Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Nu există o licitație similară. Eu înțelesesem ca se caută sf-ul in sine, livrabilul, nu licitația. Licitația o aveam și in sinteza licitațiilor făcută de NGC.

Simplul fapt ca din sful asta au ieșit atât proiecte denumite QW cat si unul botezat reinnoire ne arată că cele 2 in accepțiunea CFR sunt cam același lucru.

cristi5

@razvan96
Multumesc! Cautam tot traseul birocratic, inclusiv livrabilul

Daca asta e singura atunci e ciudat ca au ajuns la cu totul alte zone... Dar poate titlul licitatiei e gresit si caietul de sarcini e corect...

shift2rail

Pana reusim sa lamurim conceptul de QW (if ever) poate ar fi mai util sa interpelam  cfr infra ce se urmareste  ca performanta a retelei la terminarea acestor lucrari tip qw.

 Ce stim:

 - "modernizarea" inseamna, by and large, standardul occidental de 160 km/h
 - "reinnoirea"- revenirea, grosso modo, la parametrii cfr cu care am crescut in anii '80: 120 km/h
- "quick wins" : incertitudine maxima,  e rezonabil, de ex, sa asteptam un 80 km/h pe Buc-Craiova post-QW? Va fi uniforma performanta tronsoanelor care beneficiaza de QW intre regionale cf? Ce garantie vor avea aceste lucrari (tinand cont de faptul ca nu se intervine deloc  la 'infrastructura' caii de rulare? Vb de o operatiune one-off in pnrr sau se doreste continuarea in programele operationale sectoriale (transport)?

Just some random thoughts/questions ptr serviciul comunicare cfr:)

cristi5

#903
@shift2rail eu inteleg ca QW aduce linia la parametrii ei constructivi pe zona respectiva. Atata ca zona e de obicei "scurta", cel putin nu o sectie intreaga ca Buc-Pitesti. Si fireste ca daca zona are lucrari de arta scadente la RK sau cu perioada de viata depasita, QW nu poate rezolva asta.

Dealtfel regionala Bv a cerut si ranforsarea fundatiei pe Teius-Razboieni (am pus CS mai sus dar nu am verificat), si se va incerca folosirea unei prevederi din regulament care permite ridicarea insuficientei de suprainaltare de la 70 la 90 mm. Adica curbele se vor putea lua cu 130 km/h, daca nu mai mult.

Eu cred ca e putin probabil ca toti cei implicati sa-si asume cele necesare pt 130. Dar aproape sigur Teius-Razboieni va reveni la 120 dupa QW. Vom vedea.

razvan96

^^ Din moment ce sunt aceleași lucrări ca la reînnoire, așteptăm rezultate de reînnoire. :)

cristi5

@shift2rail @razvan96
Ce zic eu mai sus cu 120-130 sunt informatii pe surse si din pacate nu am timp sa le verific. Unele surse sunt oameni entuziasti, si poate e si wishful thinking. De-aia zis ca ar trebuie verificate si comparate Caietele de Sarcini QW din diferite regionale. De ex Brasov si Cluj ar trebui sa fie diferite, cu ranforsarea fundatiei la Bv si fara ransforsare la Cj. Daca gasim diferentele, e o oarecare confirmare a variantei cu 130 km/h.

Tot pe surse am inteles ca reinnoirea e mai puternica tehnic decat QW. Asta se poate verifica comparand CS intre licitatiile QW si licitatia de reinnoire.

horatiu.cosma

Poate nu am fost suficient de clar. Quick wins e cam aceeași chestiune ca și reînnoirea, doar că pe zone unde linia e in starea cea mai proastă. Așa a rezultat dintr-un SF mai vechi terminat anul trecut și care a identificat 3 km aici, 5 dincolo, 7 altundeva și tot așa. Și licitațiile s au împărțit per regionale. Nu știu să se fi obținut vreun acord de mediu pe acel SF, deci probabil a fost doar o identificare simpla de nevoi și necesarul de lucrări aferente (câtă șină, traverse, tirfoane, piatra sparta burată etc).

La reînnoiri e același principiu, doar ca nevoia a preindentificata (de ex RK pe toată linia între punctele x și y). Tot efortul nostru a fost indreptat pe eliminarea birocrației, astfel încât să se încadreze pe un RK cu cantități de materiale puse in opera pentru aducerea liniei la viteza constructivă (adică fără SF, AM, AC etc). Pare că ne-a ieșit, tocmai a lansat CFR licitația pentru refactia București - Pitești și nu și-au legat șireturile cu birocrație extra. Daca totul merge bine, cu un constructor serios ar trebui să vedem ceva similar cu ce s-a întâmplat pe Buzău - Făurei anul trecut.

razvan96

Am văzut si cerințele din CS la care se referea mai sus @cristi5. SRCF Brașov a cerut într-adevăr ranforsarea platformei si corectarea curbelor pentru 160 km/h, însă suprainaltarile corespund vitezei de 120 km/h. Deci nu cred ca se poate merge cu mai mult după finalizarea lucrărilor.

