Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: cutter on January 02, 2022, 03:07:47 PM
dimensionarea mai mare să aducă vreun fel de inevitabilitate.
Exact la acest lucru ma gandisem cand am intrebat.
Multumesc pentru lamuriri.

razvan96

,,REABILITARE PLATFORMĂ CU ÎNLOCUIREA APARATELOR DE CALE STAȚIA SIBIU, CAP Y"(ACTUALIZARE DOCUMENTAȚIE SI EXECUȚIE) SRCF BRAȘOV"

Atribuita Wiebe pentru 16.374.297 RON.

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5215905865110906

Bucureşti, 14 ianuarie 2022

📢 𝑺𝑻𝑨𝑹𝑻 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒆𝒍𝒆𝒄𝒕𝒓𝒊𝒇𝒊𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂 ș𝒊 𝒓𝒆𝒂𝒃𝒊𝒍𝒊𝒕𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒕𝒓𝒐𝒏𝒔𝒐𝒏𝒖𝒍𝒖𝒊 𝑪𝑶𝑵𝑺𝑻𝑨𝑵Ț𝑨 - 𝑴𝑨𝑵𝑮𝑨𝑳𝑰𝑨

CFR SA și Asocierea BAICONS IMPEX SRL - ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF CONSTANȚA – MANGALIA (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

✅𝑉𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 - 7.770.000 𝑅𝑂𝑁
✅𝑆𝑢𝑟𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛ț𝑎𝑟𝑒 - Fondul European de Dezvoltare Regională (𝑭𝑬𝑫𝑹), capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021- 2030.
✅𝐷𝑢𝑟𝑎𝑡𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 - 9 𝑙𝑢𝑛𝑖
✅Studiul de fezabilitate va respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T, având în vedere că linia de cale ferată Constanța - Mangalia este o continuare a Magistralei 800 București - Constanța, componentă a Coridorului Rin - Dunăre (ramura nordică).

𝑶𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒑𝒆𝒄𝒊𝒇𝒊𝒄𝒆 ale programului sunt următoarele:
♦electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
♦ creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație, și a numărului ce călători, între orașele Constanța și Mangalia;
♦modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;
♦ sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
♦ dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
♦modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
♦montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.
♦ îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

🇦 🇻 🇦 🇳 🇹 🇦 🇯 🇪
✔️ îmbunătăţirea calităţii celui mai ecologic mod de transport
✔️ 160 km/h viteza de circulaţie a trenurilor de călători
✔️ 120 km/h viteza de circulaţie a trenurilor de marfă
✔️ dezvoltarea relațiilor comerciale cu operatorii de transport
✔️ relansarea economiei regionale.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

In afara de Tuzla - Costinesti (si aici am indoieli) e vreun alianament unde ipotetic ai putea avea vmax 160km/h?

Obsesia asta cu 160km/h este imho contraproductiva. Prioritati mult mai mari pentru linia Constanta - Mangalia:

1. Asigurarea unei capacitati decente pentru traficul de marfa port Constanta Sud - M800. Fire in plus, o bretea denivelata, whatever.
2. Eliminarea tuturor trecerilor la nivel si ingradirea integral a liniei in mediul urban, pentru siguranta.
3. Electrificarea si dublarea selectiva pentru a permite un trafic cadentat. Sper ca aici se gandesc din perspectiva mersului trenurilor nu e usor de dublat sectia asta, asa facem.
4. Am mari indoieli de utilitatea traficului de marfa pe sectia asta avand in vedere capacitatile modeste ale Portului Mangalia. Linia spre Portul Mangalia ar putea fi mai degraba analizata pentru o prelungire low cost spre Vama Veche (necesita separare mult mai stricta in Mangalia).
5. Desfiintat statii inutile. Daca dublam linia, Gara Neptun devine inutila. Halta Agigea Ecluza e mult prea excentrica pentru a fi atractiva. Idem Agigea Nord. Toate cele trei ar trebui imho desfiintate complet sau inchise pentru traficul de calatori (presupunand ca Agigea Nord are rol de marfa). Poate ar merge o statie noua in zona Faleza Sud in Constanta.

