News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dan tm

Quote from: b1 on June 10, 2022, 03:04:37 PM:lolz:
Trenurile de călători au întârziat însumat șase ani și șapte luni în 2021. Cele de marfă, 77 de ani

Întârzierile trenurilor de marfă au înregistrat o creștere de la 27.458.171 minute în 2020 la 40.768.712 minute în 2021 (77 ani și șase luni). Întârzierile cauzate de CFR SA au crescut de la 202.315 minute în 2020 la 295.994 minute în 2021, ponderea cea mai mare având întârzierile datorate restricțiilor de viteză. Întârzierile cauzate de OTF Marfă au crescut de la 17.564.709 minute în 2020 la 24.617.009 minute în 2021.

[/url]

Ceea ce nu se stie atunci cînd se dau întîrzierile marfarelor este că OTF cere trasă în 06.06.2022 pentru un tren dar din muuulte motive trenul circula abia în 08.06.2022. Cu toate astea trenul nu este anulat în alea douaă zile ci la data circulației este luat în calcul întîrziat două zile. Normal ca pe lîngă alte sute de motive(restrictii de viteză, cruce, treceri înainte, schimbare mijloc de tractiune, lipsă mijloc de tractiune, lipsă organ V, odihnă personal precum și iubitul prelungire timp de mers) la alea două zile să se mai adauge una.

Vorba aia , a stationat 6 ore in Strehaia sa astepte locomotiva impingatoare.toate astea ar cam trebui taxate, sa se organizeze si OTF mai punctual.

iată, un tren trebuia sa plece din Curtici în 12,06 la ora 23,00 dar a sosit întîrziat , a mai stationat si a plecat în 15,06 la ora 00,46 cu +2986. Firesc ar fi fost ca instructiile să permită anularea pînă în ziua circulației, ami ales ca eu cred că OTF stiu cînd au tren de tras.

TibiV

Cred ca discutiile despre "Absurditati pe CF" ar merita un topic separat...

Care ar deveni rapid tare "dolofan"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

zone_rider

Proiecte quick win sunt o idee buna, însă devine penibil sa licitezi așa ceva. Sunt de fapt lucrări de mentenanță banale, care ar trebui să fie executate in house de CFR. Rezultatul strategiei actuale: pentru că lucrarile au valoare mică, nicio companie serioasă nu e interesată să participe la licitație. Mare lucru dacă nu se anulează:


https://clubferoviar.ro/s-au-depus-cinci-oferte-la-licitatia-pentru-proiecte-quick-wins-la-regionala-timisoara/


razvan96

Si cum stabilesti ca o companie e serioasa sau nu? Daria Const cel putin a lucrat si la alte proiecte de reabilitari de poduri pe bani europeni, cu Arcada. Si restul au avut proiecte mai mici.

E absurd sa etichetam niste companii drept neserioase doar pentru ca statul nu baga bani in reabilitarea CF si nu ii lasa sa se dezvolte. Eu cred ca daca tot nu sunt multi bani bagati in QW prin PNRR, macar sa ne alegem cu asta, ridicarea unor companii care sa fie capabile de astfel de lucrari, pentru a avea pe cine sa ne bazam pe termen lung. Ca la cum nu reusesc CFR SA si Plasser sa se inteleaga pe achizitia unor utilaje necesare lucrarilor in regie proprie, o sa cam aiba nevoie de parteneri...

Xenos

Ca la cum nu reusesc CFR SA si Plasser sa se inteleaga pe achizitia unor utilaje necesare lucrarilor in regie proprie, o sa cam aiba nevoie de parteneri...

chiar, achizitia aia cand se relanseaza?  :lol:

vancouver

#3575
Hai sa lamurim o treaba generala. Scriu aici ca nu are legatura cu vreo reabilitare anume:

- daca cresti viteza cu 10 km/h de la 10 la 20 km/h, timpul scade cu 50% (la jumatate)
- daca cresti viteza cu aceeasi 10 km/h de la 150 la 160 km/h, timpul scade cu 6,2%

alte exemple la diferenta de 10 km/h:
* 30 km/h -> 40 km/h: -25%
* 60 km/h -> 70 km/h: -14,3%
* 70 km/h -> 80 km/h: -12,5%
* 90 km/h -> 100 km/h: -10%
* 120 km/h -> 130 km/h: -7,7%
* 130 km/h -> 140 km/h: -7,1%
* 140 km/h -> 150 km/h: -6,7%
* 150 km/h -> 160 km/h: -6,2%

Concluzie: cu cat viteza este mai mica, cu atat o crestere cu 10km/h este mai importanta si duce la un castig de timp mai mare. Si, cu cat margem in zone de viteza mai mare, cu atat 10km/h pe ora tind sa conteze mai putin.

