Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#555
@shift2rail : se vede ca nu te pricepi la cale ferata:

RK nu inseamna carpeala. RK inseamna refactie totala, inseamna lucrari de investitii (deci nu de mentenanta) pentru a aduce starea liniei la cea originala, constructiva. In cadrul proiectelor de RK se poate face upgrade pe element... Oricine zice ca RK = carpeala, dupa mine, merita ban instant.

Ce s-a facut pe coridor, coridoreala, e esecul total : scoaterea fara noima a intregii infrastructurii vechi fara sa stii ce-i acolo, si timp de 10 ani mers cu 30-50 km/h, pentru ca la sfarsit sa se mearga cu aceiasi viteza, dupa 3-9.000.000 euro/km. 160 km/h prin reconstructie de la 0 nu inseamna "coana europa", inseamna o aberatie, si cam atat.

Quote from: Xenos on May 18, 2021, 01:20:44 PM
Chiar, cum se fac aceste lucrari pe linie simpla? si daca se pot face fara sa afecteze grav traficul, de ce nu se face la fel si in cazul marilor reabilitari?

De obicei exista sezon de inchidere de linie pentru lucrari de RK... In rest, noaptea, in bucati de noapte-cu-noapte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Cum se fac? cu inchidere totala, trenuri limitate la Slatina Timis si Caransebes, transbordare calatori.

excavare, refacere terasament unde e cazul.Lucrarile sînt descrise în postare.

CUm adica e de neînteles de ce se apeleaza la aceste RK-uri?

nu poti sa mai astepti  ani de zile dupa PNRR si sa  stai alti ani de zile cu santierul. Nu uita ca e linie simpla.
e normal sa se repare, altfel o sa faci 14 ore pînă la Bucuresti si nu o sa mai mearga nimeni cu trenul.
Nu mai vorbim de marfa. N-ai vazut reportajul?

trebuie sa deraieze trenuri asteptînd banii occidentului?

shift2rail

@frunzaverde: daca preferinta ta merge catre standarde - declivitati, curbe, eventual pastrarea serpentinelor Balota? - de la inceputul sec xx, ne vei ierta ca dorim o cf la standarde de sec 21.

dar aici nu e vb de preferintele fiecaruia dintre noi ci de cum utilizezi banul  (gratis) european: va trebui sa explici Comisiei peste 10-20 de ani cand se va pune problema unui upgrade la 160 kmh de ce nu ai ales solutia corecta de la inceput si redublezi practic costurile ptr acelasi coridor. good luck with that.

TVlad

Lasati-l ca e bine intentionat dar nu bine informat.
In alta ordine de idei, eu chiar ma tem ca pina la urma, dupa cum merg lucrurile, o sa fie un accident urit cu multi morti (ma rog, din citi calatori or mai fi in tren). Sper sa nu fiu si eu unul din ei. (Si) De asta am rarit deplasarile cu trenul. La noi in cultura populara calea ferata are totusi, pe linga imaginea negativa data de mizerie si intirzieri, si o buna reputatie privind siguranta. Citind insa rapoatele finale ale unor accidente mai recente, ma tem ca nu mai e chiar asa.

cristi5

#559
@shift2rail portiunea de care vorbim nu stiu sa aiba proiect de modernizare, nici macar la nivel de SF.

Istoric pt un proiect de reconstructie, de la licitatia de selectare a unui proiectant de SF si proiect tehnic (PT) pana la prima lopata de executie dureaza vreo 10 ani. Exista si exemplu de vreo 15 ani (Bv-Sighisoara). Cum? Un an-doi licitatia de proiectare, contestatii, cativa ani proiectarea propriu-zisa, cativa ani avizele necesare, acord de mediu, apoi cautat finantare, licitatie de executie si vreo 2-3 ani contestatii.

Executia in sine ar trebui sa dureze 4 ani dar avem exemple cu 10 ani ca au gasit o mlastina care nu era in proiect. Nu avem niciun exemplu de lot de deal/podis unde a durat mai putin de 7 ani.

Deci 2041, cu indulgenta 2035. PNRR e pana-n 2026. Mai vrei PNRR?

De fapt e mare noroc ca nu exista SF. Ca daca ar exista, ar zice CFR "pai avem proiect de reconstructie, acus-acus il implementam" si nu ar face nicio reparatie vreo 10 ani. Statul roman e campion la mamagement optimist-naiv.

