Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Sunt fonduri bugetare, acest contract cadru nu are legătură cu PNRR.

fulger nc

E o veste foarte buna.
Sa vedem utilajele in teren , chiar daca nu in 2022.
Daca se face ceva si ptr reabilitarea/aducerea a nivel a peroanelor , alaturi de rationalizarea/regindirea punctelor de oprire ..deja e un inceput.

frunzaverde

Noutati de la lucrarea Chitila - Sabareni - Ciocanesti - fara poze, din pacate - de la "sursa secreta" care e in teren acolo.

Lucrarea este practic inghetata din lipsa de materiale. In momentul asta situatia e aproximativ asa (confirmata inclusiv de date de exploatare, gen BAR) - s-a schimbat sina complet pe aproximativ 5 km din cei 12, intre ramificatia Chitila (aproximativ km 10+500, pana la 10+500 era sina montata la coridoreala Bucuresti - Campina) si iesirea din Gara Sabareni (care e la km 15+250).

De la Sabareni s-au mai schimbat cateva sute de metri de linie in padure, dar cica este un amestec de cupoane noi si cupoane vechi "mai bune", unde nu vor sa ridice restrictia la mai mult de 70 km/h, pentru ca nu vor sa sudeze cupoanele noi de vechi (are sens). De la km 18+500 la km 23+200 (ultimii 5 km din cei 12) sina este tot cea veche, si pare ca ramane asa momentan.

Mai grav este ca inclusiv pe cei 5 km cu sina noua, nu s-au schimbat macazurile si nici cupoanele de legatura la macazuri, asa ca peste macazurile din cei 5 km de linie se circula cu 50 km/h. Si cum pe cei 5 km sunt 3 seturi de macazuri (racordul spre Buciumeni si cele doua capete ale statiei Sabareni), practic linia noua este neutilizabila, si tot cu 50 km/h se circula, pentru ca in aia 5 km trebuie sa accelerezi si franezi la 50 km/h de TREI ori...

BAR confirma situatia descrisa, in BAR e asa:

- Chitila cap Y 4+5 directe (adica directia Titu) : 70 km/h
- Chitila (10+600) - Ram. 101-300 Buciumeni (11+950) : 100 km/h. Fiind 1350 m de 100 km/h, ai practic vreo 400 metri sa accelerezi la 100 inainte sa franezi inapoi la 50.
- Ramificatie (11+950 - 12+050) : 50 km/h
- Ram 101-300 Buciumeni - Sabareni Y (12+050 - 14+000) : 100 km/h. Aici e mai bine, are mecanicul 1950 metri sa ajunga la 100 km/h si apoi sa franeze la 50 km/h...
- Sabareni X (14+000 - 14+200) : 50 km/h peste macazuri pe directa (200 m)
- St. Sabareni : 100 km/h. Asta e fix butaforie, ai 900 metri cu 100 km/h printr-o gara, imposibil sa accelerezi si franezi; in orice alta gara, se semnaliza toata gara ca limitata la 50...
- Sabareni Y (15+100 - 15+200 ) : 50 km/h peste macazuri pe directa (250 m).
- Sabareni Y - padure (15+250 - 18+500) : Asta pare a fi zona facuta din cupoane "amestec", limitata la 70.
- padure - Ciocanesti (18+500 - 23+197) : 50 km/h, zona neatacata...

E clar ca lucrarea asta nu a fost pregatita deloc, a fost facuta pe sistemul "hei-rup-hei-rup", nu a fost urmarita de nimeni, nu a fost planuita alimentarea cu materiale (e penibil ca la un an dupa ce si ministerul si CFR se laudau cu lucrarea sa nu se fi livrat nici macazurile, nici sina, pentru o lucrare care in mod normal lua o luna de munca), totul a fost "la misto"... La fel, faptul ca au pus limitarile de mai sus ca "permanente" indica faptul ca nu stiu cand le vor termina. Schimbatul unor seturi de macazuri si TDJ-uri implica inchideri de linie, si nu e nimic anuntat...

Ma bucur ca l-au dat afara pe Pintea : asemenea mizerii sunt demne nici macar de Africa Subsahariana... Rade si Bangladesul de minunea Chitila - Ciocanesti... Penibil mai rau ca Selina si Aktor. Si e clar cat de mult ii pasa politicului de calea ferata (zero barat), daca o lucrare aflata la 10 km de biroul ministrului, care cred ca din biroul ministrului se poate vedea cu binoclul, s-a facut asemenea bataie de joc... Care bataie de joc o platesc inclusiv calatorii, ca trenurile sunt trasate (tot din hei-rup-politic) cu 120 km/h, intarzierile de 10-20 minute fiind platite... de calatori.