Sorinus

#799
De la Mangalia la Tuzla s-ar putea dubla fara prea mari eforturi, mai ales de la Mangalia la Statia Neptun, unde e plat, nu exista vegetatie si e drept pana la podul pe sub DN39.

Mici probleme ar fi in padure la Comorova, unde ar trebui defrisat pentru firul 2, si zona cherhanalelor de dupa Olimp, unde ar trebui un rambleu si apoi debleu in capatul spre 23 august. De acolo pana la Costinesti e complet plat.

Statia Neptun exista cu singurul scop de incrucisari, dar putine trenuri opresc efectiv acolo, deci evident se va desfiinta in caz de dublare. Pacat, cladirea statiei e superba, o cladire micuta din piatra, specifica liniilor secundare din Dobrogea.

Agigea Nord si Agigea Ecluza Hm, la fel, oricum nu prea opresc trenurile de calatori acolo (mai ales la Nord), ele avand exclusiv rol ptr marfa (de la Agigiea Ecluza se desprinde linia catre port, pana acolo e linie dubla si electificata).

Nu are rost insa sa ceri viteza pe linia asta, ptr ca se opreste des, pe o distata de 42km. Sigur se opreste la Eforie Nord, Sud, Costinesti Gara (localitatea s-a extins si chiar are sens sa se opresca acolo, zona garii e deja in localitate, strada asfaltata pana la gara), Costinesti Tabara si Neptun hc. Daca timpii ar fi buni si conditiile civilizate, chiar si Tuzla ar putea genera calatori, halta e intr-o zona relativ locuita, desi deloc centrala.

Deci efectiv nu ai timp sa accelerezi la 160, ca deja trebuie sa pregatesti urmatoarea oprire.

A existat o statie (ma rog, un peron mic si jegos), in dreptul cartierului Poarta 6 (Faleza Sud), dar a fost desfiintata. Nu are ce trafic sa genereze, sunt autobuze mult mai dese spre gara.

Trafic de marfa dupa Agigea Ecluza practic nu exista, un tren pe an in cel mai bun caz.

Acum trenurile fac cca 1h si 20min, daca ar scadea la 50min ar concura dubele si ar face posibila naveta. Trafic chiar exista, localitatile de pe parcurs genereaza trafic si in extrasezon, oamenii vin la Constanta la munca, nu au ce face acolo iarna.



AndreiB

#800
Fac chiar si <1h cu automotoare (e.g. Astra/Regio Calatori in sezon). Cred ca 45min e un target bun de timp pentru sectie. Ar permite o cadentare in extra-sezon de 1tph cu doar 2 automotoare penduland toata ziua.

Portiunea dificila de dublare e in Eforie Sud, si partial pe malul lacului Techirghiol. Din pacate e si cam jumatatea sectiei.

Daca linia ar fi dublata si electrificata integral, eu as face un serviciu de S-bahn pe ruta: Fetesti - toate statiile cu potential de naveta - Constanta - toate statiile cu potential de naveta - Mangalia. R actuale Fetesti - Constanta fac 1h20, dar oprind in tot felul de halte inutile (inclusiv doua pe Insula Mare a Brailei si multe unde satele sunt prea departe*) si cu material rulant limitat la 120km/h. Desfiintand opririle fara potential si cu rame apte de 160km/h, cred ca reusesti sa scoti 1h00-1h10. Plus 45min Constanta - Mangalia, doable de cadentare decenta. Ideal ar fi Fetesti - Mangalia in 1h45, ca sa ai un pattern eficient orar.

Cu putin orar creativ poate fi mentinuta si in sezon, necesitand abatute in Gari.

*NB: la modernizare eu as fi desfiintat pentru calatori toate statiile neadiacente unor localitati. Microbuzul le deserveste mult mai bine.

kitsune

De când trece calea ferată Fetești - Constanța prin Insula Mare a Brăilei? Și ce sate există în Balta Ialomiței (că așa se numește de fapt teritoriul dintre Dunăre și Borcea)?
Dacă te referi la Ovidiu și Dunărea, haltele alea își datorează existența fermelor de pe baltă (înainte de '90 chiar erau full cu muncitorii sezonieri veniți din toată țara, luați apoi cu balercile și "găzduiți" pe la ferme). In rest, nu există așezare permanentă în baltă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AndreiB

#802
Pardon, cealalta insula. My bad.