Incontestabil trebuie dublare in zona si geometrie mai buna la Balota. Si gasit o metoda mai rapida de management al proiectarii si executiei... Dar pana atunci trebuie intretinuta reteaua. Si avem 70% din retea scadenta la intretinere.

RaduC

Vineri, 21 mai 21, am prins o echipa de lucru la mentenanță pe linia 405, ieșirea din Târgu Mureș spre Deda, cu utilajul din film plus echipa ce strângea șuruburi si/sau polișau linia.

Erau vreo 10 muncitori și utilajul.


TVlad

Utilajul e un profilator de balast. Bizar e ca prisma de balast pare in regula si nu inteleg rostul operatiunii, mai ales ca lamele profilatoare din fata nu sint extinse. Iata cum ar trebui sa lucreze:


RaduC

Adevărul e că nu a stat prea mult în zonă, continuându-și treaba spre Reghin. Poate în alte zone să fi fost nevoie să iasă de tot din cochilie...

frunzaverde

Pare ca doar ceva ciuruire (si un pic de curatenie) au facut cu el.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96

O licitatie ceva mai mare pe linia 100.

[CN1031465] - Lucrări de reparaţie pentru ridicare restricţii de viteză pe aparate de cale, linii curente și directe Linia 100 Videle – Craiova Secţia L2 Rosiori

QuoteLotul nr. 1. Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe aparate de cale, linii curente si directe Linia 100 Videle – Craiova Fir I Secţia L2 Rosiori :
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Radoiesti Linia III directa km 84+280 - 85-880
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Rosiori Nord Linia IV directa km 99+300 - 99+600
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle - Orsova Fir I statia CF Grozavesti Linia III directa km 167+740 - 169+040
Lotul nr. 2. Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe aparate de cale, linii curente si directe Linia 100 Videle – Craiova Fir II Secţia L2 Rosiori :
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle – Orsova Fir II statia CF Radoiesti Linia II directa km 84+280-85+880
 RV de 30 km /h Linia 100 Videle –Orsova Fir II statia CF Maldaeni Linia III directa km 107+450-108+850
 RV de 30 km/h Linia 100 Videle- Orsova Fir II Linie curenta Draganesti Olt-Farcasele km 143+300-143+700.

Se va inlocui toata suprastructura pe segmentele mentionate.

Valoare estimata: 20.817.643 RON (11.594.804 lot 1 + 9.222.839 lot 2)

Durata: 8 luni pentru ambele loturi

Termen de depunere:29.06.2021

Xenos

Poate mă ajută cineva să înțeleg: de ce sunt două loturi? și de ce firele aceluiași tronson sunt în loturi diferite?

razvan96

S-au gandit sa imparta cele 6 restrictii in 2 loturi ca sa le termine mai repede, probabil in afara de Wiebe nu e nimeni capabil sa faca RK in 6 locuri in acelasi timp. Asa ca au impartit in functie de fir, probabil si pentru ca vorbim de o singura sectie, deci distantele nu sunt prea mari intre lucrari.

AndreiB

Ma bucur ca prioritizeaza restrictiile crunte de 30 km/h pe magistrale. Astea cred ca ar trebui sa fie prioritare la nivel national.

Sorinus

Deci de-asta mi se parea mie ultima data cand am mers pe M900 ca trenul incetinea sau chiar oprea in aproape fiecare HM de pe traseu, desi nu intra pe abatute.

AndreiB

#569
Te poti delecta aici: http://www.cfr.ro/files/buletine-avizare/decada-1-10-06-2021/bucuresti.doc

243 de restrictii (nu toate pe directe) pe M900/100... asa e cand aloci pentru mentenanta mai putini bani anuali decat cheltuie un sector al Bucurestiului pe panselute si ai cea mai mica rata de colectare de taxe din PIB din Europa, dupa Irlanda (care e un tax heaven). Ambitie de servicii Europene pe un nivel de taxare USA = Guvernul Romaniei. Alta distractie - PIB-ul Romaniei e de 7x mai mare decat in 1995 - atunci ne permiteam sa intretinem calea ferata, acum nu. #logic

Cea mai sexy e restrictia de 15km/h pe firul I in Filiasi.