News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

razvan96

^Nu am zis ca ii opreste sau ca ar trebui sa opreasca, doar am adus o clarificare suplimentară.

Categoric nu, un contract de reconstrucție inseamna autorizatii de
construire, exproprieri, subcontractori neplatiti de o firma din Italia etc. Aici e mult mai simplu, daca nu gresesc cam toate lucrarile licitate anul asta au fost castigate de aceeasi firma. Am incercat si eu sa fac o sinteza a lucrarilor de pe Bucuresti-Craiova acum ceva timp, dar ar ajuta daca ai adauga si lista primita pentru comparație.

frunzaverde

@bgd77 : Sa nu functioneze semnalizarea e o problema mult mai rara. Filmarile lui @dulevoz - mecanic de locomotiva in ex-iugoslavia, sunt extrem de interesante, si calitatea lor e incredibila. Starea retelei sarbesti si a celei bosniece este sub orice critica, sub cea din Romania. VS de 30-40 km/h pe toate magistralele pe zeci de kilometri, buruieni, semnalizare primitiva. In Croatia pare ca e un pic mai bine, in Slovenia e bine.

Semnalizarea pare si ea mult mai primitiva ca in RO. Foarte putine blocuri, multa cale libera chiar si pe magistrale...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bgd77


tom_sawyer

 [4K] Cabview Romania Faurei - Buzau Sud Linia 702 [2021]

QuoteÎn 50 de minute am parcurs, cu un oarecare tren, distanța de 36 km pe o cale ferată cu viteze de circulație de 30 și 50 km/h. Aceasta în condițiile în care nu s-a oprit pe la Cilibia sau pe la C.A. Rosetti pentru a permite trecerea altor trenuri.


etravel

@tom_sawyer, foarte tare Malaxa aia de la minutul 10:34, atasata la trenul de lucru. Bine ca nu mai transporta calatori.








tom_sawyer

Scrie "CFR" pe el, deci e al CFR SA ("Infrastructură"). Aici ar trebui să ajungă toate.

etravel


TVlad

Schimba sina si traversele pe intreaga lungime intre Buzau si Faurei? Au cam mult de lucru in cazul asta. Deocamdata nu sint traverse noi decit in statia Buzau sud, din ce vad.

AndreiB


cristi5

#699
@horatiu.cosma sunt foarte curios de raspunsul tau sau al lui @cutter la mesajul citat mai jos (e pe un topic gresit). Acum poate aveti mai mult timp, poate reusim sa facem dezbaterea asta

Quote from: frunzaverde on October 07, 2021, 01:11:58 PM
Anul asta, primele livrari de sina au avut loc in august-septembrie, si s-au dus practic integral, contrar practicii anterioare, la un antrprenor privat care face firul II Buzau Sud - Faurei.

rezultatul a fost ca achizitia de materiale pentru retea este SUB nivelul inclusiv din 2019.

Este sub nivel daca facem "abstractie" de Buzau-Faurei? Sau totalul, cu Buzau-Faurei e sub  nivel?

Adica trebuie sa cumperi sina, ai cumparat, ceva mai multa (?). Altcineva (Pintea) a facut un contract care zicea ca CFR furnizeza sina. Cu ce e de vina politicul aici?


Quote from: frunzaverde on October 07, 2021, 01:11:58 PM
A se vedea ca pe Chitila - Ciocanesti se baga la loc sina limitata la 50 km/h, uzata si neconforma sovietica, ca alta nu e. Si practic lucrarea e butaforie inutila : bani aruncati si timp aruncat - ca problema era fix sina neconforma - deci practic, anul asta, putinele resurse existente s-au aruncat pe o piesa de teatru...

Intre intentia de a repara Chitila-Ciocanesti si lucrarile efective a aparut PNRR, unde e inclus Bucuresti-Pitesti. Banuiala noastra a fost ca nimeni n-a vrut sa aprobe sina noua pentru o linie care se va reface (iar!) in cativa ani.

Eu nu cred ca Pintea a vrut sa joace teatru si nici butaforii acolo. Nu cred sa fi planificat asa de la inceput, care sa fi fost scopul? Se pare ca undeva (la aparitia PNRR probabil) a aparut o diferenta intre socoteala de-acasa si cea din targ, de unde absurditatea sovietica pe care o vedem in teren.

Stiu ca l-am aparat pe Pintea in speta asta, Inteleg acum ca Pintea, ca orice ceferist de frunte, mintea relaxat politicul ca sa se scoata, si asta e in fond o strategie castigatoare, ca doar nu prea exista politic care sta mai mult de un an, un an si ceva, sa vada in teren ca ramane sina sovietica.

Concluzie: proiectele CFR ar trebui administrate de primari, ca aia macar stau 4 ani. Mai stii poate o sa mearga proiectul de la Resita :)

PS: Ma distreaza argumentul tau @frunzaverde cu livretul lui Covasnianu. Evident ca SdS pusi de noua putere vor sti livretul pe de rost :lol:

frunzaverde

#700
@cristi : Ceteris paribus e sub. In 2019 s-au facut lucrari cu materiale livrate de privati + cumparat de sina pentru retea (49+60).
Valori efectiv cumparate e neclar, ca pe 2021 inca nu s-au facut toate livrarile, si toate platile. Minus Buzau - Faurei, mult sub, practic la ce s-a livrat pana acum riscul e sa ramanem pe zero km in afara de Buzau - Faurei. Cu Buzau - Faurei, cred ca in 2021 e un pic peste 2019, dar din nou, valori meschine, si delta minuscul, nici vorba de "hiperbolismul" istoric.

Valori efective bugetate? Mult sub, vezi cifrele din postul meu anterior.

Cat de vine:

Politicul are vina ca nu a realizat ca principalul santier de RK din tara inghite sina din bugetul total - nu e ca si cum in RO avem mii de santiere de reparatii - sunt trei santiere in toata tara mari si late care au mai mult de 200 metri de lucrari, si nu a fost in stare sa bugeteze cum trebuie. Ce mare scofala?

Nu vorbim de sume mari aici. In pana mea, o tona de sina chiar si la preturile umflate, umflate, de acum al otelului, e semnificativ sub 2000 euro pe tona. In 2019 era sub mie. Din aia scumpa, europeana, in volume mici, Voestalpine sau Arcelor. D-aia ieftina, chinezeasca, care-i absolut ok, ca chinezii merg cu 300 km/h pe ea, exact standard european UIC60, omologat, iei cu 25-30% reducere (in Stockholm sina chinezeasca au folosit si la noul pod la Älvsjö si la approachuri). Doar ca chinezii nu livreaza mai putin de 5000 tone direct, pentru volume gen CFR, 500 tone, 800 tone, te trimit la Alibaba.

120 tone iti ajung pentru un kilometru pe ambele sine. Iar districtele se plang pentru cupoane de 20-40 metri, de carpeala, ca n-au nici macar atat!

La butaforie la fel : ma astept ca politicul sa vada ca se arunca cu bani si resurse intr-un butaforie a carui santier se vede... din Palatul CFR. Pe bune! Iti trebe un binocul, si sa te duci sus, pe partea cu biroul ministrului. Mai ales ca santierul asta e al doilea cel mai mare santier care iti inghite bani, din cele trei.

Mai e unul si cu asta am terminat santierele de refactie, pe Orsova - Iablanita, vreo doua sectiuni de cateva sute de metri. Si apoi chestii minuscule, cate un macaz aici, cate 10 metri acolo...

Deci da, daca iti pasa de CF, macar astea trei santiere le poti... monitoriza. O chestie cu care Horatiu si Drula sunt familiari, nu?. Ca pe rutier s-a putut face micro-management la de 10 ori numarul de santiere, de se stia la nivel de ministru cate bene de balast mergeau la rahatul grecesc numit ST2.

Apoi, @cristi, ma astept sa nu folosesti erori de logica in argumentatie: https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/Relative-Privation. E irelevant ce vor face urmatorii. Absolut irelevant. Nu are importanta ca "urmatorii" sau "anteriorii" ca sunt mai buni sau mai prosti - o privire comparativa nu face prestatia lui Covasnianu in vreun fel diferita de cum a fost - execrabila. Si a fost execrabila : sa nu stii bazele sistemului pe care cica il administrezi si gestionezi e ridicol, si jignitor. Sa vrei cai verzi pe pereti cu 200 la ora pe dealurile moldovei, alta aberatie. Urmatorii? Nu vreau sa stie livretul pe derost : vreau sa stie ca exista, unde-l gasesc, sa stie sa-l citeasca, si sa-l fi citit o data macar, sa inteleaga reteaua. Atat. Chestii banale, la care CFR se asteapta OBLIGATORIU de la oameni cu 7 clase si o profesionala...

Si nu stiu, chiar nu stiu ce e "distractiv" ca un SdS pe feroviar nu stie nici macar grossomodo cum arata si cum functioneaza reteaua pe care cica o gestioneaza, pe un salariu urias pentru Romania. Ca nu-i platit sa bea cafea si sa joace Solitaire, nu?. Macar Horatiu facea micromanagement cu constructorii (care nu-i treaba de SdS, dar ma rog, organizare de rahat), Covasnianu ce facea?

Ca si Vizante, care nu dormea noaptea cu trenul in camp abandonat... Da nici nimic n-a facut...

Si sper ca raspunsul nu e "management". Nu poti fi sef si organizator intr-un domeniu in care nu intelegi cum functioneaza ce organizezi si sefuiesti. Esti doar un contabil trist ("bean counter") in cel mai bun caz, care in cel mai bun caz poate sa tina o companie pe linie de plutire cativa ani, in lipsa de ceva mai bun (apoi pica de la sine, ca nu are proiecte de viitor si dezvoltare - vezi Boeing, de exemplu)... Si mi-e clar ca astia nu au inteles niciodata nici macar la nivelul cel mai de baza "ce manageriaza"... Si mai grav, si-au luat consilieri care nu inteleg nici domeniul, nici piata, nici nimic...

La fel, sper ca raspunsul nu e coridoreala : ca acolo avem :
1. una bucata santier blocat la 9x% ca nimeni nu e in stare sa rezolve niste semnale si niste bariere - cu rocket science Alstom;
2. alta bucata santier blocata de decizii strategice de finantare si decontare care de la bun inceput era clar ca o sa esueze (de vreo 5 ani imi bat gura);
3. alta bucata santier unde lucrarile merg cu exceptia celor care nu merg, care se blocheaza in probleme clasice, pe care le rezolva CFR cu viteza clasica CFR.

Deci nici aici nu pare a fi mare bataie de cap pe SdS...

Ce sa mai spun - ca am dat peste un consilier ministerial care nu intelegea de ce nu e posibil ca un vanzator de material rulant sa vina sa inchirieze echipament cu mentenanta inclusa full in halele lor, cu contract pe trei ani, livrare imediata? In pana mea, pentru ca daca se strica automotorul, n-o sa vina Alstom sau Siemens sa-l tracteze cu 30 la ora cu locomotiva cu Shaku pana in Germania sa-l repari... Nu de alta, dar iti trebuie locomotiva sau vagon cu cupla shaku compatibila pentru fiecare tranzit, te-apuca dracii si te costa cat nu face... Si daca tu inchiriezi 5 desiro pe 3 ani, n-o sa-si faca hala de mentenanta la Severin Est sau la Zlatna Mf.. Intrebarea urmatoare : ce-i aia Shaku? (cupla speciala de automotor, nestandardizata, care face dificil sa tractezi un automotor pe distante lungi cu locomotiva, ca-ti trebe adaptori). Acum va intreb: Ce consiliaza nenea asta? Pentru ce-si lua 1000 euro pe luna? Ce input valoros era capabil sa dea? Nu, nu se pricepea la linii (i-am explicat tot eu cum e cu restrictiile. N-a inteles. Am incercat sa-i explic o data de ce nu se poate circula cu 200 km/h pe linii de 160 km/h, cand am ajuns la inaltari in curba mi-am dat seama ca e cauza pierduta, am lasat-o balta).