Cele doua halte de pe insula au rol strict pentru marfa. In rest, probabil trenurile regio opresc pentru a face schimbul personalului CFR (care nu e util pentru un serviciu de naveta intens de 1tph).

In rest, haltele situate departe de localitati unde imho nu are sens deservirea cu un serviciu mai des suburban (i.e. nu in Balta Ialomitei):

1. Ramificatia Borcea - prea aproape de Gara Fetesti
2. Saligny Grupa Est (sat foarte mic, asezarea principala e departe de Gara)
3. Mircea Voda (idem)
4. Dorobantu (nu se afla in nici o localitate)
5. Valu lui Traian (nu halta din satul cu acelasi nume, Gara de la est de padure)

Cinci opriri eliminate, cam 10-15 min economisite, mai putina uzura, costuri de operare mai scazute. La nivel general, la toate modernizarile se pastreaza mult prea multe halte/PO de calatori care nu se justifica. Multe ar fi trebuit modernizate cu rol exclusiv de marfa, fara peroane sau alte costuri. Iar PO fara un potential real de calatori desfiintate, pentru un serviciu mai rapid.


Vlad94

Singura portiune ce ar merita dublata ar fi intre Agigea Ecluza si Eforie Nord, folosind partial vechea linie spre Techirghiol. Cat despre Neptun HM, eu sincer as desfiinta aceasta statie si as mai adauga o linie in halta Neptun, aceadta devenind HM si loc de incrucisare pentru trenuri.

AndreiB

Eu nu cred ca ar trebui sa gandim dublarea asa. Cred ca ar trebui sa pornim de la orar. Sa zicem ca vrem 1tph de trenuri Regio, dublate de inca 1tph in sezon de trenuri de lunga distanta. Facand un mers teoretic, unde am putea face incrucisarile din mers, fara stationare?

Pe urma, dublate segmente suficient de lungi + un pic de redundanta cat sa permita operarea dorita. Evident, totul facut pentru a permite dublarea ulterioara integral.

Cetatean

Trebuie dublata,electrificata si facute niste puncte de oprire  si gari ok pe parcurs,sa ii atragem pe oameni pe CF.
Vara faci o ora de la Eforie la Constanta cu masina. Intrebati localnicii :))
Deci e nevoie de ea ca de aer/aur.
4-6 rame electrice usoare,de 300-400 de locuri sa rupa linia aia vara.
Unde permite zona,in gari si Po pe langa liniile directe sa faca inca 2 linii sau undeva la mijlocul distantei sa fie 4.
Si da,extinsa pana la Vama. Vama genereaza vara trafic suficient sa se justifice o extindere pana acolo.

dan tm

Ca linia trebuie reparata e clar, cum asta e alta discutie.
Eu de cite ori am fost la mare am dat cîte o raita cu trenul. Chiar si dimineta la 06 din Mangalia
Confirm  ce spunea un coleg mai sus despre Tuzla, am prins navetistii de la peronul ala de merdă dar si turisri cu trolere.
De asemenea am prins navetisti spre.Fetesti dintre care multi au coborît la Ram Borcea.au urcat femei din Medgidia care tot in Borcea au coborît.

Linia spre Vama Veche trece prin oras, am facut- o la.pas de la gara Mangalia la Muzeul Marinei. A cui este linia, a CFR?
La ce trafic de microbuze este spre vama e greu de crezut ca trenurile.nu ar avea clienti.
Statia Neptun  cred  ca are o soarta nedreapta, calatorii coboara in Mangalia si urca .in microbuze pentru statiuni amestecați cu ceilalți turisti sau angajați care mai sint in microbuz.  Coboara careva la Kaufland? Daaa , la Saturn e cinevaa? Si tot.asa, pe cind .di  Neptun ar  putea fi microbuze direct spre.Jupiter  sau Venus.

