Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

 :lol: erau niste vorbe printre ceferisti în anii ăia.
Cică hoții legau cablurile de marfare si ele în mers le scoteau din pamînt.
Nu știu dacă e posibil sau cît adevăr și cîtă ficțiune e în asta.

tom_sawyer

#841
GALERIE FOTO. Lucrări de creștere a vitezei pe Ploiești – Fetești

Personalul de specialitate al SRCF Constanța execută, în zilele de 13 și 14 aprilie 2022, lucrări de înlocuire a unui aparat de cale și de buraj mecanizat în Hm Armășești, situată pe secția de circulație Ploiești Sud – Urziceni – Slobozia Veche – Țăndărei – Fetești, la km 99+879.


CFR SA execută lucrări în regie proprie pentru creșterea vitezei la 100 km/h pe secțiunea indicată. Programul tehnologic executat î𝑛 𝑟𝑒𝑔𝑖𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑝𝑟𝑖𝑒 de personalul feroviar are drept scop ridicarea restricției de viteză de 30 km/h, îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei la 100 km/oră pe zona aparatului de cale și sporirea gradului de siguranță.

Lucrările se execută în două etape:
► lucrări de înlocuire a schimbătorului de cale nr. 10 (în capătul Y al haltei de mișcare);
► lucrări de buraj mecanizat. Lucrările se desfășoară fără implicații în traficul feroviar.  Executant este secția L4 Slobozia, Districtul L5 Andrășești, Secției CT2 Fetești, District SCB Slobozia.
Utilajele de intervenție folosite sunt:
► utilaj multifuncțional Geismar;
► drezina UAM;
► utilaje de specialitate DESEC TL 70și PLASSER.

https://clubferoviar.ro/galerie-foto-lucrari-de-crestere-a-vitezei-pe-ploiesti-fetesti/









+

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 14 aprilie 2022

Art.1 - (1) Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2022 cu suma de 200.000 mii lei, credite de angajament si credite bugetare, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, la capitolul 84.01 "Transporturi", titlul 51 ,,Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", alineatul 51.01.55 ,,Întreţinerea şi funcţionarea/exploatarea infrastructurii feroviare publice".
(2) Compania Națională de Căi Ferate "CFR" – S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare publice, utilizează suma de 200.000 mii lei, prevăzută la alin. (1) pentru lucrările de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanţa.

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/04/HG-33.pdf

Memorandum pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța
https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/05/MEMO-6.pdf

+

O veche linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, va fi redată rapid în folosință în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat, pentru Economedia, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Conform directorului general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, linia de cale ferată la care face referire ministrul Grindeanu este cea care leagă Giurgiuleștiul de silozul din Port Docuri. "Silozul din Docuri are o capacitate de 25.000 de tone, ceea ce înseamnă că preluarea cerealelor se poate face într-un timp mult mai scurt decât în prezent. Linia de la Giurgiulești la Port Docuri are o lungime de patru kilometri, dar trebuie să fie reabilitată. Avem și aici vegetație crescută pe calea ferată, pentru că nu a mai fost folosită de mult. Nu e chiar ca la Constanța, unde au crescut și copaci, dar tot este necesară reabilitarea. Mai există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită cu încă 800 de metri, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave", ne-a spus șefa APDM Galați.

În declarația sa, ministrul Transporturilor a spus că linia de cale ferată va fi redată "rapid" circulației. Dar cât de repede se poate face reabilitarea celor 4 km de cale ferată? "Trebuie verificate șinele, tot sistemul logistic, pentru a vedea dacă sunt respectate standardele necesare. Fondurile ar trebui să vină de la Ministerul Transporturilor, pe zona de cale ferată. Vorbim de luni întregi, nu de o săptămână-două, contează cât de repede vin fondurile, ține și de evaluarea tehnică, nu e o problemă care să se rezolve de pe o zi pe alta", ne-a mai spus Marcela Costea.

viata-libera.ro

dan tm

Bănuiesc că o să circule pe linia Ocnița -Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari-Basarabeasca-Etulia-Reni-Giurgiulesti.

frunzaverde

Foarte greu pe ruta respectiva... Viteze mici, restrictii peste restrictii, probleme de capacitate uriase.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Pe altundeva pe unde sa aduca vagoanele la Galati?

