Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Iarasi aceeasi prostie ca peste tot: reabilitare linie existenta si atat. Fara un obiectiv, fara un scop.

Eu vad lucrurile asa. In sezon in zona Constanta este nevoie de o legatura gen metrou. Hai sa-i zicem S-Bahn / tren metropolitan. Cu o cadenta la 15-20 de minute, cu garnituri de capacitate mica-medie (200-300 persoane). De exemplu:

S1 Vama-Veche - 2Mai - Mangalia - Constanta - Medgidia CADENTA: 30 min
S2 Santier naval Mangalia (2 Mai) - Mangalia - Constanta - Palazu Mare - Ovidiu - Lumina - Navodari - Petromidia CADENTA: 30min

Legat de S2, exista linie de tren prin constanta vest, pe la terminalul de marfuri, cu iesire in zona Energia spre Palazu Mare. Se pot amenaja cel putin 2 opriri pe teritoriul orasului Constanta in zone dens locuite (Bratianu/Lidl si Inel II - pe cealalta parte a statei la Inel II ar fi zona industriala si depozitele GLS + UPS). Apoi linia trece prin spatele noului cartier Tomis Plus, parte din Palazu Mare. Apoi prin Ovidiu trece chiar prin centru! La 200m de faleza din Ovidiu si la 300m de primarie. Prin Lumina tangential, la Navodari 2 opriri posibile si apoi ultima statie in Petromidia. Linia Constanta - Ovidiu - Navodari evident trebuie refacuta din temelii, ici colo ceva corectari de curbe. Simpa electrificata Constanta - Lumina si dubla Lumina - Navodari - Petromidia (unde se suprapune si peste linia industriala Petromidia - Nazarcea).

Pe zona comuna Mangalia - Constanta evident cu oprire in toate statiunile vara, ceea ce inseamna un tren la 15 minute.

In afara sezonului cadenta la jumatate, 1 x S1 / ora, 1 x S2 / ora. Deci pe zona comuna la 30 min. La pranz si in week-end si mai rare.

Un turnus complet ar dura cam (1:20 - 1:30) x 2 = ca. 3 ore. Plus o rezerva si ceva pauza pentru mecanici = 4 ore. Deci pentru o circulatie la 30 min e nevoie de 8 rame pe S1 si 8 pe S2 in sezon, 4+4 in extra-sezon.


Ce am descris mai sus ar fi o varianta de lucru. Evident nu singura si exista si alte idei si moduri de a pune problema. Dar intai trebuie stabilit un obiectiv, un program de circulatie si de aici rezulta daca trebuie sau nu dublat peste tot, ce viteze sunt logice, etc..
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

miahi

^Nu stiu daca a mai amintit cumva alt coleg, dar reabilitarea asta se face si din ratiuni militare, poate de aia e pusa pe repede inainte fara sa se tina cont de particularitatile zonei, copy-paste la ce s-a mai facut si dam inainte, pare a fi modus-ul operandi .

AndreiB


miahi

Din ce imi amintesc era un proiect ce trebuia sa se deruleze in paralel cu baza de la Mihail Kogalniceanu la Mangalia, o baza navala  RO - US . Si asa cum infrastructura pentru MK e in proces de modernizare urmeaza si la Mangalia sa se miste cate ceva ...

Poate @Harry sau vreun alt coleg din zona sa ne spuna daca se stiu detalii legate de modernizarile militare de la Mangalia ...

hvm

^
Daca n-ar fi ratiunile militare nu se facea  nimic. Parerea mea. Si acu ratiunile militare accelereaza tot pe inrastructura...

Insa dpmdv asa cum spun si colegii mai sus e nevoie de ceva la ora fixa in timpul verii minim 3t/2h sau ideal 2tph...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

b1

Megalicitație lansată de CFR SA pentru repararea a 1.500 km de cale ferată

Administratorul infrastructurii feroviare din România a lansat miercuri după-amiază o megalicitație pentru reparații la calea ferată, pe o distanță cumulată de aproape 1.500 km, împărțiți pe toate cele opt regionale. Este vorba de un contract cadru, cu o valoare maximă estimată de peste 850 de milioane de euro, care se va derula timp de patru ani de zile.