Hai sa facem si in pasi de 20 km/h:

* 60 km/h -> 80 km/h: -25,0% (scadere timp de parcurs)
* 80 km/h -> 100 km/h: -20,0%
* 100 km/h -> 120 km/h: -16,7%
* 120 km/h -> 140 km/h: -14,3%
* 140 km/h -> 160 km/h: -12,5%

Asadar la o crestere a vitezei de la 60 la 80 se castiga DUBLU timp fata de cresterea vitezei de la 140 la 160!

Si acum concluzie legat de reabilitarea Drobeta - Caransebes. La cum e facuta acum, viteza comerciala va fi in jur de 60 km/h. Daca se insista mai mult cu variante noi de 120, atunci V com. era gen 80 km/h si timpii scadeau cu 25%! Nu cu cateva minute, cu 25% ! Sunt 105 km si diferenta este atunci de 1:45 - 1:18 = 27 de minute. La care se mai adauga o scadere a lungimii traseului cu ca. 5km, deci inca ca. 4 minute. Total economie = 31 minute .

Daca se insista in stil "coridoreala" cu 160 si se ajungea la viteza comerciala de 100 km/h (cu costuri pe masura) distanta scadea la ca. 95 km si se ducea la 95/100*60=57 min. Adica inca 21 minute castigate.

Deci cu costuri moderate dar o modernizare serioasa (pe cat posibil 120 km/h) s-ar mai fi castigat 31 min, iar cu costuri uriase tip coridoreala (pe cat posibil 160 km/h) 31+21=52 minute.


Merita sa luptam pentru cresteri de 20 km/h la viteze mici de genul 60 km/h la 80km/h (economie 25%), merita mai putin sa ne cramponam de 160 km/h in loc de 140 km/h
, economia aici fiind de numai 12,5%. Deci nu coridoreala cu orice pret, de acord, dar nici complacere in viteze medievale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#3576
@vancouver

1) nu luptam cu nimeni. Luptam cu morile de vant. S-au scris tone de caractere pe forum despre coridor vs RK pe traseu actual. Chiar crezi ca le-a bagat in seama cineva de la CFR??

Bine'nteles ca pastrarea zonelor de traseu actual NU are vreo legatura cu forumul, hai sa fim seriosi. Valabil pt SFuri ca Craiova-Caransebes sau Cluj-Episcopia (nu pricep, pe ala nu l-a observat nimeni pe forum ca e linie simpla cu 70??). E vorba de costuri. Tema de proiectare nu a fost "160 cu orice pret"

2) Evident Tema de proiectare a fost declivitatea pe Craiova-Caransebes. Pentru marfa, ca acolo e interesul EU. Viteza nu conteaza cand pui tema asta, si deci nici calculele de timp la calatori. Sunt doar un efect colateral. Cluj-Episcopia are deja declivitate acceptabila, asa ca abia daca au corectat un pic traseul in 3 locuri. Relief greu.

3) de ce discrepanta asta intre temele de proiectare? Pai Campina-Constanta sau Bv-Curtici nu au probleme de declivitate. Cand nu ai probleme de declivitate si ai loc in teren (ceea ce zau nu e cazul pe Drobeta-Slatina Timis sau Cluj-Alesd), te concentrezi pe viteza. Exemple: Arad-Caransebes, Alesd-Oradea, toate-s la 160.

Pe coridorul principal s-a fortat 160, mai ales Apata-Cata. Dar nah, e coridorul principal, si fortarea Apata-Cata nu ar fi fost finantabila pe POIM. Noroc ca a venit CEF.

4) eu cred ca cele de mai sus ne sugereaza cum vor arata rezultatele SFurilor care se fac acum
- Predeal: focus pe declivitate, probabil 22-24
- Ploiesti-Suceava: nu sunt probleme de declivitate, focus pe viteza
- Campia Turzii-Apahida: nu sunt probleme de declivitate pe traseul actual, decat pe Tunel-Cojocna un fir (declivitate 20). Studiat marirea vitezei pe traseu nou, dar nu cred ca putem astepta variante mai lungi de 20km si tunel mai lung de 6

vancouver

Cred ca ti-a scapat esentialul mesajului meu: aduce o economie mult mai mare de timp sa cresti viteza cu 20 km/h pornind de la o viteza mica fata de situatia in care pornesti de la o viteza mare.

