Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oc7avian

E mai mult de imagine. O să fie festivalul Electric Castle în Bonțida fix la o lună după și toate trenurile din Cluj vor opri acolo. Se tot pune accent ca oamenii să ia autobuzul sau trenul. S-au prins că lumea va fi entuziasmată că pare că fac și ei ceva pentru festival.

vancouver

@TibiV, din cate stiu eu, in afara de:
1. Bucuresti-Constanta
2. Bucuresti-Craiova
3. Bucuresti-Campina
nu au mai existat in Romania sectii sau linii cu 140 km/h, inaintea marii reabilitari de pe coridor.
Ca atare nu este posibil sa se fi circulat vreodata cu 140 pe Jucu - Bontida. 120 da, este posibil.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dan tm

#287
extras dintr-un filmulet
120km/h Dej Calatori-Cluj Napoca



filmul mai pe larg pentru cine are rabdare



si lucrarile de electrificare a liniile din zona Dejului, interesant la 13.15 lucrari de curatire si siliconizare a izolatorilor.





razvan96

#288
Au tot lansat niste licitatii pentru ridicare de restrictii in ultima vreme, pun si eu ce e mai interesant.

[ CN1011571] - Lucrari de intretinere si reparatii linii CF ( pret inclus materiale , manopera si utilaje ) - SRCF Bucuresti
Termen de depunere a ofertelor:24.06.2019
QuoteLucrari de intretinere si reparatii linii CF care constau in inlocuiri de traverse din beton armat , traverse din lemn normale si speciale , aparate de cale , piese pentru aparate de cale , material metalic marunt de prindere , placute de cauciuc conform Caiet de sarcini si anexe .

Lot 1:Linia 100 Bucuresti Nord -Videle intre statiile Chiajna – Gradinari fir I si II , Vadu Lat – Zavestreni fir II
Valoarea estimata:617.475,43 RON
Durata:4 luni

Lot 2:Linia 100 Bucuresti Nord -Videle intre statiile Bucuresti Nord – Bucurestii Noi fir I si statiile Bucuresti Nord grupa G , Bucuresti Grivita grupele AT, H, B
Valoarea estimata:1.993.448,94 RON
Durata:4 luni

Lot 3:Statia Ploiesti Sud
Valoarea estimata:1.590.755,02 RON (nu include valoarea materialelor puse la dispozitie de catre achizitor – 364.799,43 lei fara TVA)
Durata:o luna

Ca o sinteza, pe CF100 avem pana acum asa:
-Licitatia pentru reparatii curente pe intervalul dintre kilometrii 138-155, firul 1 (momentan, restrictie mamut de 50/70), castigata de IRTT
-Licitatia pentru reparatii curente pe intervalul km 74-km 118, firul 1 (momentan, restrictii de 60/50/30...), cu termen de depunere a ofertelor 03.06 (anuntul CN1010966 in SICAP)
-Licitatia de mai sus, pentru Bucuresti Nord-Bucurestii Noi (momentan restrictie de 50) si pentru Chiajna-Gradinari (restrictii de 30/70)
Mai sunt si licitatii pentru inlocuirea aparatelor de cale, se gasesc aici.



Dagda

#289
https://clubferoviar.ro/trenuri-mai-rapide-spre-craiova/

QuoteDouă ore și jumătate până la Craiova (față de trei ore și două minute, cât face acum cel mai rapid tren), o oră și 40 de minute până la Constanța (o oră și 58 de minute în prezent) și nici două ore până la Brașov (două ore și 23 de minute acum). Așa se va putea circula într-un viitor foarte apropiat, în urma unor investiții minime care au început deja să se deruleze, relevă o analiză realizată de Club Feroviar pe baza datelor puse la dispoziție de CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare... CFR poate să introducă un tren rapid spre Constanța, care să ajungă din Gara de Nord la malul mării în doar o oră și 40 de minute. În prezent, cea mai rapidă garnitură este IR 1681, care străbate cei 225 km într-o oră și 58 de minute.

Interasant, suna bine :)

vancouver

^^
QuoteAcum, trebuie doar ca responsabilii de la Transporturi să-și asume această decizie, de a avea trenuri mai rapide spre Craiova, Constanța și Brașov.

:lol:

Adica sunt doar presupunerile celor de la Club Feroviar, nici vorba sa fie ceva oficial asumat... In primul rand o tot dau inainte cu cele 10 minute pierdute la intrarea in Gara de Nord. Ori nici vorba ca in loc de 10 minute sa se poata obtine zero minute. In primul rand ca atat spre Constanta, cat mai ales spre Ploiesti, trenurile fac doar ca. 3 minute pana trec de zona de macaze, dupa care pot accelera la 80 (spre Constanta), resp. 120 (spre Ploiesti). In loc de 3 minute cu cresterea vitezei la macaze de la 10 km/h la 30 km/h putem spera la 1 minut de economie, si daca peste cativa ani poate vedem macaze mai bune si se poate trece pe directiile principale cu 70-80 la ora, atunci vom mai economisi inca un minut.

La fel si la intrare. GdN fiind gara infundata, oricum trenurile nu pot intra cu mai mult de 40 km/h. Asa ca hai sa lasam povestile cu 10 minute de la intrarea in Gara de Nord. Maxim 2 minute se pot castiga la modul realist.

Mai ales ca deseori trenurile ajung sa stea pe loc sa astepte intrare. Atunci poate ca intr-adevar se mai pierd cateva minute, dar asta exista in orice gara mare infundata din lume, si la Paris Est, si la Frankfurt, München, etc... Peste tot uneori apar situatii de asteptare. Si atunci unor calatori, incl. ziaristilor care s-au intors de la Constanta, subiectiv, li se pare ca intrarea a durat 10 minute...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#291
Uitati-va numai la filmarea de mai jos. La minutul 1:30 al filmarii, adica la 1:30 dupa plecarea din Gara de Nord, trenul accelereaza la 80km/h, intrand deja pe linia reabilitata spre Constanta ! Unde sunt alea 10 minute ? ? ?  :lol:



La minutul 10 al filmarii, trenul e deja trecut bine de Pipera si merge deja de cel putin un minut in plin cu 160 km/h ....  :lol: Iar la minutul 12:10 trece deja pe sub centura Bucuresti. Adica are deja 20 km parcursi. Adica a mers pana acolo cu o medie de 100 km/h, ceea ce oricum e deja wow pentru Romania.


Concluzie: analizand acest film, nici macar alea 2 minute de care vorbeam mai sus nu se pot economisi, ca din 1:30 pana la intrarea pe linia "buna" nu ai cum sa scoti decat poate 1:00, daca trecerea peste macaze se face mai alert. Cel mult se poate face o reabilitarea a reabilitarii si pe linia reabilitata sa se mearga imediat cu 120 - asta ar insemna o modificare a curbei de langa triaj (practic imposibil in scurt timp, ca nu e voie sa se umble la investitia cu fonduri europene si e si absurd sa se faca asa ceva imediat). Si s-ar mai castiga poate inca 30-40 de secunde intre BucNord si BucBaneasa. Asa ca poate prin 2030, cand ar avea logica o "revizuire" a starii liniei, sa se faca aceste ajustari si sa mai castigam un minut in zona de iesire / intrare in Bucuresti Nord.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Iar intre 3.30 si 4.45 se vede in toata "splendoarea" uluitoarea prostie de a avea M800 pe un singur fir... :(

Iar despre minutele castigate...
Au terminat in aceasta noapte lucrarile la macazele din GdN... Sunt curios care vor fi efectele...

Quote
București, 22 mai 2019

Gara de Nord Bucureşti – în cursul nopţii de 22/23 mai şi 23/24 mai 2019 se desfăşoară a II-a etapă a lucrărilor de înlocuire aparate de cale şi buraj mecanizat

Sucursala Regională CF Bucureşti continuă programul de întreţinere şi reparaţii curente la infrastructura feroviară în zona Gării de Nord, prin executarea lucrărilor de înlocuire a aparatelor de cale şi de buraj mecanizat.

Lucrările, executate în regie proprie, cu personal şi utilaje de specialitate, se desfăşoară în cursul nopţii de 22/23 mai şi 23/24 mai 2019, în intervalul orar 21.00 – 05.00, astfel încât să asigurăm condiţiile optime de circulaţie, cu implicaţii reduse în graficul orar al trenurilor care sosesc şi pleacă în/din Gara de Nord.

Programul de întreţinere şi reparaţii curente la aparatele de cale are drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, prin ridicarea restricţiilor de viteză şi creşterea gradului de siguranţă a traficului, la intrarea şi ieşirea în/din staţia Bucureşti Nord.

♦ Lucrări:
◘ înlocuire aparate de cale
◘ buraj mecanizat cu maşini grele de cale
◘ restabilirea completă a calităţilor drenante ale pietrei sparte, refacerea omogenităţii şi elasticităţii stratului de piatră spartă
◘ eliminarea materialelor uzate din componenţa căii adiacentă aparatelor de cale înlocuite

♦ Utilaje:
◘ utilaj automotor ppentru transport materiale
◘ utilaj pentru înlocuirea aparatelor de cale montate DESEC
◘ maşină de burat linia şi aparate de cale plasser
◘ utilaj de profilat profilator plasser
◘ utilaj multifuncţional cu deplasare mixtă cale fetată/şosea

♦ Scop - îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, prin ridicarea restricţiilor de viteză pe aparatele de cale şi creşterea gradului de siguranţă

♦ Finanţare
◘ fonduri proprii ale companiei
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2576831232351729

PS
Nu va uitati la poze, ca spune clar: "Foto: arhivă CFR Infrastructura"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#293
Nu apare (aproape) nimic schimbat in BAR. Fata de un BAR din martie raman restrictii pe:

Sch. 2   : iesirile de la liniile 11-12 spre 100/300/700/800 (toate directiile) : 10 km/h
TDJ24/27 : iesirile de la liniile 1-2-3-4 spre 100/300/700/800 (toate directiile) : 15 km/h

Fata de un livret din martie au disparut restrictiile pe TDJ43 si TDJ51/53 de 10 km/h (n-am o schema completa a statiei Bucuresti Nord, sa va spun care sunt astea), dar a aparut una pe TDJ39/42, tot de 10 km/h.

Cat despre 10 minute pierdute la iesirea si intrarea in Gara de Nord, e un tembelism aiuritor ce zice Clubul Feroviar... Se pierd in jur de 3 minute la intrare (pentru ca se incetineste la 10-15 km/h si nu mai se poate accelera inainte de intrarea in gara terminus) si 1-3 minute la iesire, functie de tren. Atat. Spre Constanta se pierd cel mai putin, ca de obicei se iese de pe liniile 13/14, care au cel mai putine macazuri spre 800 (si se iese/intra cu 30 km/h).

La fel si spre Craiova - da, daca ar rezolva toate restrictiile, s-ar duce timpul la 2h30, iar daca ar face RK la 2h, dar nu s-au alocat bani nici pentru 10% din probleme... Ce se face acum in cel mai bun caz elimina din intarzierile constante de pe 100, nu reduce timpi.

Si la fel si cu discutia lor cu Brasovul - au facut o "mare lucrare" care a scos o restrictie, dar au bagat o restrictie de 15 km/h la Darste (de la 120 VN, coborata 70, 70/50, 50/50, 50/30, 30/30, 15/15) care pierde vreo 4 minute (ca trenul nu mai apuca sa accelereze spre Brasov la 95/100, si aia restrictionata de la 120), inca una la Ploiesti Vest (tot de 15) si inca doua la Predeal (30 fata de 50 cat era inainte), suficient cat sa fie mai rau ca inainte...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cosmin M

#294
Pentru Brasov daca repara Predeal-Brasov si se scoate la darste restrictia care ar putea fi cel mai bun timp pe Bucuresti-Brasov? Doar asa estimativ

vancouver

Daca se rezolva toate restrictiile (in mod consecvent, adica se rezolva problemele din fasa, inainte sa se ajunga efectiv la restrictie), atunci se poate trasa un tren cu o singura oprire (Ploiesti Vest) la aprox. 2:10. Ca si pe Constanta, in conditii ideale acesta va ajunge mai repede cu 5-6 minute, dar trasa oficiala nu o poti face asa de sportiva, trebuie sa aibe ceva rezerve.

De mentionat ca Ploiesti - Campina s-a mers in trecut si cu 140 (in anii '70-'80) si evident se poate reveni la 140, in loc de 110/125/130 cat e acum. De asemenea Bucuresti - Ploiesti se poate merge si cu 160 daca s-ar dori. Adica 1-2 trenuri pe zi, cu regim gen cele spre Constanta, cu cale libera - asta omoara traficul de marfa si cel regio, dar dupa parerea mea si mandria de a merge cu anumite viteze si de a exista fie si un singur tren cu timp f. bun conteaza in lumea in care traim. In conditiile astea se mai pot scoate vreo 5 minute si s-ar putea trasa un tren direct, fara oprire Bucuresti - Brasov in ca. 2:00 sau max 2:02-2:03, iar un al doilea tren cu o oprire la Ploiesti Vest in 2:05-2:06. Si, ca si la Constanta, ambele trenuri facute de aceeasi garnitura, care penduleaza de 2 ori pe zi. De ex. plecare din BV la 7:00, din Bucuresti la 10:00, din BV la 17:00 si din Bucuresti din nou la 20:00. Internationalele lasate cu 140, ca oricum au intarzieri deseori din alte zone si nu are rost sa mearga snur, cu 2:15-2:20 si 3-4 opriri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Balto

[SCN1044201] - ,, Lucrări de reparații linii CF pentru ridicare restricții de viteză: Linia I, II 500 Ploiești - Vicșani, interval de stație Bacău - Itești, TN - km 307+310"

"Obiectul prezentului contract il reprezinta achizitia lucrarilor de consolidare a liniei CF 500 Ploiești - Vicșani, interval de stație Bacău – Itești, TN - km 307+310, impuse de starea necorespunzătoare a dalelor elastice aferente TN - km 307+310, a traverselor de beton si a materialului mărunt de cale care necesita realizarea lucrărilor de înlocuire a acestora. Lucrarile vor fi efectuate doar de catre personalul calificat din cadrul societatilor specializate, autorizate si agrementate AFER in acest scop. Inchiderile de linii se vor efectua conform instructiunilor si a prescriptiilor CFR.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 26.06.2019 15:00"

In BAR apare pe firul II un 30km/h intre 308+677 si 308+893 nesemnalizat in teren valabil pentru trenurile care au in componenta 2 locomotive cuplate.


Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

TibiV

Mi se pare absurd...
Licitatie pentru rezolvarea unei treceri la nivel....

Pai nu are CFR Infra sectii specializate pentru linii?!... Si utilaje exact pentru asa ceva?!...

La "scara domestica", mi se pare ca este ca si cand ai face licitatie sa iti schimbe cineva becurile din dormitor sau sa iti faca curat in debara...

Poate gresesc, dar mie cam asa mi se pare organizarea de licitatii pentru ceea ce ar trebui sa intre la "lucrari curente de intretinere/mentenanta". Astea trebuie facute "in house", aka "regie proprie"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Exact asta se si intampla, din pacate... Nu mai au echipamente, oameni...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Si nu s-ar putea obtine fonduri europene pentru aceste echipamente, de exemplu acele trenuri care inlocuiesc mecanizat si rapid tronsoane intregi de cale, cu traverse cu tot? Si angajati apoi oameni....cred ca per total ar fi mai eficient si mult mai rapid decat cu toate aceste mini-licitatii.