Macar puteau lua niste buloane cu banii pe salariul lui... O tona de sina la luna cu tot cu impozitele... Serios acum, in loc sa-l plateasca pe nea consilierul asta peste care am dat, ar fi fost mai bine pentru toata lumea daca cumparau o tona de sina de pe AliBaba, o legau cu o funda d-aia rosie de cadou, si o trimiteau cu primul personal la adresa "District de Linii Sectia L3 Cluj, pentru restrictia din fata biroului, stiti voi, aia care-i acolo de 30 de ani". Faceau un bine adevarat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#701
@frunzaverde nu e nicio eroare de logica. Sistemul politic romanesc nu poate produce un SdS care sa inteleaga calea ferata. Sunt putini oameni care inteleg, nu e ca la drumuri unde pana la urma sunt tehnologii relativ simple, care nu vin cu sute de pagini de instructie. Codul rutier il stiu multi.

Si din putinii care inteleg CF, sansa ca unul sa aiba spatele politic necesar, si sa vrea sa-si lase jobul si sa se duca la MT pentru 6-18 luni este zero barat.

Un secretar de stat care sa fie brici pe legislatie si tehnologia de executie, cum a fost @horatiu.cosma, este exceptia, nu regula.

Si asta nu inseamna ca cei care s-au dus acolo au stat degeaba. Sper. Ca sunt probleme mai prozaice, gen platit salariile  pe luna urmatoare. Apropo sunt curios cum se descurca actualii la capitolul asta.

etravel

Quote from: cristi5 on October 09, 2021, 02:05:26 AM
Sistemul politic romanesc nu poate produce un SdS care sa inteleaga calea ferata.
Nici la aerian nu poate produce un SdS care sa inteleaga in amanunt despre ce e vorba.
Nu-i nicio problema, iei oameni din societatea civila. Mai sunt, nu au plecat chiar toti din tara. Probabil ca nu inca ...

frunzaverde

@cristi5 : intotdeauna e greu sa gasesti oameni pentru pozitii politice, dar n-as fi asa pesimist ca sistemul politic nu poate genera oameni capabili sa inteleaga domeniul... Stiu oameni implicati politic in fiecare partid mare (exceptie AUR) care sunt interesati de calea ferata cu adevarat, si macar dispusi sa invete, daca nu chiar competenti ei insisi : de exemplu, una din asteptarile mele pe feroviar in cabinetul trecut ar fi fost T.S. de la USR Timisoara; nu l-am vazut. Pana la urma, nu e fizica cuantica sau mecanica orbitala - oameni cu 12 clase sunt perfect capabili sa inteleaga sistemul si sa-si asume roluri "life critical" in el. Managementul e desigur, mult mai greu, dar nu vorbim de manageruit proiecte mari de AI sau de cercetare, ci tehnologie veche de peste 150 de ani!