 Câteva viteze așteptate după QW:
-București-Craiova: la modul general 120 pe zonele refactionate, cu mențiunea ca doar SRCF București a menționat cifra asta, la Craiova nu scrie nicăieri de ea sau o alta
-Teiuș-Călărași Turda 120
-Apahida-Dej 100

cristi5

#908
@razvan96 tocmai ca pe motiv de ranforsare a fundatiei se poate aproba (chiar si pe actuala instructie) "suprainaltare virtuala", care nu exista fizic. Adica "insuficienta de suprainaltare". De-asta sursa din regionala Bv zice ca poate primi aprobare pt insuficienta 90mm in loc de 70, adica 130+ pe curbe proiectate pt 120.

Acelasi mecanism cu insuficienta de suprainaltare (cant defficiency) se foloseste in Europa si in lume pt a permite viteze mai mari in curbe pt anumite trenuri. Pt tilt insuficientele sunt peste 20cm dar 150-180mm se poate aproba fara tilt.

E oricum foarte bine ca macar regionala Bv a cerut parametri mai buni pt linie, mai ales ca se pare ca nu se va reconstrui 300 acolo ci doar pe partea de deal greu. Pacat ca regionala Cluj nu a facut la fel.

@horatiu.cosma ma bucur ca QW si reinnoiri au birocratia minima. Ce e foarte interesant e ca loturile sunt multe, mici si adiacente.

AndreiB

Viteza proiectata pe Bucuresti - Craiova e de 140km/h. De ce s-ar reveni la 120km/h dupa QW?

razvan96

In caietul de sarcini pentru SRCF București viteza proiectată menționată este de 120.

cristi5

#911
@AndreiB inteleg ca Bucuresti-Craiova s-a circulat cu 140 un singur an, apoi au redus suprainaltarile si VS la 120. Era foarte greu de tinut linia in parametrii necesari. La fel a fost si la Bucuresti-Constanta dar acolo au facut eforturi mai mari, cu utilaje aduse anual de pe restul retelei.

Asa ca QW va da 120 si reconstructia 160, ca desfiintarea TN pt 200 e prea scumpa... Avem parti din SF pe forum.

frunzaverde

#912
Am zis ca nu mai postez aici, dar vad niste enormitati, chiar si cand am intrat doar sa caut o resursa...

FYI, s-a circulat cu 140 km/h zeci de ani pe Bucuresti - Craiova. Luati dovada, doua livrete, unul din 1999, altul din 2005 -- puteti compara orariile cu mersurile, le gasiti in arhiva Transira, daca nu credeti anii:




Ultimul an cu 140 a fost 2006-2007, dar doar pe firul 2, pe doua segmente scurte Craiova - Bucuresti. Primul an cred ca a fost 1976 sau 1979, si a existat o pauza in anii '80, in timpul "marii crize de sina". 140 a fost si Bucuresti - Ploiesti (din 1974 pana in 2000 cand a intrat in reconstructie), si Bucuresti - Constanta. Problema mare era si atunci ca si acum lipsa de sina - viteza maxima de degradare a fost 2004-2009, cand, trei ani la rand, au existat bugete 0 de RK si bugete 0 de materiale noi pentru reparatii curente.

Iar supra-intaltarea, ce treaba sa aiba biata supraintaltare, cand linia 100 este o linie aproape complet in aliniament, cu zeci de kilometri "snur", si curbe stranse doar la racordurile de intrare in gara (mostenire istorica a cum a fost construita, ca linie de "mare viteza")? Suprainaltarea e un concept care se aplica doar in curbe, si putinele curbe ale liniei .

Aia cu "un singur an" va zic si de unde vine - de la Pintea, care m-a mintit cu aceiasi placa - folosind exact aceleas cuvinte. Cine-l crede pe Pintea... :bleah:. Asta a si fost motivul pentru care am plecat pana la urma : valorizatul minciunilor din directoreala din sistem deasupra cifrelor si realitatilor fizice...

Iar aia cu exces scriptic de supra-inaltare, felicitari, cine v-a bagat brasoava de la regionala Brasov v-a citat din Instructia care e aceiasi de prin anii '70, dar nu s-a putut aplica din ratiuni de... lipsa de sina (uzura creste semnificativ, si nu e sina, ca nu se importa destula).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus


cristi5

Merci @frunzaverde . Am calificat si voi califica mereu ce aflu de la o singura sursa (sau doua mai putin sigure...) cel putin cu "inteleg ca".

*Dar* faptul ca o sursa mi-a dat o informatie inexacta nu inseamna ca e rau intentionat omul (ca in cazul asta chiar n-are niciun motiv, si evident, cu un livret vechi se poate verifica, ceea ce s-a si intamplat). Nu inseamna ca pe alte spete omul nu da informatii/explicatii corecte si interesante. S-a intamplat asta cu mai multe persoane. Nu inseamna ca e discreditat pe viata, indiferent daca e director sau a fost, sau n-a fost. Sau daca a lucrat vreodata in CFR, for that matter.

La fel cum nici cine zice "Bucuresti-Craiova e linie de 140" nu e rau intentionat, chiar daca a fost 140 pe mai putin de 50% din distanta in vremurile de glorie. 

Exista cel putin un segment cu curbe (raza mare majoritatea) unde se circula candva cu 140: Videle-Rosiori. Deci nu, nu de aliniament ziceam. Mai intrebam, mai lamurim.

Tehnica asta a discreditarii pe viata (sa ramana, prin eliminare, numai cei ne-discreditati) nu cred ca e ok. In rest ma bucur ca urmaresti ce se publica aici.