Trist, trist de tot.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Din pacate, si noua administratie pare sa exceleze prin dezinteres, sau ma insel?

frunzaverde

#829
Nu, nu par a fi mari schimbari. Ce am observat e cam asa:

In bine vad asta:

- pare ca cumva se aloca mai multi bani repararii infrastructurii. Sunt doua semne bune : contractele cadru de refactie care nu mai incep de la valori modice, meschine, ci au valori rezonabile minime - care sunt practic valori obligatorii pentru buget, din care chiar s-ar putea vedea ceva. Asta e o veste buna, cu adevarat buna, ca ce-i in mana e in mana, si stiti aia cu verba volant scripta manent - dupa multi ani avem scripta. Doar ca trebuie, mai departe, facut in asa fel incat licitatiile sa se atribuie, banii sa se plateasca si lucrarile chiar sa se faca...

- au disparut aberatiile tampite gen scos trenuri din "flexat muschiu' de Vizante" cu 24h instiintare, si o mare parte din trenurile scoase "cu toporul", de nenea Beeching autohton, au fost repuse in circulatie. Si ungurii au rezolvat cateva din aberatiile din mersul pe 2022, gen vagonul de dormit Bucuresti - Craiova - Viena, care a circulat multe zile gol-golut, atat de gol incat 346/7 nu-l mai astepta intarziat fiind, pur si simplu era lasat la Arad, gol fiind.

In "la fel de rau" vad asta:

- banii sunt in continuare prea putini, si aruncati pe prostii : de la TMV pe post de "beculete" de semnal in abatere pana la reparatii de vagoane si locomotive de anii '60 la preturi comparabile (50-60% de locomotive si vagoane noi).

- s-a continuat cu mersul aberant de anul trecut - internationale Timisoara/Arad - Budapesta care circula goale-goale, ca fac dublu-triplu ca rutierul, si oricum nu-s calatori ca pandemie. Orare proaste, legaturi proaste, probabil (cu mici exceptii) cel mai prost mers din anii '50 incoace.

- continua degringolada strategica, fara sa fie clar incotro ne indreptam si de ce. PNRR adauga inca un pic de haos cu absurditatea trenurilor cu hidrogen, tichia de margaritar in casa prostului, o tehnologie care momentan e... vapourware scump (pun intended).

- continua degringolada administrativa,  cu fragmentarea excesiva a domeniului, cu foarte multe posturi TESA ocupate de incompetenti. Pana si Bulgaria isi reconsolideaza domeniul, tocmai au unit Marfa cu Pasagerii si pregatesc unirea cu compania de infrastructura intr-un holding...

- continua rocada de cadre incopmetente, cu numiri politice aberante la varf. Mai facem o agentie, mai o populam cu politruci, mai sugem niste bani din putinii la exploatare. Desfiintarea ARF e esentiala, ca si o decizie asupra CFR Marfa, care sangereaza degeaba, fiecare zi practic inseamna ca sansele sa ramana vreo bucatica functionala la final sunt tot mai mici...

In rau vad asta:

- s-a amplificat aruncatul cu subventii degeaba in CFR Calatori, care redeschide rute pe care Regiotrans le-a abandonat din lipsa de performanta financiara... Adica platim bani publici sa plimbam un Desiro sau o Malaxa goala cu 20 km/h pe infrastructura interbelica limitata la 40 km/h in loc sa reparam liniile...

- pare ca continua proiectele de modernizari scupme gen spoiala numita Puma (vapsim o locomotiva pe lampi - la propriu - e cu diode electronica de putere - din anii '60, la pret de jumate de Smartron de la Siemens, si continua Pascaneala si programul de spoit DA).

- e inca si mai neclar ce vor sa faca cu reteaua. In 2019-2020 incepuse sa se clarifice ca coridoristii au pierdut, in POT scrie clar ca se schimba strategia de finantare europeana pe lucrari mecanizate, etapizate, "on-line", care sa maximizeze raportul calitate/pret si calitate/timp de executie. In 2021 s-a pus primul val de negura, cu aberatiile din PNRR (coridoreli, aberatia Resita - Voiteg, hidrogeneli). Acum se pun inca si mai multe neguri, nefiind clar ce vor strategic sa faca mai departe. Coridoreala continua, si asta e o problema...