Compania Națională de Căi ferate CFR SA a postat miercuri după-amiază în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce are ca obiect "Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii". Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru este cuprinsă între 1.001.483.640 și 4.216.621.320 de lei.

Liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară prezintă o stare tehnică ce nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă. De asemenea, se constată uzura accentuată la întreg ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (şină, traverse, prinderi), iar trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată, se arată în anunț.

În consecință, CNCF CFR SA vrea să încheie opt acorduri-cadru (câte un acord-cadru pentru fiecare sucursală regională) care au ca obiect stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări). Având în vedere specificul lucrărilor de întreținere la calea ferată există posibilitatea ca entitatea contractantă să dispună începerea lucrărilor în același interval de timp la mai multe loturi.

Lucrări de reparații la calea ferată ce se vor executa:
Lucrările care se vor executa în cadrul acestor contracte sunt aceleași pentru fiecare dintre cele opt regionale. Astfel, se vizează înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii pentru viteza de circulație de 120 km/oră a trenurilor de călători și a trenurilor de marfă.

Concret, lucrările presupun:
– demontarea căii existente, aranjarea materialelor demontate în afara gabaritulului pe bancheta căii;
– ransportul materialelor scoase din cale în depozite stabilite de beneficiar;
– înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii cu materialele noi achiziționate de executant (traverse din beton tip 60 echipate cu prindere elastică, aparate de cale tip 60 montate pe traverse din beton, piatră spartă, jil-uri și cupoane de tranziție, dale din beton sau elastice pentru treceri la nivel (unde este cazul), completarea prismului de piatră spartă la dimensiunile instrucționale pentru linii cu cale sudată;
– profilarea mecanizată, burajul și riparea mecanizată cu aducerea liniei la profilul în lung și direcție, urmate de stabilizarea dinamică a căii vor fi efectuate de beneficiar;
– realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în CFJ se efectuează de executant;
– montarea elementelor componente ale trecerilor la nivel cu calea ferată și realizarea racordărilor cu partea carosabilă, efectuate de executant;
– curățarea și asigurarea sistemelor de scurgere a apelor pluviale în lungul căii, zonelor aparatelor de cale sau trecerilor la nivel existente, efectuate de executant; – întreținerea normală și extraordinară a lucrărilor de către executant până la predarea acestora către beneficiar;
– activități și consumabile necesare pentru menținerea în stare de curățenie a perimetrului unde se execută lucrarea, demontarea și îndepărtarea oricăror lucrări sau activități provizorii.

Lucrările de reparații la calea ferată, regională cu regională:
Așa cum spuneam, contractul este împărțit în opt loturi, câte unul pentru fiecare regională. Acordul-cadru va fi încheiat la nivel Central CFR, iar contractele subsecvente se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate. Lucrările presupun, în total, repararea a 1.461 km de cale ferată. Loturile sunt după cum urmează:

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF București:
Valoarea estimată fără TVA:89.469.720,00  – 476.209.800,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 165 km, iar cea minimă de 31 km lucrare. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 52 km, iar cea minimă de 7 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Craiova:
Valoarea estimată fără TVA:103.900.320,00  – 634.946.400,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 220 km, iar cea minimă de 36 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 64 km, iar cea minimă de 8 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Timișoara:
Valoarea estimată fără TVA:144.306.000,00  – 490.640.400,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 170 km lucrare, iar cea minimă de 50 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 44 km, iar cea minimă de 11 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Cluj:
Valoarea estimată fără TVA:152.964.360,00  – 533.932.200,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 185 km, iar cea minimă de 53 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 50 km, iar cea minimă de 17 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Brașov:
Valoarea estimată fără TVA:132.761.520,00  – 496.412.640,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 172 km, iar cea minimă de 46 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 50 km, iar cea minimă de 17 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Iași:
Valoarea estimată fără TVA:72.153.000,00  – 531.046.080,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 184 km, iar cea minimă de 25 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 51 km, iar cea minimă de 7 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Galați:
Valoarea estimată fără TVA:184.711.680,00  – 623.401.920,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 216 km, iar cea minimă de 64 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 61 km, iar cea minimă de 12 km.

Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe raza Sucursalei Regională CF Constanța:
Valoarea estimată fără TVA:121.217.040,00  – 430.031.880,00 lei
Cantitatea maximă a acordului cadru este de 149 km, iar cea minimă de 42 km. Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 45 km, iar cea minimă de 10 km.

Condiții de participare la licitația lansată de CFR SA:
Pentru participarea la procedura de achiziție, ofertantul trebuie să facă dovada că a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani (perioadă ce se calculează de la data limită de depunere a ofertelor) lucrări în domeniul infrastructurii feroviare de natura sau complexitatea similare.

Se iau în considerare lucrări de construcții căi ferate noi și/sau lucrări de modernizare și/sau reabilitare și/sau consolidare și/sau reparații capitale a căii ferate. De asemenea, sunt luate în calcul lucrări de întreținere periodică a căii ferate și lucrări de sudare a şinelor de cale ferată.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 31 martie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 31 iulie 2022.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Xenos

Asta e cea mai buna veste, mult mai buna decat coridoreala limitata la cate 100 - 150 km in 10 ani....

razvan96

E foarte bine ca s-a decis licitarea unor acorduri cadru, mai eficiente decat ce aveam pana acum=licitatii pentru orice lucrare de peste 100 de metri. Daca vom si avea ofertanți pentru toate regionalele, lucru de sincer nu sunt sigur, CFR va aștepta in fiecare an doar aprobarea bugetului pentru a putea contracta imediat lucrări. Sa sperăm ca vor fi si bani :).

horatiu.cosma

#818
del

razvan96

Sa punem si licitatia:

[CN1038900] - Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii

Valoare estimata: 1.001.483.640 RON (minim) - 4.216.621.320 RON (maxim)

QuoteAvând în vedere faptul că liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară, prezintă o stare tehnică care nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă; uzura accentuată la întreg ansamblu de elemente din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse, prinderi; trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată, Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." S.A. dorește încheierea a 8 acorduri-cadru (câte un acord-cadru pentru fiecare Sucursală Regională CF 1-8) care au ca obiect stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări) pentru: Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii caii.

QuoteEntitatea contractantă intenționează să încheie, pentru fiecare lot în parte, un acord-cadru pe 4 ani cu 3 operatori economici, fără reofertare. În cazul în care, în cadrul unui lot nu există 3 oferte admisibile, acordul-cadru se poate încheia cu unul sau doi ofertanți funcție de câte oferte admisibile sunt la lotul respectiv.

Se mentioneaza ca finantarea e din fonduri bugetare si fondurile proprii ale CFR (Directia Linii).

frunzaverde

Este imensa chestia asta : in sfarsit fonduri bugetare la un nivel mai mare decat minimul de supravieturie!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

horatiu.cosma

Fondurile se alocă într-un buget, și deocamdată nu e cazul pe bugetul de 2022. Licitația e pentru un acord cadru pe care se vor livra materiale dacă se vor pune și banii. Acorduri cadru sunt în vigoare și azi pentru șine, traverse, schimbătoare de cale și care ar putea funcționa în secunda doi dacă ar exista și banii.

razvan96

Corect. Fără alocări bugetare degeaba semnăm acorduri cadru.

frunzaverde

Acordurile astea cadru au o valoare minima, destul de mare, 1.001.483.640 lei fara subsecvente : din cate inteleg asta e valoarea minima contractabila daca se atribuie contractul. Diferenta min:max la anvelopa contractului cadru e 1:4. E o diferenta fata de contractul cadru de sina, care are ca valoare minima 67.822.514 lei si maximul de 17 ori mai mare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

hvm

^
Dacă am înțeles bine din ce spunea Horatiu pe undeva asta e suma inclusa în pnnr pentru asa ceva. vreo 250 mil euro. Dacă ar mai adaugă so de la bugetul de stat câte 50-60 mi-l euro pe an ar fi parfum....Vedem.... Nu spun hop pana n-am sărit gardul....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici