News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

#750
M = modernizare = coridoreala = reconstructie (totala). R = reinnoire = RK = reparatie capitala.

Pioritizarea este OK, dar planurile de reconstructie sunt cretine. Cum dracu sa reconstruiesti Bucuresti - Craiova, linie construita pentru 140 km/h, aproape dreapta, cu 2 exceptii (Caracal si Rosiori, unde oricum opresc toate trenurile non-IC) ??!?! Darami tot, inclusiv fundatie, pentru 20 km/h? Caci reconstructia va fi pentru 160, nu 200-230! (eu nu cred aia cu "vor fi 200" - si nu cred ca trebuie reconstructie cum se face la noi pentru 200 - M900 nu are probleme de fundatie)

razvan96

Improbabil sa fie vreo reconstructie din moment ce in PNRR Bucuresti-Craiova e prins la quick wins. La cat dureaza la noi lucrarile probabil ne vom intinde cu ele pana in 2026, iar reconstructia nu poate incepe decat cu minimum 5 ani dupa (fonduri europene...), deci practic dupa ce se incheie perioada acoperita de planul investitional. Asta daca ne referim la proceduri ca lucrarile efective incep si mai tarziu. In realitate cred ca nici la CFR nu e clar ce vor sa faca pe linia asta si multe altele.

cristi5

E quick wins Buc-Craiova dar exista un SF de reconstructie in desfasurare din cate stiu. Sau doar in licitatie? S-au scos multe din astea pe CEF

razvan96

SF-ul acela e in licitație, da. Dar cum spuneam, in interpretarea mea proprie si personală nu poti sa te apuci de un alt proiect pe aceeași linie reparată cu fonduri europene mai devreme de 5 ani de la incheierea proiectului de reparații.

razvan96

Au lansat azi o licitatie de aproape 8 milioane de lei pentru lucrari de inlocuire completa a sinei si a materialului marunt pe Gradinari-Chiajna, firul 2. Vreo 13 kilometri. Durata lucrarilor e de 5 luni.

Se pare ca incep sa se prinda ca trasele optimiste din noul mers al trenurilor nu au treaba cu realitatea.

frunzaverde

Poti folosi bani UE pe proiecte pe care s-au facut investitii recente pe bani nationali - nu e nici o problema in asta.

SF-urile de reconstructie pe CEF nu au nici o sansa sa fie executate, nu pe bani UE. Coridoreala este explicit descurajata pe POT (viitorul POIM), CEF2 are alte prioritati (conectori internationali regionali, infrastructura dual-uz militar/civil, intermodalism), si deja RO si-a extins plapuma pe CEF2 daca (si e un daca) UE va finanta fazajul tunelelor Apata - Cata (alt elefant alb) pe CEF2.

Studiile pe CEF sunt efectiv bani aruncati de incompetenta si hiper-birocratia romaneasca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

Asa este, doar ca spuneam de lucrarile de quick wins prevazute in PNRR pe aceeasi linie. Deci tot la fonduri europene le punem, chiar daca nu clasice.

In rest da, se anunta o prostie SF-urile alea. Poate vor schimba efectiv obiectul contractului. Daca pe rutier la unele DX-uri din zona de est se poate, de ce nu ar merge si aici?

Xenos

Un studiu de fezabilitate nu trebuie să aibă un rezultat predeterminat rigid, alatfel nu s-ar mai face deloc, adică n-ar avea rost. Conceptul de modernizare poate fi interpretat în sens mai larg, în acord cu obiectul contractului: ce înseamnă modernizare? Ce zice autorul studiului că înseamnă; adică dacă terasamentul e ok, va recomanda doar schimbarea completă a suprastructurii, chestie care înțeleg că se face și la RK, dar pe amplasament, iar dacă local terasamentul e slab, se vor recomanda lucrări punctuale de refacere. Așadar, studiile, dacă sunt făcute cu cap și nu cu rezultat prestabilit, pot fi utile.
Similar Episcopia Bihor - Oradea - Cluj, 160 poate fi doar un scenariu maximal, prevalând variante intermediare care să implice în general refacerea pe amplasament, cu relație cost-beneficiu optimă.
Ca să dau un exemplu, este ridicol să se apuce să îndrepte curbele din zona Ilva Mică - Grădinița, acolo mai mult de 60 km/h oricum n-o să scoată trenul, e bine să refacă amplasamentul, să repare tunelele și viaductele etc.

rizzuh

^ daca sunt facute cu cap - pana acum nu a fost nici unul facut cu cap.

Depinde si ce cere beneficiarul (CFR), fiindca daca cere 120 km/h la trenurile de marfa (care nu exista) si 160 km/h la trenurile de calatori, pe absolut toata distanta, asta iese, daramare si reconstruire.

