Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Aici e alta discutie, clasica "aferizare"... Sunt sute de producatori de traverse in lume, majoritatea la standarde compatibile cu sina UIC-49 si UIC-60 si prinderi tipice (SKL/Pandrol/K). Nu e nimic non-standard in infrastructura romaneasca; s-ar putea folosi intregul lant global de productie. Dar e nevoie de tot felul de pasi birocratici ca sa poti folosi respectivele traverse. Ceea ce pentru comenzi nesigure, si care la nivel global sunt ridicole (chiar si maximul romanesc, e un mizilic), cine va face?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#541
Ministrul a zis azi la Europa FM (min. -40:20) că prin PNRR au propus trenuri cu hidrogen (10-12 automotoare, tren din oră în oră) pentru București-Pitești (din care anul ăsta reabilitează 12 km, ridică viteza la 120 km/h).

Nu e mai eficient să fi propus electrificarea liniei, mai ales că avem trenuri cu Dacii către Constanța?

O filmare recentă cu linia:

AndreiB

Ba da - 100%. Trenurile cu hidrogen sunt pentru CFR frectie la picior de lemn. Daca vrea ministrul sa reduca emisiile transporturilor ar trebui sa aloce mai multi bani CF, in detrimentul alocarilor in domeniul rutier e.g, autostrazi.

dr4qul4

Pt electrificarea liniei ar trebui reconstruit podul vechi de la Sabareni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Cel de pe DN7? Asa amatori au fost incat nu au lasat gabarit de electrificare? Nu stiu insa daca la noi standardele sunt prea stricte pentru ocazii de genul. In UK am vazut multe poduri vechi unde la electrificare inghesuie firul la inaltimea minima a pantografului. Sigur, nu in standard, dar acolo unde nu e strict nevoie de demolarea podurilor, se prefera situatia asta cu restrictii de viteza/tratamente speciale/etc. Cred ca exista solutii tehnice. Daca nu exista, nu vorbim de cine stie ce complexitate - mai ales ca sunt doua poduri si se poate redirectiona traficul pe unul din ele in timpul demolarii.

dr4qul4

e vorba doar de podul vechi.
Cel putin eu asa stiu. Podul nou are 1-2 m mai mult (trec des pe acolo).
Daca stie cineva mai bine, ma poate corecta.
Nu stiu care este situatia cu celelalte poduri vechi (Titu si Gaesti)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#546
@AndreiB da standardul e mult exagerat, stalpul de electrificare are 5,5m dar se cere 8,5m liberi sub pasaj.  Din cauza asta pasajele sunt cam cu 150m mai lungi. Si in mediu urban poate nu e loc si se ajunge la solutii imbarligate gen Taietura Turcului in Cluj.

Vezi explicatiile:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2227.msg342926#msg342926

AndreiB

#547
Oho, enorm. In UK am vazut lucrari de electrificare cu gabarit suplimentar aproape zero - nici macar nu exista distanta intre firul purtator si catenara, pentru a evita demolarea podurilor vechi (un numar imens). Sigur, structurile noi se construiesc la standarde moderne, dar exista pragmatism in cazul structurilor vechi. Cred ca la fel ar trebui sa procedeze si Romania.

Un articol despre tema asta, aratand pragmatismul in design, cu poze: https://www.railengineer.co.uk/steventon-bridge-overcoming-the-obstacle/

Sunt de acord ca subtraversarile sunt insa preferabile. In Grecia am vazut multe solutii care ar fi pretabile si in Romania in mediul rural, de exemplu: Dropped pin
https://goo.gl/maps/MqXfYgnj7CrK5Ra27

Ceva de genul ar fi posibil cu demolari minime in Branesti, si cu putina inghesuiala la Bartolomeu.

Dominik

#548
Fabrica Ford Craiova - Curtici (400 km) in 26 de ore !!! Fara cuvinte !!!

You're in Steelers Country

TibiV

https://www.facebook.com/894054857296050/posts/4446039638764203/

București, 18 mai 2021
📢 Reparații capitale pe linia CF Vălișoara - Caransebeș pentru creșterea vitezei de circulație la 100 km/h

Pe intervalul CF Vălişoara - Caransebeş sunt în desfășurare lucrările de refacţie totală a căii ferate între km 461+100 și km 475+835 (14,635 km), lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație și a gradului de confort.
În cadrul programului de refacție sunt executate lucrări de specialitate feroviară pentru readucerea elementelor componente ale căii la parametrii iniţiali și creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători de la 70 km/h, la 100 km/h.

♦Descrierea lucrărilor:
◘ înlocuirea suprastructurii vechi cu suprastructură nouă tip 60 (înlocuire șină, traverse din beton cu prindere Pandrol Fastclip, piatră spartă)
◘ ciuruirea integrală a prismei de piatră spartă, execuția burajelor I, II și III și a ripajelor, profilarea prismei căii
◘ înlocuirea a 7 schimbătoare de cale cu schimbătoare de cale noi pe traverse din beton ( sch. 2 din stația Vălișoara, sch. 3 și sch. 2 din stația Valea Timișului, sch. 1, sch. 3, sch. 2 și sch. 4 din stația Balta Sărată)
◘ refacerea substratului căii pe zona schimbătoarelor de cale și pe zonele noroioase, pe o porțiune de aprox. 1000 m cale
◘ refacerea podeţului de la km 474+034 din patru cadre prefabricate de tip C1EN cu lumina de 1m.

✅Valoare contract: 42,2 milioane lei
✅Sursa de finanțare: Buget de Stat
✅Alocație bugetară 2021: 7,3 milioane lei
🚧 Executantul lucrării: Wiebe SRL - Swietelsky CF - Swietelsky AG

‼ Termenul de finalizare a lucrării: octombrie 2021
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

^bravo.

Sa precizam ca este vorba de linia principala M900 Craiova-Caransebes-Timisoara. In zona in care se vor face lucrarile linia este simpla, electrificata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

shift2rail

^^de neinteles de ce se apeleaza la aceste RK-uri (carpeli, pe romanesti) cand Occidentul iti pune la dispozitie miliarde de euro numai prin PNRR ptr a aduce calea ferata la standarde de secol xxi (160km/h and so on). doar pentru a fi refacute din nou de la zero in cativa ani?

oare cand vom intelege ca suntem prea saraci ptr a ne permite lucrari de proasta calitate.

Xenos

Chiar, cum se fac aceste lucrari pe linie simpla? si daca se pot face fara sa afecteze grav traficul, de ce nu se face la fel si in cazul marilor reabilitari?

razvan96

Traficul este intrerupt intre Slatina Timis si Caransebeș, călătorii sunt transportați cu autobuzul.

Sorinus

shift2rail , tu chiar n-ai citit forumul....nu?