Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Legat de ierbicidare, puteți vedea aici cum arătau gările în anii '60, când probabil conta doar să dispară iarba.

TVlad

Daca prisma de balast e curata si separata de substrat cu geotextil, nici nu mai au cum sa creasca buruienile deci nu mai e nevoie de ierbicide toxice. Pe Bucuresti - Ploiesti, dupa aproape 20 de ani de la reconstructie buruienile inca nu au in ce sa isi infiga radacinile.

Exact, in agricultura se folosesc la greu ierbicide si pe suprafete infinit mai extinse decit la calea ferata. La noi e probabil un pretext ca sa nu se faca nimic.

Ce diferenta intre utilajele noastre si ale belgienilor! In epoca de piatra sintem, dom'le!

Povestea asta cu sina sovietica m-a scirbit si mai mult. Spunea cineva ca de aia nu avem cai ferate la nivel european, ca avem taxele prea mici si bietul stat nu are bani sa faca intretinere, asa ca sa crestem impozitele. Uite ce face statul nostru cu impozitele deja colectate, ii arunca pe lucrari imbecile, facute sa dea bine la public dar care nu au ca rezultat decit intirzieri si nici o imbunatatire pentru ca nu se ating de cauza problemei.

Va spun din toata inima: voi cei care inca mai puteti, plecati din tara asta, nu merita! Daca sinteti deja plecati, sa nu va vina cumva ideea  sa va intoarceti. O sa regretati. Eu nu am avut curajul la vremea potrivita si imi pare rau acum, e prea tirziu pentru mine dar aici in cursul vietii noastre nu o sa se schimbe nimic in bine. Am pierdut orice speranta. Profitati cit inca sinteti tineri si inca se mai poate emigra. Nu sint departe vremurile cind o sa fim iar in spatele unei noi cortine de fier!


cristi5

#632
@bogdanstancu ce sa zica API, ca CF a fost subfinantata 30 de ani? Tocmai a fost un reportaj la Antena 3 pe tema asta, cu @Ionut si Pintea... Sunt curios ce audienta a fost, nu cred c-a fost prea mare.

De rectificarea bugetara poate ai citit in presa. Subfinantarea continua.

Spre desebire de alte mandate de ministru, un membru API este angajat la MT si vorbeste zilnic cu Pintea. Explicatiile lui Pintea deocamdata au sens (monteaza *intai* sina veche ca nu are noua disponibila). Eu stiu ca buruienile (si sovietele) au efect emotional @TVlad dar ele nu au fost curatate *inca*. Hai sa nu ne dam de ceasul mortii deocamdata...

Ca @frunzaverde nu are incredere in Pintea (si nici in multi altii de la MT/CFR), nu e nimic nou. Cu toate astea, facem intalniri, a fost una buna cu CFR SA pe tema aeroport, si maine facem una cu Calatori (anulari si tractiune).

Daca in timp se dovedeste ca Pintea minte sau nu e capabil sa faca refactie si sa monteze dupa aia sina noua, nu cred ca va fi nevoie sa zica API ceva pt ca ministrul s-a laudat cu lucrarea asta si vor fi probabil consecinte. Santierul nu pleaca nicaieri, vom vedea.

Revenind la lucrarea asta si la ce se mai intampla in teren, cred ca e important sa nu ne asteptam la principii normale de management la CFR SA sau Calatori atata timp cat ei abia platesc salariile de azi pe maine. De exemplu au trebuit sa "profite" de accidentul de la Fetesti ca sa cumpere scule pe care le are orice om la el acasa. Surubelnite, clesti...

Nu poti sa repari astfel de organizatii in cateva luni. Si mandat politic pt reforme majore nu exista. Dar putem imagina cateva...

bogdanstancu

#633
@cristi5 eu sunt inginer structurist de civile (deci nu de CF, dar pot sa inteleg niste principii) si ce spune frunzaverde aici mi se pare foarte grav. Nu e vorba de a fi sau nu de acord.

Dar cea mai grava mi se pare situatia cu PNRR despre care vorbeste tot frunzaverde legat de RK versus refacut totul de la 0.

