News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.



dan tm


shift2rail

ArF cumpara un studiu despre mersul cadentat in jurul a 20 de orase, poli crestere/dezvoltare:

https://www.economica.net/naveta-cu-trenul-arf_828740.html

pasadia

#4429
Odată era o gara frumoasa...

Dar apoi au ținut să dărâme cele 6 copertine de la intrare și acum montează o structură metalica. Cică asta va trebui sa fie rezultatul:

QuoteDe asemenea, la fatada spre oras, se va repara zona celor 6 copertine din beton armat precedent demolate, amplasate deasupra usilor de acces in cladirea de calatori. Noua copertina se va realiza dintr-o structura metalica, continua, în lungul intrarii principale, ce va avea lungimea de aproximativ 20 m. Copertina va avea invelitoarea din sticla, sistem propriu de preluare a apelor pluviale si sistem de degivrare. Aceasta va fi iluminata.

(GPS)



Aici aspectul original:



Și o poza proprie cu copertinele distruse:




Calin88

#4430
Cred ca esti cam prea dramatic, daca insinuezi ca gara care era frumoasa inainte, nu mai e acum doar datorita lipsei copertinelor alea de la intrare.

Cred ca mai mult e uratita de aspectul interior cu spatiile nefunctionale de la etaj, casele de bilete cu aspect de piata de provincie, populatia constanta de porumbei, pasajul subteran care mai are nevoie de intretinere (zone unde sunt cazute bucati din tavan, de se vede armatura, bucati lipsa de pavaj, nelipsitele mazgalituri de pe pereti, mai ales in partea dinspre Tractorul). Copertina aia noua chiar e ultima problema la gara din Brasov.

pasadia

Era frumoasa atunci cand a fost construita, la pachet cu tot modul in care fusese gandita circulatia rutiera (si pietonala) in acea zona. Era inca ok si functionala si apoi, in anii '80 cand am cunoscut-o eu. Imi aduc de exemplu aminte cum sus, in partea stanga a intrarii, era zona de Telefoane (daca doreai sa suni pe cineva care nu avea telefon acasa - cum nu aveai nici tu de altfel - veneai aici, spuneai pe cine cauti si apoi dupa un timp, erai chemat la aparat si primeai legatura cu persoana respectiva care, in mod similar, fusese cumva convocata). Imi aduc aminte ca eu, copil, imi insoteam parintii cand doreau sa sune bunicii nostri prin satele pierdute ale Romaniei - si tot procesul "chemarii la telefon" a acestora dura ceva timp, asa ca 30-45 de minute alergam in toate directiile prin Gara aia.

Ca dupa aia ne-am batut joc de ea - chioscuri, distrus circulatia pietonala, spatiile neutilizate si lasate in paragina, etc... Asta nu e vina cladirii ci a oamenilor.

TVlad

De atitea ori am trecut prin gara Brasov dar recunosc ca nu am remarcat acele copertine. Probabil exact asta era si scopul pentru care au fost create: sa isi indeplineasca, discret, functia. Acum in mod sigur vom percepe cocomîrla de metal pe care au avirlit-o drept corp strain in fața garii.

Nu eram un admirator al stilului arhitectural al anilor 1960 dar vazind de ce sint capabili unii in ziua de azi, imi dau seama ca arhitectii vremii chiar aveau scoala.

alecs1

De căutat un pic ce e cu copertinele alea în consolă și de ce au dispărut. Poate e un lucru bun. Noi nu le ținem minte și pentru că au fost date jos deja de cîțiva ani. 

Betonul armat e un material ce poate fi surprinzător de puțin durabil: https://en.wikipedia.org/wiki/Reinforced_concrete#Chlorides 

Și copertina care a zdrobit oamenii la Novi Sad era tot un fel de consolă de beton armat, ajutată de niște țevi coborînd din acoperiș: https://en.wikipedia.org/wiki/Novi_Sad_railway_station_canopy_collapse#/media/File:%C5%BDelezni%C4%8Dka_stanica_Novi_Sad_(cropped).jpg

dan tm

Insa la Novi Sad a cazut dupa ce au intervenit la ea.

oarecum off topic si noi avem gari care au copertine foarte mari fară sprijiniri suplimentare


Butoesti
https://hosting.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Craiova%20Severin%202013/IMG_0396_zpsbaf4ff13.jpg

Tîmna

https://i976.photobucket.com/albums/ae244/dantm121/Craiova%20Severin%202013/IMG_0414_zps7b059cc7.jpg


pasadia

Da, dar vezi si tu in pozele puse de mine - cele din Brasov erau muuuuult mai usoare (mai subtiri, mai mici) iar in poza de dupa distrugere se vede si cata armatura era acolo. Dpmdv nu era nici o problema de rezistenta (daca ar fi fost s-ar fi vazut ceva macar la una din cele 6). Efectiv e bataia de joc.

dan tm

Da, vad armatura, dar eu nu am vazut copertinele de cîte ori am fost prin Brașov.(
Cred ca din cauza unor șandramale ordinare care erau in fata gării la fel ca la Ploiesti Sud.

se pare ca arhitectii de azi au alta viziune. Sticlă, chestii. Practic asta e tot ce lipsea cladirii statiei, o copertina de sticla cu degivrare.
poate o sa arate bine, hai sa nu fim cîrcotași.

Îti dai seama ce armături sînt la copertinele de la clădirile pe care le-am postat?
însă în garile mici CFR are altă abordare: demolare si înlocuire cu container.

oc7avian

Copertina de sticla e o idee proastă. E pretențioasă la întreținere (se murdărește rapid). Nici utilitatea nu mi-e clară, că refugiu e necesar fie la fosta stație de bus (zona de preluare taxi/Uber), fie culoar spre terminalul de busuri dacă tot l-ai îndepărtat (ca la gara Aeroport Otopeni)

Îmi pare o improvizație care deja e ca nuca în perete: a se vedea culoarea scheletului metalic.


Dragosdimitrescu

#4439
^
Si clipul in care se vede cum a ramas pe peron.
Cata carne are in frigider mecanicul...