Insa cert e ca trebuie interes din partea ministerului sa misti chestiile astea. Nu o sa-ti vina nici dracu daca tu ca ministru nu ai nici viziune, nu dai nici resurse, nu oferi nici macar timp domeniului. Ca sa ce? Sa piarda timp? Si n-o sa vina nimeni pe pozitii de decizie daca tu pui SdS cu puterea de decizie ("stampila" in birocrateza romana) oameni dezinteresati sau complet afoni : n-o sa-ti vina nimeni ca consilier sa serveasca drept invatator la scoala feroviara nivel incepatori unor oameni nedispusi sa invete... Vrei sa-si lase slujba? Pai atunci trebuie sa vii cu o propunere concreta. Nu cu bullshit de PR gen "suntem eroi", "facem reforma" si "fa ce trebuie", ci un proiect clar, si resurse ca atare pentru proiectul ala. Sloganele si PR-ul nu tin loc de munca grea, poate invatam si noi odata asta, nu?

Si nu trebuie sa fie "brici pe legislatie" : palatul ala are mii de angajati, multi din ei juristi, in slujba ministerului. Plus ca MT are initiativa legislativa, si de obicei majoritatea sa schimbe mare parte din legislatie. Nici pe "tehnologie de executie" : pentru aia iti poti lua un consilier  inginer constructor part time daca chiar ai nevoie de nitty-gritty. Insa ce-ti trebuie e interes la nivel de retea si management de retea, si cunostinte de baza.

Cat de chestii prozaice gen "plata salariilor"... Lipsa unui buffer la CFR-uri e comuna de la inceputul spargerii CFR-ului, in 1998, din motive de "blocaj financiar" stil '90-ist. Nimeni nu plateste la nimeni datoriile, in dulcele stil "soft budget constraints", ca oricum nu se intampla nimic. MT nu plateste compensatiile si subventiile la operatori cu anii, cand plateste plateste partial, si uita de restul; operatorii nu platesc mai departe TUI la CFR SA. CFR SA, desi i-ar putea scoate de pe sine, nu le face nimic... Si asta totul se blocheaza. Asa a fost in 2000, asa a fost in 2010, asa a fost in 2020. Si in toti anii "in-between". De obicei se rezolva prin "relatii interinstitutionale" la nivel muuuult mai jos de ministru; nu e nimic nou, solutiile se folosesc luna de luna de zeci de ani.

Ca sa rezolvi faza cu plata salariilor, trebuie rezolvate cateva chestii:
- Un sistem nou de gestiune infrastructura, calcul TUI si compensatii, ca nu urla degeaba TOTI operatorii, si gestionarul de infrastructura, ca totul e prost acum... E prost pentru toata lumea sistemul, foarte wasteful, foarte costisitor, foarte multa mapa si putin sapa. Asta se poate face de MT, partial prin OMT, partial prin legi propuse (mai ales pe chestii mai strategice).
- Plata compensatiilor la timp si calcul de compensatii facut pentru a avantaja reteaua, nu plimbatul de trenuri goale cu 20 la ora...
- Hard budget constraints : nu platesti TUI la timp, nu circuli, ca nu-i caritate. Asta implica si o decizie pentru "bolnavul de serviciu" CFR Marfa, cu datorii uriase...

Fara astea, bufferuri nu vor exista, si "plata salariilor" va insemna mereu discutii intre functionari prin palat, "sa fie bine la toti".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

Refacție totală linia 116 Livezeni - Simeria între stațiile Merișor - Crivadia fir 1 km 61+300-57+185 și stația Merișor liniile III dir.fir 1 și II dir. fir 2 km 62+150-61+300 (proiectare și execuție)

O singura oferta de la Wiebe-Swietelsky.

Intre timp licitatia Reparație capitală linia CF 116 Livezeni – Simeria interval Bănița – Merișor fir I km 67+620-62+150 (proiectare și execuție) s-a anulat si reluat, de data asta cu o valoare mai mare, 29.436.100 RON.

De asemenea au lansat o licitatie pentru Reparatie linie CF-Eliminare punct periculos km 67+620-68+000-statia Banita, prin asigurarea colectarii si evacuarii apelor, desfiintare podet km 67+820 si amenajare albie in zona afectata, linia 116 Simeria-Petrosani (proiectare si executie), cu o valoare estimata de 7.193.871 RON.