Merg aproape zilnic cu trenul si am vazut cum acum 2 ani (sau mai putin) s-au schimpat/reparat macazurile in Gara de Nord, iar acum limitarile de viteza au reaparut. Asta apropo de ce inseamna treba facuta mantuiala. La fel si cu linia de aeroport. Dupa ce s-a facut un SF acum cativa ani, acum mai facem unul pt o solutie de dublare partiala. Apoi o sa vedem ca nu e suficient si mai facem un SF pt inca un artificiu.

O stire care spune ca la o lucrare de reabilitare CF (o lucrare cu care ministrul s-a laudat public) se foloseste sina sovietica neconforma cred ca ar face ceva audienta. Mai ales acum cand exista razboiul asta impotriva ministrului.

cristi5

#634
@bogdanstancu Pintea e
- inginer de linii (scoala buna sau rea, discutabil)
- cu cateva decenii de experienta (buna, rea discutabil, poate gasim accidente datorate infra pe regionala lui? Brasov)

si si-a asumat sa faca refactia cu sina veche, dupa care sa o inlocuiasca. E si DG, poate sa-si asume.

Exemplul dat de @frunzaverde cu refactie cu sina existenta dupa care s-a lasat forever sina veche nu e comparabil, atat timp cat Pintea va avea sina noua. Daca nu va avea, da, e acelasi lucru. Dar... stim asta acum? Dimpotriva, stim ca au inceput livrari de sina.

Nu inteleg presiunea asta, "iesiti in presa acum". Pentru moment avem explicatii direct de la Pintea. Daca nu vor sta in picioare vom iesi.

In alt mandat, fara contacte si fara explicatii poate am fi iesit. Ca era singura cale de comunicare cu puterea. Acum sunt si altele... Poate se va dovedi ca omul minte, ca nu face nicio refactie, doar plimba traverse printre buruieni si sine sovietice. Crezi ca o sa tacem atunci?

tom_sawyer

De pe pagina de facebook Feroviari - intre profesie si pasiune, autor Costel Stoica

comentariu de pe acea pagina: Deda - Reghin. Traverse din bp produse la Travertec Buzau, prinderi elastice, sina 60E1 din Polonia, Constructor CONFER Grup Onesti










Powered by API/PUM imgur uploader

bogdanstancu

@criti5 am inteles punctul asta de vedere cu privire la lucrarea din zona Sabareni.
Rămâne insa pt mine neelucidată problema cu PNRR-ul.

mikidutzaa

Quote from: cristi5 on August 10, 2021, 07:24:23 PM
Totusi in cazul asta alternativele erau sa nu foloseasca finantarea deloc sau s-o faca asa, in 2 etape, cu sina veche urmata de sina noua. Ce alegem?

Eu vad o rezolvare pragmatica aici. Nu "batut joc de banii nostri", nu "butaforie". Nu sarit din baie cu "sina sovietica"

Mi se pare incredibila aceasta falsa dilema. Faci ce are sens sa faci cum ar fi pregatirea terasamentului si a patului de piatra sparta care va consuma destui bani, eventual pe o distanta mai lunga. Daca s-a putut decide ca nu mai folosim sina noua ci folosim sina veche se poate decide si sa facem doar jumate de lucrare pana vine sina noua si de restul banilor facem altceva sau chiar ii dam inapoi. E mai bine sa dai inapoi o parte din bani decat sa faci munca in zadar.

frunzaverde

#638
@mikidutzaa - exact, tocmai asta n-au facut. Terasamentul e neumblat - e complet in aceiasi stare la care era inainte sa scoata sina - au pus traversele fix pe ce era.

@cristi5 - nu, nu e aceiasi chestie. Pana acum, in loc sa faca lucrarile pregatitoare corecte, n-au facut nimic. Au mutat doar traverse. Daca faceau ce trebuia, si aveau sina in noiembrie, daca faceau ce trebuia in ordinea corecta, ar fi avut acelasi rezultat. Daca au sina dupa noiembrie, o au degeaba oricum ar fi.

Cat de Pintea si asumat, si "are scoala", inseamna ca n-ai lucrat in Romania vreodata, si n-ai avut norocul de "indicatii pretioase"... Daca-au primit indicatie sa "se faca", a trebuit sa se conformeze, si sa "se faca ca lucreze", ca asa-i la stat. Nu poti zice nu, ca zbori, mai ales cand ai mandat reinnoibil pe cateva luni, ca vesnic interimar... Si mai ales nu poti zice ca "n-am sina, n-am traverse, n-am piatra, n-am utilaje, n-am..."...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#639
Da, terasamentul e neumblat, cresc pe el buruieni etc.

