Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


MarianD

Pentru ca nu cunosc configuratia portului Constanta (si sunt sigur ca multi altii)...ce ar mai fi critic de facut, IN port? Ce mai lipseste?

nirolf

Apropos de asta, văd că se continuă cu dezvoltarea infrastructurii în zonă:

Ministerul Transporturilor pregătește ample lucrări feroviare în zona Valul lui Traian și Portul Constanța

QuoteMinisterul Transporturilor a publicat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanțaˮ: Etapa 1 – Valu lui Traian și Etapa 2, aflate pe raza unităților administrativ – teritoriale: Agigea, Constanța și Valu lui Traian – județul Constanța.

Pentru implementarea prezentului proiect Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" S.A. a finalizat Studiul de Fezabilitate pentru ,,Modernizarea Infrastructurii feroviare din Portul Constanța", documentația specifică fiind avizată în cadrul CTE al SRCF Constanţa prin Avizul nr. 7/2/3204/19.09.2022 și în cadrul CTE al CNCF "CFR" SA prin Avizul nr. 197/21.09.2022. Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost avizaţi în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prin Avizul nr. 146/155 din data 26.09.2022 şi în Consiliul Interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe prin Avizul nr. 65 din 29.09.2022, fiind aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1367/09.11.2022.

În Etapa 1 – Valu lui Traian sunt cuprinse următoarele lucrări:
– realizarea Grupei de Așteptare Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
– modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
– menținere diagonala 2-4 cap Y care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
– centralizarea electronică a schimbătoarelor de cale din grupa de așteptare; instalația de centralizare a stației va avea un singur Post Central CE în container atât pentru grupa tranzit cât și pentru grupa așteptare;
– includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalație din grupa de așteptare (electromecanisme de macaz, circuite de cale, semnale, SAT etc);
– proiectarea doar a unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel; trecerea la nivel va fi dotată cu instalație SAT;
– electrificarea pe toată lungimea a celor 32 de linii din grupa așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere.

În Etapa 2 sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
Zona de interes din afara Portului:
– Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas – pe partea dreaptă a liniei duble de cale ferată Valu lui Traian – Palas, se va realiza o linie nouă care va face legătura între grupa de așteptare din Valu lui Traian și Palas. Această linie nouă de cale ferată va fi poziționată la distanța de 6,0 m față de firul I. La subtraversarea Autostrăzii A4 există loc suficient pe sub pasajul existent. La intersecția denivelată cu linia care vine din Palas Grupa B se va reface podul de încrucișare existent.
– Palas – se vor moderniza liniile 10A și 11A.
– Clădirea CMT.

Port Constanța Sud:
– Stația Agigea Nord – vor fi prevăzute trei linii noi de primire-expediere pe partea dreaptă a dispozitivului de linii existent în scopul îmbunătățirii coeficientului de solicitare al liniilor de primire-expediere. Se va desființa breteaua din capătul X al stației și se va înlocui cu două diagonale. Se vor elimina toate TDJ-urile existente.
– Stația Agigea Ecluză – H.m. Agigea Ecluză se va sistematiza, odată cu dublarea intervalului Agigea Ecluza – Constanța Port Terminal Ferry-Boat.
– Linia 813B – se va dubla linia existentă. Linia dublă se va considera în continuarea liniei de tragere din capătul X al stației Constanța Ferry Boat.

dan tm

Reconstruiesc triajul Valul lui Traian.  :lol:

ei inca nu au terminat de desfiintat triajul vechi dar au ajuns la concluzia ca este nevoie de el.

frunzaverde

Foarte bine ca-l reconstruiesc, abandonarea lui, mai ales ca spatiu de formare/asteptare pentru porturi (nord si sud) a fost una din cele mai mari prostii facute, capacitatea lipsa se resimte rau de tot.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Pai tocmai ca rid de ei. Desigur ca nu cine a avut ideea desfiintarii a venit acum cu ideea reinfintarii.

De urmarit ce o sa se mai reconstruiasca prin tara.
Racorduri sau bucle nu cred, ca CFR SA are propriile interese.

Xenos

Acolo și-au băgat nasul (și) niște idioți, mă scuzați, de la curtea de conturi, care au spus că titlul finanțării europene este sporirea vitezei pe București - Constanța - viteze, tovarăși! De ce reabilitați abătute?! Și au impus recuperarea cheltuielilor făcute cu abătutele reabilitate. Numai niște imbecili atehnici puteau zice așa ceva. Și au câștigat în instanță.

dan tm

Asta probabil s-a intimplat in statiile din parcurs dar aici la Valul lui Traian era vorba de un triaj care era in lateralul liniei 800.

Dar acusi ar fi ajuns ca si Ciulnita Triaj sa nu mai cunosti nici locul.

