Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

^cu excepție de Buc-Otopeni pare o lista cam ok.

shift2rail

Quote from: Vlad94 on October 10, 2023, 12:37:49 PMhttps://transparenta.infofer.ro/obiective_bs/
Alături de proiectele pentru Constanța-Mangalia;București-Giurgiu; Rădulești-Giurgiu Nord și Calafat-Craiova, am avea aproape toată rețeaua principală electrificată (desigur, completate de Oradea-Baia Mare-Jibou-Dej și Mogoșoaia-Urziceni-Făurei)

Un missing link important pe harta: Pitesti-Rm Valcea. Dupa esecul de la sf anilor '80 nu indrazneste niciun proiectant sa se apropie de aceasta sectie?

misiekwas

#962
^Nu as spune ca arde în momentul de fata, ținând cont de priorității CFR, banii la dispoziție și costul proiectului. Mai bine banii pentru dublarea și electrificarea sau investiții mai punctuale pentru reducerea timpilor de mers pe rețeaua existenta.

rizzuh

@shift2rail, s-a mai discutat, traseul este dificil si trece printr-o zona cu risc mare de alunecari de teren, iar solutiile tehnice necesare sunt prea scumpe pentru utilitatea acelei legaturi. De aceeasi bani s-ar putea indrepta Pitesti - Piatra-Olt si electrifica Bucuresti - Pitesti - Sibiu.

AdiM

Logic e sa se reia Valcele - Rm Valcea, planul initial asa a fost demult. Cu toate dublarile si electrificarile ce aveau sa vina. Valea Oltului incepuse sa fie pregatita in acest sens.

Bine ca a fost foarte ieftin coridorul vietii prin Sighisoara - Brasov. Si ce repede s-a construit, pe o ruta care in teorie nici n-avea atatea probleme ca Valcele - Rm Valcea. Si in general ce competente sunt toate firmele astea din afara, fac cele mai calitative lucrari, clar.  :zen:
La Valcele - Rm Valcea rationamentul e sa dam vina pe cine a conceput-o, nu pe cine n-a fost in stare sa termine (si nici n-a vrut).
 
Atat timp cat suntem in UE e cazul sa ne folosim de acest privilegiu financiar.
Daca nu am fi intrat in UE cred ca intram in colaps si mai tare in materie de CFR.

Ma intreb cum era daca Saligny si Ramniceanu aveau Internet in perioada lor si citeau asemenea pareri pe forumuri. Nu ar mai fi realizat nimic pentru ca e prea dificil si costisitor, probabil si inutil.
Alunecarile de teren reprezinta doar un pretext ca sa amane la infinit reluarea lucrarii. Nu e ca si cand n-ai solutii, ci doar gasesti o scuza ca sa nu faci. Alunecari de teren se mai intampla si in alte locuri.

Intr-o tara normala care punea accentul pe cale ferata, Valcele - Rm Valcea era top prio, fara discutii, inaintea oricarei coridoreli.
Cu ce ma avantajeaza pe mine de la Pitesti sa ajung la Ramnicu Valcea sau Sibiu sau Cluj Napoca sa ma duc la Bucuresti sau Piatra Olt si sa schimb 2-3 trenuri daca mai rapid tot pe sosea va fi?
Ce treaba am eu sa ocolesc pe la Piatra Olt, Brasov sau Sighisoara? Utilitatea CF 219 este incontestabila.

misiekwas

#965
Privind Rm Valcea-Valcele e mult pana departe ca sa fie fezabil. Da, probabil la un moment dat ar merita legatura intre cele doua orase, dar costuri vor fi uriase si planul initial (linia simpla de calitate industriala) este de aruncat la gunoi. A fost terminat proiectul, dar aproape imediat a luat la vale (vezi topicul dedicat). Deci, de fapt ar fi trebuit un proiect nou, cu ruta nou si constructia de la zero si la standardul decent (linia pe alocuri dubla, ca sa asigure capacitate si frecventa decenta). Costuri uriase, iar investitii in CF avem cum avem.
Din acest punct de vedere, depinde cum percepi situatia CFR in Romania: daca ti se pare ca e OK si avem margine financiara ca sa ne apucam de linia asta si sa aruncam o caruta de banii pentru o linia care in principiu va deserve trafic regional, putem s-o facem. Dar parerea mea e ca nu este cazul si mult timp nu va fi. Si aceasta nu inseamna sustinerea pentru modul in care s-a gestionat coridorul. Dar o gramada de lucrari punctuale, modernizarii, dublarii, RK etc. in total va costa enorm. Da, se poate face un SF ca să știm cât costa, dar bănuială mea e ca costul va fi prohibitive, dacă vrem s-o facem cu cap. Deci, e chestia de priorității.
Si da, economia si finante conteaza. Saligny lucra in contextul economic total diferit de cel actual si lucrari de genul se bazau pe forta bruta de muncitorii necalificati, care a fost ft ieftina. Iar economia pana la urma este despre distribuirea de resurse insuficiente. Daca bagam toti bani in Rm Valcea-Valcele (nu in 219, pentru ca ea n-are nicio perspectiva), atunci nu vom avea banii pentru alte investitii necesare.