Dar Pintea promis refactie si santierul nu pleaca nicaieri, vom vedea cand si cum umbla la terasament. In mod sigur dupa aceasta discutie, @alinuttt va afla data si ora la care se vor face urmatoarele lucrari. Daca ii scapa ceva, poate merge un coleg de pe forum etc.

Despre profesionalismul lui Pintea nu ma pronunt dar Szentes ne-a zis clar ca in contextul dezastrelor de la Fetesti si imprejurimi a fost noroc ca DG CFR actual provine de la linii. Parea sfarsitul lumii acolo si s-a circulat electric in cateva ore. Dar asta pe forum n-a remarcat nimeni, gen "uite una totusi pozitiva pe CF"

vancouver

Pai ar face bine sa se specializeze pe managementul dezastrelor, ca vor mai urma. Inclusiv o aplicatie (gen RO alert feroviar) ar fi buna, ca sa se afle imediat orice problema si apoi sa ne tina la curent cu stadiul remedierilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bogdanstancu

Intradevar, la ce ghinioane au fost in ultima luna pe M800, traficul s-a reluat destul de repede. Cel putin asta e si perceptia mea.

Sa nu pierdem totusi din vedere ca Pintea asta, chiar daca o fi de meserie, are ca interes principal sa își mențină functia si sa isi mulțumească superiori politici. Nu stiu daca sefii lui intră prea mult in detalii de genul sina e de tipul X sau Y, buna sau proastă. El a bifat ca se face refacerea liniei.
Adică să filtram ceea ce spune/face si prin perspectiva asta.

Iar eu cred ca rolul API in astfel de situații este sa fie un organism tehnic, independent, care arunci cand un DG/ministru/secretar de stat se laudă cu ceva, sa intervina si zica, da, dar uite sina aia e asa, terasamentul e asa si peste 2 ani o sa trebuiască să o faci din nou. Pentru ca presa la noi nu e capabilă decat sa rumege comunicate de presă pe domeniul asta.

Xenos

Eu nu pricep mare lucru din detaliile tehnice ale căii ferate, dar cred că un șef rațional i-ar chema pe șefii de la Infra și Călători și le-ar cere un necesar: ce vă trebuie, de ce aveți nevoie? La Infra în special: ce vă trebuie - trenuri de lucru, contracte cadru de aprovizionare cu materiale, oameni pentru lucrările efective? Cât, cum, când? Ca să facem RK în mod curent și nu doar pe câțiva km sau zeci de km, ci sute pe an. E simplu ca abordare.
Un șef rațional nu ar putea spune vreau să faceți în 2 luni Săbăreni-Chitila, indiferent de materialele disponibile. Nici șeful și nici opinia publică nu ar putea identifica măreața lucrare fără o hartă. Deci ceva nu se pupă în teoria ordinului aberant de la șefi.

cristi5

#643
@vancouver
Ca sa fie mai putine dezastre, putem macar sa prevenim eroarea umana, alcool. Sa nu mai fie optional Indusi... Sa nu mai stea mecanicii cu zilele (singuri) pe loco

Stii ca se plangeau operatorii (pe trompeta lor mediatica Club Feroviar) ca a doua zi dupa Fetesti ministrul a stat cu ei de vorba doar 20 min. Ce crezi ca le-a spus? :) Vedem si cat va tine frica asta, ce verificari se fac etc.

cristi5

#644
@Xenos tii minte ca Pintea se plangea la TV la inceputul mandatului politic ca nu are nici un metru de sina?

Inteleg ca sina nu poti sa cumperi de azi pe maine. Sunt contracte-cadru etc.

In plus, la Buzau-Faurei are in contract cu antreprenorul ca trebuie sa ii puna la dispozitie sina. Asa ca sina noua care a inceput sa vina, s-a dus acolo.

Mno eu nu sunt avocatul lui dar in perioade din astea rare cand avem acces la niste info, apar raspunsuri (corecte sau ba) la tot felul de intrebari.

Ca tot vorbim de management: in locul lui ma intelegeam cu cineva de pe CIV sa-mi dea imprumut cativa km de sina de 60kg/m ca si-asa acolo se monteaza si sta degeaba cu lunile sau anii...