Asa nici triajul Coslariu nu s-a desfiintat desi pe linga el trece linia refacuta, probabil nici Ronat Triaj nu se va desfiinta la modernizarea Caransebes-Arad.
(aaa ca in el au crescut balariile si dincolo de el au aparut blocuri...)

cristi5

Nu stiu daca s-a mai pus aceasta licitatie pe topic. Contract-cadru de inlocuire la rand, in fiecare regionala.

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100136178

Anexez CS.

@alinuttt urmareste contractele si ne va spune mai multe.


alinuttt

E un contract cadru împărțit pe cele 8 regionale. Numarul maxim de kilometri care urmeaza a fi reparați e 1461. Atașez o postare din luna februarie a anului 2022 de pe pagina CFR Infrastructură despre acest proiect:
Bucureşti, 3 februarie 2022

Link: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0VGB1oHcqq97FSf84HGMCkjLiJwXdPR7xzr2K69xKLgZT1hxnLR7qgvLtNLazaqYBl&id=894054857296050

📢 4,2 𝒎𝒊𝒍𝒊𝒂𝒓𝒅𝒆 𝒍𝒆𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒍𝒖𝒄𝒓ă𝒓𝒊 𝒅𝒆 î𝒏𝒕𝒓𝒆ț𝒊𝒏𝒆𝒓𝒆 𝒂 𝒊𝒏𝒇𝒓𝒂𝒔𝒕𝒓𝒖𝒄𝒕𝒖𝒓𝒊𝒊 𝒇𝒆𝒓𝒐𝒗𝒊𝒂𝒓𝒆, 𝒑𝒆 𝒐 𝒍𝒖𝒏𝒈𝒊𝒎𝒆 𝒕𝒐𝒕𝒂𝒍ă 𝒅𝒆 1461 𝒌𝒎 𝒅𝒊𝒏 𝒓𝒆ț𝒆𝒂𝒖𝒂 𝒇𝒆𝒓𝒐𝒗𝒊𝒂𝒓ă

‼ A fost lansată licitaţia pentru 𝑙𝑢𝑐𝑟ă𝑟𝑖 𝑑𝑒 î𝑛𝑡𝑟𝑒ț𝑖𝑛𝑒𝑟𝑒 𝑝𝑟𝑖𝑛 î𝑛𝑙𝑜𝑐𝑢𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑙𝑎 𝑟â𝑛𝑑 𝑎 𝑒𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑜𝑛𝑒𝑛𝑡𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑠𝑢𝑝𝑟𝑎𝑠𝑡𝑟𝑢𝑐𝑡𝑢𝑟𝑖𝑖 𝑐ă𝑖𝑖, 𝑝𝑒 𝑜 𝑙𝑢𝑛𝑔𝑖𝑚𝑒 𝑑𝑒 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑚 1461 𝑘𝑚 𝑑𝑖𝑛 𝑟𝑒ț𝑒𝑎𝑢𝑎 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟ă, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și 𝑐𝑖𝑟𝑐𝑢𝑙𝑎ț𝑖𝑎 𝑡𝑟𝑒𝑛𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑢 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧𝑒𝑙𝑒 𝑖𝑛𝑖ț𝑖𝑎𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑚 120 𝑘𝑚/h.

✅𝑉𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑡𝑜𝑡𝑎𝑙ă 𝑒𝑠𝑡𝑖𝑚𝑎𝑡ă a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fără TVA și de 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑚 4.216.621.320 𝑑𝑒 𝑙𝑒𝑖, 𝑓ă𝑟ă 𝑇𝑉𝐴.
✅𝑆𝑢𝑟𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛ț𝑎𝑟𝑒 - 𝐵𝑢𝑔𝑒𝑡𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑆𝑡𝑎𝑡

♦ Acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula 𝑝𝑒 𝑜 𝑝𝑒𝑟𝑖𝑜𝑎𝑑ă 𝑑𝑒 4 𝑎𝑛𝑖 și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑙𝑒 𝑠𝑢𝑏𝑠𝑒𝑐𝑣𝑒𝑛𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑢𝑐𝑟ă𝑟𝑖, 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑒 𝑣𝑜𝑟 î𝑛𝑐h𝑒𝑖𝑎 𝑙𝑎 𝑛𝑖𝑣𝑒𝑙 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑔𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙ă, î𝑛 𝑙𝑖𝑚𝑖𝑡𝑎 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑎𝑙𝑜𝑐𝑎𝑡𝑒).

ℹ Lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.

ℹ Termenul limită pentru primirea ofertelor este 31.03.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

ℹ Anunţul de participare cu nr. CN1038900/02.02.2022 este disponibil în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.