PS. Daca vorbim de niste investitii mari, cel mai importanta ar fi fost mai degraba Balota.
PPS. Oricum, consider ca solutia de stop gap pentru Ramnicu Valcea-Pitesti ar fi mai degraba un autobuz sincornizat cu mersul trenurilor in momentul de fata si cu un bilet unic.

Sorinus

Peste 20-30 ani, cand reteaua nostra va reveni macar la stadiul din 1995, ne putem gandi. Pana atunci, nu-s bani. That simple.

Konter

"Bawi, prin Departamentul de Electrificare, a finalizat execuţia lucrărilor de montare linie de c.ontact şi de protecţie a instalaţiilor din cale şi vecinătate pe Tronsonul 2a Bârzava – Km 614 din proiectul "Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria". Astăzi au fost redeschise pentru circulaţie  liniile 1, II Radna, fir I Radna – Milova, liniile 1, II Milova, fir I Milova – Bârzava, în lungime de  32 km. Este, probabil, cea mai lungă porţiune de linie electrificată redeschisă într-o singură tranşă după anul 1990.
Bilanţul realizărilor pe tronsonul 2a este următorul:
- 116,788 km linie de contact montată;
- 1.935 stâlpi LC;
- 282 ancore la nivel;
- 207 ancore supraînălţate."

E tronsonul Astaldi-Fcc-Salcef-Thales. Slaba mobilizarea pentru un contract ce trebuia finalizat in septembrie 2021 si asta cu extindere de termen.
 

Konter

Poze gasiti in link. Mi se pare impresionant ca pentru o cantitate mica de prefabricate au preferat sa produca aici decat sa importe. Tot Porr a "turnat" drumul de beton dintre Dn5 si vama cu Bulgaria. Poate ar fi si astea niste solutii la balastul din ce in ce mai cautat si bitumul tot mai scump, betonul fiind printre cele mai ieftine materiale de constructii.
"PORR România anunță că în data de 8 noiembrie a început instalarea sistemului inovativ de infrastructură de cale de rulare pe podul peste Râul Argeș de la km 23+602, la Grădiștea. Sistemul PORR Slab Track este un sistem de cale ferată nebalastată, personalizată în funcție de proiect și cu o durată mare de viață, fiind o alternativă eficientă la sistemul clasic de cale de rulare cu balast. În faza de exploatare sistemul PORR Slab Track are un cost redus de exploatare și mentenanță. Panourile prefabricare din beton armat sunt produse în România, utilizând proiectul PORR Austria.

O altă premieră pentru România este tot la Grădiștea, unde PORR implementează un aparat de compensare pe plăcile de beton armat. Lucrările de reconstrucție a podurilor și căii de rulare din zona Grădiștea – Comana sunt așteptate să se încheie la mijlocul anului 2024"

Sursa: https://mobilitate.eu/porr-slab-track-austria/

Konter

Loturile Curtici-Simeria si Bv-Sighisoara merg greu desi Webuild, Arcada, Alstom au viteza in alte locuri. Sectiunea cu euroconstruct in asociere e in urma rau, oare n-ar putea sa ii preia aktor/arcada si sa le schimbe ritmul?
"DEZASTRUL DE PE CALEA FERATĂ
Septembrie, o nouă lună cu evoluții în ritm de melc pe principalele șantiere de cale ferată.

Exceptându-i pe austriecii de la PORR, care au înregistrat un progres de 6,49% pe șantierul podului peste râul Argeş (între Vidra şi Comana), de pe ruta București – Giurgiu, toate celelalte șantiere feroviare importante au avut progrese de sub 2%.

Locul al doilea este ocupat de asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA si Contratas y Ventas SA, pe tronsonul 3: Gurasada – Simeria, (parte a lucrărilor de modernizare de pe lotul Curtici – Simeria), cu un progres de 1,90%.

Locul al treilea revine asocierii Aktor - Alstom Transport - Arcada Company, pe subtronsonul: Ilteu – Gurasada, cu un progres de 1,08%.

Pe sectorul Brașov – Sighișoara, progresele sunt nesemnificative iar proiectul înregistrează întârzieri majore:

- Pe secțiunea Apața - Cața (lot 2), progresul este de 1,00% (constructor fiind asocierea Aktor - Alstom Transport - Arcada Company).

