Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

razvan96

Din Raportul de activitate al CFR SA pe 2020:

QuoteLucrări de refacție executate în regie proprie în anul 2020

Potrivit programului de înlocuire elemente ale suprastructurii căii 2020-2021, au fost finalizate un număr de 5 lucrări (înlocuirea traverselor, șinei și a materialului mărunt de cale) dintrun total de 16 propuse, echivalentul a 7,796 km, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri proprii. Realizarea în proporție de doar 31% a obiectivelor stabilite a avut drept cauze principale: dotările insuficiente, parcul redus de echipamente și utilaje și nu în ultimul rând, subfinanțarea care a condus la aprovizionarea insuficientă cu materiale CF necesare.

Identificarea lucrărilor de înlocuire a elementelor suprastructurii CF ce vor fi realizate în
regie proprie în anul 2021.


Au fost inițiate demersuri către sucursalele regionale pentru stabilirea lucrărilor de linii ce urmează a fi executate în regie proprie în anul 2021 și au fost estimate costurile cu achiziția de materiale, în vederea includerii în proiectul de buget al companiei, în sumă de 155.792.480 lei
(fără TVA). În acest context, au fost identificate un număr de 22 de lucrări ce pot fi realizate, însumând un total de 124,162 km.

Xenos

Mai mult decat subtire.

Si cand am auzit-o pe doamna secretar de stat, daca tin bine minte, ca a zis ca vrea reinnoiri de 80-100 km pe an m-am gandit: dezastru.

razvan96

Era vorba strict de PNRR in acea declarație.

Xenos

Tocmai, pe PNRR ar trebui obiectivele sa fie mult mai ambitioase. Se poate 200 - 250 km pe an, din punct de vedere tehnic? Eu cred ca da. Nu stiu daca si la noi.

razvan96

Pe PNRR nu se vor putea face reparatii in regie proprie. Deci esti la mana pieței. Care piata nu există, ca nu ai creat-o pana acum. Cifra aia de 80 de kilometri pe an e pur electorala dupa parerea mea.

razvan96

#500
La contractul cadru semnat in 2019 cu VAE Apcarom (devenita mai nou voestalpine Railway Systems Romania) pentru 180 de aparate de cale, livrabile in 4 ani, s-a semnat un subsecvent in valoare de peste 60% din totalul acordului cadru, practic tot ce mai ramase conform cantitatii maxime pentru ultimii 2 ani. Iar CFR mai vrea sa publice o licitatie pentru un nou acord cadru in valoare de aproape 150 de milioane de RON pentru aparate de cale.

In ultima luna au mai fost comandate pe contracte cadru din 2019 si piese de schimb pentru aparate de cale (5,7 mil RON), traverse din beton (9,62 mil RON-aici situatia era foarte proasta pentru ca desi la final de 2019 se semnase acordul, banii de la buget pentru CFR n-au ajuns in 2020 nici macar pentru o traversa), piatra sparta (1,2 mil RON) si tirfoane (2,57 mil RON).

tom_sawyer

Oare au de gând să facă prin PNRR și unele electrificari de tronsoane de cale ferată? Sau strict reabilitări?

razvan96

^ In afara de Cluj-Episcopia nu e trecut nimic in sensul asta.

Pe contractul cadru din 2020 pentru sina au semnat un subsecvent de 46 de milioane de lei, cam cat era suma alocata pe 2 ani.

razvan96

MT a publicat un Proiect de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Modernizare peroane în stația CF Bartolomeu, refacere platforma stației și zonele adiacenteˮ, lucrare de utilitate publică de interes național.

Detalierea lucrarilor se gaseste aici.

frunzaverde

Vai, vai, vai... Alta idee CFR "din putul gandirii"...

Pentru cine nu stie despre ce-i vorba: Bartolomeu ar trebui mai degraba numita Brasov Vest sau Brasov Centru - este o gara relativ centrala pentru Brasov. Este intr-o pozitie excelenta : dinstanta de la Bartolomeu la Biserica Neagra si la Piata Sfatului e mai scurta decat distanta de la Gara Centrala.