- si trece timp. Fiecare zi distruge reteaua... Fara consolidare, interes (macar la nivelul de 1/10 din rutier) si competenta, calea ferata se duce - se duce - se duce... Si dusa e...

Per total, same old, same old.

Pana nu vine un ministru care :
1. ori e interesat de calea ferata si efectiv stie ce face;
2. ori spune "ba, nu ma pricep la CF, dar ascult, si fac ce stiu cei cei stiu", aduna cativa experti reali si pe bune, ca SdS, care ii fac o strategie pe termen mediu si lung si chiar asculta si se supune la ce zic aia. Totul o sa fie o varza. Efectiv nu exista suficient interes din societatea civila ca sa se schimbe ceva "grassroots", si cum s-a vazut, chiar si cand a ajuns un ministru din mediul asta, i-a pasat fix zero de calea ferata...

Dejaba. Si nu mai e mult pana cand tot "technical legacy-ul" lasat de inaintasi, pe care a supravietuit CF-ul romanesc atatia ani desi a fost lasat sa moara de foame si de dezinteres nu mai este... Miile de EA-uri si DA-uri produse in anii '60-'80 sunt pe moarte si moral si fizic, si nu exista nici un inlocuitor. Vagoane din care Grivita sau Pascaniul sa "carpeasca" modernizari nu mai sunt - din ultimele 20-47/50 scoate Pascaniul ultimele rable 20-68, din 21-80-urile luate in '92-'93 se scot ultimele 21-76-9 si... gata, altceva de modernizat nu mai e in tara. Liniile sunt vai-mama-lor, cad una dupa alta - iar in Ardeal, unde CF e mai varza si exista autostrazi, pe relatii principale ajungi sa  faci dublu-triplu cu trenul decat cu masina...

Momentan avem un inginer geodez specialist in tehnologii GIS ca SdS la CF. Inainte a fost un sociolog cu expertiza in management de zone metropolitane. Inainte a fost un contabil de banca. Inainte a fost un geograf puternic focusat pe autostrazi in zona Moldovei. Ce sa faca astia? Se uita astia la CF cum ma uit eu la vapoare si la zoologia calului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AdiM

Un singur macaz a fost înlocuit în stația Săbăreni (se vede în filmările mele postate anterior). Iar acela este pentru o altă linie abătută din stație.
În rest, mai nimic, tocmai de aceea sunt atâtea restricții de 50 în jurul lor. Restricțiile sau limitările din BAR se văd și pe teren în ultima filmare pe care am postat-o prin decembrie.
Într-adevăr, s-a lucrat foarte puțin (cu foarte puțini muncitori), foarte superficial.
De ce ai începe o lucrare fără să ai toate materialele dinainte e noaptea minții.
Nu credeam că va dura un an de zile să termine acești 12 km. Din start a fost dubios să remonteze șina veche.
Din fericire, întârzierile trenurilor nu-s chiar atât de rele, din cauza că în continuare multe trenuri circulă banalizat pe firul din stânga.
De la Crăciun nu s-a mai făcut nimic, doar s-a mai completat cu așezarea cupoanelor de șină pentru înlocuit (de la km 18 la km 23).
De două luni de zile a stagnat.

razvan96

APARATE DE CALE MONTATE PE TRAVERSE DE BETON

Aici aveam un acord cadru semnat pentru 640 de aparate de cale pe 4 ani, maximum 160/an. Pentru primul an s-au semnat deja 2 subsecvente, ceea ce e maximul posibil pe an, in total 32, 16 in noiembrie si 16 acum. Deci suntem mult sub ce se putea.

razvan96

Reparație capitală linia CF 116 Livezeni – Simeria interval Bănița – Merișor fir I km 67+620-62+150 (proiectare și execuție)

Atribuita Wiebe-Swietelsky pe 3 martie, ~29,4 milioane RON.

razvan96

#833
Refacție totală linia 116 Livezeni - Simeria între stațiile Merișor - Crivadia fir 1 km 61+300-57+185 și stația Merișor liniile III dir.fir 1 și II dir. fir 2 km 62+150-61+300 (proiectare și execuție)

Atribuita singurei asocieri participante, Swietelsky-Wiebe, pentru 38,2 milioane de lei.

De asemenea, contractul pentru inlocuirea traverselor in zona deraierii de anul trecut de pe M800 a fost atribuit tot Wiebe.