Foto: arhiva CFR Infrastructura


tom_sawyer

CFR SA înlocuiește 1600 de traverse de lemn cu unele noi din beton în gara Titu

Lucrările de reparații și înlocuire la rând a 1600 de traverse de lemn cu traverse din beton cu prindere elastică, pe curbe și în aliniament, sunt executate în regie proprie pe intervalul Titu - Racordare 2 Titu, cu utilaje și personal specializat al regionalelor CF București și Brașov. Termenul de finalizare este 31 mai, procesul tehnologic fiind structurat în 3 etape, au informat miercuri reprezentanții CFR SA.

Etapele de desfășurare a lucrărilor:
→ amenajarea platformei căii, cu utilaje multifunctionale Hyundai și Colmar, miniexcavator Hyundai, utilaje de mică mecanizare
→ lansarea celor 1600 de traverse noi din beton pe platforrma căii, cu utilajul PTH-500
→ refacerea suprastructurii căii, prin montarea șinelor pe traverse, ciuruirea mecanizată a prismei de piatră spartă cu utilaj RM-080, completarea prismei de piatră spartă, burajul mecanizat al liniei și profilarea prismei de balast cu utilaje Plasser.

economica.net

stangabriel

https://clubferoviar.ro/pod-de-cale-ferata-din-ploiesti-vest-trans-rail/

Este aici https://goo.gl/maps/PRwVAtin6YTLcyVs5

Un pod de cale ferată din Ploiești, aflat într-o stare avansată de degradare, va fi preluat de Primăria municipiului, pentru a fi refăcut, astfel încât pe sub el să poată trece un bulevard.

Pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Executivului se află un proiect de Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar şi a descrierii tehnice a două părţi din imobilul cu nr. MF 147779, aflat în domeniul public al statului, administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, trecerea acestor părţi şi a bunului Pod km 2+090 (10+950) L304N Ploieşti Vest-Ploieşti Crâng, parte din imobilul cu nr. MF 147769, din domeniul public al statului, administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA în domeniul public al municipiului Ploieşti, judeţul Prahova, precum şi modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.

Pod de cale ferată din Ploiești, refăcut pentru a supratraversa un nou bulevard
Consiliul Local al Municipiului Ploiești și-a manifestat interesul cu privire la preluarea în domeniul public al orașului a acestui pod și a suprafețelor de teren aferente acestuia, de 287,00 mp și 289,00 mp, în vederea realizării obiectivului de investiții "Modernizare rețea rutieră/stradală: lărgire la 4 benzi str. Gh. Gr. Cantacuzino și pasaj nou CF în zona Podul Înalt, reabilitare str. Gh. Gr. Cantacuzino, tronson Șos. Vestului – limită oraș, inclusiv terminal intermodal", cu scopul fluidizării traficului rutier. Din punct de vedere al stării tehnice, podul prezintă degradări generalizate ale betonului, de tipul infiltrațiilor, ruperilor, crăpăturilor, fisurilor, exfolierilor și distrugerilor locale produse prin lovire de către vehiculele rutiere agabaritice, precum și coroziuni puternice ale armăturilor, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Având în vedere faptul că structura existentă a podului nu respectă cerințele tehnice privind asigurarea gabaritului pe orizontală şi verticală pentru străzi de categoria I, conform proiectului Primăriei Municipiului Ploiești de reamenajare a zonei şi volumul traficului rutier, poate fi luată în analiză soluţia refacerii podului într-un sistem constructiv care să permită existenţa unei căi rutiere în conformitate cu necesităţile actuale.

În acest sens a fost adoptată Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Ploiești cu nr. 365/30.09.2021 privind solicitarea către Guvernul României de emitere a unei Hotărâri pentru transmiterea podului și a loturilor de teren aferente în domeniul public al orașului. Transferul celor două suprafeţe de teren, pe care, la această dată, există culeele podului şi parte din terasamentele de la capetele podului actual, este imperios necesar, deoarece proiectul prevede modernizarea reţelei rutiere. Noul pod CF va avea o deschidere de 22 m pentru asigurarea lăţimii necesare edificării celor patru benzi de circulatie rutieră, a trotuarelor pietonale aferente şi a noii infrastructuri, faţă de 7 m cât are podul existent.

După finalizarea obiectivului de investiții, podul în cauză și loturile de teren aferente vor face obiectul unui alt act normativ, de înscriere în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Linia de cale ferată 304N Ploiești Vest – Ploiești Crâng este încadrată în categoria liniilor de cale ferată neinteroperabile, iar în prezent se află în administrarea și utilizarea exclusivă a SC Vest Trans Rail, pentru remizarea locomotivelor și vagoanelor proprii. Pentru închiderea circulației, a fost necesar acordul gestionarului de infrastructură feroviară neinteroperabilă, acord exprimat încă din 2019.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!