Problema e ca e gandita ca dracu. In primul rand, legatura Brasov - Bartolomeu (si mai departe spre Sibiu si Zarnesti), care merge prin oras, este extrem de chinuita. O linie simpla, diesel, fara capacitate de dublare si fara posibilitate de electrificare. O linie si o gara, care e atat de inghesuita incat, la intrarea in Bartolomeu e un sens giratoriu in care adesea trenul (chiar si cel de Budapesta) trebuie sa dea prioritate masinilor din sens, ca nu are cum sa se strecoare. Da, vazut personal, dintr-o masina, din intersectie.

Solutiile de-acolo sunt primitive, si nu se gandesc la legatura Brasov - Bartolomeu. Nici pe termen scurt, nici pe termen mediu sau lung. Ar fi nevoie, acolo, ori de bagat linia in debleu, ori de denivelat cumva strazile care traverseaza linia (si acum se poate, DN1 nu mai trece pe-acolo, inelul Brasovului e complet, se poate gasi o solutie de denivelare semi-subterana a soselei, de exemplu).

Dar nu... Copertine, linii in acelasi amplasament, solutie de gara secundara... Nici macar un terminus civilizat pentru transportul in comun (care ar face gara macar utila pentru cei care vin dinspre Sibiu si Zarnesti) nu au gandit. Acum statiile sunt chinuite pe o laterala, la bariera...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

#505
De ce nu se poate dubla si electrifica? Este loc intre linie si Str. Buzesti, si pe sub pasaj este loc pentru o a doua linie. Nu mi-e clar daca gabaritul de electrificare a fost pastrat, dar nu ar putea fi coborata linia putin de pe rambleu? Probabil cel mai simplu ar fi cu linia in debleu, de la giratoriul dinspre Fagaras unde-i prima trecere la nivel, pana la gara unde-s doua imediat dupa ea.

frunzaverde

Se poate dubla si electrifica cumva sau altcumva - exista multiple solutii, dar toate vor implica lucrari mai ample. De asta, ar trebui ca proiectul garii Bartolomeu sa tina seama de posibilele solutii pentru asta. Ceea ce proiectul curent nu o face...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1029642] Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Buzău Sud – Cilibia fir II de la km. 129+016 la km 148+700 - SRCF Galati

Pentru punerea ȋn siguranţă a circulaţiei trenurilor de călători şi marfă se vor executa lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametri pentru viteza de circulaţie de 120 km/h a trenurilor de călători, conform cerinţelor din caietul de sarcini.

Valoarea totala estimata: 27.005.885 lei


Anunt de participare: [CN1029641] Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Cilibia – Făurei fir II de la km. 148+700 la km 167+700 - SRCF Galati

Pentru punerea ȋn siguranţă a circulaţiei trenurilor de călători şi marfă se vor executa lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametri pentru viteza de circulaţie de 120 km/h a trenurilor de călători, conform cerinţelor din caietul de sarcini.

Valoarea totala estimata: 26.029.994 lei

AndreiB

Buzau - Cilibia e cam ~1/2 distantei dintre Buzau si Faurei (portiunea atroce dpdv al vechimei sinei etc). Daca se liciteaza doar un fir inseamna 25% din total. Pentru o suma ridicol de mica de ~25m de euro (
rotunjind generos in sus (i.e.aproximativ 6.5 lei per capita la populatie rezidenta) am stat cu linia Buzau-Faurei intr-o stare atroce de 20 de ani incoace? E ceva putred rau in statul Roman daca pentru niste sume derizorii de genul acceptsm degradarea continua si vitezele de circulatie mai mici ca in 1939.

razvan96

E tot firul 2 licitat. Sa speram ca e doar un început si vor incepe astfel de licitatii peste tot unde au documentatie existenta, de exemplu Baia Mare-Satu Mare.