită între anii 1895-1903. Forța de muncă insuficientă la districtul de linii pentru asigurarea necesarului de lucrări anuale, instrucționale și starea căii pe linia 133 (situație care pune în pericol siguranța circulației), impun intervenția cu firme autorizate și specializate în execuția lucrărilor de reparație pe distanța Dudeștii Noi-Biled-Satu Nou. Din cauza stării necorespunzatoare a căii pe distanța Dudestii Noi-Biled-Satu Nou au fost introduse restricții de viteză de 20 și 30 km/h.
Lucrările necesare a se executa pentru restabilirea parametrilor instrucționali ai căii constau în înlocuirea șinei, înlocuirea traverselor de beton, a traverselor speciale pentru aparate de cale și a traverselor speciale pentru poduri, confecționare cupoane de tranziție, confecționare contrașine, înlocuirea aparatelor de cale, defrișări, realizare prismă de piatra spartă, evacuare pământ etc. Realizarea lucrărilor se va face în conformitate cu procesele tehnologice stabilite în caietul de sarcini și trebuie să îndeplineasca condițiile de siguranță a circulației feroviare impuse prin regulamente, instrucțiuni și norme de specialitate ale CFR SA privind circulația trenurilor."
Sursa