Au atribuit un prim subsecvent si pentru contractul mare de traverse, doar ~4,16 milioane de lei, ceea ce inseamna cam  16000 de travserse, un pic mai mult decat minimul de 10000/contract.

razvan96

Lansata azi de SRCF Constanta: [SCN1103952] - Consolidare pasaj inferior km 15+470 linia 807 Ciulniţa - Slobozia Veche (proiectare şi execuţie)

E vorba de pasajul feroviar peste DN2A. Valoarea estimata este de 3.838.324,3 RON. 1 luna proiectare+11 luni executie. In principal e vorba de repararea culeilor si schimbarea tablierului.

 

razvan96

SRCF Timisoara a lansat azi licitatia Lucrari de intretinere si reparatie linii CF (pret inclus materiale, manopera si utilaje)-Linia 116 fir I+II statia Bretea Streiului liniile II dir. Fir 1, III dir. Fir 2 km 21+920-23+250

Valoarea estimata este de 8.171.665,79 RON.

Durata este de 120 de zile, e vorba de RK pe toate cele 3 linii din statie.

Observ ca linia asta e destul de prioritizata la reparatii in ultima vreme, mai ales pe raza SRCF Timisoara; bine, atat ca poate fi prioritizata o linie din putinele fonduri pe care le aloca Romania.

AlexxC

"Observ ca linia asta e destul de prioritizata la reparatii in ultima vreme, mai ales pe raza SRCF Timisoara; bine, atat ca poate fi prioritizata o linie din putinele fonduri pe care le aloca Romania."

Probabil pregatesc terenul pentru cand se va devia traficul pe aici la inceperea  lucrarilor pe Arad -Caransebes.

JohannDB

      Poate este locul, pentru întrebare, aici (sunt în criză de timp, din păcate, încât nu am timp să mai prezint din ceea ce văd pe drumuri), anume, văd în ultimele luni, între "Cotul Donului"/Timișul de Sus și Dârste/Brașov, datorită paralelității DN 1 cu M300 șine "noi" de-a lungul celor în uz, pe firul de coborâre de la Predeal spre Dârste.... Și mă gândeam la momentul vederii acestora, la momentul la care va fi să intre la o reparație capitală acest tronson (dacă va mai intra după reparațiile de acum), suprapunându-l cu ceea ce văd la Sighișoara.
       Ceea ce se anunța în 2021 !  Ca și kilometrii, cam puțin, la tot sectorul ăsta; să nu spunem că restul din sector "stă excelent" după amar de ani de uzură....
Reparații la calea ferată Predeal-Brașov, pe M200 și pe secția 501
reparații la calea ferată Predeal-BrașovProcedura lansată de Regionala Brașov este împărțită în trei loturi, pentru porțiuni din M300, M200 și secția 501, Adjud-Siculeni, după cum urmează:

  1. LOT 1 – Lucrări de întreținere și reparație linii CF linia 300, între stațiile CFR Predeal – Timișu de Sus între km 148+590 – 153+000 fir II, Timișu de Sus – Dârste între km 155+202 – 160+381 fir I și Timișu de Sus – Dârste, între km 154+900 – 155+065 fir II
     Valoarea estimată fără TVA: 812.400,47 lei

razvan96

Exista o licitație cu sume ceva mai consistente, vreo 3 milioane de lei parca, pentru înlocuiri de traverse între Predeal si Darste. Vad ca înlocuiesc traversele pe linia asta cam 2-3 km/an. Durează ceva până se termină lucrările pe toata distanta.

frunzaverde

@AlexxC - nu e nimic prioritizat la Simeria - Petrosani - Bumbesti, pur si simplu linia este atat de degradata incat e la limita de circulabilitate. Sunt cupoane de linie montate acolo in anii '50, probabil cele mai vechi de pe liniile principale oriunde in Romania, rupte, exfoliate, cu de multe ori tonajul maxim admis trecut si cu resursa de mult epuizata... Sunt zone cu linie dubla inchise de ani muuulti. Sunt probleme mari de tot pe Valea Jiului, tot ce fac e sa incerce sa tina linia cu tonaje crescute in viata...

Bine macar ca au reparat acum cativa ani semnalizarea - aproape 20 de ani s-a circulat cale libera fara semnale optice (doar cu ordin de circulatie din gara in gara) pentru ca tot ce insemna semnalizare fusese furat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!