Oare o linie spre Techirghiol ar avea succes?

frunzaverde

Se poate circulatie la ora + sezonierele suplimentare fara probleme cu linia asa cum e acum, dar cu macazurile refacute. Sunt foarte multe locuri de incrucisare disponibile (dubla pana la Agigea Ecluza, apoi Eforie N., Eforie S., Costinesti, Neptun, Mangalia).

Se poate dubla Agigea N. - Eforie N. si Eforie Sud - Tuzla - Costinesti si Neptun - Mangalia, si atunci ai capacitate si pentru 2 x trenuri pe ora + sezoniere fara mari probleme, asumand ca n-ai nevoie de sezoniere sa plece la minut cadentat (si la ce-ai avea nevoie? E 1/zi pentru Oradea/Arad/Suceava etc.). Dar doar daca se doreste operare metropolitana...

Electrificarea, daca se doreste trafic metropolitan, e esentiala - n-ai cum opera tren local diesel eficient. Daca nu se doreste operare locala/metropolitana, poate ramane lejereanu Diesel, cu cateva automotoare/locomotive cu autonomie 70 km pentru trenurile Bucuresti - Mangalia / Brasov - Mangalia + schimb in Constanta pentru restul.

160 km/h e o prostie in orice caz : 100 km/h e maximul pe care-l vei putea scoate in practica chiar si cu un automotor rapid la cum e linia de dens populata... Si 120 la marfa? Care marfa? Sunt cateva trenuri la santierul naval Mangalia pe an! Alta marfa n-are cum sa fie...

@dan tm : Linia nu merge la Vama Veche - merge la Santierul Naval. Se poate prelungi pana la 2 Mai si Vama Veche cu costuri minimale. Cu vreo 5 milioane de euro se rezolva treaba, ca n-ai nevoie de linie mai buna de 70 km/h acolo, ca ai statii din 2 in 2 km. Cu inca 10-15 milioane de Euro, rezolvi si doua gari - ce trebuie e relativ simplu, si la Vama Veche si la 2 Mai). Trafic exclusiv de calatori (deci sina 49), in principiu doar automotoare usoare, si eventual cateva trenuri de la Bucuresti.

La Neptun gara in sine este in padure. Nu are acces rutier decat printr-o poteca amarata, care da in DN39 sub podul facut in anii '90, si printr-o alta poteca la DC-ul din spatele hipodromului. E inutila calatorilor de orice fel, e in pustietate.

Halta e si ea nasol rau plasata, undeva intr-o margine de statiune/sat cu balarii si padure in trei directii si muuult de mers pana oriunde. Din Venus si chiar Jupiter e mai putin de mers pana la Mangalia decat de la halta... Plus ca la halta nu e nimic: doar o copertina, si un chiosc de bilete; la Mangalia mai ai un restaurant, un bar, o chiftea, ceva. Cu o reconfigurare a haltei s-ar putea face ceva gen terminus 2 pentru transport public in zona...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune


1. Ramificatia Borcea - prea aproape de Gara Fetesti
...

Da și nu. Având în vedere că între Fetești-Gară și Fetești sat (alintat Oraș mai nou) sunt vreo 5 km și că transportul local cu autobuze nu e tocmai ceas, multi aleg să coboare la halta Borcea, cum spune și dan tm mai sus.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

#809
Stiu ca linia nu ajunge la Vama Veche dar aveam in minte microbuzele alea cu punte dubla in spate care merg acolo.
De ce sa nu se modernizeze macar halta Neptun daca statia nu? Halta este foarte folosita chiar in conditiile date. De ce ar trebui sufocata Mangalia? Taxiurile care deservedc halta practic degreveaza traficul din Mangalia. Halta deserveste si Olimpul.


Nu este marfa  dar oare daca linia ar fi mai buna s- ar preta la transport de marfa in zona?
A cui e linia spre 2 Mai?
Ar putea fi introdus Techirghiolul in ecuati e?

Aici sint citeva poze facute de mine in Mangalia apoi altele facute mai departe spre 2 Mai de alt user

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t4638-linii-industriale-intre-mangalia-si-2-mai