Sa nu uitam ca CFR a cerut expres pentru SF-ul legaturii la aeroport sa se studieze varianta unui monorail de la Otopeni la Odaile (in camp, printre buruieni si porumb) si de acolo CF. Sau trenuri cu hidrogen Bucuresti - Pitesti, in loc de electrificare. Asta le bese mintea.

ionut.damian

Mie mi se pare straniu de ce CFR se opreste la 160 km/h, cand poate urca la 200, daca tot reconstruieste (evident acolo unde relieful permite). Pentru magistrala care trece prin Moldova (echivalentul A7) avem o cuidatenie si mai mare: s-a cerut geometrie de 200 km/h dar viteza maxima pt trenuri de 160 km/h. Trecerea de la 160 la 200 nu inseamna o mare diferenta de costuri, avand in vedere amploarea lucrarilor civile, a materialele utilizate si a solutiei de gesitune a traficului (ERTMS).

fulger nc

Parerea mea , e ca exista un fel de "conservatorism" , in privinta operarii.
Sa spunem ca infrastructura , nu e o problema sa o dezvolti.
In schimb , masurile de siguranta si cui ii este adresat serviciul , sunt altele.
E chestia cu dezbaterea despre HSR. Nu stiu cat ar fi diferenta de pret , intre un bilet normal , la un IR  ce merge cu 140-160 si un HSR dedicat. Ca si inspiratie , tarile ce au linii HSR  , au preturi la bilete , undeva similar cu cat costa o cursa de avion , pe ruta respectiva.
Putem pune situatia , la noi. Sa vedem cati pasageri , avem pe aerian , pe rutele respective si facut un exercitiu de imaginatie , cam cat ar putea "fura" CF.
Celalalt aspect , legat de siguranta feroviara.
Pe calea ferata , nu se merge dupa ureche si atunci cand nu sunt respectate instructiunile ..avem pleiada de accidente , din vara trecuta.
Eu sunt de parere , ca inca ..nu se vad pregatiti , ptr a opera un serviciu comercial , au indoieli.

AlexxC

@fulger nc " chestia cu dezbaterea despre HSR. Nu stiu cat ar fi diferenta de pret , intre un bilet normal la un IR  ce merge cu 140-160 si un HSR dedicat"
Iti raspund eu: un bilet Bucuresti-Timisoara costa 100 Ron la Interregio -pret fix  si iin Suedia o calatorie cu trenuri de 200kmph intre Malmo si Stockholm incepe de la 200 RON(la ore mai putin convenabile) si poate ajunge pana la 7-800Ron; media bate in jur de 350RON.
Durata de parcurs actualala la noi este de 10ore(dupa coridoreala probabil vreo 5-6ore) si la ei de 5ore.
Daca vrei sa te joci pe situl lor :  https://www.sj.se/en/home.html#/

AndreiB

Nu poti compara doua economii cu alt nivel de afluenta.

fulger nc

@AlexxC.
Tocmai aici , va interveni problema.
Vor fi clienti dispusi sa plateasca diferenta de pret?
Vom gasi clientii , ptr care , timpul conteaza mai mult decat banii.
Proportia aceea necesara , cat sa faca serviciul rentabil.
Sau ..macar avem miscarea fortei de munca ??
Eu stiu de discutiile , foarte pe deasupra , zone cu corporatisti ..etc , totusi nu stiu cate orase avem , cat sa atraga acea naveta saptamanala ..tipica curselor de tipul asta.
Gandesc , ca puse in balanta ..avem mult mai multe zone si potential de a capta calatori , prin eliminarea de restrictii, reducerea timpilor intre zone accesibile(rang distanta/relief/etc).
Nu ma declar impotriva HSR , totusi , daca ai un serviciu fanion ..e bine sa ai o baza  , ca poate functiona bine.
Poate , de asta , am si mentionat Craiova-Bucuresti , ca si posibilitate implementare.
Are si o rezonanta istorica , fiind inima industriei feroviare romanesti , costurile si dificultatile tehnice , de a dezvolta infrastructura de tip , nu sunt exagerat de mari(la o prima vedere).
Costurile cu exploatarea , nu ar fi ..neaparat exagerate si ar da un timp ..si un feed back local , daca merge tipul respectiv de serviciu.
Dupa un timp , de experienta , se poate vedea ..daca se poate continua.

ionut.damian

200 km/h se pot obține pe coridoarele care se modernizează, nu e nevoie de linie dedicata. Oricum 200 km/h nu intra la categoria HSR. Singura problema esențială este eliminarea a câtor mai multe treceri la nivel, prin construirea unor pasaje (ceea ce a început să se realizeze deja pe coridorul 4).