O crestere de la 140 la 160 sa zicem pe Bucuresti - Ploiesti nu aduce mare lucru, ca. 3-4 minute. Dar -ipotetic- daca pe Bucuresti - Ploiesti s-ar circula acum cu 60 si am reusi sa crestem la 80 inclusiv ceva corecturi de traseu, atunci asta ar aduce 10 minute.

Sau altfel, daca pe Caransebes - Timisoara (ca. 100km) o sa urcam de la 120 la 140 asta o sa duca la o economie de doar 8 minute si doar pentru calatori, in schimb daca pe Drobeta - Caransebes (ca. 105-110km) urcam de la 70 la 90, asta aduce 31 de minute pentru calatori si ca. 20 minute pentru marfa capabila sa circule cu 80 (dar posibil la marfa sa insemne si cateva ore economie, prin depasirea mai rapida a unui punct critic, fara a mai sta inca o data in asteptare).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Vlad94

Știu că pe Arad-Caransebeș, viteza proiectată este 160km/h.

zone_rider

#3579
Schimb putin tema discutiei. Poate ca merita un comunicat API pe tema situatiei Garii de Nord din Bucuresti. Aceasta semi-hazna are in desfasurare un contract (SF) pentru modernizare, dar aparent nu se mai misca nimic de vreo 2 ani din cauza autoritatilor locale (Primaria Sectorului 1 si Primaria Municipiului Bucuresti). Unele cerinte ale acestor primarii sunt rezonabile (se doreste integrarea proiectului intr-un concept mai mare referitor la intreaga zona a Garii). Ce mi se pare revoltator este faptul ca de 2 ani nu s-a luat nicio decizie, oricare ar fi ea! Fuga de raspundere, delasarea si neprofesionalismul fac casa buna cu functionarii de prin institutiile amintite mai sus.

cristi5

#3580
Quote from: vancouver on June 20, 2022, 01:33:37 PMCred ca ti-a scapat esentialul mesajului meu: aduce o economie mult mai mare de timp sa cresti viteza cu 20 km/h pornind de la o viteza mica fata de situatia in care pornesti de la o viteza mare.

Fireste ca daca cresti viteza de la Y la Y+X, are efect ca atat mai mare cu cat X/Y este mai mare, asta si pt ca accelerarea la Y+X ia ceva timp cand Y e mare. Si apropo pe Cluj-Alesd exact asta au facut, cresteri gen 70->80, uneori 85. Dar si 100->160.

Dar din moment ce pe Craiova-Caransebes viteza (si timpul la calatori) nu a fost prioritatea CFR ci rezolvarea traversarilor grele intre bazine hidrografice (care au ca efect secundar marirea vitezei in zonele respective), discutia ramane pur platonica.  Asta a fost esentialul mesajului meu :)

Radu85

#3581
Buna ziua! Are cineva idee unde se poate face reclamatie unui mecanic de locomotiva pentru claxonare fara motiv? Trenul care trece spre Galati cred, prin dreptul orasului, in zona cu blocuri si case, probabil Bucuresti Nord - Galati, zilnic la aproximativ 11:15 claxoneaza incredibil de mult, absolut zilnic, cand trece pe traseul asta. Nu e nimic pe sine, doar claxoneaza intr-una ca sa faca galagie, nu stiu exact de ce. Trec multe trenuri in fiecare zi, insa acesta este absolut exasperant, atat pentru noi dar mai ales pentru bebelus, care sare din somn efectiv.

dan tm

Cum stabilesti ca da semnale cu fluierul fara motiv?

doar asa ca te deranjeaza pe tine?


Radu85

#3584

Am uitat sa precizez ca e vorba de orasul Braila, zona in care calea ferata trece prin oras, pe langa blocuri si case.

Adica numai mecanicul respectiv are motiv in fiecare zi, la fel? Restul trenurilor de ce nu claxoneaza atat de mult? Zic in cunostinta de cauza, locuiesc in apropierea caii ferate, nu vorbesc aiurea.

Cand un singur tren, la aceeasi ora, pe acelasi traseu, claxoneaza la fel, aproape non stop pe distanta mare, nu cred ca e ceva normal.

Ala nu e fluier, e claxon in toata regula.