Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dobrogean

Finantarea proiectelor de catre UE se face, de regula de catre Banca de Investitii Europeana (BEI).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Nu - finantarea prin FCE nu are treaba cu BEI, decat din perspectiva JASPERS - care sunt "consultanti" semi-obligatorii care au fost intentionat "teoretic" pentru a asista statul roman sa faca proiecte utile. Dar care practic au devenit contabili auditori inutili.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

#483
Daca vrem quick-win nu trebuie facuta nici o corectura de traseu, nici un ERTMS. RK si atat. Asta se poate face repede, fara cine stie ce proiect, in mare parte in regie proprie, deci  fara licitatii si timp pierdut.

A R D E la noi pe CF. E ceva de speriat. Nu avem timp acum de proiecte, cu implementare peste 5-6 ani si cu coronita de diamante ERTMS, care nu va fi folosita, ca locomotivele nu au asa ceva si costa o gramada sa fie modificate. Nici in Germania privatii nu si-au montat pe locomotive sisteme ERTMS sau altele moderne, circula optic + indusi, ca daca se poate, se poate si e mai ieftin.

Pe CF suntem ca in anii 90 pe rutier cu gropile. E jale. Prima data a trebuit strat nou de asfalt pe drumurile existente (adica RK la feroviar la noi) si concomitent trebuie pornite si proiecte de corectare a curbelor sau alte modernizari.

Sfatul meu pentru Dl. Drula este: insistati pe RK si atat. Multi km de RK. Sa revenim repede la viteze normale pe Bucuresti - Craiova, ca e inadmisibil ce e acum.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dobrogean

ERTMS este un sistem foarte costisitor, fezabil doar pentru viteze mai mari de 200 de km/h (implica inlocuirea actualelor instalatii de centralizare cu instalatii noi electronice sau interfete electronice - care sunt aproape la fel de scumpe cat instalatia de centralizare electronica; apoi in soft-ul RBC trebuie introduse datele de pozitionare a liniilor si macazelor de pe teren, daca le introduci pe cele actuale, in caz de modernizare cu modificarea traseului actual mai platesti inca o data soft-ul RBC, ceea ce aduce costuri foarte mari).
In Romania ERTMS s-a adoptat din motive de interoperabilitate, pentru ca locomotivele din toata Europa sa poata circula pe reteaua TEN-T.
Eu zic ca ar merge ERTMS doar unde se face modernizare (inclusiv alternative de traseu, care sa reduca declivitatea si sa mareasca raza curbelor, avand ca scop cresterea vitezei de circulatie).
Eu sper ca se va decide doar reparatie capitala, care sa aduca linia de cale ferata la parametrii poiectati initial. RK se poate face mult mai rapid si cu rezultate palpabile, in contextul parcului de material rulant actual.
Iar in paralel se pot face studii de fezabilitate pentru modernizare, deoarece pana se finalizeaza studiile si licitatia proiectelor de modernizare se amortizeaza reparatia capitala.

subway

#485
Daca insistam numai pe RK doar ne vom intoarce cu un secol in urma. Fara modernizari serioase si consistente e doar hai sa ne facem ca facem...

TibiV

Fara suparare, dar daca ne intoarcem cu doar 40-80 de ani in urma suntem in castig...

In urma cu 40 de ani faceam Dej-Cluj-Teius-Sighisoara-Brasov undeva pe la 7 ore - chiar mai putin, ca tocmai se inventase "Rapidul" (trenul Rapid, nu echipa din Giulesti...). Poate gresesc (nu cu mult), dar pe vremea aia eram "teenager" - ma interesau mai mult liniile, macazele si ce mai puteam vedea, nu neaparat durata calatoriei - ca puteam sa "sar" primele 2-3 ore de a doua zi la scoala...

In urma cu 80 de ani nu eram inca nascut, dar am citit si eu prin diverse "surse" (biblioteca BNR si revista lor de istorie sunt surse foarte bine documentate...) ca trenul cu tezaurul Poloniei a ajuns de la granita (granita de atunci, direct cu Polonia) in portul Constanta cam in jumatate din timpul necesar astazi pentru acelasi traseu... Jalnic...

Da, astazi daca scoti capul pe fereastra nu ti se mai innegreste fata de la fumul locomotivei cu aburi (am luat o scatoalca zdravana de la mama, cand "am comis-o" in felul asta... Cat as vrea sa imi mai poata trage si astazi o scatoalca...  :( )

Deci hai sa nu aruncam cu "ne vom intoarce cu..."
Parerea mea sincera este ca daca ne-am intoarce fix cu 50 de ani in urma (la vitezele, capacitatile trenurilor si frecventele de atunci, cand calea ferata era "in top") nu am pierde nimic - de fapt am fi in castig fata de "cangrena" generalizata care distruge, lent dar sigur, reteaua feroviara din Romania.
Pana si "modernizarea coridorului" are acelasi efect - a lasat mii de kilometri in paragina, ca "nu mai erau bani"...

De o luna refuz sa ma mai uit la filmarile de pe "mareata realizare" GdN-OTP. Tot traseul ala este deprimant, de tara bananiera, parca astepti sa sara unii cu sabii si pistoale pe tren...
Si ala nu este decat un "sample" al nivelului (de jos) la care a ajuns reteau feroviara...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#487
Inainte de a incepe orice discutie eu ti-as propune o categorisire mai amanuntita
1. Linii delabrate ca sa nu le zic de nivel african, cu viteze de circulatie demne de carul tras de boi, majoritatea covarsitoare a liniilor secundare;
2. Linii cu viteze de secolul trecut deobicei 120km/h, majoritatea liniilor principale dar pline de restrictii de viteza;
3. Linii <modernizate> recent la 140-160km/h sau in curs, in principiu pe culoarele europene dar care si astea au restrictii (absolut inadmisibil);
4. Linii la standardele moderne actuale pentru linii normale la 240-250km/h...zero km;
5. Linii de mare viteza pentru 320-350km/h...vise umede!
:)
Inventarul asta ar trebui insotit de materialul rulant disponibil care e atat de invechit incat cu greu trece de 100km/h...
Cu ce sa incepem?

JohannDB

    @ TibiV  ..... Ai dreptate cu ::  """Da, astazi daca scoti capul pe fereastra nu ti se mai innegreste fata de la fumul locomotivei cu aburi (am luat o scatoalca zdravana de la mama, cand "am comis-o" in felul asta... Cat as vrea sa imi mai poata trage si astazi o scatoalca...  :( ) """ Numai că se întâmplă altceva mult mai grav/dur/contondent; poți lua o "palmă" de la vreo creangă sau să te "tatueze" pur și simplu-n carne vie o astfel de crengă a vreunui tufiș/arboret poate chiar foarte țepos... Cum mi-am furat-o eu, de-am văzut stele verzi și-am purtat plesnitura vreo trei săptămâni pe obraz, în trenul de Sighet (acum ceva ani în urmă) cu fereastra deschisă pentru a poza pe valea Tisei..... Și atunci scatoalca de la mama, este o mângâiere, diafană... și de dorit (deși suntem "prea bătrâni" acum). Mai spuneam pe undeva că tot materialul rulant, nou-nouț ieșit în drum arată ca naiba după primele treceri prin natură; a ajuns trenul să fie el însuși, utilajul ce curăță vegetația cu gabaritul propriu.... Și la aspectu ăsta, prefer și eu întoarcerea-n timp, când linia era curată, ierbicidată, vegetația tăiată/curățată ....

Xenos

De vreme ce CFR Infra mai pornise odată licitaţii pentru trenurile de lucru, anulate pentru lipsa de ofertanţi, ce îi împiedică să le lanseze din nou cu celeritate, adică mai repejor?

razvan96

E doar o declaratie dar am zis sa o pun aici si nu la topicul de Discutii in gara. Sa speram ca se si intampla.

QuoteUn alt subiect de discuție a fost modificarea Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar cele două părți au stabilit să colaboreze pentru modificarea legii, în sensul eliminării procedurilor de autorizare atunci când compania realizează în regim propriu repararea suprastructurii căii feroviare.

Conducerea Companiei vrea să dezvolte zona de mentenanță și întreținere a căii ferate, dar sunt mari impedimente care pot fi eliminate prin modificări aduse acestei legi.

Sursa

razvan96

SRCF Brasov a lansat azi o licitatie pentru repararea a 3 podete: ,,LOT 1 - ,,REPARAȚIE PODEȚ KM 33+203 LINIA 210 SIBIU - VINȚU DE JOS" , LOT 2- ,,REPARAȚIE POD KM. 115+961 LINIA 504 GHIMEȘ – SICULENI, INCLUSIV TRECEREA LA NIVEL ", LOT 3 - " REPARAȚIE PODEȚ KM 129+710 LINIA 504 GHIMEȘ - SICULENI" SRCF BRAȘOV

Valoarea estimata: Lotul 1 - 2.545.000 RON, Lotul 2 - 2.626.000 RON, Lotul 3 - 2.630.000 RON, iar durata e de 7/12/10 luni.

Este vizata inlocuirea podetelor+ceva lucrari la terasamente in general pe lungimi sub 100 de metri, mai ales la primul podet unde e punct periculos, nu pun aici datele din expertiza ca ne ia ameteala la ce scrie pe acolo. Traversele vor fi noi, sina semibuna.

TibiV

Este bine ca se face.

Este rau ca se zgarcesc.
In general mi-a "placut" termenul asta CFR-istic: "sina semibuna". (Ceea ce demonstreaza halul in care sunt sinele de acum...)

E ca si cum una ar da anunt: "vreau sa ma marit, sunt semi-fata mare"...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

CFR-istic sina semibuna e sina refolosita din alte zone.
Adica se ia o sina de pe 800 unde traficul este mare si se pune la Siculeni unde nu e acelasi trafic si mai are viata o vreme.

razvan96