Un pod pe undeva spre Transnistria l-au doborit cind a inceput razboiul, sint filmari pe net, dinspre Odesa pe unde sa vina?
mai au si o linie demontata intre R.Moldova si Ucraina.
Arciz, Abaclia nu stiu si nici nu caut acuma, niste denumiri destul de asiatice...

tom_sawyer

#845
^ Berezina - Basarabeasca. Ce bine le-ar fi prins ucrainienilor acum... Asta e, au refuzat constant să o reinstaleze, deși moldovenii au insistat. Le strica fengshuiul celor din portul Ismail, nu mai aveau minereu de încărcat pe barje.

Ar trebui UE să le dea bani și să insiste să se refacă linia asta. Nu știu cât de bine înțelege Adina Vălean subiectul...

@dan tm : ce pod spre Transnistria mai exact?


TibiV

Am postat si la Bucuresti, dar cred ca este foarte important si la nivel national...

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6233-19-aprilie-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-modernizarea-complexului-feroviar-bucuresti-etapa-studiu-de-fezabilitate

CFR SA a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a Complexului Feroviar București (605,7 km)
Bucureşti, 19 aprilie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA și Asocierea ISPCF SA - BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare totală de 20.742.050 RON (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București(605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:
   ⦁ Complexul Feroviar București Nord - în lungime de 156,055 km;
   ⦁ Inelul Feroviar București - în lungime de 316,323 km;       
   ⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București - în lungime de 133,348 km.

Obiectivul generalal proiectului de referință este de a identifica soluțiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar București (infrastructură, echipamente tehnice, sisteme de operare și de siguranță feroviară etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar București Nord, în vederea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1315/2013, Regulamentul Comisiei 1299/2014 și Directiva de interoperabilitate 2008/57/CE.

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală.

Obiectivele specificeale investiției sunt:
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;
► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
►decongestionarea traficului rutier în Municipiul București și implicit reducerea factorului poluant
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Include si macazele de la intrare in Gara de Nord si liniile Garii de Nord?!
Macar acum?!
Nu am inteles niciodata de ce le-a fost lene sa includa si Buc Nord si gara Campina in proiectul de reabilitare inceput in 2001-2002, Bucuresti - Campina....

tom_sawyer

Linia ferată care va ,,salva" exporturile Ucrainei, nefolosită din anii '90

Calea ferată cu ecartament larg, pe care pot circula din spațiul ex-sovietic, inclusiv cele ucrainene, vine de la Giurgiulești până la triaj, în Gara Larga. De aici, se ramifică. O linie pleacă spre Port Bazinul Nou (parțial folosită în ultimul timp) și Unicom Oil (folosită mai des, de vagoanele cu produse petroliere). O a doua ramificație pornește din Gara Larga, prin Admet, spre Port Docuri. Ei bine, această linie, care nu a mai fost folosită de peste 25 de ani, este vizată pentru reabilitarea în regim de urgență de către Ministerul Transporturilor. "În Port Bazinul Nou, linia se folosește doar pentru 3-4 vagoane, cât permite lungimea de cale ferată cu ecartament larg (de exemplu, încărcate cu țagle). În Port Docuri, nu s-a mai folosit din anii '90", ne-a confirmat directorul general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea.

Pentru ca exporturile ucrainene să treacă cu ușurință prin Galați mai este nevoie și de alte lucrări, în afara reabilitării celor patru kilometri. Și în Port Bazinul Nou există o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită cu încă 800 de metri, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct, de la cheu pe navă. Conform răspunsului oferit "Vieții libere" de Compania Națională CFR SA, o parte din aceste lucrări vor fi asigurate de Regionala CFR Galați.

"Complexul de linii de cale ferată din Portul Bazinul Nou Galați este administrat atât de CNCF CFR SA, pe o porțiune de 520 metri liniari - linie mixtă (proprietate a companiei), precum și de SC Port Bazinul Nou Logistics SA Galați - linia 1 Cheu - pe o lungime de circa 800 m (linie încălecată de circa 412 m, proprietate a CFR SA și 350 m proprietate a SC Port Bazinul Nou Logistic SA).

