News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vladioan_bv

Sper sa fie ok locatia acestei stiri

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24913407-cfr-lansat-prima-etapa-programului-modernizare-liniilor-cale-ferata-din-bucuresti-din-zonele-centura.htm

"Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

⦁ Complexul Feroviar București Nord - în lungime de 156,055 km;

⦁ Inelul Feroviar București - în lungime de 316,323 km;

⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București - în lungime de 133,348 km. "

TibiV

Hai să punem totuși forma oficială: http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5826-12-iulie-2021-cfr-sa-a-lansat-prima-etapa-a-programului-de-modernizare-a-complexului-feroviar-bucuresti

CFR SA a lansat prima etapă a programului de modernizare a Complexului Feroviar București
Bucureşti, 12 iulie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă, în valoare totală de ‪22.537.410‬,05 RON, pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:
⦁ Complexul Feroviar București Nord - în lungime de 156,055 km;
⦁ Inelul Feroviar București - în lungime de 316,323 km;       
⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București - în lungime de 133,348 km.

Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar București este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului Feroviar București, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală. Gara de Nord trebuie să devină astfel polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Județului Ilfov (principala zonă de influență).

Obiectivele specifice ale investiției sunt:
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;
► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
► decongestionarea traficului rutier în Municipul București și implicit reducerea factorului poluat.

Valoarea estimată a contractului este de ‪22.537.410‬,05 RON fără TVA, iar sursa de finantare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 21 de luni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

S-a semnat contractul.

Anunțul Ministrului Transportului cu privire la contractul de reabilitare Buzău-Faurei

RIDICĂM VITEZA PE CALEA FERATĂ DE LA 30 KM/H LA 120 KM/H PE BUZĂU-FĂUREI, PE O DISTANȚĂ DE APROAPE 40 DE KM
Astăzi am participat la semnarea contractului pentru această lucrare care va fi gata până la sfârșitul anului.
Ați citit bine: ca urmare a lucrărilor, va crește viteza de la 30 km/h, în prezent, la 120 km/h, pentru trenurile de călători. Și lucrarea va fi gata în 5 luni!
Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR).
Sunt bani extraordinar de bine cheltuiți având în vedere impactul rapid și uriaș.
Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea, TREBUIE SĂ REÎNNOIM miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză.
Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfășurăm pe mii de km de rețea. Sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul ,,Întreținerea infrastructurii feroviare" să avem un plus de 200 de milioane de lei.
Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor.
Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare.
Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței.
M-am luptat să avem o axă în PNRR pentru astfel de lucrări și mă voi lupta să ni se aloce și din bugetul de stat bani mai mulți în anii următori.

https://www.facebook.com/catalindrulausr/photos/pcb.2547816658697414/2547812252031188

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TVlad

#589
Astazi la Budila: in partea dreapta in plan indepartat se vad ramasitele podului, mutate de unde au cazut pentru a fi probabil refolosite.Traversele care au fost demontate sint praf si pulbere. Cele ramase in cale arata cam la fel, numai putreziciuni:



Ajung pe malul drept al Tarlungului:



Aici va fi noul pod. O sa fie de cale simpla si, mai mult, nici nu lasa loc de o eventuala dublare. O prostie in premiera pe reteaua noastra feroviara:



TibiV

Care premieră?!...

La Grădiștea (902 București-Giurgiu) dăm jos podul cu 2 fire început în anii '80 și facem unul nou, cu un singur fir...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#591
.............. Acum dacă stăm strâmb și judecăm drept........ Linia de cale, Brașov - Hărman - Budila - Teliu - Întorsura Buzăului, nu va mai avea în veci (cel puțin vecii "mai apropiați", adică următorii vreo 50-70 de ani) minima intenție de cale dublă...
         E bine, totuși, că gânditorul inițial, a făcut-o așa cu terasamentul pentru dublă (numai să nu-i vină vreunui deștept/clar-văzător ideea utilizării unui volum din terasament ca "materie primă" pentru alte realizări "iepocale", măcelărindu-l în consecință), deoarece la o adică, acest pod de la Budila ar/va putea fi, eventual, dublat dacă și când cineva "va pohti" asta... Rămâne să ne închipuim ce condiții de explozie economică ar fi și de evoluție pozitivă demografică să impună o "dublă" minimală la Întorsura....
        Cum bine vedem din istoria mai puțin recentă, ideea legării Intorsurei cu Nehoiu (vreo 35 km) a fost îngropată cel puțin "definitiv" la momentul edificării barajului de la Siriu.... Impedimente costisitoare, în zonă, sunt și instabilitățile terenului , de pe sector....
        Acum la ideea că nu se face pod dublu, am putea spune că "rău e cu rău" (că nu este dublu), dar "mai rău este fără rău" (adică să nu fie nimic).... Gara Budila, cu ale sale patru linii totale (trei de garare în abatere) este o gară ce permite poziția de nod, la modul la care, chiar de-ar fi linie dublă cu podul simplu, traficul  ar putea fi dirijat prin îngustarea pe linie simplă de la pod (semnal și macaz înainte de pod, dinspre Hărman și intrarea la chemare, peste pod, în gară cu opire sau parcurs normal spre Întorsura).... Însă, ținând cont de "linia simplă" din prezent nu sunt problemele remarcate mai înainte și podul simplu-și va face treaba.
       În subsidiar și la ora asta (la momentul ultimei mele treceri pe șantier) la discuții cu localnici, mulți așteaptă, din nou venirea trenului, cu mari speranțe, acum, că au început, pro - bono, lucrările la pod ; sunt total nemulțumiți de microbuze/dube/etc (om din vama Buzăului îmi spunea multe, multe off-uri...) !!
     Iar din cei ce muncesc acolo, sunt câțiva de pe la Straco și ...UMB (interesante evocări a vieții de șantier)....