- Pe secțiunile Braşov – Apaţa (lot 1) și Caţa – Sighişoara (lot 3), progresul este de 0,22% (constructor fiind asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company - Euro Construct Trading 98).

Între Brașov și Sighișoara progresul lucrărilor este sub 25%."

Sursa: Horia Banescu, fb.

Cetatean

O mai spun o data. Inca de la inceput era evident dezastrul. Sunt contracte de 300-400 mil euro,cu perioada de executie de 36 luni. Luam o medie de 10 mil euro pe luna,ca na,vara se lucreaza mai mult,iarna mai putin.
Sa faci lucrari de 10 mil euro pe luna,inseamna o mobilizare care nici  macar in vis nu s-a prevazut! Chiar daca sunt echiapmente cu valori mari pe la linia de contact,ERTMS,suprastructura sau podurile metalice sa termini un astfel de contract in 3 ani,trebuia sa vedem furnicar pe santiere.
Tot timpul am luat in comparatie o companie gen Cona,care are afaceri anuale de 100 mil euro si astia lucreaza,nu se joaca...

Konter

#971
Deci ar fi 3 oferte: Erbasu, GDO Mov Impex si asocierea CMA Construct Development-Velmanit Impex. Velmanit Impex ar fi detinuta tot de cei de la GDO Mov Impex si asociatul CMA Construct s-a numit "saramet impex". Coincidenta mare cu impexurile astea😁
GDO are 35 de angajati, Cma Construct are 60, nu stiu cum s-ar descurca la un proiect de asemenea valoare. Unde mai pui ca au si preturi de nimic licitate. Link-uri relevante gasiti jos.

"in SEAP au fost publicate două contestații la licitație, una a companiei Construcții Erbașu, a doua a firmei CMA Construct Development. Potrivit primei contestații, compania câștigătoare anume GDO Mov Impex a avut un preț de 89% din valoarea estimată, respectiv unul de dumping ceea ce ar fi obligat CFR SA să verifice oferta. CFR SA a respins oferta companiei Construcții Erbașu pe motiv că aceasta nu avea agremente și autorizații feroviare, deși acestea existau la liderul asocierii sau la subcontractori. Apoi asocierii i s-a reproșat absența unui documente de accept feroviar pentru....lifturi deși acestea nu fac obiectul unor astfel de aprobări, lifturile nefiind componente cu specific feroviar.

Cât privește contestația asocierii CMA Construct Development, acestei companii i s-a reproșat un preț neobișnuit de scăzut, în jurul a 80% din valoarea estimată a lucrărilor. Compania a respins acuza susținând că a oferit CFR SA toate explicațiile necesare privind prețul ofertat.

Construcții Erbașu este singura firmă menționată la categoria firme mari în licitație însă a pierdut contractul în favoarea asocierii conduse de GDO MOV Impex SRL o firmă din Baia Mare cu câteva zeci de angajați.
GDO MOV Impex a fost asociată în procedură cu Omega Cert Sistem SRL o firmă cu doi patroni și un angajat după cum a arătat aici Club Feroviar."

https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-gara-de-nord-contestata-de-constructii-erbasu/

https://gazetadecluj.ro/goie-vopseste-cu-milioane-in-fiecare-an-podurile-cfr-cluj/


Konter

"La data de 𝟎𝟔.𝟏𝟐.𝟐𝟎𝟐𝟑 au fost recepționate lucrările aferente contractului "Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - Prioritatea 2 - Lotul 1".


După finalizarea procedurilor de achiziție la data de 𝟏𝟓.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟐 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor aferente Priorității 1.

𝐈̂𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐢𝐨𝐚𝐝𝐚 𝟏𝟓.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟐 – 𝟐𝟎.𝟏𝟏.𝟐𝟎𝟐𝟑 (Prioritatea 1 incluzând 2 Loturi și Prioritatea 2 incluzând 3 Loturi), au fost executate următoarele:
- 𝟒𝟒,𝟐𝟕𝟑 𝐤𝐦 de linii reparate cu materiale noi;
- 𝟏𝟏𝟖 aparate de cale noi, tip 49 cu raza 300 m și 190 m;
-   𝟐𝟖 aparate de cale cu seturi noi de traverse de lemn;"


























Powered by API/PUM imgur uploader

GIV

inspirati cei care s-au gandit sa faca poze inainte de inceperea lucrarilor

TVlad

Liniile sint acum fara indoiala mai bune dar imprejurimile, cu totul, aratau mai bine in 1963...

Odata cu incheierea acestor lucrari din port, ce procent din totalul liniilor ar mai fi de modernizat? Peste 50% as zice.