Menționăm faptul că CFR SA va identifica resursele financiare necesare pentru redeschiderea circulației trenurilor pe "linia mixtă", în lungime de 520 m, iar lucrările de întreținere și reparații vor fi executate de Sucursala Regională CF Galați, în regie proprie. Lucrările pentru redeschiderea traficului implică înlocuirea șinei pe o porțiune de 1.000 m și montarea a 945 de traverse pentru cale largă. Referitor la lucrările necesare pentru prelungirea "liniei 1 Cheu", cu 800 m, precizăm faptul că CFR SA nu poate demara lucrări cu caracter de investiții pe linia respectivă, deoarece aceasta se află în proprietate CN APDM SA. Precizăm totodată faptul că dispozitivul de linii din Port Bazin Nou este inclus în proiectul local al construirii platformei multimodale Galați", se arată în răspunsul primit de la Serviciul Comunicare Mass-Media al CFR SA.

viata-libera.ro

tom_sawyer

#850
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1302/2021 privind aprobarea Programului de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă

Programul de acțiuni include seturi de acțiuni specifice și rezultatele aferente acestora, precum și termene intermediare în vederea îndeplinirii obiectivului specific de creștere a traficului feroviar de călători și marfă cu 25% până în anul 2026, respectiv măsuri și rezultate pentru creșterea vitezei comerciale și scăderea timpilor de parcurs, pentru creșterea confortului călătoriei și a calității serviciilor de transport, pentru generarea de noi servicii metropolitane feroviare, pentru promovarea, atragerea și fidelizarea călătorilor prin alegerea modală sau prin generarea de noi călătorii în transportul feroviar, pentru introducerea de tarife de utilizare a infrastructurii (TUI) atractive, pentru realizarea de noi conexiuni feroviare cu linii feroviare industriale, pentru promovarea unei politici atractive de transit, pentru decarbonizarea transportului rutier în linie cu principiul ,,poluatorul plătește" pentru stimularea tranziției transportului de mărfuri către transportul feroviar și pentru creșterea tranzitului de mărfuri spre și dinspre Ucraina, respectiv mobilitatea mărfurilor și a persoanelor în contextul reconstrucției Ucrainei.

MT







Powered by API/PUM imgur uploader


Sper să reușească sa ducă linia largă măcar până în gara Nicolina.

dan tm

Din pacate podul de la limanul Nistrului a fost bombardat. Probabil ca in viitor o sa fie o  tinta permanenta, fiind aproape singura cale de evacuare spre Romania.

Pe unde ar mai putea veni feroviar  prin Moldova evitind Transnistria? pe sosea cred ca sudul Basarabiei e legat de Ucraina prin soseaua de la Palanca (pentru care R.Moldova a dat terenul primind in schimb iesirea la Dunare)

https://adevarul.ro/international/europa/un-pod-strategic-estuarul-raului-nistru-odessa-avariat-atac-rachete-1_626812d35163ec4271c1c179/index.html

frunzaverde

@dan_tm, podul respectiv nu are nici o legatura cu evacuarea spre Romania, este exclusiv folosit de traficul local. Linia respectiva leaga Odesa de Cetatea Alba (cu serviciu local electric), si mai departe coboara ca retea izolata diesel, linie simpla, 2 trenuri locale pe zi, pana la Izmail si-atat, unde nu se leaga cu nimic in Romania (la Izmail nici nu se poate trece Dunarea). Linia de la Bugaz/Limanul Dunarii nu mai se leaga de reteaua moldoveneasca dupa demolarea liniei Basarabeasca - Berezina in anii '90.

Rutier, ruta e exclusiv folosita pentru trafic local, traficul de lunga distanta merge prin Izmail.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

NU cumva puteau sa o foloseasca pentru a duce cereale la portul Izmail si de acolo cu barje pe Dunare?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

razvan96

#854
Azi s-a lansat licitatia [CN1041962] - Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii

Valoare estimata: 278.439.094,4 RON

Durata:24 de luni

Termen de depunere: 07.06.2022

E vorba de lucrari pe raza SRCF Craiova, liniile 100 Olteni-Craiova (51 de km de linie simpla in total, pe ambele fire) si 101 Pitetsi-Craiova (13 km).Sunt 26 de loturi. De data aceasta nu e vorba de un acord cadru, ci de licitatia pentru lucrari de quick-wins de pe PNRR.