EDITARE ULTERIOARĂ.... :D ....  Pozele de mai sus ar fi mers la "Poduri, pasaje și viaducte de cale ferată", unde ar fi fost ca o continuare a celor de mai înainte prezentate (și) pentru această linie....




razvan96

La licitatia pentru aparate de cale (~208 milioane RON) a ofertat doar Voestalpine Rail Sarvices Romania. La cea pentru traverse (~417 milioane) avem 2 oferte, de la Travertec si asocierea Metabet-Prebet Aiud.

vladioan_bv

oare pe ce criterii s-a ales lotul de cale ferata buzau faurei pt reabilitare? scopul final e reabilitarea pana la fetesti sau acesta era cel mai problematic? apoi.. cat de important este acest sector buzau fetesti? este inters circulat sau ar aduce beneficii atat pt calatori cat si pt marfa? imi asum minusurile pt lipsa de info, dar de abia am reusit sa inteleg cat de cat lucrurile pe rutier.. aici, pe feroviar habar n-am :D

AndreiB

#594
Magistrala dubla electrificata, cu vmax 30km/h (pe un fir; 80km/h pe celalalt), fiind astfel mult sub potential, cu destul de mult trafic de calatori (14 perechi pe zi).

Ploiesti - Buzau ar fi fost un segment prioritar (30 de perechi pe zi), dar din pacate pe M500 vad ca vor sa faca reconstructie.

Prin proces de eliminare au inceput bine cu Bucuresti - Titu si Buzau - Faurei. Este si foarte ieftin - doar 42m de lei pentru 38.6km.

razvan96

Prioritatile definite de strategie sunt Buzau-Galati si Chitila-Pitesti. In general criteriile au fost apartenenta la magistrala, apartenenta la un coridor european, intensitatea traficului si procentul de crestere al vitezei tehnice obtinut prin reinnoire.

vladioan_bv

wow super, nu ma asteptam la info atat de bogate.... multumesc.

oare am putea face o sinteza ca la autostrazi cu loturi ce se afla in reabilitare/ reconstructie?

tom_sawyer

#597
@vladioan_bv: e un segment pe care se suprapun trenurile de calatori și marfă dinspre Galați/Brăila cu o bună parte din trenurile de marfă (produse petroliere) Ploiești-Constanța.
Lipsa de întreținere corespunzătoare și (bănuială) circulația marfarelor cu defecte la bandajul roților a dus la uzura șinei și a terasamentului, implicit la limitarea vitezei.

De foarte mult timp unul din fire e limitat la 30 km/h (în general pe el trec trenurile de marfă), iar celălalt la 80 km/h (folosit de obicei de călatori).

Acum se aduce la viteza constructivă de 120 km/h. Sper că ambele fire, nu doar cel limitat la 30 km/h, n-am citit cu atenție condițiile din licitație. Poate lămurește altcineva.

razvan96

^^^ Referitor la mesajul meu anterior, prioritățile sunt cele 2 sectii si pentru ca din lista s-au eliminat liniile pe care vor sa faca noi coridoreli. Adica ar fi existat secții cu punctaj total mai bun, dar pe ele vor sa faca "reabilitări" cu fonduri UE (300, 900, 500 etc). Cele 2 sectii prioritare pentru reinnoire nu intra in calcul pe fonduri europene.

^E vorba de un singur fir.

tom_sawyer

Nasol, mă așteptam să le facă pe ambele...